Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

2-Weekse Bali trip, goede planning?

Pagina: 1
Acties:

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Goedemorgen,

In februari ga ik met mijn vriendin een aantal dagen naar Kuala Lumpur en 2 weken naar Bali. Met name over Bali is er veel informatie op het internet te vinden.
Mijn vriendin en ik hebben een 2-weekse trip samengesteld, en ik ben benieuwd of iemand kan aangeven of de trip qua planning er goed uit ziet? We willen voornamelijk de mooie omgeving in ons op doen, aantal activiteiten doen en lekker relaxen.
Als iemand nog goede aanbevelingen hebt dan hoor ik dat graag!

Dag 1: Seminyak (Aankomst)
Dag 2: Seminyak
Dag 3: Seminyak (Naar Tanah Lot)
Dag 4: Ubud (Scooter huren voor alle dagen en Ubud verkennen)
Dag 5: Ubud
Dag 6: Ubud (Mount Batur)
Dag 7: Ubud (Holy Water Temple)
Dag 8: Ubud (Tirta Gangga, Heaven Gates)
Dag 9: Sanur
Dag 10: Nusa Penida
Dag 11: Nusa Penida
Dag 12: Nusa Lembongan
Dag 13: Kuta
Dag 14: Kuta

- Bij Seminyak willen we in de drie dagen waarschijnlijk een scooter huren om de buurt te verkennen. We willen niet daadwerkelijk 3 dagen in Seminyak blijven, meer een soort uitvalsbasis.

- Bij Ubud hebben we wel echt een aantal activiteiten die we willen doen. Dus daar hebben we extra dagen vooruit getrokken. Gezien de mooie omgeving hebben wij het gevoel dat er genoeg te doen en zien is. Zeker met een scooter.

- Dag 9 willen we naar Sanur omdat we vroeg in de ochtend de boot naar Nusa Penida willen halen. Ons idee is ook om wat bagage achter te laten in het hotel, en op te halen op Dag 13 als we richting Kuta gaan.

- Dag 13 & 14, willen we van de laatste dagen in Bali genieten. We willen als afsluiter dan naar de Uluwatu Temple gaan.

- We hebben niet alles volgepland, we hebben een aantal must-do activiteiten op een rijtje gezet en 'ingepland'. Maar we hebben met opzet meerdere dagen open gehouden om de dag zelf te besluiten wat we gaan doen.

Bedankt! :)

• Paganstars
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:57
Ik zou Kuta skippen, tenzij je in het Salou/Chersonissos van Australie wil hangen.

Ga je duiken? Dan zou ik ook Tulamben aan doen

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-03 16:13
Kuta inderdaad overslaan imo.

Wat ook nog wel leuk is om naar Lembongan te gaan met de boot. Eilandje is autovrij (op een paar pendelbusjes na) en je kan het goed rondrijden met een scooter.

To dare is to do

• z0bin
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23-03 15:48
Kuta zou ik ook skippen. Misschien dat Legian een idee is. Legian is wat rustiger maar je kunt er ook nog genieten van het surfstrand en de diverse restaurants. Vanaf Legian kun je langs het strand ook nog eenvoudig naar Kuta wandelen mocht je dat willen.

In Ubud kun je prachtig wandelen door de rijstvelden. Dat kan al vanaf het centrum van Ubud. Laat dus op zn minst 1 dag(deel) de scooter staan. Een tip is het ‘Jungle Fish’ zwembad. Hier kun je ook voor een dag(deel) terecht, maar wees ‘s morgens optijd. Prachtig zwembad waar je een soort rooftop gevoel van krijgt. Ik vind het alleen jammer dat ze onder het zwembad nu een terras gemaakt hebben. Voor een lunch kun je bij ‘Watercress’ heerlijk terecht. Voor het Diner vond ik de kaart wat minder.

