Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://images.samsung.com/is/image/samsung/nl-galaxy-tab-a-10-t590-sm-t590nzkaphn-lperspectiveblack-109948643?$PD_GALLERY_L_JPG$

Inleiding
De Samsung Galaxy Tab A 10.5 heeft, zoals de naam al doet vermoeden, een 10.5 inch TFT LCD display, wat het scherm 10% groter maakt dan zijn voorganger. Naast het formaat van het scherm, is ook de behuizing aangepakt, met een slanker design en een strakkere afwerking is de Tab A 10.5 een tablet om in te lijsten. Wat ook mogelijk is, met de bij te bestellen POGO Charging Dock tover je de tablet om tot een fotolijst waar je onder andere jouw favoriete foto’s op af kan laten spelen. De foto’s schiet je met de Tab zelf, dankzij de 8 megapixelcamera met flits en de 5 megapixel frontcamera, welke ook ideaal is om Skype gesprekken mee te voeren.

Afbeeldingslocatie: https://images.samsung.com/is/image/samsung/nl-pogo-charging-doc-ee-d3100tbegww-frontblack-110122845?$PD_GALLERY_L_JPG$

Afbeeldingslocatie: https://images.samsung.com/is/image/samsung/nl-pogo-charging-doc-ee-d3100tbegww-dynamicblack-110122834?$PD_GALLERY_L_JPG$

Dankzij de 4 GB aan werkgeheugen en 1.8 GHz octa-coreprocessor is de Tab A uitermate geschikt om allerlei verschillende taken uit te voeren. Zo gebruik je bijvoorbeeld de Tab voor het maken van notities, browsen op het web, spelen van games en het kijken van films. De laatste twee komen extra tot hun recht dankzij de Dolby Atmos Surround Sound dat de Tab produceert dankzij de vier speakers die zich op iedere hoek van de tablet bevinden. Zo is de Tab A 10.5 van alle markten thuis, en gebruik je hem zowel zakelijk als privé. Zelfs aan de kinderen is gedacht met een uitgebreidere versie van ‘Kids Mode’, waar kinderen in een veilige omgeving kunnen spelen en leren. Daarbovenop kan je dankzij de 7300 mAh batterij tot wel 14.5 uur achtereen video’s kijken, én beschikt de tablet over ‘fast charging’, waardoor je snel weer door kan.

Productreview
productreview: Samsung Galaxy Tab A 10.5 WiFi (2018) 64GB Zwart review door Practics

Productspecificaties
  • DISPLAY
Resolutie:
1920 x 1200
Beeldresolutie:
WUXGA
Beeldschermdiagonaal (cm/inch):
26.67 cm / 10.5 inch
Beeldverhouding:
16:10
Schermtype:
LCD | PLS
Touchscreentype:
Capacitive touchscreen
  • WERKGEHEUGEN
Werkgeheugen:
4 GB
Geheugenuitbreiding:
ja
  • PROCESSOR
Processor:
Qualcomm | Snapdragon 450
Processorsnelheid:
1.8 GHz
  • HARDE SCHIJF
Opslag:
eMMC , 64 GB
Opslag 2:
Geheugenkaart
Type opslag:
eMMC
Opslagcapaciteit:
64 GB
  • CONNECTIVITEIT
Aansluitingen:
USB Type-C, POGO, 3.5 mm jack
Wifi-standaarden:
Wireless AC
Bluetooth-versie:
4.2
  • UITVOERING
Besturingssysteem:
Android Oreo 8.1
Luidspreker:
Quad Speakers, Stereo
Kaartlezer:
ja
Geïntegreerde microfoon:
ja
Vermogen luidspreker(s):
4x 1.2 W
Maximale capaciteit geheugenkaart:
400 GB
Geheugenkaartformaat:
microSD
Pen:
nee
Overige kenmerken:
Dolby ATMOS
  • CAMERA
Frontcamera resolutie:
5 megapixel
Resolutie secundaire camera:
8 megapixel
  • ENERGIEVOORZIENING
Batterijduur:
tot 15 uur
Capaciteit batterij:
7300 mAh
  • ALGEMENE EIGENSCHAPPEN
Hoogte:
26 cm
Afmetingen (B/H/D):
16.1 cm x 26 cm x 0.8 cm / 529 g
Uitvoering:
Zwart 64 GB WiFi (exclusief bij MediaMarkt)
Kleur:
Zwart
Verpakkingsinhoud:
Travel adapter, data cable, Quick Start Guide
Breedte:
16.1 cm
Diepte:
0.8 cm
Gewicht:
529 g
Type apparaat:
Tablet
Fabrieksgarantie:
2 jaar
Manufacturer Part Number (MPN):
SM-T590NZKEPHN

Ondersteuning Samsung
https://www.samsung.com/nl/support/model/SM-T590NZKEPHN/

Review Tweakers.
reviews: Samsung Galaxy Tab S4 en A 10.5 - Beide tabletseries krijgen een update

Exclusief verkrijgbaar bij MediaMarkt (en tot einde jaar met nog eens €50 cashback via Samsung).
pricewatch: Samsung Galaxy Tab A 10.5 WiFi (2018) 64GB Zwart

Voor € 249,- al met alle een super mooie handige tablet om er naast te hebben.

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Het viel me op dat hier nog geen topic over was dus ben er zelf maar een gestart.

Eigenlijk ook naar aanleiding van de 2 andere topics die ik er over vond:
Hierbij de betreffende links:
[Samsung Tab A 10.5 2018] Draaien de softbuttons mee?
[Samsung Galaxy Tab A 10.5] WiFi werkt niet

Heb deze tablet sinds Black Friday in huis en hij is nog steeds voor hetzelfde bedrag te koop. € 299,- en nog eens € 50,- cashback via Samsung tot einde van dit jaar.

Dat deze tablet 4GB & 64 GB opslag heeft maakt deze tab ten opzichte van zijn broertje (SM-T590NZKAPHN 32GB 3GB die niet veel goedkoper is) toch wel wat exclusiever en waarom zou je nog de 32GB 3GB kopen als deze ook op de markt is?

Al hoewel ik mij een beetje voel miskocht door de Black Friday actie (want hij is nog steeds even duur als toen) ben ik er hoe dan ook erg blij mee.

Wat me wel is opgevallen is dat deze tab met de WiFi op ons Ziggo Technicolor Modem TC7210.Z op de 2,4 GHZ uitermate slecht is verbonden. Valt regelmatig weg en is dus niet stabiel op de WiFi. Terwijl met andere WiFi apparaten (tablets telefoons printers heb ik die stabiliteits problemen niet)

Heb ook nog een TP-Link Accespoint bij ons op de bovenverdieping en daarop heb ik de problemen van wegvallende WiFi weer niet!. :? Het is dus echt een samenspel tussen het Ziggo modem en de TAB A 2018. Het zal wel aan de TAB A liggen en had er meer klachten over gevonden van diverse gebruikers. Vandaar mijn drijf ook dit topic te openen....

