RTX 2070 crash to desktop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-03 00:39
Hallo allemaal,

Begin deze maand heb ik het volgende systeem gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-9600K Boxed€ 283,-€ 283,-
1MSI Mag Z390 Tomahawk€ 156,-€ 156,-
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 507,99€ 507,99
1Seagate Barracuda, 2TB€ 58,-€ 58,-
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 87,-€ 87,-
1be quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 130,90€ 130,90
1Corsair RM650x (2018) Zwart€ 98,90€ 98,90
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 71,-€ 71,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.453,66

Naar mijn idee een heel mooi systeempje. Tijdens het inbouwen van de componenten en het eerste opstart + windows installatie geen rarigheden kunnen ontdekken. Helaas is het nu ongeveer al een week of 2 zo dat tijdens het spelen van voornamelijk Battlefield 5 en Rainbow Six Siege het spel na ongeveer 5 minuten crashed tijdens gameplay. Het spel freezed in het begin, vervolgens hapert het geluid wat daarna stop en vervolgens een crash to desktop. In het begin deden beide games het nog prima..

Drivers en Windows zijn allebei de meest recente versies (ik heb juist beide geupdate nadat de crashes begonnen). Temperaturen zijn normaal dwz rond de 68C voor de videokaart (under load) en rond de 40C voor mijn CPU. Spellen hebben beide een hoge FPS (>100) en vertonen voordat het crashed geen haperingen. Daarnaast nog de stroom eraf gehaald en de BIOS gereset door een tijdje de aan/uit knop ingedrukt te houden maar dit had ook geen effect. Ook het overclocken of niet had geen enkel effect op het crashen, dit gebeurde hoe dan ook. Ook nog gekeken of m'n RAM wel goed was, dit was verder prima.

Persoonlijk ben ik echt een beetje ten einde raad, heb dit systeem aangeschaft om ook tijdens de kerstvakantie er mooi van te kunnen genieten, nu dit gezeik.. |:(

Is dit nog te fixen of wordt dit een gevalletje RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:22

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Twee opmerkingen om mee te beginnen;

1. Een BIOS reset voer je niet uit door een powerbutton in te drukken of ingedrukt te houden. Dit doe je vanuit het BIOS/UEFI zelf of via ee nswitch dan wel jumper op het moederbord.

2. Hoe heb jij het geheugen getest?

en dit inderdaad:
mitsumark schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:57:
Zou een DOA 2070 kunnen zijn. Crashes met RTX kaarten zijn helaas niet ongewoon.
Wellicht op te lossen met een videokaart en moederbord bios update, anders RMA en hopen op een betere ben ik bang.
De 20x0-serie RTX kaarten blijken niet altijd even, hoe zal ik het zeggen... bedrijfszeker te zijn. :/

[ Voor 45% gewijzigd door _Dune_ op 29-12-2018 01:00 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mitsumark
  • Laatst online: 13:03
Zou een DOA 2070 kunnen zijn. Crashes met RTX kaarten zijn helaas niet ongewoon.
Wellicht op te lossen met een videokaart en moederbord bios update, anders RMA en hopen op een betere ben ik bang.
Kun je het systeem testen met een andere videokaart?

[ Voor 15% gewijzigd door mitsumark op 29-12-2018 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
_Dune_ schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 00:52:
Twee opmerkingen om mee te beginnen;

1. Een BIOS reset voer je niet uit door een powerbutton in te drukken of ingedrukt te houden. Dit doe je vanuit het BIOS/UEFI zelf of via ee nswitch dan wel jumper op het moederbord.

2. Hoe heb jij het geheugen getest?

en dit inderdaad:

[...]

De 20x0-serie RTX kaarten blijken niet altijd even, hoe zal ik het zeggen... bedrijfszeker te zijn. :/
Ah oke, stiekem wist ik dat ergens wel :+ hoe noem je wat ik deed dan? Is dat niet meer een complete power drain van je systeem? incl de bios batterij?

Ik heb het geheugen getest met de tool die in windows zit; mdsched.exe of kan ik beter de memtest64 van techpowerup hiervoor gebruiken?
De bios van mijn mobo heeft al de meest recente versie, dit had ik vrij vroeg al geupdate. Het updaten van de bios van mijn gpu heb ik zelf nog nooit eerder gedaan en is wat ik erover lees best wel risicovol. Daarnaast snap ik er niet heel veel van, heb dan de nvflash tool gedownload maar die doet niets meer dan alleen de commands laten zien, ik kan er verder niets in typen. Daarnaast weet ik niet hoe het zit met de garantie of die dan vervalt ja/nee. In dat geval is voor mij de makkelijkste weg een RMA op mijn gpu te doen.

Ik kan mijn vorige GPU erin zetten, maar die had ook kuren met uitvallen e.d. (kreeg ik tijdens het spelen van sommige spellen een zwart scherm en kon ik mn systeem resetten) en dat was ook juist de reden dat ik een nieuw systeem wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Herman

FP ProMod
Heb je een OC of is alles op stock? Indien OC: probeer eens met stock.

Heb je een schone installatie van het besturingssysteem gedaan? Zo nee, probeer dat eens.

Heb je de GraKa op de juiste manier en met de juiste kabels van de voeding aangesloten? (Twee aparte kabels)

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerpentNL
Mijn RTX heb ik er gister uit gehaald en mijn oude, de R9 290 er in gedaan. Een kaart waar ik in mijn vorige systeem wel een aantal problemen mee had. Maar die zijn nu zoals het lijkt over :). En ik kan nu gelukkig weer langer gamen dan alleen 5 minuten totdat je een crash krijgt i.e. helemaal geen crashes met de 290. Want de crashes gebeurden vanaf de start van het topic en totdat ik de RTX eruit haalde steeds meer en ook meer spellen die voorheen niet crashte deden dat nu wel helaas..

RMA is ingediend en nu ook geaccepteerd door de retailer. Dus hopen dat ik straks een betere kaart krijg!
Herman schreef op zondag 30 december 2018 @ 08:31:
Heb je een OC of is alles op stock? Indien OC: probeer eens met stock.

Heb je een schone installatie van het besturingssysteem gedaan? Zo nee, probeer dat eens.

Heb je de GraKa op de juiste manier en met de juiste kabels van de voeding aangesloten? (Twee aparte kabels)
Ja alles was stock inderdaad, wel een beetje gespeeld met OC maar niet extreem. Zowel stock als OC veroorzaakten beide crashes.

Windows staat er nieuw op, persoonlijk lijkt het me sterk dat het daar aan moet liggen. Zeker al zo snel binnen een maand tijd. Als ik straks mijn nieuwe kaart heb en het probleem steekt dan weer op ga ik dat zeker proberen.

Ehm.. Nu wel bij m'n R9 omdat dat nogal een stroomvreter is. :+ Maar zou het dan niet logischer zijn dat de crashes al meteen in het begin er al zijn? Want het lijkt mij dat de stroom-vraag van de kaart niet ineens meer wordt in verloop van tijd bij het spelen van dezelfde spellen op dezelfde settings.
Pagina: 1