Voor de overnachting in sanur een restaurant als aanrader.
Bij het Japanse restaurant ‘Sita café Sanur’ kun je heerlijk genieten van diverse kwaliteits gerechten. Het is er iets prijziger, maar je kunt er heerlijk rustig genieten van je maaltijd.

Succes en veel plezier!

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Kuta zou ik skippen, veel te druk en te massa-toeristisch, ideaal voor coma-zuipers dat wel (zeg maar de Indonesische versie van Salou of Phuket). Zou dan eerder kiezen voor Sanur.

Besef wel dat februari niet de beste tijd is voor een bezoek aan Bali, het is daar dan regenseizoen (grofweg van eind november tot begin april). Wil niet zeggen dat je geen goed weer zult hebben, maar je zult ook wel flink wat kans op regen hebben.

Virussen? Scan ze hier!

• Phantasist
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01:07
Kijk ook meer naar het noorden van Bali. Bijvoorbeeld Lovina is tevens een mooie uitvalsbasis met activiteiten, tempels, watervallen (GitGit), dolfijnen, verwamde pool door latente vulkanen.
Noordwestelijk voor de natuur naar pemuterran als uitvalsbasis. Als je van de drukte houdt als Kuta, kan je beter naar de gilis gaan; gili trawangan of air. Deze excursies kan je wel nog goed regelen voor een mooie prijs in Ubud.

Ik beaam hetzelfde, vermijd Kuta :)

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:45
Grappig dat iedereen zegt om Kuta te skippen :p absoluut mee eens, wat een lelijke drukke oh-oh-cherso-achtige plek was dat zeg. Ubud was prachtig en de stranden richting het Noorden ook.

• Alfalva
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 20-03 15:10
Kuta is alleen leuk om op je scooter even doorheen te rijden om generieke roodverbrande dronken Australiërs te spotten in Bintang-hemdjes.

• michelwuyts
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 22-03 14:47
Ubud langer blijven inderdaad. De fietstocht vanaf de bergen naar Ubud is ook echt een aanrader.

Ipv Seminyak zou je ook naar Canggu kunnen gaan. Vroeger was Seminyak wel leuk, maar dat gaat ook meer op Kuta lijken. Canggu is nu een beetje de place to be.

Sanur zou je ook eventueel kunnen skippen.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 00:04

Sharky

Skamn Dippy!

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:01:
Grappig dat iedereen zegt om Kuta te skippen :p absoluut mee eens, wat een lelijke drukke oh-oh-cherso-achtige plek was dat zeg. Ubud was prachtig en de stranden richting het Noorden ook.
Toen ik dit topic zag heb ik hem geopend om te waarschuwen voor Kuta :D

Toen wij op Bali waren hebben we juist de rustige plekken opgezocht, we zijn ook wel op de toeristische plekken geweest maar Ubud vond ik eigenlijk al te veel op toeristen gericht met al die neppe schildersateliers en neppe Kopi Luwak-verkopers.

@TS Wij zijn toen 2,5 week geweest en hebben een paar keer voor een dag een taxi gehuurd. Dat kostte toen iets van € 25,00 en dan heb je iemand die de hele dag meegaat en alle leuke plekjes weet. Juist al die onbekende tempels e.d. krijg je dan te zien. Je kunt er ook heel leuk raften, weet zo niet meer via welke organisatie we dat deden.

Portfolio // Bruiloftsfotografie

• michelwuyts
Sharky schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:44:
[...]

Toen ik dit topic zag heb ik hem geopend om te waarschuwen voor Kuta :D

Toen wij op Bali waren hebben we juist de rustige plekken opgezocht, we zijn ook wel op de toeristische plekken geweest maar Ubud vond ik eigenlijk al te veel op toeristen gericht met al die neppe schildersateliers en neppe Kopi Luwak-verkopers.

