[feature request] Mute user op forum

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.439 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

We zijn een jaartje verder, maar ik zou dit ook wel een interessante feature vinden als je dit alleen in bepaalde topics kan doen.

Iemand die ergens subjectief hinderlijk irritante bijdrages levert kan ergens anders interessante bijdrages leveren die je niet wilt missen.

Het meest onschuldige voorbeeld dat ik kan bedenken is dat iemand in het grappige plaatjestopic bijvoorbeeld zonder uitzondering subjectief ongrappige plaatjes post maar verder niet "je vijand" is. Fijn als je die gewoon weg kunt filteren in dat topic en daardoor de verzadiging van genoegdoening in dat topic vergroot. Gemak dient de mens, toch? Een ander heeft er toch geen last van als ik mijn persoonlijke ervaring kan optimaliseren?

InB4:
RedHat schreef op zondag 23 december 2018 @ 11:01:
De krant heeft ook artikelen die ik niet wil lezen, als de kop mij niet aanstaat skip ik die gewoon.
Maar je zou het de lezers van de krant een stuk meer naar hun zin maken als de krant alleen gevuld was met artikelen die je niet wilt skippen!

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Sando Met deze CustomCSS verberg je mijn posts volledig. ;)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
div.message[data-owner-id="34186"] /* Evanescent */
{
    height: 0;
    overflow: hidden;
    padding: 0;
}

Er blijft dan nog een dunne horizontale streep over. Dan weet je in ieder geval dat je een post gemist hebt. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het zou kunnen als er een data-topic-id op de omliggende #content div zou zitten oid.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Room42 :D

Weet je ook een truuk/selector om dit alleen in bepaalde topicIds te doen?

Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Sando schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:06:
@Room42 :D

Weet je ook een truuk/selector om dit alleen in bepaalde topicIds te doen?
Hmm. Ik zie geen hogerliggende selector die het TopicID heeft, nee, maar ik kom er wel net achter dat je de hele post (dus zelfs zonder lijntje) kunt verbergen op deze manier:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
div.message[data-owner-id="34186"] /* Evanescent */
{
  display: none;
}

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je overflow:hidden toepast met een geringe height, en een extra rule voor de :hover, dan kun je zien dát je een post mist, en je kunt de post ook tevoorschijn halen door er met je muis overheen te gaan :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04 12:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:32
Floor-is schreef op woensdag 19 december 2018 @ 17:02:
Hoi!

Dit is ongetwijfeld al heel vaak langsgekomen. Toch een nieuwe poging :)

Ik zou het BIJZONDER op prijs stellen als er een mogelijkheid bestaat om users te muten op het forum, desnoods voor een subforum. Zo hier en daar kom je gebruikers tegen die je ervaring op het forum eenvoudigweg minder leuk maken. Het zou dan helpen als je een dergelijke user gewoonweg niet meer ziet reageren.

Alvast bedankt voor de afwijzing ;)
KICK UIT HET HIERNAMAALS

Ik krijg dus af en toe nog een melding dat iemand m'n post hier geliked heeft. Hardstikke fijn, maar mag ik jullie dan vooral wijzen op deze twee posts?

incaz in "[feature request] Mute user op forum"
NMe in "[feature request] Mute user op forum"

Er gaat namelijk niks veranderen aan het beleid, dus moet je het zelf maar oplossen en laat dit nu een hele fijne oplossing zijn :)

Edit: overigens inmiddels plek #14 in de lijst én als ik eerlijk ben: een heleboel boven 'mij' zouden jullie sowieso moeten doen en niet op basis van verzoek van de users. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Floor-is op 28-07-2020 18:53 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Super toevallig een jaar na m’n vorige post..

Gezien dark-mode en heel wat andere zaken die een goed product owner allang onder z’n hoede had moeten nemen de hoofdmoot van de top-10 bezetten.. Is de huidige #11 #9 positie misschien wel tekenend.

Bedenk je bovendien dat dark mode 542 votes heeft, terwijl waarschijnlijk minstens 40% van de gebruikers het verwelkomen zou.. Dan zijn die 42 votes hiervoor écht heel tekenend.

