Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-09 10:51
Hallo allen,

Zojuist heb ik geprobeerd mijn dik 8 jaar oude 5850 te vervangen door een gloednieuwe AMD 580.

Na alles aangesloten te hebben bleek mijn pc niet meer te booten. Toen ik de 6 en 8 pin voedingskabels uit de grafische kaart trok bleek alles wel gewoon te booten.

Hierom heb ik het vermoeden dat mijn PSU niet krachtig genoeg is om mijn huidige configuratie te booten. Mijn huidige voeding is ook al redelijk antiek, dat is namelijk een Seasonic M12II 520W.

Voor ik echter enorm veel tijd en moeite steek om deze te vervangen wil ik eerst even verifieren of dit inderdaad een waarschijnlijk probleem en mogelijke oplossing is.

Hieronder mijn huidige systeem.

Bij voorbaat dank :)

ps:
- De voedingskabels die ik heb geprobeerd geven op alle pinnen netjes 12.3V...
- Indien de GPU is aangesloten lijkt de 5V lijn wel normaal omhoog te komen aangezien de backlights van mijn toetsenbord aangaan. Mijn CPU fan blijft echter wel uit staan (terwijl die normaal tijdens booten ~5sec volle kracht draait).
- Ik heb het booten ook geprobeerd zonder de twee 3.5" HDDS, had geen effect.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 212,96€ 212,96
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 251,-€ 251,-
1Seagate SV35.3 ST3750330SV, 750GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 79,85€ 79,85
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 133,10€ 133,10
1Asus Xonar DX/XD€ 67,51€ 67,51
1Lancool Dragon Lord PC-K62€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2€ 0,-€ 0,-
1Sony Optiarc AD-7240S€ 0,-€ 0,-
1Seasonic M12II 520W€ 86,39€ 86,39
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 697,71

[ Voor 197% gewijzigd door Otkurom op 18-12-2018 22:32 ]

Beste antwoord (via Otkurom op 19-12-2018 18:36)

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Dit hele lijstje gaat echt geen 580w piek vragen hoor...
Daarnaast; wanneer je een te zwakke voeding hebt gaan de prestaties alleen maar achteruit. Je PC gaat wel gewoon aan.

Edit; Idle gebruikt hij maar 17 watt, dus je voeding is gewoon prima.

https://img.purch.com/rad...hdHRhZ2UtT3ZlcnZpZXcucG5n

[ Voor 38% gewijzigd door Luchtbakker op 19-12-2018 09:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bewegen de gpu fans wel een beetje tijdens opstarten?

De voeding heeft twee 12V rails met ieder 20A. De vraag is of een zo'n rail voldoende is voor een bepaalde taak van de grafische kaart. Volgens dit bericht (en MSI) zou 27A nodig zijn. De voeding levert 20A per 12V rail.

Je zou kunnen proberen met het absolute minimum aan onderdelen op te starten, dus zonder geluidskaart, DVD, fans, 1x DIMM, kastaansluitingen loskoppelen, case fans loskoppelen, geen voeding naar HDD's.
Daarna alle variaties van PCIE aansluitingen proberen: 6 en 6 pin, of 6 en 8, of 6p (con1), of 6p (con2), of 8p.

Als je nog een tweede voeding hebt zou je die kunnen benutten om een deel van de voeding op zich te nemen, d.w.z. de eerste voeding ontlasten. Die tweede voeding kan aan worden gezet met de paperclip methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zou er geen tijd in stoppen en een nieuwe voeding halen. Je huidige is al wat ouder en een 580 vraagt nog best wat.

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-09 20:01

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Daarnaast; wanneer je een te zwakke voeding hebt gaan de prestaties alleen maar achteruit. Je PC gaat wel gewoon aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Luchtbakker op 19-12-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fearbeek
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-03 13:30
Een aanbevolen voeding voor een RX580 is minimaal 500 watt, dat zou dus betekenen dat je goed zit... Als de voeding al erg oud is, dan zou het natuurlijk kunnen zijn dat deze minder efficiënt is geworden. Heb je niet de mogelijkheid om de RX580 te testen in een ander systeem? Misschien is dat het probleem wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otkurom
Bedankt voor alle input!