@TS Wij zijn toen 2,5 week geweest en hebben een paar keer voor een dag een taxi gehuurd. Dat kostte toen iets van € 25,00 en dan heb je iemand die de hele dag meegaat en alle leuke plekjes weet. Juist al die onbekende tempels e.d. krijg je dan te zien. Je kunt er ook heel leuk raften, weet zo niet meer via welke organisatie we dat deden.
In kuta is het waterpretpark overigens wel fantastisch. De beste waar ik geweest ben en niet al te duur.
verder inderdaad daar niet te lang naartoe gaan :P .

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23-03 09:41

Wootism

aaibaar

Na het lezen van al deze reacties word ik bijna nieuwsgierig naar Kuta :D

Wootism wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:46 (7%)

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23-03 14:24
Kuta skippen. Als je fan bent van watersporten zou ik Canggu toevoegen.

• Olghur
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Ik zou een paar dagen naar de gili eilanden gaan.

• japie06
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 22-03 12:02
Is niet alles ingestort op de gilis? Door de aardbevingen op Lombok staat daar niks meer overeind volgens mij.

• SnoeiKoei
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 23-03 08:25

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Grappig, nog een Kuta-waarschuwer :P Ik heb Bali ooit gedaan vanuit 1 uitvalsbasis, Lovina in het noorden. Het hele eiland is prima te behappen met dagtochtjes. Veel relaxter dan al die drukke meuck in het zuiden. De kust is ook veel makkelijker in het noorden, zandstranden ipv rotskusten.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• Slavy
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Heb toen in het Hard Rock Hotel overnacht in Kuta, moet dan zeggen dat je eigenlijk geen last hebt van al die dronken lui omdat het een stukje van de uitgaansstraten zit en die daar niet echt overnachten in het hotel. Moet daarentegen wel zeggen dat zodra je buiten het hotel komt je rot ergert aan alle verkooplui, vooral bij het strand.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• michelwuyts
SnoeiKoei schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:07:
Grappig, nog een Kuta-waarschuwer :P Ik heb Bali ooit gedaan vanuit 1 uitvalsbasis, Lovina in het noorden. Het hele eiland is prima te behappen met dagtochtjes. Veel relaxter dan al die drukke meuck in het zuiden. De kust is ook veel makkelijker in het noorden, zandstranden ipv rotskusten.
Zou ik niet doen. Dan kun je bijvoorbeeld geen kecak/barong dance bijwonen in Ubud ofzo dat laat plaatsvind, omdat dat laat plaats vindt. In Lovina is bovendien het minst gezellige avond/nachtleven. Als je een basis kiest zou ik Ubud pakken.

• balfnl
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 18:33
Wootism schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:46:
Na het lezen van al deze reacties word ik bijna nieuwsgierig naar Kuta :D
Dronken Australiërs, opdringerige verkopers, (kinder)prostitutie, ik zou er mijlenver vandaan blijven. Als je in het zuiden wil zitten voor de laatste dagen kan je beter naar Legian uitwijken (zoals eerder genoemd) of terug naar Sanur.

Ik zie dat je de noordkant helemaal niet aan doet, terwijl daar ook leuke plekken zijn om te bezoeken. Het Beratan meer inclusief tempel zijn zeker de moeite, hoewel je dit eventueel ook vanuit Ubud zou kunnen doen (aangezien je Mount Batur ook vanuit daar doet). Daarnaast heb je in het noorden ook nog de Gitgit watervallen, die ik zelf ook best impressive vond. In de buurt van Ubud heb je ook nog een reptielen en vogelpark, mocht dat je ding zijn. Ik vond het in ieder geval zeker de moeite waard!

Zelf doe ik aan duiken en heb ik gedoken bij Menjangan Island, aan de noordwest kust. Voor je huidige reisschema nogal ver uit de weg. Wij zaten toen in Lovina en vanaf daar konden we met een busje vd plaatselijke duikschool daarheen. Lovina is overigens niet bijzonder mooi, de stranden zijn vulkanisch (dus zwart) en behoorlijk klein.