Wie heeft nog meer de 64 GB uitvoering gekocht bij de mediamarkt?

Ben benieuwd.

[ Voor 17% gewijzigd door lSltAlKeR op 23-12-2018 15:11 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:12

Renate1970

Lef is Leven

Ja ik heb hem ook sinds gisteren, gekocht bij de mediamarkt en inderdaad het eerste wat mij opviel is de WIFI verbinding ook met Ziggo hier.

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Renate1970 schreef op maandag 24 december 2018 @ 15:37:
Ja ik heb hem ook sinds gisteren, gekocht bij de mediamarkt en inderdaad het eerste wat mij opviel is de WIFI verbinding ook met Ziggo hier.
Welk Ziggo Modem? Is deze dual-band? Zijn de SSID's verschillend van elkaar benoemd?

Zoals boven vermeld heb ik de TC7210.Z en daarvan heb ik de 5Ghz uitgeschakeld (want die werkt enkel in de meterkast) Doe ik de deur van de meterkast open, werkt die enkel in de hal fatsoenlijk en door de muren komt het signaal amper heen.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:49

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik heb hem sinds black friday, en herken de problemen met wifi totaal niet, ondanks dat ik ziggo heb i.c.m. een Connectbox (dualband) waarvan de ssid's gescheiden zijn. Kan best zijn dat het bug is. Waar ik zelf wel mee zit te hannesen is dat hele face-id waardeloos werkt. 9 van de 10 werkt het gewoonweg niet.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:12

Renate1970

Lef is Leven

Oei daar heb ik geen verstand van hoor, merk alleen dat ik hem wat meer met de WiFi aan uit moet zetten als mijn vorige iPad.

age=57501498,noline]lSltAlKeR schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:20[/message]:[/b]
[...]

Welk Ziggo Modem? Is deze dual-band? Zijn de SSID's verschillend van elkaar benoemd?

Zoals boven vermeld heb ik de TC7210.Z en daarvan heb ik de 5Ghz uitgeschakeld (want die werkt enkel in de meterkast) Doe ik de deur van de meterkast open, werkt die enkel in de hal fatsoenlijk en door de muren komt het signaal amper heen.
[/quote]

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
MisterJD schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 10:26:
Ik heb hem sinds black friday, en herken de problemen met wifi totaal niet, ondanks dat ik ziggo heb i.c.m. een Connectbox (dualband) waarvan de ssid's gescheiden zijn. Kan best zijn dat het bug is. Waar ik zelf wel mee zit te hannesen is dat hele face-id waardeloos werkt. 9 van de 10 werkt het gewoonweg niet.
Hier ook Face-ID ingesteld.... Ingesteld bij kunstlicht bij ons in de huiskamer met lampen aan die niet direct in mijn gezicht schijnen.....

Wat ik nu merk is als ik in het kunstlicht sta en er een lamp in me gezicht schijnt het niet werkt....

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik heb even het 4GB / 64GB model van Media Markt gehad, deze had ik op Black Friday gekocht. Samsung zei dat dit buiten de cashback periode viel en de tablet had wat last van backlight bleeding, dus ik heb hem maar geretourneerd in de winkel. Vervolgens heb ik vorige week het 3 GB / 32 GB model gekocht voor 249 euro bij Bol; mooie dag deal :) Met 50 cashback kom ik dan uit op 199 euro, prima prijs voor deze tablet. Dat hier slechts 3 GB RAM in zit merk ik niet, de CPU is toch al geen hoogvlieger.

Ik heb ook Ziggo maar het modem staat in bridge modus, ik gebruik daarachter een losse Netgear Orbi router die één netwerk maakt van 2.4 & 5 Ghz samen. Na een week heb ik nog geen WIFI issues opgemerkt, dus mogelijk gaat er bij jullie iets mis tussen Ziggo router en de tablet. Misschien even bij Samsung proberen te melden?

Pluspunten
+ Groot PLS (IPS) scherm
+ Zéér lange accuduur, vooral bij video kijken.
+ Dolby Atmos geluid en 4 speakers, klinkt voor een tablet subliem
+ Quick charge & USB-C
+ Prima prijs dankzij cashback (Zonder cashback te duur)
+ Achterzijde is stroef waardoor de tablet niet snel wegglijdt/valt
+ Geen fysieke homebutton meer die kapot kan
+ Kids modus

Minpunten
- Samsung software
- Snapdragon 450 is low-range, echt alleen bedoeld voor multimedia gebruik
- Slechts Android 8.1, nog geen 9.0 (Samsung belooft wel updates tot augustus 2020)
- Geen Widevine L1, dus Netflix / Amazon Prime etc. is niet in 1080p en blijft op 540P hangen.
- Op de plasticen achterkant zie je erg snel stof en vingerafdrukken
- Gezichtsherkenning is ondermaats + geen fingerprintscanner

Conclusie
De Samsung Galaxy Tab A 10.5 heeft een groot 10,5 PLS scherm met FHD resolutie, vier goede speakers met dolby atmos en een buitengewoon lange accuduur. De prestaties zijn acceptabel, maar het is echt alles behalve een krachtpatser. Netflix DRM L1 had er ook wel op moeten zitten, de Huawei M5 mediapads hebben dit namelijk wel. Verder belooft Samsung de tablet te updaten naar nieuwe(re) Android versies tot augustus 2020 - de concurrentie (Huawei, Lenovo, Xiaomi) faalt hier jammerlijk in dus hier kan Samsung winst behalen. Ik raad het 3GB/32GB model alleen aan als je deze voor rond de 200 euro kan krijgen dankzij bijv. een cashback actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
stin00 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:03:
Ik heb even het 4GB / 64GB model van Media Markt gehad, deze had ik op Black Friday gekocht. Samsung zei dat dit buiten de cashback periode viel en de tablet had wat last van backlight bleeding, dus ik heb hem maar geretourneerd in de winkel.
Blacklight bleeding valt hier wel mee... hebben alle LCD's wel last van..... Het valt alleen op bij zwarte weergave en zelfs dan is het niet echt storend. Vreemd dat jou TAB A 64 GB buiten de cashback is gevallen.... Het registeren van de Black Friday deal voor de SM-T590NZKEPHN met EAN: 8801643498344 is notabene verlengd van 17 december 2018 tot 3 januari 2019! Zie: https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=APZYREDLVF7XD
stin00 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:03: Vervolgens heb ik vorige week het 3 GB / 32 GB model gekocht voor 249 euro bij Bol; mooie dag deal :) Met 50 cashback kom ik dan uit op 199 euro, prima prijs voor deze tablet. Dat hier slechts 3 GB RAM in zit merk ik niet, de CPU is toch al geen hoogvlieger.
Over welke Samsung productcode cq. EAN hebben we het hier? Weet je zeker dat het geen parallel import TAB welke door een Bol.com partner uit oost Europa is geïmporteerd? Voor € 249 heb ik de 3 GB / 32 GB van Nederlandse Import nog niet mogen ontdekken... zit er altijd nog minimaal 2 tientjes boven..... (ex cashback)
stin00 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 16:03:

