Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09-04 19:27
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een
WQHD monitor van 27 inch. Ik speel nu Full HD 27 inch (pricewatch: Iiyama G-Master GB2730HSU-B1 Zwart) FPS games en werk achter mijn pc. Na veel lezen en kijken zag ik dat een upgrade naar 2k best mooi is dus ik ben rond gaan kijken. Nu is mijn keuze gevallen op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Nitro VG270U Zwart€ 279,-€ 279,-
1Iiyama G-Master GB2730QSU-B1 Zwart€ 273,09€ 273,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 552,09

De vraag is dus eigenlijk, waar doe ik slim aan?
IPS vs. TN in combinatie met met RX 580 die het nog wel even moet volhouden.
Beide schermen hebben tot 75hz refresh rate, waarmee ik nu goed uit de voeten kan.
[/i]

Wat is je budget?
€300

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet maar ik heb goede ervaringen met Iiyama en Acer.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8500 Boxed€ 231,05€ 231,05
1ASRock Z370 Killer SLI€ 133,10€ 133,10
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 231,-€ 231,-
1Iiyama G-Master GB2730HSU-B1 Zwart€ 199,-€ 199,-
1Mars Gaming MK4 mini (Cherry Red, Qwerty ES)€ 47,55€ 47,55
1Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 49,90€ 49,90
1GeIL Evo Potenza GPB416GB3000C16ADC€ 149,90€ 149,90
1BitFenix Formula Gold 550W€ 66,18€ 66,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.107,68

[ Voor 21% gewijzigd door baukie op 16-12-2018 09:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:59
Voor zover ik weet, was het grootste verschil tussen IPS en TN de reactietijd. Omdat dit in beide schermen gelijk is, maakt het volgens mij weinig uit. Enige verschil wat je overhoudt, is de grotere kijkhoek van IPS.

Ik zou zelf voor de Iiyama gaan, omdat deze in hoogte verstelbaar is en een usb-hub heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Volgena mij heeft ips ook veel mooiere kleuren... betere kijkhoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:06
Als je ook graag films/series kijkt op je pc/monitor, zou ik voor IPS gaan. Ik heb net een TN-paneel terug gebracht om dat de kleuren achterlijk uit balans waren en de grijs/zwartwaardes belabberd. Care je hier echter totaal niet om en wil je puur en alleen snelle reactietijden, dan zou ik voor een TN-paneel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Dank voor alle tips. In mijn geval is dat de prijs ongeveer gelijk is en dat de snelheid ook hetzelfde is dus dat ik indd beter voor IPS kan gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
baukie schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:00:
Dank voor alle tips. In mijn geval is dat de prijs ongeveer gelijk is en dat de snelheid ook hetzelfde is dus dat ik indd beter voor IPS kan gaan...
De snelheid is niet hetzelfde, ookal staat het zo aangegeven op tweakers, dit is fout. De Acer heeft een reactietijd van 4ms(GTG) en 1ms(VRB). Waarbij de IIlayama wel een 1ms(GTG) heeft. De 1ms aangegeven bij de Acer is verkoop jargon. Ze maken gebruik van Virtual Response Boost technologie waarbij ze een zwart frame tussen frrames "injecteren". Hou hier wel rekening mee met je keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Dag,
Dank u wel voor deze informatie. Ik heb geprobeerd heel wat onderzoek te doen maar dit is nieuw voor mij.
Eigenlijk word ik dus bedonderd. Ik werk veel op mijn pc (word,videochat, registratie) Daarnaast speel ik ook graag PUBG, Battlefield, CS. Dus ik ben benieuwd of het scherm het aan kan. Ik ben wel gek op mooie strakke kleuren en detail. Zal ik die 4ms gaan merken qua lag, of stotteren?

Ik kijk ook regelmatig netflix op de monitor dus ik sluit me sowieso aan bij jouw eerdere post.
Ik heb nu FUll HD dus ik denk dat het sowieso allemaal mooier word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
baukie schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:09:
Dag,
Dank u wel voor deze informatie. Ik heb geprobeerd heel wat onderzoek te doen maar dit is nieuw voor mij.
Eigenlijk word ik dus bedonderd. Ik werk veel op mijn pc (word,videochat, registratie) Daarnaast speel ik ook graag PUBG, Battlefield, CS. Dus ik ben benieuwd of het scherm het aan kan. Ik ben wel gek op mooie strakke kleuren en detail. Zal ik die 4ms gaan merken qua lag, of stotteren?