Maar blijf het vooral negeren man ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Floor-is op 29-07-2021 11:49 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
div[data-owner-id="123"] {
opacity: 0.05;
  max-height:100px;
  overflow:hidden;
}

div[data-owner-id="123"]:hover{
opacity: 1;
  max-height:initial;
}

Zo heb ik het opgelost met custom CSS. Kan je alsnog wel kijken met hover/tap. Bugged alleen een beetje met merged posts (zelfde user 2 posts achter elkaar), maar voor mij werkt het prima

ID is als test, heb niets tegen @Onno hoor

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 28-07-2021 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Ik ook, het is van de zotte dat ik een stuk custom CSS in moet zetten omdat de eigenaar het eenvoudig weigert serieus te nemen. 8)7

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
Floor-is schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:51:
Ik ook, het is van de zotte dat ik een stuk custom CSS in moet zetten omdat de eigenaar het eenvoudig weigert serieus te nemen. 8)7
Achja ik snap het wel, best veel werk om het juist te implementeren en je krijgt er mogelijk gezeik van... Het is niet veel moeite om er iemand aan toe te voegen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:42
User A vraagt iets.
User B beantwoordt de vraag van user A.
User C heeft B geblokkeerd, ziet zijn antwoord niet en beantwoord de (reeds beantwoorde) vraag van user A.

Maar goed, verder vooral de product owner de schuld geven.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:38
Floor-is schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:51:
Weigert serieus te nemen? Wat dacht je van het geen goed idee vinden, omdat het een hele sloot aan nieuwe problemen met zich meebrengt?

The devil is in the details.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Floor-is
5pë©ïàál_Tèkén' schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:08:
User A vraagt iets.
User C heeft B geblokkeerd, ziet zijn antwoord niet en beantwoord de (reeds beantwoorde) vraag van user A.

Ben je wel eens op een site geweest waar een muteknop is geïmplementeerd of heb je de custom CSS geprobeerd?
Prima oplossingen mogelijk, laten zien dat er een reactie is zonder de inhoud omdat het een blocked account is.

Dus ja, er vraagt een deel van de gebruikers om een feature, een oplossing voor hun probleem. Deze groep geeft aan dat de nadelen van een muteknop er zijn, maar voor hen opwegen tegen de voordelen en dat is waar een PO z’n werk mag doen.

[edit] Zure opmerking van mijn kant ongepast en verwijderd
Hahn schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:10:
[...]

Weigert serieus te nemen? Wat dacht je van het geen goed idee vinden, omdat het een hele sloot aan nieuwe problemen met zich meebrengt?
Heb jij iemand hier vanuit product gezien dan?

Wat doe ik hier, ben in het zwembad met m’n zoon. Tot binnenkort, ik ga van m’n IRL leven genieten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Floor-is op 28-07-2021 15:20 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-04 10:36
User A vraagt iets.

Je omschrijft mooi de uitdaging die dus opgelost moet worden :) en echt rocket science is die oplossing niet hoor. Maar ik kan me wel voorstellen dat het een vrij uitgebreide feature is, want imho moet je hem op site-level implementeren om het goed te doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

User A vraagt iets.

Dit gebeurt nu al de hele tijd. Topics vol gebruikers die telkens weer de OP beantwoorden en de rest niet lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-10-2024
Tja als je het kader waarbinnen gediscussieerd mag worden wilt slopen dan moet je dit vooral doen. Want met een mute functie wordt iedereen zijn eigen moderator. Dat helpt discussies om zeep en zorgt er vooral voor dat iedereen nog meer naast elkaar gaat praten.
Soms hebben zelfs de meest vervelende mensen op een gegeven moment iets zinnigs te melden. Ik stel voor te blijven lezen, ook al is dat soms vervelend. Dit is wat mij betreft een belangrijke link met de realiteit en een van de manieren om je sociale bubbel te vergroten.

Voor de duidelijkheid, ik heb het over meningen en niet persoonlijke aanvallen of andere zaken die niet ok zijn volgens de al bestaande forum regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@tweaker29789 zo kan je het zien, maar er zijn genoeg users die echt 0 moeite in hun posts steken, of constant dezelfde meuk posten in verschillende topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
zou denken dat de complexiteit meevalt als het in custom-CSS al voor een individuele user werkt.
dan die functie een toggle geven en een ID range er in mogelijk maken?

het staat nu misschien nog laag op de backlog maar denk wel dat het een keer gaat komen. je ziet het ook in andere grotere platformen (block feature). zo heeft de like-button en DM-systeem het uiteindelijk ook gehaald.