Minpunten
- Samsung software
- Snapdragon 450 is low-range, echt alleen bedoeld voor multimedia gebruik
- Slechts Android 8.1, nog geen 9.0 (Samsung belooft wel updates tot augustus 2020)
- Geen Widevine L1, dus Netflix / Amazon Prime etc. is niet in 1080p en blijft op 540P hangen.
- Op de plasticen achterkant zie je erg snel stof en vingerafdrukken
- Gezichtsherkenning is ondermaats + geen fingerprintscanner

Conclusie
De Samsung Galaxy Tab A 10.5 heeft een groot 10,5 PLS scherm met FHD resolutie, vier goede speakers met dolby atmos en een buitengewoon lange accuduur. De prestaties zijn acceptabel, maar het is echt alles behalve een krachtpatser. Netflix DRM L1 had er ook wel op moeten zitten, de Huawei M5 mediapads hebben dit namelijk wel. Verder belooft Samsung de tablet te updaten naar nieuwe(re) Android versies tot augustus 2020 - de concurrentie (Huawei, Lenovo, Xiaomi) faalt hier jammerlijk in dus hier kan Samsung winst behalen. Ik raad het 3GB/32GB model alleen aan als je deze voor rond de 200 euro kan krijgen dankzij bijv. een cashback actie.
Ik ga er vanuit dat Samsung snel Netflix HD gaat ondersteunen. Mijn nichtje heeft de TAB A 2016 (SM-T580) en die heeft in 2 maanden tijd al 3 Android updates (waaronder de december update) te pakken. Terwijl de SM-T590 serie nog op de september update draait.

Speedtouch freak

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op woensdag 26 december 2018 @ 20:11:
[...]
Blacklight bleeding valt hier wel mee... hebben alle LCD's wel last van..... Het valt alleen op bij zwarte weergave en zelfs dan is het niet echt storend. Vreemd dat jou TAB A 64 GB buiten de cashback is gevallen.... Het registeren van de Black Friday deal voor de SM-T590NZKEPHN met EAN: 8801643498344 is notabene verlengd van 17 december 2018 tot 3 januari 2019! Zie: https://www.samsung.com/nl/promo/promo/?id=APZYREDLVF7XD
M'n nieuwe heeft echt 0 bleeding, alleen de verwachte IPS glow bij zwart. De vorige had echt zo'n spotlicht in één hoek zitten.

Misschien heb ik wel de verkeerde cashback actie aangeklikt? Ik snapte ook al niet waarom het geweigerd werd, volgens hen was hij buiten de actieperiode aangeschaft. Er werd verder ook niks bij uitgelegd. Het zal mijn fout geweest zijn gok ik, dom.
Over welke Samsung productcode cq. EAN hebben we het hier? Weet je zeker dat het geen parallel import TAB welke door een Bol.com partner uit oost Europa is geïmporteerd? Voor € 249 heb ik de 3 GB / 32 GB van Nederlandse Import nog niet mogen ontdekken... zit er altijd nog minimaal 2 tientjes boven..... (ex cashback)
Ik houd de tab A nu 1 maand in de gaten en bol.com heeft hem vorige week 1 keer als dagdeal voor 249 aangeboden. Daarvoor was hij altijd overal 267 ex cashback inderdaad. Een paar gingen hier onder, maar die doen niet mee met de cashback.

Hij is ook volgens de factuur verkocht door bol.com zelf, het zwarte 3 / 32 model. Hij was echt maar 1 dag zo goedkoop en erg snel weg. Dit is de laagste prijs met cashback die ik tot nu toe gezien heb.
Ik ga er vanuit dat Samsung snel Netflix HD gaat ondersteunen. Mijn nichtje heeft de TAB A 2016 (SM-T580) en die heeft in 2 maanden tijd al 3 Android updates (waaronder de december update) te pakken. Terwijl de SM-T590 serie nog op de september update draait.
Ik ben benieuwd of Samsung dit voor elkaar gaat krijgen, het is Huawei wel gelukt met de Mediapad M5 en M5 lite. Het is echt te zot voor woorden dat zoveel android tablets het niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:48
Ook ik heb de tablet bij Bol.com gekocht voor 249 euro en hier is de cashback wel goedgekeurd, dus dat was een mooie deal zo.

Ik ben echt heel erg tevreden over de tablet, mooie vormgeving en loopt echt zo vloeiend. Heb nog geen enkele beperking gevonden. Moest wel wennen aan de beeldverhouding, van mij hoeft dit niet perse.
Samsung software is ook niet echt mijn ding, maar met een andere launcher los je al heel veel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hier ook deze tablet nu in huis en is snel genoeg hoor!

Paar films op een SD kaartje en mijn zoontje amuseert zich rot

Hier intern geheugen van 32GB en Micro SD van 200GB

[ Voor 28% gewijzigd door Dragunov op 03-01-2019 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
http://doc.samsungmobile.com/SM-T590/PHN/doc.html

Vandaag wordt hier de eerste update voorgesteld.

Buildnummer : T590XXU2ARK2

Android-versie : Oreo(Android 8.1.0)

Uitgiftedatum : 2019-01-09

Niveau beveiligingspatch : 2018-12-01

Heb hem zelf nog niet geïnstalleerd... Iemand nog verbetering opgemerkt?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06:22
lSltAlKeR schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:44:

Bij mij staat de update er net op, nog geen veranderingen gemerkt, puur dat de beveiligingspatch
is bijgewerkt tot 1 december 2018.
Ach voorlopig hoef je toch geen systeemupdate te verwachten naar Android Pie, deze komt pas in oktober 2019. :? 8)7 (In de Samsung members app staat de roadmap voor de uitrol).

Vragen mag altijd, het is alleen de vraag wat het antwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TraceElliot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 16-01-2019
Goede avond, ook ik heb bij de Mediamarkt deze tablet gekocht: Samsung Galaxy Tab A 10.5 (2018) 64Gb.

Heb vanavond de volgende update ontvangen : Beveiligingspatch 1 december 2018
Heb deze update geïnstalleerd en is goed gegaan.
Alleen als ik nu in de lijst WIFI beschikbare netwerken kijk zie ik alleen nog maar de 5 Ghz netwerken, alle 2.4 Ghz netwerken zijn niet meer te zien !!! ... kan dus ook geen verbinding meer maken met deze netwerken. Voordat ik de update installeerde zag ik ze nog wel. :?

Iemand suggesties ?????