Ik kijk ook regelmatig netflix op de monitor dus ik sluit me sowieso aan bij jouw eerdere post.
Ik heb nu FUll HD dus ik denk dat het sowieso allemaal mooier word.
Geen dank! :) Ik ben zelf ook bezig met monitors aanschaffen (3 stuks) en zoals ik al had gezegd heb ik net een TN-paneel teruggebracht en geruild voor een MSI Optix MAG241C alleen deze zijn niet scherp, krijg hoofdpijn als ik er te lang naar kijk, dus deze gaan ook weer terug ;p
Ik ga zelf denk ik voor de Acer Nitro VG240YU, mits ik mijn geld terugkrijg van de mediamarkt. Anders ga ik voor de Samsung S24H850. Om terug te komen op jou vraag, geen idee of je hier iets van merkt, dat zou jezelf even moeten aftasten. Hier een stukje van IGN die de Acer heeft getest:
https://www.ign.com/artic...70u-gaming-monitor-review

Ik zelf denk zolang je niet gaat pro gamen waarbij elke ms telt, zul je hier vrij weinig van merken. En verkies liever kleuren + uniformiteit boven die 3ms input lag.

[ Voor 6% gewijzigd door Sokoo op 17-12-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormseeker9
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 01-04-2020
Als het scherm puur voor gamen is, kan je met TN gaan. Maar als je het scherm gebruikt voor normaal gebruik (werk, school, etc) en gamen kan je beter een IPS paneel hebben. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw paneel, alleen moet die G-sync hebben en IPS .

(dit heb ik geleerd van mijn grote vriend google, so correct me if i'm wrong)

B450 Gaming pro Carbon ac, Ryzen 2700X, RTX2070 8GB DDR6, 16GB DDR4 @3466mhz, Evo 860, Kraken X52, Meshify C white

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Sokoo schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:30:
[...]

Geen dank! :) Ik ben zelf ook bezig met monitors aanschaffen (3 stuks) en zoals ik al had gezegd heb ik net een TN-paneel teruggebracht en geruild voor een MSI Optix MAG241C alleen deze zijn niet scherp, krijg hoofdpijn als ik er te lang naar kijk, dus deze gaan ook weer terug ;p
Ik ga zelf denk ik voor de Acer Nitro VG240YU, mits ik mijn geld terugkrijg van de mediamarkt. Anders ga ik voor de Samsung S24H850. Om terug te komen op jou vraag, geen idee of je hier iets van merkt, dat zou jezelf even moeten aftasten. Hier een stukje van IGN die de Acer heeft getest:
https://www.ign.com/artic...70u-gaming-monitor-review
Ben heel blij met je reactie! Het helpt me enorm vooruit. Ik zie ondertussen de bomen niet meer in het bos.
Jij wilt een 24", daar heb ik een review van een medegebruiker. Als je wilt kan ik je die even mailen.
Hij vertelde me dat het scherm goed bevalt. De MSI optix vind ik zelf ook niet zo prettig.
Ik ga je doorgestuurde stuk/link eens even lezen. THNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
stormseeker9 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:31:
Als het scherm puur voor gamen is, kan je met TN gaan. Maar als je het scherm gebruikt voor normaal gebruik (werk, school, etc) en gamen kan je beter een IPS paneel hebben. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuw paneel, alleen moet die G-sync hebben en IPS .

(dit heb ik geleerd van mijn grote vriend google, so correct me if i'm wrong)
Dank voor je reactie. Ik zelf werk veel achter mijn scherm maar ik wil ook geen screenlag als ik even wil ontspannen en een spelletje speel. Tuurlijk lever ik ergens op in maar het moet niet hinderlijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormseeker9
baukie schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:36:
[...]

Dank voor je reactie. Ik zelf werk veel achter mijn scherm maar ik wil ook geen screenlag als ik even wil ontspannen en een spelletje speel. Tuurlijk lever ik ergens op in maar het moet niet hinderlijk worden.
Als je er meer achter werkt dan gamed, zou ik zeker voor een IPS paneel gaan.
Ik moet zelf even wachten tot prijzen zakken aangezien de schermen waar ik nu naar kijk rond de 700-1000 liggen.

B450 Gaming pro Carbon ac, Ryzen 2700X, RTX2070 8GB DDR6, 16GB DDR4 @3466mhz, Evo 860, Kraken X52, Meshify C white

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokoo
baukie schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:34:
[...]