Oh, en aangezien je toch in Seminyak zit: Dit is best een toffe tent https://www.anantara.com/.../moonlite-kitchen-and-bar

balfnl wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:15 (5%)
Reden: typo's

• Polycom
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:10
Ik zou Bali helemaal skippen en lekker naar Java of Sumatra gaan.
Maar ja, ik ben dan ook allergisch voor ex-on-the-beach mensen.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-03 15:57

Snappie88

Mr. Hollywood

Polycom schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 11:25:
Ik zou Bali helemaal skippen en lekker naar Java of Sumatra gaan.
Maar ja, ik ben dan ook allergisch voor ex-on-the-beach mensen.
Stiekem dit ook, maar in twee weken tijd door heel Java of Sumatra heen toeren is ook weer zoiets. Daarnaast is Bali nog steeds gewoon mooi, maar wel erg toeristisch.

Ik zou (inderdaad) Kuta overslaan en dus maar een paar dagen in Denpassar blijven (Seminyak is een prima uitvalsbasis). Ubud is verplichte kost maar wel toeristisch, zou er niet al te lang blijven plakken. Veel dingen kan je combineren in een dag, je blijft maar een paar uur bij bijvoorbeeld de Holy Water Temple. Als je duikt, naar het eiland ten zuidoosten of de noordoostkust pakken. Vooral het noorden van Bali blijft nog relatief onontdekt door massatoerisme dus als je die kant op kan (en wil), zou ik dat ook zeker doen.

Vooral je niet laten opdringen door verkopers, taxi-maffia mijden (pak de blue-bird taxi's! Niet overal te vinden helaas maar wel goed), altijd op meter rijden, helmen op met scooter rijden (daar pakken ze toeristen voornamelijk op, internationaal rijbewijs niet nodig), je zou nog een paar dagen naar de Gili eilanden kunnen maar zou zelf Lombok preferen.

En veel plezier :9

Surfin' paradise!

• antoonbackx
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 23-03 16:48
Pak in plaats van Kuta of Seminyak bijvoorbeeld het gebied rond Sidemen mee. Dat is niet ver weg en ook prachtig. Verder is er inderdaad ook genoeg te doen rond Lovina.

• GeenAngst
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-03 12:50
Phantasist schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:49:
Kijk ook meer naar het noorden van Bali. Bijvoorbeeld Lovina is tevens een mooie uitvalsbasis met activiteiten, tempels, watervallen (GitGit), dolfijnen, verwamde pool door latente vulkanen.
Noordwestelijk voor de natuur naar pemuterran als uitvalsbasis. Als je van de drukte houdt als Kuta, kan je beter naar de gilis gaan; gili trawangan of air. Deze excursies kan je wel nog goed regelen voor een mooie prijs in Ubud.

Ik beaam hetzelfde, vermijd Kuta :)
Lovina, hier ben ik ook geweest!
Precies goede mix niet te druk maar wel alles wat je wilt hebben.

Ubud vond ik ook erg mooi en een leuke plek om te zijn.

En als je naar de gili eilanden kan gaan zou ik het doen!
Ik ben zelf op Gili Meno geweest dat is echt heel mooi.

GeenAngst wijzigde deze reactie 11-01-2019 13:24 (11%)

It is hard to fail, But it is worse never to have tried to succeed.

• Snuurtje
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-03 14:32
Ik vond Gili air ook wel een lekker tropisch bounty eiland. Uren gesnorkeld daar (zelfstandig) tig schildpadden etc gezien.

• virtualite
  • Laatst online: 22-03 12:57

virtualite

GHSociety.nl

Wij zijn er in Mei afgelopen jaar geweest en hebben daar een prive chauffeur genomen. Buiten het rijden om gedurende die dag was het ook een uitstekende gids.

Hij weet veel leuke plekken te vinden en maakt indien gewenst ook nog een leuke video montage met zijn GoPro. Indien gewenst kan ik je via DM zijn gegevens toesturen.