~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
JJ Le Funk schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 00:02:
zou denken dat de complexiteit meevalt als het in custom-CSS al voor een individuele user werkt.
dan die functie een toggle geven en een ID range er in mogelijk maken?

het staat nu misschien nog laag op de backlog maar denk wel dat het een keer gaat komen. je ziet het ook in andere grotere platformen (block feature). zo heeft de like-button en DM-systeem het uiteindelijk ook gehaald.
Idealiter krijg je dan ook geen notificaties van zo'n gebruiker bijvoorbeeld, of kan diegene je niet dm'en, niet op je profiel reageren etc. Het is wel iets complexer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:44
Ik had iemand gequote maar het is opzich heel algemeen betreft onderstaande.

Bijvoorbeeld wilt een user aankoop advies, niet vies van 2e hands en wordt die gewezen op een advertentie van een geblokkeerde user (geblokkeerd linksom of rechtsom). Wat gek, zie de advertentie niet, zal wel een bug wezen. Wordt modje aan het werk gezet om je subtiel te wijzen dat je om een 1 of andere reden geblokkeerd bent/hebt geblokkeerd.

Ik zie deze feature request niet officieel ondersteund worden omdat dit forum zoveel meer is dan berichtje op en neer sturen. Het is inmiddels stuk socialer en minder streng maar gelukkig nog niet het niveau van Libelle o.i.d.
Uitgebreide discussies, veel hulp en antwoord bij vraagstukken, veelal lollige HK en nog het V/A contact en ook een aparte deel voor het blog (niet echt gemodereerd, maar ongetwijfeld verwachting dat ook via die weg geblokkeerd moet worden).

Verder imo te onbeschoft voor woorden dat je iemand monddood wilt maken zonder dat de ander zich er van bewust zal zijn dat z'n hulp/input of w/e niet gewaardeerd wordt.
Uiteindelijk moet iemand daar op de meest vervelende manier achter komen en dat is wanneer je hem herhaaldelijk (en uiteindelijk onbewust) negeert. I.p.v. dat er netjes aangegeven kan worden dat z'n input of gedrag niet fijn zou zijn.

Nu ook het idee dat, in dit geval, ik een tegengeluid geef op deze feature request dat ik IPV dat het gelezen wordt door de bedenker of aanhangers, het hen niet aanstaat en vervolgens mij zonder blikken of blozen dan maar op negeren zetten.
Dit geeft mij wanneer deze feature zou worden toegepast een grote drempel geven om nog te gaan reageren op topics omdat een onbekend aantal Tweakers via de frontpagina, het blog, 1 of ander plaatjes topic een reden hebben gevonden om mij te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
@Fore! Je voorbeeld is wel eng specifiek. En je gaat geen 404-notfound melding krijgen, maar gewoon een balk dat de user is geblocked ofzo. Je komt een beetje over alsof mensen redenen genoeg hebben om je te blocken :P

[ Voor 21% gewijzigd door 418O2 op 10-08-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:44
418O2 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:24:
@Fore! Je voorbeeld is wel eng specifiek. En je gaat geen 404-notfound melding krijgen, maar gewoon een balk dat de user is geblocked ofzo. Je komt een beetje over alsof mensen redenen genoeg hebben om je te blocken :P
Ja maar het gebeurd, doorverwijzingen door gebruikers naar andere gebruikers (dan ook indirect via adverts).
Dit is een specifiek geval wat meerdere scenario's zal kennen. Verder het negeren van mensen, ik begin nog een lijn te trekken naar het moderatie systeem op de frontpage. Mensen worden daar ook monddood gemaakt (-1, minder zichtbaar maken van de post) omdat de mening niet bevalt.
En je gaat geen 404-notfound melding krijgen, maar gewoon een balk dat de user is geblocked ofzo.
En hoe zou jij daar mee omgaan, dan maar niet de link volgen of toch maar lezen want je bent nieuwsgierig?
Ik zie het gebeuren dat je jezelf in een bubbel plaatst en deze regelmatig blijft openprikken omdat het uiteindelijk de nodige hinder veroorzaakt dan dat je er wat mee opschiet. Als ik zo'n stukje code knap moet schrijven dat dit werkt via elk onderdeel van het Tweakers zou ik mijzelf wel afvragen waarom dit geïmplementeerd moest worden.

