Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567632

Topicstarter
hallo tweakers,

Ik val maar gelijk met de deur in huis, ik heb namelijk een probleem met het overzetten van mijn chats in whats app van mijn windows phone naar een andriod telefoon.

Ik ben overgestapt en wil uiteraard whats app ok op mijn android telefoon gebruiken. het probnleem is dat ik al mijn contacten en gesprekken niet kan terugvinden op de andriod telefoon.

wat ik gedaan heb is een backup maken op mjn oude telefoon, deze backup is opgeslagen op een sd kaart, maar het probleem is dat deze niet gelezen kan worden. en als ik mijn sd kaart in mijn nieuwe trelefoon stop wordt de sd kaart ook niet gesynchroniseerd.

is hier een oplossing voor ? of moet ik maar accepteren dat ik mijn gesprekken niet terug kan lezen en mijn contacten weer handmatig in moet voeren ?

graag een oplossing want ik vind het wel handig als ik alle vorige gesprekken nog terug kan lezen

Beste antwoord (via rens-br op 04-12-2019 08:17)

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:54:
Is dat in 2018 ook nog zo ?
evt via WhatsApp op je PC (WhatsApp web)

@WhatsappHack weet jij hier wat van ?
Helaas, Android <-> iPhone is geen probleem; maar vanaf Windows Phone in die x50 series is naar mijn weten inderdaad onmogelijk. Of nouja, het zal misschien op de een of andere manier mogelijk zijn als iemand een work-around weet; maar ik zelf ken die niet en heb er ook niet over gehoord.
Er is zoals de FAQ ook al zegt de een of andere work-around via OneDrive (WhatsApp-backup opslaan op OneDrive, Android verbinden met OneDrive - herstel), maar of die werkt op de x50 series: geen idee.

Het enige dat je dan nog kan doen is alle gesprekken exporteren via e-mail. Dan heb je in ieder geval wel een backup van je berichten, maar staan ze niet op je telefoon.

Met betrekking tot contacten, dat wordt niet geregeld door WhatsApp.
WhatsApp leunt op het adresboek van je telefoon. Je contacten kopiëren van Windows Phone naar Android zal lijkt mij wel mogelijk zijn en anders is er... Ik wou zeggen dan is er vast wel een app voor te vinden om het bijvoorbeeld naar je Google-account te kopiëren, maar gezien we het over Windows Phone hebben vrees ik dat die er misschien ook niet is. :+

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 15-12-2018 14:00 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04 22:48
Helaas is het momenteel niet mogelijk om jouw chatgeschiedenis over te zetten vanuit of naar een Android-toestel of een iPhone.
https://faq.whatsapp.com/nl/wp/28060005

Van Windows Phone naar Android

[ Voor 14% gewijzigd door Mel33 op 15-12-2018 11:34 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-02 09:39
Er is een betaalde app voor te vinden op https://www.winwazzapmigrator.com/
Of dit vlekkeloos werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
xinix03 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:35:
Er is een betaalde app voor te vinden op https://www.winwazzapmigrator.com/
Of dit vlekkeloos werkt weet ik niet.
oké bedankt, maar eens kijken of dat gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
ja het schijnt dat je dan ook een oudere windows phone Lumia 640 nodig hebt, waar je dan de huidige telefoon naar toe backupt, en dan een android os kan simuleren(at zal die app wel doen dan ) op die oude windows 10 tel, en het dan als een android backup te saven en op de android te zetten

[ Voor 15% gewijzigd door Mel33 op 15-12-2018 11:40 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
net even gekeken op de link, (bedankt). maar het schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn. als je een lumia 550 hebt (zoals ik) dan moet je de telefoon eerst ontgrendelen, en maar hopen dat het gaat werken.
met een beetje pech ben ik alles kwijt en dan ben ik nog verder van huis.

ik vrees dat ik maar moet accepteren dat ik mijn eerdere chats niet meer terug kan lezen\vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Oude telefoon gewoon blijven gebruiken
of/en een nieuw nummer erbij
"Zolang je gebruik blijft maken van dezelfde telefoon en je onze 'Wijzig nummer'-functie gebruikt, zal je chatgeschiedenis beschikbaar blijven op deze telefoon met je nieuwe nummer."

https://faq.whatsapp.com/...7585377/?category=5245246

this maar een idee

[ Voor 79% gewijzigd door Mel33 op 15-12-2018 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 15-12-2018 12:23 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:50:
Oude telefoon gewoon blijven gebruiken
of/en een nieuw nummer erbij
"Zolang je gebruik blijft maken van dezelfde telefoon en je onze 'Wijzig nummer'-functie gebruikt, zal je chatgeschiedenis beschikbaar blijven op deze telefoon met je nieuwe nummer."