UPDATE:
Probleem gelukkig opgelost, ik heb bij m'n Asus router en de Asus repeater een harde reset gedaan en beide zijn weer zichtbaar in de Wifi beschikbare netwerken lijst. :)

[ Voor 14% gewijzigd door TraceElliot op 16-01-2019 10:44 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tab A 19.5 ziet mijn wifi ook niet meer na de update van een paar dagen geleden. Een harde reset van het modem werkte in de eerste instantie een paar minuten, maar nu niet meer. Wie helpt me weer op weg? Wel graag in Jip en Janneke-taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:17:
Mijn tab A 19.5 ziet mijn wifi ook niet meer na de update van een paar dagen geleden. Een harde reset van het modem werkte in de eerste instantie een paar minuten, maar nu niet meer. Wie helpt me weer op weg? Wel graag in Jip en Janneke-taal.
zag je topic ook op durftevragen... kan je vermelden bij welke provider je zit? EN welke firmware er draait op je WiFi router / Accespoint?

Zoals ik zondag 23 december al opmerkte is de WiFi adapter firmware support belabberd slecht te noemen voor dit Samsung product.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het glasvezel van KPN, firmware geen idee. Is een Xperia modem. V9 geloof ik. Ben nu niet thuis dus kan helaas niet checken. Heb ondertussen ook contact gehad met Samsung en die kunnen het niet online oplossen.Bijzonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:21:
Het glasvezel van KPN, firmware geen idee. Is een Xperia modem. V9 geloof ik. Ben nu niet thuis dus kan helaas niet checken. Heb ondertussen ook contact gehad met Samsung en die kunnen het niet online oplossen.Bijzonder...
Bijzonder inderdaad.
Als je de Experia Box V9 hebt. Heb je een ZTE H368N en deze ondersteund enkel 2,4 Ghz WiFi.
Probeer eerst eens een ander kanaal in te stellen op die ZTE H368N
Door in te loggen op http://192.168.2.254

Afbeeldingslocatie: https://4.bp.blogspot.com/-smpr4XIxOE0/U_26vGAvVFI/AAAAAAAASrA/nrMHC0ST8V8/s1600/ExperiaboxWIFI.png

En dan ergens bij WLAN zie bovenstaande afbeelding... je kanaal niet op automatisch maar even op 6 zetten en binnen 2 meter van je experiabox gaan staan en kijken of je samsung hem dan wel oppakt.

Mocht dat niet baten wordt het een fabrieksreset van je samsung ben ik bang.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank! Ga ik straks thuis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een enorm domme vraag, maar waar vind ik de bijhorende logingegevens?

Gelukt en hij doet het (voorlopig). Ontzettend bedankt voor je hulp. Hij stond trouwens niet op kanaal auto maar 13. Maakt dat nog wat uit?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2019 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:23:
Waarschijnlijk een enorm domme vraag, maar waar vind ik de bijhorende logingegevens?
https://www.kpn.com/faq/9975
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:23:
Gelukt en hij doet het (voorlopig). Ontzettend bedankt voor je hulp. Hij stond trouwens niet op kanaal auto maar 13. Maakt dat nog wat uit?
No problemo....

13 zit helemaal aan het einde van de frequentie range.... klaarblijkelijk heeft de Samsung SM-T590 na de update T590XXU2ARK2 hier problemen mee ism de Experiabox van KPN.

Het is bekend dat veel Apple producten ook moeite hebben met kanaal 13 op de WiFi.
Ik merk een lichte verbetering in de WiFi stabiliteit na update T590XXU2ARK2. Maar vind het alsnog belabberd in combinatie met mijn Ziggo Technicolor modem. M'n TP-Link geen connectivity problemen.

Hopelijk brengt Samsung snel een nieuwe update uit waarbij het apparaat nog compatibeler is met de diverse WiFi accesspoints en routers.

Wellicht dat je Samsung via Facebook nog kan tippen naar dit topic ;)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-09 12:50
Ik zoek een opvolger voor de iPad mini 2. Nu heb ik al een android telefoon. Dus liever android. Zal deze merkbaar sneller zijn? Zoontje speelt nog wel een Roblox.
En las dat Netflix geen fulltime HD deed. Is daar al een oplossing voor. Zie.op internet veel tegenstrijdige verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLRacing
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 22:35
Sinds december deze tablet in bezit en nu heb ik een zeer vreemd probleem. Ik heb de tablet beveiligd met een vier cijferige code. Helaas kom ik niet meer in de homescreen. Zelfs uitzetten of opnieuw opstarten lukt niet want na het intoetsen van de code (niks aan gewijzigd) gaat het scherm even op zwart en keert dan weer terug naar het inlog scherm.....

Wat is hier aan de hand en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
BLRacing schreef op maandag 4 maart 2019 @ 22:51:
Sinds december deze tablet in bezit en nu heb ik een zeer vreemd probleem. Ik heb de tablet beveiligd met een vier cijferige code. Helaas kom ik niet meer in de homescreen. Zelfs uitzetten of opnieuw opstarten lukt niet want na het intoetsen van de code (niks aan gewijzigd) gaat het scherm even op zwart en keert dan weer terug naar het inlog scherm.....

Wat is hier aan de hand en weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Standaard is de tablet ingesteld op de Samsung Experience Launcher of heb je de keuze voor Kids-Stand.

Klaarblijkelijk gaat dat ergens niet goed.

Probeer de tablet in veilig modus op te starten door volume knop omlaag ingedrukt houden en powerbutton ingedrukt houden en power pas loslaten als samsung logo verdwijnt na het bootscreen en volume down pas als er veilig modus links onder in je scherm staat.

Als het goed is moet dit nu wel goed gaan.... weer.. opnieuw opstarten en de eerst volgende keer vraagt de tablet weer welke launcher er gestart moet worden... kids mode of Samsung Experience Launcher. eenmalig of altijd

Ik zou deze bug ook melden aan samsung en doorgeven welke apps je allemaal hebt draaien zodat ze hier een toekomstige firmware update voor uitbrengen!

[ Voor 3% gewijzigd door lSltAlKeR op 06-03-2019 17:48 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 01:44:

Zojuist wordt hier T590XXU2ASC1/T590OXM2ASC1 aangeboden....

Ik sla nog ff over.... des te meer ook dat er geen changelog voor de PHN versie beschikbaar (nog) is. Helaas naar mijn idee ook nog geen ondersteuning voor DRM L1 Widevine tbv Netflix :(

[ Voor 10% gewijzigd door lSltAlKeR op 21-04-2019 00:41 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

Overweeg eventueel deze tablet aan te schaffen ter vervanging van mijn Nexus 9 (traag), echter ik ben geen fan van Samsung software. Maar volgens mij is het helaas nog niet mogelijk om hier LineageOS op te zetten?

[ Voor 7% gewijzigd door Laguna op 26-04-2019 18:56 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
waarom zou iemand deze nemen ipv de 10.1 2019? scherm is wat groter en 4 speakers, maar voor hoever ik kan zien is die wel trager dan de 10.1 2019.