Uluwatu temple sunset is inderdaad erg mooi. Wel opletten voor de zeer brutale apen 8)7 8)7

Ik zal je eerlijk zeggen, 2 weken Bali zou ik persoonlijk te lang vinden. Ik zou dan eerder nog een aantal dagen Lombok erbij pakken (Rinjani, Monkey Road of Pink Beach). Erg mooie natuur, compleet andere cultuur (het eiland van de 1000 moskeeen) en niet toeristisch.

virtualite wijzigde deze reactie 11-01-2019 14:07 (7%)

• Alfalva
Snappie88 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 12:22:
[...]
...Vooral je niet laten opdringen door verkopers, taxi-maffia mijden ...
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
:P

• swoek
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19-03 12:42
Noorden van Bali is ook aanrader: Pemuteran als uitvalsbasis, snorkelen/duiken bij Menjangan

Verder ook Munduk, Bratan meer, tempel Ulun Danau

Gili Meno of Air: mooi en rustig. Leuk voor paar dagen maar ook niet meer. Gili Trawangan (bij de locals bekend als Gili Tralala) mijden.

En zoals vaker gezegd: Ubud, Nusa Lembongan (snorkelen/duiken) en Kuta geen aanrader.

• virtualite
  • Laatst online: 22-03 12:57

virtualite

GHSociety.nl

Alfalva schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:05:
[...]

Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
Transport?
:P
Bijna net zo erg was natuurlijk... massage? massage? ook al loop je met een kind van 2 op je schouders.

• Nutterd
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 22-03 12:35

Nutterd

PSN: MRVleisboeketje

Wij hebben ongeveer hetzelfde op het oog aleen dan 2.5 weken.

we gaan ergens in September maar moet de route nog uitstippelen.

ik heb ook 2 vraagjes:

Wat is de beste tijd om een vlucht te boeken?
Aangezien we in September gaan en dit volgens mij redelijk hoogseizoen is, moeten we dan de hotels van te voren boeken of kunnen we daar kijken waar we de volgende dag willen slapen? (eerste hotel wil ik sowieso boeken en dit zal in/rondom Canggu zijn)

• Alfalva
Nutterd schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:11:
Wij hebben ongeveer hetzelfde op het oog aleen dan 2.5 weken.

we gaan ergens in September maar moet de route nog uitstippelen.

ik heb ook 2 vraagjes:

Wat is de beste tijd om een vlucht te boeken?
Aangezien we in September gaan en dit volgens mij redelijk hoogseizoen is, moeten we dan de hotels van te voren boeken of kunnen we daar kijken waar we de volgende dag willen slapen? (eerste hotel wil ik sowieso boeken en dit zal in/rondom Canggu zijn)
https://www.skyscanner.nl/bttb/beste-tijd-om-te-boeken

2,5 week is trouwens wel lang zat, zo groot is Bali ook weer niet.. Tenzij je graag een week aan het strand ligt al begrijp ik dan nooit waarom iemand de halve wereld over vliegt om aan het strand te liggen, terwijl er zo dichtbij ook prima stranden zijn, maar vooruit

• WD-41
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:12
Wij hebben gedoken bij Padangbai (Wikipedia: Padangbai). Was top. Prachtig onder water, en daar ligt ook nog een scheepswrak. Je kunt daar ook op de boot naar Lombok stappen.

• jwgoverg
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 23:19
Ik vond zelf nusa lembongan/penida de mooiste plekken. Wij hebben de bij Lembongang een stuk mooier gedoken dan op Gili T. Op Lembongan kan je overal snel met de scooter komen. Wij hadden op Lembongan verbleven en zijn 's-ochtends per boot (lokale taxi speedbootje) naar Penida gegaan en daar een scooter gehuurd en dan eind van de middag weer terug. Op Lembongan heb je stuk meer restaurantjes en hotels. Penida is een stuk groter maar nog redelijk onderontwikkeld.