https://faq.whatsapp.com/...7585377/?category=5245246

this maar een idee
oude telefoon blijven gebruiken is geen optie, dan zou ik om te whats appen iedere keer mijn oude telefoon moeten gebruiken (en de simkaart overzetten.) en en een nieuw nummer allen voor whats app .............nou nee, dat moest ik maar niet doen. toch bedankt voor de tip ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ik ook al aan zitten denken, ik heb wel whats app op mijn pc. zou niet zo moeilijk moeten zijn dacht ik . mijn telefoon aansluiten op mijn computer en dan simpelweg whats app kopieren naar mijn telefoon. (maar zo simpel zal het wel niet zijn :( ) als iemand weet hoe en of dat mogelijk is houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je zou wel zo berichten kunnen overhevelen doorsturen naar je huidige nummer, zonder risico op verlies. en je zal vast momenten hebben, van hee dat bericht heb ik nodig, dan hoef je ook niet alles te doen, gewoon lekker op zijn gemak een jaar dat oude ding blijven gebruiken met een ander nummer.
Anoniem: 567632 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:22:
[...]

heb ik ook al aan zitten denken, ik heb wel whats app op mijn pc. zou niet zo moeilijk moeten zijn dacht ik . mijn telefoon aansluiten op mijn computer en dan simpelweg whats app kopieren naar mijn telefoon. (maar zo simpel zal het wel niet zijn :( ) als iemand weet hoe en of dat mogelijk is houd ik mij aanbevolen.
https://web.whatsapp.com/
scannen met je whatsapp en je hebt je berichten op je pc.

[ Voor 51% gewijzigd door Mel33 op 15-12-2018 12:29 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

Helaas, Android <-> iPhone is geen probleem; maar vanaf Windows Phone in die x50 series is naar mijn weten inderdaad onmogelijk. Of nouja, het zal misschien op de een of andere manier mogelijk zijn als iemand een work-around weet; maar ik zelf ken die niet en heb er ook niet over gehoord.
Er is zoals de FAQ ook al zegt de een of andere work-around via OneDrive (WhatsApp-backup opslaan op OneDrive, Android verbinden met OneDrive - herstel), maar of die werkt op de x50 series: geen idee.

Het enige dat je dan nog kan doen is alle gesprekken exporteren via e-mail. Dan heb je in ieder geval wel een backup van je berichten, maar staan ze niet op je telefoon.

Met betrekking tot contacten, dat wordt niet geregeld door WhatsApp.
WhatsApp leunt op het adresboek van je telefoon. Je contacten kopiëren van Windows Phone naar Android zal lijkt mij wel mogelijk zijn en anders is er... Ik wou zeggen dan is er vast wel een app voor te vinden om het bijvoorbeeld naar je Google-account te kopiëren, maar gezien we het over Windows Phone hebben vrees ik dat die er misschien ook niet is. :+

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 15-12-2018 14:00 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mel33 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:25:
Je zou wel zo berichten kunnen overhevelen doorsturen naar je huidige nummer, zonder risico op verlies. en je zal vast momenten hebben, van hee dat bericht heb ik nodig, dan hoef je ook niet alles te doen, gewoon lekker op zijn gemak een jaar dat oude ding blijven gebruiken met een ander nummer.

[...]

https://web.whatsapp.com/
scannen met je whatsapp en je hebt je berichten op je pc.
goede tip (y) , ik denk dat ik dat ga doen. simpelweg scannen dan kan ik mijn berichten altijd nog teruglezen op mijn computer (of kopieren naar mijn telefoon natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:10
Anoniem: 567632 schreef op zondag 16 december 2018 @ 10:53:
[...]

goede tip (y) , ik denk dat ik dat ga doen. simpelweg scannen dan kan ik mijn berichten altijd nog teruglezen op mijn computer (of kopieren naar mijn telefoon natuurlijk)
Ik denk niet dat Whatsapp web een oplossing voor jou gaat zijn.
Whatsapp web geeft toegang tot je chats op het toestel waarmee je gescand hebt en ingelogd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Met 2 nummers kan je met webwhatsapp wel makkelijker berichten heen en weer zetten omdat je met een pc handiger bent

Maar ik doelde op een 2de nummer (nieuwnr) op de oude wa gebruiken en doorsturen naar je gebruiks nummer die voor iedereen nog gewoon jou nummer is,
je start leeg dan met je huidige nummer, maar je hebt de oude tel met ander nummer als backup
(want je gaat natuurlijk niet oude berichten naar je contacten sturen omdat je het bericht bij het contact wil hebben staan) dan worden ze helemaal dol

[ Voor 4% gewijzigd door Mel33 op 16-12-2018 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-04 20:08
Hoezo wil je überhaupt je gesprekken backuppen? Hoe vaak lees je meer dan een maand of zo terug?
Laatste keer dat ik naar een nieuwe telefoon wisselde, heb ik die hele gespreksgeschiedenis gewoon weggetyft. Na 3 dagen merk je er niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:46:
Hoezo wil je überhaupt je gesprekken backuppen? Hoe vaak lees je meer dan een maand of zo terug?
Laatste keer dat ik naar een nieuwe telefoon wisselde, heb ik die hele gespreksgeschiedenis gewoon weggetyft. Na 3 dagen merk je er niets meer van.
Ach de één is de ander niet, mijn gevoel is hetzelfde, maar toch regelmatig als ik (weer) eens een lege geschiedenis heb ( al dan niet per ongeluk ) mis ik een keer iets
Al was het maar "zie je wel, ik heb het toch gezegd" antwoorden van een jaar geleden

Ik zou in het geval van TS de hele boel naar mail exporteren, en op de nieuwe telefoon opnieuw beginnen.
Lekker schoon begin, het vult zich vanzelf wel weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
FreshMaker schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:10:
[...]

