Aankoopadvies LP speler

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Mijn vraag

Het is bijna kerst en ik wil voor mijn vader een goede lp speler kopen. Omdat de lp speler die we hadden al een paar jaar kapot is. En hij veel lp's heeft die hij nog wel wil afspelen.

Nu heb ik er 1 gevonden voor rond de 50 euro. Mijn budget is rond de 50€ a 100€

Wat is jullie advies? Het liefst 1 met ingebouwde boxjes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Classic Phono TT-10 - Platenspeler
Soundmaster PL 186 Platenspeler / Radio

Hoop jullie mening en advies te horen.

M.v.g. AlwaysNick

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:50
Beide niet. Tenzij je graag van je platen af wilt. Wat voor speler had hij?
Persoonlijk zou ik een Dual oid van marktplaats afhalen met een losse versterker en boxen. Als hij al een platenspeler heeft gehad en de oude stereo ed nog heeft dan is dit zelfs een nog betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34
LP speler :+

Pick-up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

AlwaysNick schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:14:

Wat is jullie advies?
Je budget is te laag.
Het liefst 1 met ingebouwde boxjes.
Platenspelers werken door een naald te laten trillen. Speakers werken door een membraan te laten trillen. Het een wil je dus absoluut niet in de buurt van het ander hebben, en al helemaal niet in 1 apparaat.

Voor het budget wat je stelt kun je, helaas, geen goede spelers vinden. Je moet of wat meer uitgeven, of genoegen nemen met slechtere kwaliteit.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En waarom doet de oude het niet meer? Eigenlijk zijn alle oude spelers beter dan de huidige goedkope. Zeker voor jouw budget. Probeer de oude te repareren, voor €100 kom je vast een eind.

De platenspelers in je budget zijn precies dat, budget spelers. Die zijn niet goed voor je platen. Laat staan dat er redelijk geluid uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:34
Ja de oude kan gerepareerd worden, welke is het? Nieuwe snaren, en naald allemaal nog leverbaar. Veel meer kan er eigenlijk niet stuk zijn. Misschien contactje solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AlwaysNick schreef op zondag 16 december 2018 @ 17:14:
Mijn vraag

Het is bijna kerst en ik wil voor mijn vader een goede lp speler kopen. Omdat de lp speler die we hadden al een paar jaar kapot is. En hij veel lp's heeft die hij nog wel wil afspelen.

Wat is jullie advies? Het liefst 1 met ingebouwde boxjes.

Relevante software en hardware die ik gebruik
n.v.t.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Classic Phono TT-10 - Platenspeler
Soundmaster PL 186 Platenspeler / Radio

Hoop jullie mening en advies te horen.

M.v.g. AlwaysNick
Wat is zijn oude platenspeler (set)
Wat zijn de wensen/eisen, was er eerst een combi van receiver/pick-up of ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Topicstarter
Pohh goede vraag dan zou ik morgen even moet kijken en hem moeten vinden. Ik had al voor 2 jaar geleden gekeken naar een naald maar kon er toen geen 1 vinden.

Zal morgen even kijken.

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

Bij lidl is nu een Dual platenspeler te koop. 99,99,dus binnen budget.
https://www.lidl-shop.nl/Platenspeler/p100246350

[ Voor 25% gewijzigd door Nicap op 16-12-2018 19:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 15:29
Nicap schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:41:
Bij lidl is nu een Dual platenspeler te koop. 99,99,dus binnen budget.
Helaas is het merk DUAL net als Akai, Nakamichi, etc. failliet en opgekocht door handelsmaatschappijen die het bekende merk te pas en onpas op Chinese meuk plakken, alsof het dan ineens kwaliteit is.
In dit geval is de Koreaan Namsung nu eigenaar van de merknaam DUAL.
Als je een echte DUAL platenspeler wilt kopen dan moet je inderdaad de tweedehandsmarkt op. En daar vind je vaak nog prima modellen voor een leuke prijs.

En platenspelers met ingebouwde speakers zijn er ook in tal van varianten onder de €100,00. Kijk bijvoorbeeld een op deze site als voorbeeld.
Echter, als je zuinig op je platen bent dan speel je ze niet op dit soort Vintage uitziende Chinese speeltjes af. Dit soort platenspelers zijn leuk voor een avondje “Alle 13 dood” hits waarvan de LP’s op elke tweedehands platenbeurs op stapels liggen maar verder moet je er ver vandaan blijven met je geliefde platen. Al is het maar om de belabberde geluidskwaliteit van de interne speakertjes.

Resumerend zou ik met een budget tot €100,00 echt de tweedehands markt op gaan, anders houdt het echt op en koop je gegarandeerd een kat in de zak.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Theo74 Nu is het heel gebruikelijk dat een platenspeler (en andere elektronica) gewoon bij een OEM vandaan komt en alleen het uiterlijk of het logo verschilt. Zomaar stellen dat die Dual van de Lidl slecht is, hoeft dus niet perse waar te zijn.

Ik vond deze review, uit Duitsland: https://dein-plattenspieler.de/dual-dt-250-test/

Daarin wordt gesteld dat het in dit prijssegment een heel degelijke platenspeler is. Er zit trouwens ook een Audio-Technica element op. Als je niet meer budget wilt of kunt vrij maken, of niet tweedehands wilt kijken, dan zou @AlwaysNick prima de gok kunnen wagen met deze platenspeler. Je kunt hem altijd binnen 30 dagen terug brengen, mocht het toch niet bevallen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-09 15:29
Jorgen schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 01:52:
@Theo74 Nu is het heel gebruikelijk dat een platenspeler (en andere elektronica) gewoon bij een OEM vandaan komt en alleen het uiterlijk of het logo verschilt. Zomaar stellen dat die Dual van de Lidl slecht is, hoeft dus niet perse waar te zijn.

Ik vond deze review, uit Duitsland: https://dein-plattenspieler.de/dual-dt-250-test/

Daarin wordt gesteld dat het in dit prijssegment een heel degelijke platenspeler is. Er zit trouwens ook een Audio-Technica element op. Als je niet meer budget wilt of kunt vrij maken, of niet tweedehands wilt kijken, dan zou @AlwaysNick prima de gok kunnen wagen met deze platenspeler. Je kunt hem altijd binnen 30 dagen terug brengen, mocht het toch niet bevallen.
Het ging er mij niet zo zeer om dat DUAL anno 2018 per definitief slecht is maar dat het merk in de context kwaliteitsplatenspelers (van toen) niet meer van toepassing is. Zoals jouw review ook min of meer benoemd.
Als ik met een budget van €100,00 op zoek ben naar een kwalitatief bewezen goede platenspeler dan zou ik persoonlijk de tweedehandsmarkt afspeuren, hoeft het allemaal niet zo extreem, lekker naar de LIDL gaan.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

• Suggs
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
AlwaysNick schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:40:
Pohh goede vraag dan zou ik morgen even moet kijken en hem moeten vinden. Ik had al voor 2 jaar geleden gekeken naar een naald maar kon er toen geen 1 vinden.

Zal morgen even kijken.
Weet je al meer? Vaak zijn er wel alternatieve naalden te vinden. Is reparatie een optie? Verder zou je eens kunnen informeren in Het Grote Vinyl Topic hier op Tweakers: Het Grote Vinyl Topic Deel 3
Pagina: 1