Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel verschillende games, meestal Civ VI of F1 2018. Daarnaast ook processen/stitchen van foto's tot grote mosaicen (werkgerelateerd)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van 3500€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een nieuwe Acer Predator XB281HK 4K scherm, daarnaast zowel links als rechts wat oude 24 inch HD schermen. Wellicht in de toekomst dat ik deze twee inruil voor een 144Hz 4K scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Over twee jaar als de 144Hz schermen wat goedkoper zijn een uitbreiding met een dergelijk scherm en mogelijk een tweede videokaart (SLI) Daarvoor wil ik een videokaart waarbij dat kan en ik over 2 jaar een dergelijk type kan kopen die ik er zo naast kan zetten. De voeding wil ik meteen al krachtig genoeg hebben ervoor (900W?) Uiteraard moet de behuizing en moederbord dit ook aankunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kom qua GFX card uit op een 2080Ti, ik ben niet echt merkgebonden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag hebben dat het systeem zeer stil is, goed tegen stof kan en het hoeft geen licht te geven
Ga je overklokken?
Ik zou graag willen overklokken
Wat verwacht je van ons?Mijn grootste vragen zijn:
[list]
• Welke behuizing is het best voor me?
• Processor: ik ga nu uit van een i9-9900K, maar sta open voor alternatieven
• Welke (water)koeler is meest geschikt?
• is 850W voeding genoeg voor toekomstige uitbreiding, of naar 950-1000W?
• Moederbord moet SLI in de toekomst aankunnen. Wifi niet noodzakelijk.
• 16Gb RAM lijkt me voldoende, 3600Mhz of sneller? Heeft dat veel zin?
• Samsung 970 Pro 1Tb M.2 SSD staat al redelijk vast voor me
• Ik plaats mijn oude harde schijf voor data opslag over.
• Behuizing moet een DVD-speler en cardreader kunnen hebben
[/list]
Enorm bedankt voor alle tips!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Veel verschillende games, meestal Civ VI of F1 2018. Daarnaast ook processen/stitchen van foto's tot grote mosaicen (werkgerelateerd)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga uit van 3500€
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een nieuwe Acer Predator XB281HK 4K scherm, daarnaast zowel links als rechts wat oude 24 inch HD schermen. Wellicht in de toekomst dat ik deze twee inruil voor een 144Hz 4K scherm.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Over twee jaar als de 144Hz schermen wat goedkoper zijn een uitbreiding met een dergelijk scherm en mogelijk een tweede videokaart (SLI) Daarvoor wil ik een videokaart waarbij dat kan en ik over 2 jaar een dergelijk type kan kopen die ik er zo naast kan zetten. De voeding wil ik meteen al krachtig genoeg hebben ervoor (900W?) Uiteraard moet de behuizing en moederbord dit ook aankunnen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik kom qua GFX card uit op een 2080Ti, ik ben niet echt merkgebonden
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag hebben dat het systeem zeer stil is, goed tegen stof kan en het hoeft geen licht te geven
Ga je overklokken?
Ik zou graag willen overklokken
Wat verwacht je van ons?Mijn grootste vragen zijn:
[list]
• Welke behuizing is het best voor me?
• Processor: ik ga nu uit van een i9-9900K, maar sta open voor alternatieven
• Welke (water)koeler is meest geschikt?
• is 850W voeding genoeg voor toekomstige uitbreiding, of naar 950-1000W?
• Moederbord moet SLI in de toekomst aankunnen. Wifi niet noodzakelijk.
• 16Gb RAM lijkt me voldoende, 3600Mhz of sneller? Heeft dat veel zin?
• Samsung 970 Pro 1Tb M.2 SSD staat al redelijk vast voor me
• Ik plaats mijn oude harde schijf voor data opslag over.
• Behuizing moet een DVD-speler en cardreader kunnen hebben
[/list]
Enorm bedankt voor alle tips!