Ach de één is de ander niet, mijn gevoel is hetzelfde, maar toch regelmatig als ik (weer) eens een lege geschiedenis heb ( al dan niet per ongeluk ) mis ik een keer iets
Al was het maar "zie je wel, ik heb het toch gezegd" antwoorden van een jaar geleden

Ik zou in het geval van TS de hele boel naar mail exporteren, en op de nieuwe telefoon opnieuw beginnen.
Lekker schoon begin, het vult zich vanzelf wel weer :)
Precies dit, soms zitten er relatie feiten in die alles kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 15:49

r44

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 16 december 2018 @ 11:46:
Ik zelf vind het leuk om soms terug te lezen (wat dachten we destijds?) en er staan ook zakelijke gesprekken in die ik graag bewaar vanwege afspraken of om terug te zoeken wat een oplossing was. Kan het me prima voorstellen dat mensen het willen bewaren, mijn geschiedenis is intussen van een jaar of 8 en heeft zelfs de Android->iOS overstap overleefd. :P Zeker merk ik het als dat weg is en permanent, niet slechts 3 dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-04 20:08
Mel33 schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:26:
[...]

Precies dit, soms zitten er relatie feiten in die alles kunnen redden.
Lol, misschien ben ik nu héél naïef, maar op het moment dat een relatie afhankelijk is van je whatsapp-geschiedenis gaan er volgens mij meer dingen mis :+

Anyway ik begrijp natuurlijk dat het per situatie kan verschillen, wou alleen even wat voeding geven om het probleem mogelijk om te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
mcDavid schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:28:
[...]

Lol, misschien ben ik nu héél naïef, maar op het moment dat een relatie afhankelijk is van je whatsapp-geschiedenis gaan er volgens mij meer dingen mis :+
Lees “alle soorten relaties”. Bij Zakenrelaties is dit meer van toepassing natuurlijk.
Maar ook vrienden en vage kennissen. Marktplaats perikelen is ook een leuke

En dan even over liefde relatie...maakt niet uit wat ik bewijs, want ze heeft altijd gelijk haha

Topicstarter
daarom wil ik dus ook mijn whats app berichten graag overzetten op mijn telefoon.

ik gebruik mijn telefoon voornamelijk zakelijk, en niet voor allerlei geneuzel met vrienden en vage kennissen.

En daarom is het wel makkelijk als je via de whats app afspraken hebt gemaakt, en daar dus op terug kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaizka
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:48
Ik heb een soortgelijke vraag, mijn vader had een nokia lumia (met windows) en heeft sinds deze week een Nokia 2.2 (met android).

Na het plaatsen van de sim kaart en het installeren van Whatsapp zie ik in whatsapp wel de verschillende 'groeps apps' maar geen app berichten van individuele personen, kan dat kloppen?

En is het ook mogelijk om alle contact gegevens die op de oude telefoon stonden (personen met telefoonnummer) over te hevelen naar de nieuwe telefoon? Dit is blijkbaar ook niet aan de sim kaart gekoppeld? (ben zelf ook niet zo thuis in deze materie 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04 13:15

TheVMaster

Moderator WOS
Eh...en daarom reageer je op een topic van een jaar oud? 😁

Maar dit topic hoort hier niet thuis, want het is een WhatsApp dingetje.en geen Windows client iets. Dus ik verplaats hem even naar het juiste forum.

Om ook nog even on-topic te reageren, ja er zijn wel software pakketten waarmee je dit kunt doen. Weet zo niet meer welke, maar ik heb het jaren terug ook wel eens gedaan. Je zult dan wel even thuis moeten zijn in de materie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:19

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
gaizka schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 23:26:
Na het plaatsen van de sim kaart en het installeren van Whatsapp zie ik in whatsapp wel de verschillende 'groeps apps' maar geen app berichten van individuele personen, kan dat kloppen?
Yes. Standaard komen berichten niet mee tussen de verschillende besturingssystemen. Je zal daar dus een losse tool voor moeten gebruiken.
En is het ook mogelijk om alle contact gegevens die op de oude telefoon stonden (personen met telefoonnummer) over te hevelen naar de nieuwe telefoon? Dit is blijkbaar ook niet aan de sim kaart gekoppeld? (ben zelf ook niet zo thuis in deze materie 8)7 )
Vaak hangt dat in / aan een account vast. Ook dat is een kwestie van een losse tool gebruiken.

Verder is dit topic ruim één jaar oud en is het meestal handiger om een nieuw topic te starten. Ga dus even aan de slag met de tips en mocht je er niet uitkomen, open dan gerust een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.