Diablo 3 WD

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:56

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

Let wel even goed op het scooteren... Zeker Ubud is hééél druk en chaotisch qua verkeer. Daarnaast zijn het motorscooters in Bali (90 cc), en ben je mits je geen motorrijbewijs hebt officieel niet verzekerd vanuit je reisverzekering. Wij hebben ook veel gescooterd op Bali, maar Ubud was wel tricky..

Daarnaast kan ik inderdaad Pemutaran en Munduk aanbevelen.

Voor de rest ligt het er compleet aan waar je van houd. Hoe meer noordelijker, hoe minder toeristisch en goedkoper het wordt. Ik zou ook niet teveel in hotels gaan zitten, maar veel boeken via AirBnB.

Question Mark wijzigde deze reactie 11-01-2019 15:58 (6%)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:29
Wow! Wat een reacties. Heel erg bedankt! Zeer waardevolle tips hier. Over 3 weken gaan we al vertrekken (1 februari), dus we kijken er inmiddels echt naar uit.

We hebben onze reisschema een beetje aangepast.

- We hebben aan het begin van het oorspronkelijk schema een dag Seminyak verwijderd (van 3 naar 2 dagen);
- En daardoor hebben we nu 2 volle dagen Nusa Penida en 2 volle dagen Nusa Lembongan;
- We hebben Kuta verwijderd, we twijfelde al, maar jullie massale afkeuring was de nekslag. :+ We denken nu na over Legian/Canggu/Jimbaran of Nusa Dua.

De Gili Islands hadden we wel overwogen, maar bewust geskipt voor nu. Voor ons is Nusa Penida en Lembongan wel prima.. En net wat dichterbij.
Verder zijn we op de hoogte dat we misschien niet elke dag perfect weer zullen hebben. Dat maakt ons niet zo uit.

Andere tips van iedereen van where to go zijn allemaal genoteerd! :)

Het noorden lijkt ons leuk. Is dat prima te doen vanuit Ubud in de vorm van een dagtrip? Ik zag inderdaad dan een taxi huren voor €25.
We dachten dat het een beetje te ver is voor enkel 2 dagen. Je zit zo op 500.000 IDR per enkele reis, was onze gok. Voor 2 dagen in het noorden is dat dan wel fors.
Question Mark schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:58:
Let wel even goed op het scooteren... Zeker Ubud is hééél druk en chaotisch qua verkeer. Daarnaast zijn het motorscooters in Bali (90 cc), en ben je mits je geen motorrijbewijs hebt officieel niet verzekerd vanuit je reisverzekering. Wij hebben ook veel gescooterd op Bali, maar Ubud was wel tricky..

Daarnaast kan ik inderdaad Pemutaran en Munduk aanbevelen.

Voor de rest ligt het er compleet aan waar je van houd. Hoe meer noordelijker, hoe minder toeristisch en goedkoper het wordt. Ik zou ook niet teveel in hotels gaan zitten, maar veel boeken via AirBnB.
Goede tip. Ik heb toevallig een motorrijbewijs, dus geen probleem!

Dionysiou wijzigde deze reactie 11-01-2019 17:21 (6%)

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Nusa Dua zou ik ook skippen, dat is een hoop resorts bij elkaar, en verder weinig interessants. Je zit ook nog eens ver van vrijwel alle bezienswaardigheden vandaan ook nog.

Virussen? Scan ze hier!

• Question Mark
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18:56

Question Mark

Moderator SWS/WSS en WOS

F7 - Nee - Ja

Qua vervoer.... je huurt voor 60 euro een driver met auto voor de hele dag. Zo'n man speelt meteen gids voor je.