Ik heb het net nogmaals geprobeerd en ik heb nu de nieuwe kaart werkend gekregen.

Het probleem was uiteindelijk heel simpel. Ik was gisteravond in al mijn enthousiasme een beetje dom bezig en heb de 2x4 pins CPU kabel aangezien voor de 8x PCIe kabel. Blijkbaar vindt de CPU kabel het niet heel tof om een kaart van 225W te voeden.

Ik had gisteravond ook even een verbruiksmeter besteld. Deze heb ik net ook even aangesloten gehad en die gaf aan dat mijn oude systeem niet eens boven de 200W uitkwam. (Bij het spelen van BF3)

Met de nieuwe kaart trekt het systeem nu idle rond de 60W. Mijn voeding trekt alles dus nog prima!

Nogmaals bedankt voor alle moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Otkurom schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:34:
Bedankt voor alle input!

Ik heb het net nogmaals geprobeerd en ik heb nu de nieuwe kaart werkend gekregen.

Het probleem was uiteindelijk heel simpel. Ik was gisteravond in al mijn enthousiasme een beetje dom bezig en heb de 2x4 pins CPU kabel aangezien voor de 8x PCIe kabel. Blijkbaar vindt de CPU kabel het niet heel tof om een kaart van 225W te voeden.

Ik had gisteravond ook even een verbruiksmeter besteld. Deze heb ik net ook even aangesloten gehad en die gaf aan dat mijn oude systeem niet eens boven de 200W uitkwam. (Bij het spelen van BF3)

Met de nieuwe kaart trekt het systeem nu idle rond de 60W. Mijn voeding trekt alles dus nog prima!

Nogmaals bedankt voor alle moeite. :)
Zet wel even een nieuwe PSU op je wenslijstje, niet verkeerd om dit model t.z.t. te gaan vervangen, hoewel deze toch wel zeker 5 jaar moet halen. Is je PSU van dezelfde leeftijd als je oude 5850?
Het nadeel aan een PSU is vooral dat wanneer die stuk gaat je al je hardware kunt vervangen omdat die alles mee trekt naar de eeuwige jachtvelden.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
True schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:36:
[...]

Zet wel even een nieuwe PSU op je wenslijstje, niet verkeerd om dit model t.z.t. te gaan vervangen, hoewel deze toch wel zeker 5 jaar moet halen. Is je PSU van dezelfde leeftijd als je oude 5850?
Het nadeel aan een PSU is vooral dat wanneer die stuk gaat je al je hardware kunt vervangen omdat die alles mee trekt naar de eeuwige jachtvelden.
Ja dat is hij inderdaad. Ik was het soweiso al van plan hem te vervangen binnenkort. Het was alleen mijn idee om eerst even deze upgrade door te voeren en vervolgens een nieuwe PSU te bestellen op het vermogen dat ik nu uit het stopcontact meet! :)

Zal ergens in de kerstvakantie inderdaad even ook de PSU vervangen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

@Otkurom dit is de heilige graal als je je daarin gaat verdiepen: Voeding advies en informatie topic - Deel 34 zoals hierboven aangeven is een 600 Watt model eigenlijk al overkill, kies een mooie 500 Watt en je zit ruim gebakken.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
True schreef op woensdag 19 december 2018 @ 18:44:
@Otkurom dit is de heilige graal als je je daarin gaat verdiepen: Voeding advies en informatie topic - Deel 34 zoals hierboven aangeven is een 600 Watt model eigenlijk al overkill, kies een mooie 500 Watt en je zit ruim gebakken.
Ik zat aan deze te denken, maar zal daar ook nog even kijken later!