En volgens vele testen op de CPU is het verschil enorm in snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:16

Laguna

Connaisseur

@jaydenjarno
De SOC in de 2019 versie is inderdaad wat sneller, maar echt niet enorm. Daarbij lever je wel in op zowel RAM geheugen (2gb ipv 3gb) als batterij (6150mah ipv 7300mah). Samen met de speakers maakt dit het oude model de betere keus in mijn optiek.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Aha. Die 3 GB was me ontschoten . Dat is wel een groot verschil dan ja. Dank voor deze aanvulling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knielen
Laguna schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 18:54:
Overweeg eventueel deze tablet aan te schaffen ter vervanging van mijn Nexus 9 (traag), echter ik ben geen fan van Samsung software. Maar volgens mij is het helaas nog niet mogelijk om hier LineageOS op te zetten?
Ik heb dezelfde overstap gemaakt, bevalt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
jaydenjarno schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:45:
waarom zou iemand deze nemen ipv de 10.1 2019? scherm is wat groter en 4 speakers, maar voor hoever ik kan zien is die wel trager dan de 10.1 2019.

En volgens vele testen op de CPU is het verschil enorm in snelheid.
Enorm valt inderdaad wel mee. Plus het geluid is gewoon beter van de 10.5
jaydenjarno schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 17:15:
Aha. Die 3 GB was me ontschoten . Dat is wel een groot verschil dan ja. Dank voor deze aanvulling
Ik heb de 4GB RAM / 64 Gig variant. En ben er erg content mee. Inmiddels enkele dagen de maart 2019 update draaien... en inderdaad nog geen DRM L1 Widevine install tbv Netflix HD

Zie ook nieuws: Netflix voegt mogelijkheid afspelen hd en hdr toe aan meerdere smartp...

Netflix is er klaarblijkelijk niet echt scheutig mee. Hopelijk in de eerst volgende update komt Samsung er wel mee. We blijven het ook hier volgen: https://eu.community.sams...ull-HD/td-p/777922/page/2

Leuk artikel wat ik ook nog tegen kwam.

Zie: https://www.bright.nl/bri...ts-samsung-galaxy-tab-105

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
Ik heb een paar keer gehad dat ik mijn Samsung tablet 10.5 A niet kon ontgrendelen.
Ik druk de aan/uit knop in, voer de pincode in en krijg de melding system ui is gestopt.
Wanneer ik weer de aan/uit knop indruk en wederom de pincode invoer kan ik wel opnieuw opstarten of uitschakelen selecteren alleen de tablet reageert niet en blijft gewoon aan.

De oplossing is: eerst volume down indrukken en ingedrukt houden en vervolgens de aan/uit knop erbij totdat je het Samsung logo ziet op het scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Android Pie is beschikbaar via OTA voor de Galaxy Tab A 10.5 2018

De update is 1142,50 MB met de beveiligingspatch van juni 2019. Meer informatie kan je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-09 19:58

netblade

Sunrise

Netflix hd wordt volgens mij nu ook ondersteund met deze laatste update :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
netblade schreef op zondag 30 juni 2019 @ 09:29:
Netflix hd wordt volgens mij nu ook ondersteund met deze laatste update :)
Nope! :(

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Oh ik vond het beeld er wel iets beter uitzien eerlijk gezegd, jammer :(
Het is niet duidelijk op welke kwaliteit je nu kijkt bij Netflix, dat is met plex toch een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:33
netblade schreef op maandag 1 juli 2019 @ 18:56:
Het is niet duidelijk op welke kwaliteit je nu kijkt bij Netflix
Zoek in de app naar "test patterns".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

hcQd schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:15:
[...]

Zoek in de app naar "test patterns".
Nou zelfs mijn Samsung S10 ondersteund in dat geval geen Full HD Netflix, alleen de app op mijn Windows laptop en Chromecast doen fullhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 20:12
Serieus niet? Ik dacht dat dat al was opgelost inmiddels, zie ook: https://www.droidapp.nl/n...eert-23-toestellen-hd-hdr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Wekko306 schreef op maandag 1 juli 2019 @ 20:52:
[...]

Serieus niet? Ik dacht dat dat al was opgelost inmiddels, zie ook: https://www.droidapp.nl/n...eert-23-toestellen-hd-hdr
Zie ook alleen de TAB 10.1 erbij staan en die heeft een iets beter CPU nl. de Exynos 7904

En de tab uit dit topic heeft de Snapdragon 450.

Ik vermoed dat het niet lekker draait indien de gebruiker teveel apps heeft open staan en daarom niet wordt gecertificeerd....

Toch kan je beter de TAB 10.5 verkiezen boven de 10.1 ivm geluid en sinds android 9 wat ik nu ook een weekje heb draaien voelt het toch allemaal weer wat gelikter aan :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
netblade schreef op maandag 1 juli 2019 @ 19:31:
[...]

Nou zelfs mijn Samsung S10 ondersteund in dat geval geen Full HD Netflix, alleen de app op mijn Windows laptop en Chromecast doen fullhd.
Samsung S10 by the way zou wel Full HD moeten doen... wellicht dat je toestel op moment van streamen geen goede WiFi heeft en daarom zelf overschakeld op een lagere bitrate?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

lSltAlKeR schreef op maandag 1 juli 2019 @ 21:34:
[...]

Samsung S10 by the way zou wel Full HD moeten doen... wellicht dat je toestel op moment van streamen geen goede WiFi heeft en daarom zelf overschakeld op een lagere bitrate?
Nope, het probleem speelt al enige tijd zie hier . Blijkbaar heeft het gewerkt tot dat er een update kwam voor HDR (wat overigens ook icm met netflix niet altijd goed zou werken op dit toestel) Ik ga wel heel offtopic zo maar ik begrijp niet waarom Netflix zo gigantisch moeilijk doet over fullhd certificering terwijl youtube op elke telefoon/tablet van de afgelopen 5 jaar wel voor elkaar krijgt zonder gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
netblade schreef op maandag 1 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Nope, het probleem speelt al enige tijd zie hier . Blijkbaar heeft het gewerkt tot dat er een update kwam voor HDR (wat overigens ook icm met netflix niet altijd goed zou werken op dit toestel) Ik ga wel heel offtopic zo maar ik begrijp niet waarom Netflix zo gigantisch moeilijk doet over fullhd certificering terwijl youtube op elke telefoon/tablet van de afgelopen 5 jaar wel voor elkaar krijgt zonder gedoe.
offtopic:
[conspiracy mode] Kartel afspraken met de filmindustrie 8)7 ... Ze willen nu eenmaal lastiger maken voor de rippers onder ons... dus je moet eerst € 500 of meer neer leggen voor een toestel om het vervolgens te kunnen rooten en de films te kunnen rippen 7(8)7, wat veel mensen niet doen om dat anders de garantie vervalt..... :X [/conspiracy mode]

[ Voor 3% gewijzigd door lSltAlKeR op 01-07-2019 22:25 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Vanmorgen las ik https://nl.hardware.info/...ter-dan-de-tab-a-uit-2018 in mijn nieuwsfeed.

