Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ga overstappen van WP naar Android met de Oneplus X.
Nu vroeg ik me af of iemand tips of tricks heeft om de transitie zo compleet mogelijk te laten verlopen. Ik maak gebruik van OneDrive voor foto's en video. Verder sla ik mijn contacten altijd op in Google als ik ze aanmaak. Whatsapp laat ik elke dag een back up maken (wil dit zeggen dat ik op m'n X ál m'n gesprekken weer heb of alleen groepsgesprekken?). Email is gewoon inloggen in m'n account. Muziek heb ik niet. Apps moet ik opnieuw downloaden.
Uhm.... moet ik verder nog ergens aan denken? Alle tips zijn welkom.

BVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 10:44
Dat gaat geen probleem zijn. Alle apps zijn gewoon beschikbaar op Android. Eventueel kan je de Arrow launcher gebruiken voor wat meer Windows ervaring:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:36:
Hallo,
Whatsapp laat ik elke dag een back up maken (wil dit zeggen dat ik op m'n X ál m'n gesprekken weer heb of alleen groepsgesprekken?)
Hier kan je lezen hoe je een backup maakt van je Windows Phone maar volgens mij maakt WhatsApp die ook zelf s'nachts.

Of je die dan weer kan importeren in Android durf ik niet te zeggen, maar je zou dat hier kunnen lezen denk ik.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Voor zover ik weet gaat het je niet lukken je WA backup van je Windows Phone op je Android Phone te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onedrive voor je foto's en video's. Als je het in de cloud wil hebben. Je kan of je foto's allemaal overzetten naar Google drive. Of gewoon OneDrive behouden. Dat werkt volgens mij prima op Android.

Microsoft heeft het namelijk best goed voor elkaar met hun services op Android. Dus van Windows Phone naar Android zou heel soepel moeten verlopen, zelfs als je afhankelijk bent van Microsoft diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal.
Volgens mij heb ik er alles aan gedaan om het zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Als iemand nog tips heeft... graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stansfield
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik lees hier ook even mee. Ga binnenkort ook over van windows phone naar android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayblue
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 11:00
Vorige maand ben ik overgestapt van Windows Phone naar Android. Geen problemen met de overstap m.u.v. Whatsapp. Je bent wel alles van Whatsapp kwijt, want je kunt Whatsapp niet tussen verschillende besturingssystemen (android, windows phone, iOS, etc.) overzetten. Dus als je nog foto's van Whatsapp lokaal op je telefoon heb staan, dan zou ik die even backuppen.

Zelf had ik contacten met telefoonnummers in mijn outlook.com account staan, deze had ik geexporteerd als csv en weer geimporteerd in mijn Gmail-account.

De rest van de apps zijn beschikbaar op Android en is een kwestie van inloggen en je bent weer online.

Het is zeker een verademing om weer terug bij Android te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aqua1955
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-01-2023
Windows stopt met ondersteuning voor zijn phone.
Op welke manier kan ik mijn windows phone overzetten naar een android versie.
Vreemd is alleen dat intel met zijn nieuwe patent voor de driedelige phone windows vertoond

Als iemand mij een link kan sturen hoe dat moet zou ik hem erg erkentelijk zijn en kan ik mijn lumia 950xl blijven gebruiken.

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
aqua1955 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:45:
Windows stopt met ondersteuning voor zijn phone.
Op welke manier kan ik mijn windows phone overzetten naar een android versie.
Vreemd is alleen dat intel met zijn nieuwe patent voor de driedelige phone windows vertoond

Als iemand mij een link kan sturen hoe dat moet zou ik hem erg erkentelijk zijn en kan ik mijn lumia 950xl blijven gebruiken.

Ben
Dat kan niet, als je je telefoon normaal wilt blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yodocus
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-09 15:14
Naast alle apps brengt Microsoft ook een eigen launcher uit voor Android die al hun spullen weer bij elkaar brengt. Je krijgt er geen WP voor terug maar wel iets van de Microsoft beleving/filosofie.

Ik weet een grap over UDP maar het kan dat hij niet overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ChinaGeek schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:47:
[...]
Dat kan niet, als je je telefoon normaal wilt blijven gebruiken.
En zelfs dan gaat het nog niet ;)

@aqua1955, misschien ben je hier wat mee geholpen? W10M is dood... door naar Android

Overigens loopt de ondersteuning nog door tot het einde van het jaar, en zelfs dan stopt ie er niet meteen mee hoor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
aqua1955 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 09:45:
@aqua1955 Welkom op het forum.

Je kan op een Windows Phone toestel geen Android installeren (uitzonderingen zoals de HD2 daar gelaten), daarvoor dien je een nieuw toestel te kopen.

Verder is het niet toegestaan om topics te kapen en te kicken en kan ik aan je post niet zien wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart.

Ga dus even zelf op onderzoek uit en mocht je daarna nog vragen hebben, open dan gerust een nieuw topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.