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 84,90€ 84,90

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
HD 5850 en M12II 520w kunnen niet dezelfde leeftijd hebben. Videokaart is van 2010, voeding van hooguit 2013. Neemt niet weg dat de voeding geen goede is voor het systeem door slechte spanningsregeling en het ontbreken van wat beveiligingen. De RMx is een goede vervanger, net als product: Cougar GX-F, product: BitFenix Whisper, product: BitFenix Formula Gold en product: be quiet! Straight Power 11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Lijkt mij echt onzin om je psu te gaan vervangen, prima ding zolang ie het doet, goed merk ook.

Dat hij al je hardware meeneemt als hij stuk gaat is natuurlijk onzin. Geld lekker in je zak houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Het merk zegt niets over kwaliteit en prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otkurom
Ik heb inmiddels ook de RMx besteld, hopelijk kan die ook weer 8+ jaar mee.

Straks zitten alleen nog de cd drive en processorkoeler er vanaf de oorspronkelijke build nog in.

Ik denk dat ik binnenkort ergens een cheape ATX kast oppik en alle oude componenten daarin bouw. Misschien dat ik een minder bedeeld persoon uit mijn omgeving daar dan nog blij mee kan maken. En dat alles nog mooi een 2e leven kan krijgen.. :)

Bedankt voor alle hulp!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Phenom II X6 1055T Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock 870 Extreme3€ 0,-€ 0,-
1Sapphire HD5850 1GB GDDR5 PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,01€ 39,01
1Seasonic M12II 520W€ 72,06€ 72,06
1Samsung 830 series SSD 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 111,07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Luchtbakker schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:19:

Bij het starten is een PC niet in idle, het verbruik is vele malen hoger. Prestaties gaan niet achteruit als de voeding het niet aan kan, dat is technisch gezien niet eens mogelijk. De OPP (over power protection) hoort de voeding uit te schakelen.
mrmrmr schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:12:

De voeding heeft twee 12V rails met ieder 20A. De vraag is of een zo'n rail voldoende is voor een bepaalde taak van de grafische kaart. Volgens dit bericht (en MSI) zou 27A nodig zijn. De voeding levert 20A per 12V rail.
De voeding is single rail van 40A en de videokaart heeft zeker geen 27A nodig.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:13:
De voeding is single rail van 40A en de videokaart heeft zeker geen 27A nodig.
De Evo versie heeft single rail 20A, de gerefereerde versie heeft 2 rails van 20A. Volgens Seasonic zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 13:26:
[...]

De ECO versie heeft single rail 20A, de gerefereerde versie heeft 2 rails van 20A. Volgens Seasonic zelf.
Er is geen ECO versie, van dit vermogen wel van 430W, er is wel een EVO. Maar zowel de EVO als niet EVO hebben een single rail van 40A.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:04:
[...]

Er is geen ECO versie, van dit vermogen wel van 430W, er is wel een EVO. Maar zowel de EVO als niet EVO hebben een single rail van 40A.
Evo heet ie. Die bestaat wel. Ik heb het van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:07:
[...]

Evo heet ie. Die bestaat wel. Ik heb het van de website.
Dat zeg ik, ECO bestaat niet er is wel een EVO, maar zowel EVO als de niet EVO hebben een single rail van 40A.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Dit is de versie met 2 x 20A http://www2.seasonic.com/product/m12ii-520-gm/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:26:
[...]

Nope, één maal 40A. Er bestaat geen versie met twee 12V rails.
Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar ik zie een V1 en V2 bij +12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:38:
[...]

Ik weet niet waar jij naar kijkt, maar ik zie een V1 en V2 bij +12V.
Ik kijk naar de voeding en zie dat het één van 40A is. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 14:46:
[...]

Ik kijk naar de voeding en zie dat het één van 40A is. ;)
Er zijn diverse varianten. De Seasonic specs pagina in de link zegt 2 x 20A. Dan mag je er van uitgaan dat er zulke voedingen zijn geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 22:31:
[...]