Da's zeker een betere optie dan taxi. Als je al met taxi gaat, neem dan bluebird. Maar volgens mij rijden die alleen in de wat grotere steden. Wij deden in elk geval alles met een driver. De hosts op de accomodaties regelden dat altijd prima als we aangaven dat we een driver nodig waren. (Vaak familie van de host overigens) :)

Zelfde voor scooters overigens, wij huurden ze altijd via onze hosts, nooit gedonder mee gehad. Ik heb wel wisselende verhalen gehoord over scooterverhuurbedrijven... matige kwaliteit/ veiligheid en nog wel eens wat gezeik met inleveren...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 23-03 15:57

Snappie88

Mr. Hollywood

Bluebird rijd helaas alleen maar in gebieden waar de taxi maffia niet de dienst uit maakt. Je hoeft op het vliegveld, het centrale bus station, en Ubud geen Bluebirds te verwachten (tenzij je de mazzel hebt dat er iemand daar net uit een Bluebird stapt en je snel on kan stappen). Bron: om 01:00 ‘s nachts vanuit Bromo aangekomen op het busstation van Denpasar en het aan de stuk gekregen met de maffia...

Surfin' paradise!

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:21
japie06 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:05:
Is niet alles ingestort op de gilis? Door de aardbevingen op Lombok staat daar niks meer overeind volgens mij.
Ik was op Bali in oktober en toen was het alweer bijna klaar. Het ligt allemaal zo om, staat ook weer zo ;)

Kuta overslaan. Ik zou een dagje extra nusa lembonggan doen. Super mooi eiland. Ik heb daar gedoken met wi fish diving. Erg leuke staff en een onvergetelijke ervaring.

Overschat de grootte van de omgeving rond Ubud niet. In 2 dagen rondrijden heb je het wel gezien. Monkey forest is daar ook leuk, als je van dieren houdt wat je in die laatste 3 dagen rond Ubud wil doen kan makkelijk in 1 dag zonder te haasten. Ubud zelf vond ik niet zo, erg toeristisch inmiddels. De TUI toerist heeft dat ook ontdekt.

Catch22 wijzigde deze reactie 11-01-2019 20:56 (25%)

R5 1600 - RX480 - AOC AG271QX - LG 34UC79G

• Sebas1337
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 22-03 14:06
Blue birds alleen voor de wat kortere stukjes gebruiken is mijn advies. Voor de langere ritten kun je prima prijsafspraken maken met de ‘taxi maffia’, ben je vaak goedkoper uit.
Ubud zou ik wat minder lang gaan, is niet zo groot en vond de stad zelf erg tegen vallen.

Wij zijn vorig jaar mei geweest, hebben een binnenlandse vlucht nog naar Lombok gepakt en bij Rinjani en Gili T geweest. Dat is wel een aanrader. Persoonlijk vond ik dat veel leuker als Bali.

• Heiniken
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 23-03 10:00
Het NoordOosten/Oosten van Bali is in mijn ogen een aanrader. Wij zijn al drie keer naar Bali geweest en zien steeds weer nieuwe dingen. Toch gaan we ook elke keer weer naar Amed in het noordoosten/oosten van Bali. Amed is een vissersdorp wat gevestigd is aan een lange weg gelegen tussen de zee en bergen. In Amed zelf kan je prima snorkelen/duiken.

Het is daar niet heel erg toeristisch maar er is genoeg te doen in de buurt en mooie accommodaties.

Ubud zou ik niet verblijven, wij vonden het er te druk en massaal. Er zijn daar welke leuke dingen te doen maar er blijven is in onze ogen niet zo leuk. Daar in tegen vonden wij een paar dagen Kuta wel leuk. Het is een hele andere wereld dan de andere kant van Bali. Ja er zijn veel toeristen en dronken mensen. Maar ook in Kuta zijn er stukken waar die mensen niet komen.

Heiniken wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:48 (18%)

• Joeldeman
  • Registratie: oktober 2008
  • Laatst online: 23-03 12:31
Weet niet of het al genoemd is, maar ik heb tijdens mijn reis door Bali veelvuldig gebruik gemaakt van Grab Taxi's.
Werkt in principe hetzelfde als Uber en kost nóg minder dan een Bluebird taxi plus je kan hem koppelen aan je creditcard zodat je nooit gedoe hebt met cash betaling etc. ;)

Linkje: https://www.grab.com/id/download/
Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True