Ondanks de 2019 iets beter beter presteert blijf ik erbij dat deze TAB A 2018 64GB 4GB RAM de betere aankoop blijft ivm accu & laadtijd lichtsensor en geluid.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:57
Zojuist de 3/32GB voor 135 euro aangeschaft tijdens de Amazon Prime Days, leek me wel een leuk ding voor op vakantie. Nu heeft hij volgens mij een iets afwijkend formaat t.o.v. de meeste 10" tablets, iemand wellicht een suggestie voor een goed / betaalbaar hoesje? Liefst niet eentje die er 24/7 omheen zit maar gewoon een soort etui waar je hem uithaalt als je hem gebruikt en hem daarna terug in opbergt.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Hebben andere sinds de laatste update ook dat de touch van deze tablet niet lekker gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Mau_Maus schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:47:
Hebben andere sinds de laatste update ook dat de touch van deze tablet niet lekker gaat?
Ik heb hem nog niet geïnstalleerd... en kan het je nog niet vertellen..... zal van de week is kijken... gebruik hem niet meer zoveel de tablet....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op zondag 15 september 2019 @ 23:21:
[...]

Ik heb hem nog niet geïnstalleerd... en kan het je nog niet vertellen..... zal van de week is kijken... gebruik hem niet meer zoveel de tablet....
Ik denk dat het aan mijn screenprotector lag... Wellicht i.c.m. de update.
Voor de update prima en erna slecht... Screenprotector eraf en hij doet weer normaal.
Wellicht is de gevoeligheid aangepast oid. Of er zat gewoon vuil tussen misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
Hier met screenprotector geen problemen. Ik vind wel dat hij steeds trager wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Knielen schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:59:
Hier met screenprotector geen problemen. Ik vind wel dat hij steeds trager wordt.
Oké dank. Helaas leek het hier toch niet door screenprotector te komen... helaas nog steeds last van spookaanrakingen. Binnenkort maar eens een hard reset of ik wacht een firmware update af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Er is een nieuwe (beveiligings)update beschikbaar, deze staat dan op 1 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Megapaul schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:42:
Er is een nieuwe (beveiligings)update beschikbaar, deze staat dan op 1 oktober.
Ik kreeg T590XXU3BSJ1 zondagavond 27-10-2019 al aangeboden nadat ik hem al lange tijd niet aan had gehad.

https://doc.samsungmobile.com/SM-T590/PHN/doc.html

zaterdag 26 november uitgerold.

Heb hem nog niet geïnstalleerd.
Enkel android security update. Geen nieuwe wijziging. Na de update van 28 augustus merk ik ook dat de tablet veel langer moet opstarten. Waarschijnlijk door de Bixby functionaliteit.

Over enkele weken zal ik deze patch inladen en mijn ervaring delen.

.

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Er is een nieuwe beveiligingsupdate beschikbaar.
Deze update is 219,06 MB en zet de beveiligingspatch op 1 december.
Meer info hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Megapaul schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:31:
Er is een nieuwe beveiligingsupdate beschikbaar.
Deze update is 219,06 MB en zet de beveiligingspatch op 1 december.
Meer info hier.
Ik had de update van december nog maar net (16 januari) geïnstalleerd of er is er weer 1 van 111 MB

T590XXU3BSL2 opvallend is dat de security patch ook nog steeds van 1 december dateert.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de snelheid van deze tablet anno 2020?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Zijn er een beetje custom roms voor deze tablet beschikbaar? Ik zie dat er een snapdragon400 in zit? Ik weet niet zoveel van SOC's maar ik dacht dat ik ooit gelezen had dat ze voor een snapdragon beter/gemakkelijker een custom rom konden maken dan voor Samsungs eigen SOC's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:49:
Hoe is de snelheid van deze tablet anno 2020?
Mijn note 9 is sneller :) Maar voor actualiteiten en beetje surven is hij prima.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Ik heb net Bixby geupdate en ineens kan ik niet meer op mijn Wifi netwerk komen... heel vaag.

NETWORK_SELECTION_DISABLED_ASSOCIATION_REJECTION krijg ik als error....

Wifi netwerk vergeten en een reboot deed weer wonderen...

Na reboot gebeurde het weer.... vaag!!!!!!!!!!!!!!!

Nu heb ik alle netwerk instellingen gereset onder instellingen>algemeen beheer > resetten

wel vage shizzle....

:? :?

Kijken hoe lang dit duurt... vermoedelijk door de laatste bixby update veroorzaakt nooit gehad!

edit:

Nog een probleem erbij gekregen.
De accu welke bij mij toch wel een week mee ging is binnen 14 uur helemaal leeg gelopen, vermoedelijk door dat hij heel de tijd de kracht nodig heeft om wifi te zoeken of iets in die trend... denk ik....

Ik heb een ook op samsung hier mijn ervaringen overgedeeld .

Weer een knap staaltje BETA hebben ze los gelaten bij Samsung in de App store hopen dat ze het snel fixen!

https://eu.community.sams...T590-SM/m-p/1651612#M2603

[ Voor 69% gewijzigd door lSltAlKeR op 04-04-2020 15:31 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Via het linkje van @Wekko306 Hier: https://www.droidapp.nl/n...ert-23-toestellen-hd-hdr/

Zie ik dat de 10.1 2019 wel ondersteuning heeft voor HD netflix. Aangezien er geen dedicated 10.1 2019 topic is vroeg ik mij af of hier gebruikers met de 2019 tablet zijn en ook verschil merken met fullHD in Netflix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Er is een nieuwe beveiligingsupdate met de april patch beschikbaar.
De update is 320,94 mb groot, meer informatie kan je hier vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Er is weer een nieuwe beveiligingsupdate met de mei patch beschikbaar.
De update is 148,79 mb groot, meer informatie kan je hier vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
De Android 10 update is beschikbaar voor de Tab A 10.5 2018.
Deze is nog niet beschikaar via OTA of Smart Switch.
Maar alleen nog te flashen via Odin.

De update is alleen nog uitgebracht in het Verenigd Koninkrijk echter die
software is identiek aan die van Nederland.
Je kan deze flashen met Odin met behoud van de gegevens.
Selecteer dan HOME_CSC_

De uitleg kan je hier vinden

Om je tablet in download mode te krijgen, zet deze uit.
Sluit hem aan op de pc, hou de aan/uit knop en de volumetoetsen ingedrukt
en laat deze los wanneer het Samsung logo zichtbaar is.
Flashen is uiteraard op eigen risico.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xJUUNQd3MgkDmWX3QdOVKq3sZos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VXUJXGDeijINuR9ulrNafhtR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Ik wacht nog even op de PHN OTA uitrol zal ook geen 2 weken meer duren verwacht ik.