Dan mag je er van uitgaan dat er zulke voedingen zijn geleverd.
Nee heeft nooit bestaan. Geen idee waarom Seasonic het op het label heeft staan, maar er is nooit een versie geweest met twee 12V rails. Geen enkele heeft twee shunts of een beveiligings IC met ondersteuning voor meerdere OCP's. Je kunt er dus wel op blijven doorgaan, maar dat veranderd niks aan de feiten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:15:
[...]

Nee heeft nooit bestaan. Geen idee waarom Seasonic het op het label heeft staan, maar er is nooit een versie geweest met twee 12V rails. Geen enkele heeft twee shunts of een beveiligings IC met ondersteuning voor meerdere OCP's. Je kunt er dus wel op blijven doorgaan, maar dat veranderd niks aan de feiten.
Ok, dus jij vind dat je het beter weet dan Seasonic wat Seasonic maakt. Dat is wel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:20:
[...]

Ok, dus jij vind dat je het beter weet dan Seasonic wat Seasonic maakt. Dat is wel apart.
Heb je Seasonic gevraagd dan? Maar je mag ook zelf je ogen gebruiken het is vrij duidelijk. Dus waarom wil je er over doorgaan? Je hebt geen punt bij zowel de twee rails als de 27A van de videokaart, beide kloppen simpelweg niet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
-The_Mask- schreef op zaterdag 22 december 2018 @ 23:27:
[...]

Heb je Seasonic gevraagd dan? Maar je mag ook zelf je ogen gebruiken het is vrij duidelijk. Dus waarom wil je er over doorgaan? Je hebt geen punt bij zowel de twee rails als de 27A van de videokaart, beide kloppen simpelweg niet.
Ik geef weer wat Seasonic en MSI zeggen op hun sites. Die geven aan: 2 x 20A (Seasonic) en 27A (MSI). De links daarvoor heb ik al gegeven.

Je kunt het daar niet mee eens zijn, maar dan moet je wel met onderbouwing en bronnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij staat de onderbouwing er gewoon bij maar besluit je er niks mee te doen. Bron gewoon mijn geheugen omdat beide dingen algemeen bekend zijn en voor die het niet weet perfect op te zoeken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Je kunt niet zomaar iets claimen zonder onderbouwing en zeggen dat dat feiten zijn. Ik heb bronnen aangegeven die iets anders zeggen, en die bronnen zijn fabrikanten. Dat is wat de meeste mensen als feiten beschouwen. Het is prima dat je denkt dat het anders is, maar als je zegt dat dat feiten zijn moet je wel met onderbouwing en bewijsmateriaal komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik gaf zoals gezegd prima onderbouwing. We zitten hier op Tweakers er wordt iig verwacht dat je Google kunt gebruiken om iets heel simpels op te zoeken al helemaal als de zoektermen al gegeven zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/Sapphire/RX_580_Nitro_Plus/images/power_maximum.png
Max hier is 250W tijdens Furmark en dat is nog geen 21A.
As you can see, the label says this unit has two +12 V rails, but this do not correspond to the reality. Inside the power supply all +12 V (yellow) wires are connected to the same place and the monitoring circuit doesn’t support over current protection (OCP), which is a prerequisite to have more than one virtual rail. Therefore, this power supply has a single-rail design.

So the label is definitely wrong.
https://www.hardwaresecre...-w-power-supply-review/6/

En ja de M12II Bronze 520W is identiek...

[ Voor 4% gewijzigd door -The_Mask- op 23-12-2018 13:46 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
2 x 20A:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uwXXpYAZ1r8ZhX5t2afbxc75/full.jpg

Je weet zelf ook wel dat een test geen bewijs is van maximale stroomverbruik. MSI geeft aan 27A., De fabrikant zelf geeft aan 20A. Je geeft hier zelf al aan dat het meer is dan 20A. Dus daar kunnen we beter vanuit gaan.