Zelf kan ik best bot uit de hoek komen, gemeend en ongemeend en dit nog makkelijker online dan offline want ik vergeet nog wel eens een smily neer te zetten. Als dan zo voortkomt dat ik wat bot maar met de beste bedoelingen toch hulp probeer te bieden en dat resulteert in een ongemerkte mute zit ik daar met m'n goede matige ;) gedrag het topic van de TS vol te zetten met bruikbare info en hij leest er geen regel van.
Omdat ik al bepaalde info neer gezet heb, zal dit niet snel herhaald worden.. behalve wanneer opvalt dat de "muter" bepaalde stappen niet doorlopen heeft

Dat is nog eens je backfire, tenminste naar mijn idee, kan/mag niet spreken voor anderen. Maar kan mij dus voorstellen dat wanneer het opvalt bij andere gebruikers die hulp aanbieden en merken dat ze ongemerkt genegeerd kunnen worden, dan kun je "illegaal" een nieuw account aanmaken op Tweakers want onder de oude naam wordt je niet meer geholpen of erkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
We zien dit beide heel erg anders, laten we het daar op houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:03

TTLCrazy

Listen to Frankie

418O2 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 14:50:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
div[data-owner-id="123"] {
opacity: 0.05;
  max-height:100px;
  overflow:hidden;
}

div[data-owner-id="123"]:hover{
opacity: 1;
  max-height:initial;
}

Zo heb ik het opgelost met custom CSS. Kan je alsnog wel kijken met hover/tap. Bugged alleen een beetje met merged posts (zelfde user 2 posts achter elkaar), maar voor mij werkt het prima

ID is als test, heb niets tegen @Onno hoor
Dit werkt perfect, dank hier voor :)

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floor-is
Ik verkoop dit een schop omdat deze request inmiddels de top10 is ingekropen en het daarom wellicht goed is om nog eens aandacht aan te besteden.

We kunnen er niet echt omheen dat er op een platform als dit gewoonweg gebruikers tussen zullen zitten waarmee de klik mist om het netjes te zeggen. Het zou het platform sieren om hier iets mee te doen.

In afwachting van wederom een afwijzing,
Vriendelijke groet,

Floris

Bericht hierboven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik verkoop deze ook een schop, omdat ik vandaag op het punt stond om zelf dit request te doen.

Sommige mensen komen nou eenmaal makkelijk in je persoonlijke irritatie zone zowel IRL als op een forum.

Een feature waarbij je 1 of meerdere users kan 'muten' zou ik zelf zeer op prijs stellen.

Ik denk dan aan de optie waarbij berichten van die user(s) standaard ingeklapt zijn.

Daardoor zie je wel dat hij/zij/hen gereageerd heeft, maar niet de inhoud.

Prettig weekend.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is mooi dat mute-en al kan met wat custom CSS. Een feature zou dat proces vergemakkelijken. Echter zit daar een morele keerzijde aan: bij onenigheid zal het uitnodigen om de ander direct te mute'en i.p.v. met wat bemiddeling van een Mod de gemoederen weer onder controle brengen.

Mijn ervaring: plezier gehad van mute via custom CSS maar na een tijdje ebt de weerstand volledig weg. Dan blijft het onnodig lang aan staan omdat ik geen zin heb weer te wroeten in de custom CSS. In dat opzicht zou een toggle wel handig zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door JJ Le Funk op 10-06-2023 10:47 ]

~

Anoniem: 1617016

Beetje offtopic, maar ik zou graag ook users kunnen muten op de frontpage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonsugar
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:11

Moonsugar

Communitymanager
Met oog op: Mooie features beleid (nieuwe aanpak)

Wij hebben deze feature request met het team bekeken en willen graag de volgende terugkoppeling geven:

Deze specifieke wens strookt niet met het communitygevoel dat wij graag op Tweakers willen behouden (liever problemen oplossen in plaats van anderen uit te sluiten). Uiteraard begrijpen we ook dat het niet altijd gaat om uitersten zoals geschillen/ruzies, en dat het soms fijn kan zijn om niet meer geconfronteerd te worden met bepaalde zaken of gebruikers als je daar redenen voor hebt. Desondanks vinden we een dergelijke functie momenteel niet passen in onze visie op het forum en de community. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan zijn we bereid om onderzoek te doen naar de mogelijkheden.

Has wares if you have coin 💰

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.