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
lSltAlKeR schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:01:
Ik wacht nog even op de PHN OTA uitrol zal ook geen 2 weken meer duren verwacht ik.
Het zal waarschijnlijk niet lang meer duren.
De update is er inmiddels ook al in een paar Zuid Amerikaanse landen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
Sinds vandaag is Android 10 verkrijgbaar voor de Tab A 10.5 2018 (PHN)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Megapaul schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:39:
Sinds vandaag is Android 10 verkrijgbaar voor de Tab A 10.5 2018 (PHN)
Die 2 weken zijn er inmiddels bijna 6 geworden.... hier heb ik op gewacht.... :)

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
lSltAlKeR schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:30:
[...]

Die 2 weken zijn er inmiddels bijna 6 geworden.... hier heb ik op gewacht.... :)
Het is ook een nieuwere firmware versie t.o.v. de (BTU firmware T590XXU3CTF9) die ik eerder had geflashed.
Je zit met deze PHN firmware op T590XXU3CTH1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Megapaul schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:19:
[...]

Het is ook een nieuwere firmware versie t.o.v. de (BTU firmware T590XXU3CTF9) die ik eerder had geflashed.
Je zit met deze PHN firmware op T590XXU3CTH1. :)
Daarom heb ik ook gewacht... zitten waarschijnlijk bug fixes in met betere optimalisatie....

Ik draai overigens nog steeds T590XXU3BTC4 met security patch van 1 april... en dezer dagen ga ik naar T590XXU3BTE2 :X

Het is namelijk niet de eerste keer dat ze patches of updates uitbrengen die schade aan de hardware toe brengt..... :X

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 00:38
Hier ook gekregen op de tablet van mijn zoon

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:06
Welke stylus/pen is handig voor deze tablet? mijn dochter wil erop gaan tekenen. de S-pen werkte iig niet

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-05 11:10
Hallo

Sinds een tijdje valt het mij op dat wanneer ik Netflix kijk op de tablet of een MKV bestand dat er door het zwarte beeld een soort van blauwe waas te zien is, dit is erg storend. W Bij beelden tijdens daglicht is dit niet te zien. Vreemd is dat wanneer ik via de Ziggo app of NPO app kijk dit niet aanwezig is

Komt iemand dit bekend voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
yep123 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:23:
Hallo

Sinds een tijdje valt het mij op dat wanneer ik Netflix kijk op de tablet of een MKV bestand dat er door het zwarte beeld een soort van blauwe waas te zien is, dit is erg storend. W Bij beelden tijdens daglicht is dit niet te zien. Vreemd is dat wanneer ik via de Ziggo app of NPO app kijk dit niet aanwezig is

Komt iemand dit bekend voor??
Is het niet gewoon de filter blauw licht modus? Kan je een foto maken met je mobiel ?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
technopeuter schreef op woensdag 30 september 2020 @ 16:03:
Welke stylus/pen is handig voor deze tablet? mijn dochter wil erop gaan tekenen. de S-pen werkte iig niet
Ik denk zelf https://www.staedtler.com/dk/en/discover/noris-digital

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-09 23:06

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
lSltAlKeR schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 00:33:
[...]

Is het niet gewoon de filter blauw licht modus? Kan je een foto maken met je mobiel ?
Blauw licht filter staat helemaal uit, heb een foto gemaaktAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gTiinjhGyLrnI19EtTQqG3V1Xbw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JEg8TwuL3KZ8SgdWWlJS9Hh5.jpg?f=fotoalbum_large

Als het goed is zie je rechts vh gezicht die blauwe vegen.

[ Voor 45% gewijzigd door yep123 op 24-10-2020 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
yep123 schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 22:16:
[...]

Als het goed is zie je rechts vh gezicht die blauwe vegen.
Ik zie dat je een screenprotector erop hebt zitten.
Weet je zeker dat het niet een weerspiegeling is tussen het scherm en de screenprotector?
Kan me voorstellen dat de filmlaag aangetast is op je echte scherm op die plekken waardoor je soort van weerspiegeling hebt.....

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yep123
lSltAlKeR schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:52:
[...]

Ik zie dat je een screenprotector erop hebt zitten.
Weet je zeker dat het niet een weerspiegeling is tussen het scherm en de screenprotector?
Kan me voorstellen dat de filmlaag aangetast is op je echte scherm op die plekken waardoor je soort van weerspiegeling hebt.....
Het klopt dat er een screenprotectot opzit. Bedoel je daarmee dat wanneer eraf is dat het probleem wel eens opgelost kan zijn?. Of onherstelbaar beschadigd door gebruik vd screenprotector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
yep123 schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Bedoel je daarmee dat wanneer eraf is dat het probleem wel eens opgelost kan zijn?.
Ja, zou kunnen. Wellicht is dus je originele scherm op een of andere manier "beschadigd" kan ik me voorstellen... drukplekken gehad op die punten.

Ik ken het fenomeen niet of heb het ooit eerder gezien. Heb nog wat zitten google-en. en kwam ook op dit topic bij samsung:

https://eu.community.sams...-blauwe-vlek/td-p/1883944

Lijkt het dan niet daar op?

Vervolgens kan je nog eens proberen via de dailer *#0*# het Advenced Test Menu oproepen
en groen blauw rood en zwart bekijken met die functies.

Komt het dan ook voor?
Anders is het wellicht een decoder bug of iets dergelijk omdat je het alleen met netflix hebt precies wat er in het topic hierboven staat....

[ Voor 3% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-10-2020 01:14 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Zie: https://doc.samsungmobile.com/SM-T590/PHN/doc.html

Buildnummer : T590XXU3CTI4
Android-versie : Q(Android 10)
Uitgiftedatum : 2020-10-28
Niveau beveiligingspatch : 2020-09-01

• De beveiliging van uw apparaat is verbeterd.
• Algoritme voor batterij opladen en stabiliteit verbeterd

Ik draai nog steeds op :o
Buildnummer : T590XXU3BTE2
Android-versie : Pie(Android 9)
Uitgiftedatum : 2020-06-18
Niveau beveiligingspatch : 2020-05-01

Binnenkort maar eens dan Android 10 updaten *O*

offtopic:
Ik heb ook nog een Galaxy Note 9 en hoop dat die ook nog Android 11 official gaat krijgen.....

Ben benieuwd naar "• Algoritme voor batterij opladen en stabiliteit verbeterd"

Ik heb de tablet bij device care voor batterij op 85% capaciteit gezet om de accu te besparen ook snelladen uitgeschakeld ivm snelle warmte ontwikkeling.
Ik laad hem altijd op bij ongeveer bij 8% en dan weer volladen in ongeveer 4 uur naar 100% (is dus 85%)

Ik doe ongeveer een week met de batterij en gebruik hem toch wel dagelijks 1 tot 1,5 uur.... na het eten in de stoel voor de TV :) Beetje nieuws kijken en facebooken instagrammen en tiktokken.

Het duurt altijd rete lang voor dat hij van 8% naar 7% of lager valt..... voor me gevoel is dat ook inwerkgelijkheid iets van 15% nog dan ofzo, geeft een scheeft beeld weer van het percentage iig.