Nou kan het theoretisch zo zijn dat de bekabeling en aansluitingen ervoor zorgen dat 2 x 20A als 40A wordt geleverd, en daar zou je mee kunnen komen, maar dat doe je niet. Heb je daar nog bewijs van (zonder kinderachtig te doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
mrmrmr schreef op zondag 23 december 2018 @ 18:44:
Heb je daar nog bewijs van (zonder kinderachtig te doen)?
8)7

Wie doet hier nu kinderachtig? Het is je nu tien keer uitgelegd en nog doe je als als een kind die vingers in de oren doet en nee nee nee staat te schreeuwen.

Slaat ook nergens op waarom je zo eigenwijs doet want dit is overal te vinden en al jaren bekend. Internet staat er vol mee, type het voor de lol eens in op Google...

Seasonic voedingen zijn sowieso bijna altijd single rail, ongeacht wat het label vermeld, die klopt vaak genoeg niet. In de laatste 10 jaar is er maar één retail serie geweest die wel multirail OCP had en dat waren enkele hoge vermogens van de X-serie al werden die dan weer als single rail verkocht.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Iets is niet zo omdat jij dat zegt, je moet daar onderbouwing en bewijs bij kunnen leveren. 'Google' is geen onderbouwing of bewijs. Je hebt geen geloofwaardige reden gegeven waarom het label niet zou overeenkomen met deze voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sorry maar tegen jouw domheid is niks te beginnen. Het staat allemaal perfect uitgelegd maar je snapt schijnbaar niks van hardware. Beter dan dit is het simpelweg niet uit te leggen.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Op de man spelen is geen antwoord op een normale vraag om onderbouwing en bewijs in een discussie. Ik ga er maar vanuit dat je geen onderbouwing of bewijs hebt en dat wat Seasonic en MSI zeggen correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarom ben je zo eigenwijs, terwijl je zo weinig kennis over het onderwerp hebt? Wat is er niet duidelijk aan de onderbouwing?

[ Voor 26% gewijzigd door -The_Mask- op 23-12-2018 19:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Op de man spelen is geen antwoord op een normale vraag om onderbouwing en bewijs in een discussie. Ik ga er maar vanuit dat je geen onderbouwing en bewijs hebt en dat wat Seasonic en MSI zeggen correct is.

Het is bekend dat je Seasonic niet welgezind bent, maar je houding op dit forum is je grootste probleem. Je bent al vaak daarop aangesproken door moderators en je leert daar kennelijk niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Wie heeft er nu geen antwoord? Ik heb de perfecte onderbouwing gegeven hier: -The_Mask- in "PC Boot niet na upgrade GPU, PSU niet krachtig genoeg" Jij snapt schijnbaar niet wat daar staat en daarom vraag ik wat je niet snapt. Maar daar reageer je helemaal niet op.

Daarnaast is het ook weer onzin dat ik een hekel aan Seasonic heb. Dat is een fabeltje van de Seasonic Rep. die dat in de wereld heeft geholpen omdat ik de problemen van de Focus serie aan mensen heb uitgelegd. De Seasonic rep. wilde dit niet bekend hebben en heeft daarom die onzin verspreid. Ondertussen hebben ze overigens wel de fouten van de Focus serie toegegeven en een aantal daarvan opgelost zoals ook te lezen is in het voedingstopic. Enige probleem bij die serie is nog de hoge ripple in samenwerking met sommige videokaarten wat zorgt voor instabiliteit en vastlopers. Tenminste op het moment dat de 550W exemplaren werkelijk uitkomen met de beloofde tweede PEG kabel. Overigens is iemand van Tweakers wel in de leugens van Seasonic rep. getrapt en gaf mij daarom de ban, die dan weer door het doktersteam van Tweakers ongedaan is gemaakt omdat de ban simpelweg ongegrond was en er ook geen reden voor gegeven kon worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1