Ben heel blij met je reactie! Het helpt me enorm vooruit. Ik zie ondertussen de bomen niet meer in het bos.
Jij wilt een 24", daar heb ik een review van een medegebruiker. Als je wilt kan ik je die even mailen.
Hij vertelde me dat het scherm goed bevalt. De MSI optix vind ik zelf ook niet zo prettig.
Ik ga je doorgestuurde stuk/link eens even lezen. THNX
Oooh serieus?? Ik ben dus al een tijd opzoek naar een review van die Acer Nitro VG240YU, maar omdat ze best nieuw zijn, zijn ze lastig te vinden. En vele testen alleen de 27inch. Graag ontvang ik die review van je! :)

En graag gedaan! Kan ik begrijpen inderdaad, ik heb een beetje hetzelfde, gelukkig heb ik die Acer Nitro VG240YU wel live kunnen zien op een windows pc bij hardware-expert hier in Almere. Mediamarkt hebben alleen maar domme filmpjes erop staan waar je geen snars wijzer van wordt of het scherm nou van goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
After the Lagom tests, I played CS:GO and Overwatch and saw similar results with and without VRB running at 2560x1440 resolution with a refresh rate of 120Hz. IPS advantages were evident with accurate color reproduction and wide viewing angles. I didn’t see any tearing and only the slightest bit of ghosting in the games, and the ghosting all but disappeared with I used Normal VRB.

The downside of VRB is the screen gets dark and stays fairly dark even when I raised brightness to its max with VRB enabled. It was so dark with Extreme VRB that I can’t see anyone using that setting. Given the price you pay for VRB, I think most gamers worried about ghosting are better off sacrificing a bit of color accuracy and getting a TN panel. And for a relatively small 27-inch display like this one, viewing angles likely aren’t high on gamers’ priority list.

The Verdict
The Acer VG270U attempts to let you have your cake and game with it, too. It uses a motion blur reduction effect to deliver fast 1ms response rates with an IPS panel, which is a first. It achieves its desired result but at the cost of display brightness, so it's a tradeoff. A naturally speedy TN panel like the Dell S2719DGF is better bet if you don't need the color accuracy and viewing angles of an IPS panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
stormseeker9 schreef op maandag 17 december 2018 @ 11:38:
[...]

Als je er meer achter werkt dan gamed, zou ik zeker voor een IPS paneel gaan.
Ik moet zelf even wachten tot prijzen zakken aangezien de schermen waar ik nu naar kijk rond de 700-1000 liggen.
Welke kijkt u naar dan? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Black Friday is al voorbij :D
Iiyama GB2730QSU-B1 ergens in de black Friday deal?

[ Voor 56% gewijzigd door Hackus op 17-12-2018 20:59 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormseeker9
baukie schreef op maandag 17 december 2018 @ 20:56:
[...]

Welke kijkt u naar dan? Ben wel benieuwd.
IPS paneel met G-sync. 27"+ en het liefst widescreen

Kijk momenteel vooral naar de Acer predator schermen.

Hier een linkje naar alle schermen met IPS en G-sync

categorie: Monitoren

[ Voor 45% gewijzigd door stormseeker9 op 18-12-2018 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

stormseeker9 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:19:
[...]

IPS paneel met G-sync. 27"+ en het liefst widescreen

Kijk momenteel vooral naar de Acer predator schermen.

Hier een linkje naar alle schermen met IPS en G-sync

categorie: Monitoren
Dat is allemaal ver boven/buiten zijn budget. ;)

@baukie Heb je het systeem al gekocht of...?

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 18-12-2018 12:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormseeker9
@Hackus Dat weet ik, maar @baukie vroeg mij naar welke schermen ik dan naar keek :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baukie
Hackus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 12:42:
[...]

Dat is allemaal ver boven/buiten zijn budget. ;)

@baukie Heb je het systeem al gekocht of...?
Systeem zoals in de post draait al. Doet het overigens erg goed!
Mijn monitor nu is 27inch G-masterg2730HSU full hd.
Nu heb ik staan kijken naar WQHD en dat vind ik erg mooi.
Ik wil geen 4k want de RX580 laat dat niet soepel werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baukie
stormseeker9 schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 13:25:
@Hackus Dat weet ik, maar @baukie vroeg mij naar welke schermen ik dan naar keek :)!
Inderdaad. ik heb ze bekeken, mooie schermen, echter voor mij is alleen freesync aantrekkelijk.
Pagina: 1