Meer mensen die zo'n ervaring hebben met de accuduur en hem zo opladen en opgaan met de batterij?

Speedtouch freak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
De laatste update draait hier inmiddels als een zonnetje. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Megapaul op 02-11-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Inmiddels zie ik T590XXU3CUC1 https://doc.samsungmobile.com/SM-T590/PHN/doc.html
Wie heeft deze nog niet geïnstalleerd en kan mij vertellen hoe groot deze update is?

Ik zit zelf nog met Android 9 en moet T590XXU3CTH1 nog inladen :X

Dus ik vraag mij af of ik straks T590XXU3CTI4 nog OTA krijg of dat deze wellicht is gemerged met T590XXU3CUC1

Iemand die al T590XXU3CTI4 heeft en T590XXU3CUC1 nog moet inladen hoor ik graag de grote :)

Ik twijfel namelijk wel eens of de Samsung FUS servers wel de juiste update deployen

Speedtouch freak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megapaul
lSltAlKeR schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:41:
Inmiddels zie ik T590XXU3CUC1 https://doc.samsungmobile.com/SM-T590/PHN/doc.html
Wie heeft deze nog niet geïnstalleerd en kan mij vertellen hoe groot deze update is?

Ik zit zelf nog met Android 9 en moet T590XXU3CTH1 nog inladen :X

Dus ik vraag mij af of ik straks T590XXU3CTI4 nog OTA krijg of dat deze wellicht is gemerged met T590XXU3CUC1

Iemand die al T590XXU3CTI4 heeft en T590XXU3CUC1 nog moet inladen hoor ik graag de grote :)

Ik twijfel namelijk wel eens of de Samsung FUS servers wel de juiste update deployen
Ik had T590XXU3CTI4 nog draaien en de update naar T590XXU3CUC1 (via OTA) is 234,70 MB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ts27ueFxAONfanYMixw1c09VA50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3H2DiBhc4mdVNcaabIHPyex.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8O7-3iqa_3kJD9_YnBLm2zHJf8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YlndjoX7WyUfKXi0Yjx89B4h.jpg?f=fotoalbum_large

:X :X :X Heb nog wat te doen :o

edit:
lSltAlKeR schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 23:41:
Ik heb namelijk ook een Galaxy Note 9 en daarbij heb ik die ervaring dat er gewoon een update is overgeslagen maar klaarblijkelijk gemerged zou zijn....(N960FXXU6FTK1 met N960FXXS6FTK3) Grote week namelijk ook af dan bij andere users welke rechtstreekt van FTK1 kwamen ipv N960FXXU6FTJ5

[ Voor 38% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2021 00:41 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-09 17:02
Toch weer een software update vandaag voor deze tablet. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megapaul
civspeler schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 01:06:
Toch weer een software update vandaag voor deze tablet. d:)b
Dank voor het melden, gelijk de update geïnstalleerd.
Het gaat puur om de beveiligingspatch die hiermee op april 2021 komt te staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kdZL-P4HrxupJYhbhY7MDrgTxMk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89HGYB4uDZQz698fGpKwVCI4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik heb de 2020 versie en ineens heb ik er issues mee. De hele dag heb ik hem op standby, zoals een telefoon eigenlijk. En zo nu en dan check ik even wat dingen op internet. Maar sinds vandaag ineens dat ik dubbel tap op het scherm deed, scherm ging uit en vervolgens kreeg ik de tablet ook even een paar seconden niet aan. Toen op de power knop gedrukt en hij start volledig opnieuw op.

Is vandaag nu 3x gebeurd al, not good. Wat kan ik het beste doen voordat ik meteen terug naar shop ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
En tegen mijn verwachting in toch weer een security update voor deze tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megapaul
civspeler schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:54:
En tegen mijn verwachting in toch weer een security update voor deze tablet...
Ik keek 3 dagen geleden nog van komt er nog een security update. Zal mijn exemplaar ook even updaten.

Het jammere van deze tablet is dat er nog steeds geen ondersteuning is voor Netflix in HD.
De hardware en software ondersteunen het wel maar Samsung wijst naar Netflix en Netflix vervolgens naar Samsung.
En dat zal ook wel zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Megapaul schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:58:
[...]

Ik keer 3 dagen geleden nog van komt er nog een security update. Zal mijn exemplaar ook even updaten.

Het jammere van deze tablet is dat er nog steeds geen ondersteuning is voor Netflix in HD.
De hardware en software ondersteunen het wel maar Samsung wijst naar Netflix en Netflix vervolgens naar Samsung.
En dat zal ook wel zo blijven.
Dat zal inderdaad wel zo blijven, helaas.

Het is wel een aardig tablet voor media. De soc is sloom, maar vooral het geluid is opvallend goed. Vandaar dat het des te jammer is dat ze zulke zaken niet op orde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterMute2025
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:36
Ik heb sinds vorige week een 2de hands Galaxy Tab A 10.5 2018 gekocht.
De reden om deze oudere tablet te kopen ipv een nieuwere is: eenvoudig vervangen van de accu... (de nieuwere modellen behalve de 8.7 inch Tab hebben gelijmde behuizingen.

Evengoed.

Ik ben blij met deze tablet. Ik had een Tab A 10.1 (2016) geleend van een vriend van mij, en deze 2018 is beter is bijna alle opzichten.

Voor mijn gebruik: E-books, Ziggo Go, HBO etc en af en toe wat games zoals Fallout prima geschikt.
Enigste nadeel is het chronische gebrek aan custom firmwares, maar daar kan ik mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
Ik gebruik hem ook nog steeds. Met name voor het bekijken van media, films en series enzo. Het beeldscherm is niet verkeerd en het geluid is gewoon erg goed.

Maar vooral bij het surfen in Chrome merk ik dat de soc behoorlijk tekort schiet. Het wisselen tussen tabs duurt soms echt 5 seconden ofzo. Lijkt me een caching of geheugen dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
WinterMute2025 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:52:
Enigste nadeel is het chronische gebrek aan custom firmwares, maar daar kan ik mee leven.
Ik heb inderdaad nog nooit een custom firmware voor deze tablet kunnen vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• civspeler
Ik dacht eigenlijk dat het na de update van vorig jaar december wel klaar was voor deze tablet. Maar zojuist kwam er bij mij tóch weer een nieuwe firmware update binnen.

Ik moet hem overigens nog installeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
civspeler schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:44:
Ik dacht eigenlijk dat het na de update van vorig jaar december wel klaar was voor deze tablet. Maar zojuist kwam er bij mij tóch weer een nieuwe firmware update binnen.

Dank, onverwacht inderdaad. Ik heb hem net geïnstalleerd en patch level is nu 1 juni 2022.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paddywacker
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:34
civspeler schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:44:

Zeker niet verwacht, is toch een fijn apparaat.
Pagina: 1