Ik kreeg vergeleken met mensen hier vrij weinig technische apparatuur in de basis/middelbare schooltijd. Bepaalde dingen (zoals MP3-spelers, grafische rekenmachines, PDA's) heb ik zelfs nooit gehad. Ondanks dat ik van 1989 (29) ben.
Basisschool... tja... weinig eigenlijk. Alleen een goedkope Yoko Walkman, maar die mocht alleen thuis gebruikt worden. Onderweg naar school werd nooit muziek geluisterd. Paar jaar later kreeg ik een grijze Sony WM-FX193 en toen ik 'm kapot liet vallen een goedkopere blauwe Sony WM-EX192 zonder FM-radio. Ook alleen voor thuis.
Voor de walkmans had ik nog een FM-radio'tje die ik kreeg nadat moeder een rekening voor me opende bij de VSB Bank. Ik was nog geen 10 toen. Waar die is weet ik zo gauw niet, maar hij is nog bewaard gebleven.
In groep 7 (of 8 ) kwam er nog een simpele rekenmachine bij. Met nep-zonnepaneeltje (is een plastic plaatje

). Foto is van eentje die gelijktijdig gekocht was. Die van mij is reeds kapot (schermbreuk).
Ergens rond 1999 kregen we thuis wel een eerste PC, een Pentium III-667 met 64MB RAM, 20GB HDD en een Samsung 17" SyncMaster 750s CRT-scherm. Maar dat valt niet onder school, eigenlijk.
Rond deze tijd kwam ook een Gameboy Pocket met maar 1 spelcartridge, maar ook die mocht alleen thuis worden gebruikt. Net als een Sony Playstation (die was volgens mij wel van voor 1999). Ik heb ze beide nog, alleen de Gameboy heeft dode pixelrijen nadat ik 'm onder water heb gezet
Vanaf de middelbare school, 2002, kreeg ik telefoonkaarten voor de telefooncel. De rekenmachine was een simpele Casio fx-82MS.
Eind 2003 kreeg ik een eerste USB-stick van 64MB om schoolwerk op te slaan. Op school waren diskettes 1,44MB nog gebruikelijk en was USB-stick in opmars. Ik sloopte m'n 64MB-stick binnen een maand nadat ik een poging deed 'm open te maken

Daarna kreeg ik een 128MB van Kingston en die doet het nu nog steeds
In 2005 hadden we thuis een eerste digitale camera, een Nikon Coolpix 5100.
Tegen 2006 kocht ik pas m'n eerste discman, toen die dingen al zowat uit waren

Het was er een die ook CD-RW en MP3's kon afspelen. Een Denver DMP370 die voor €30,- in de aanbieding was bij de Media Markt
Pas op het MBO, oktober 2006, kreeg ik van m'n moeder een eerste mobiele telefoon. Wel meteen een Nokia N70

Werkt helaas niet meer goed (haperen) nadat 'ie een duik in een WC nam 3 jaar later

Daarna met afdanktjes van vader en zus moeten doen (o.a. SE S700i, Samsung E250, Alcatel BG3, Samsung Star).
Ergens in 2008 kocht ik m'n eerste laptop, een 2e hands Dell Latitude D600. Voor internet buitenshuis had ik prepaid kaarten van T-Mobile waar je mee kon inloggen op bepaalde WiFi HotSpots

Later kwam er een abonnement met een 3G Web 'n Walk stick. Die is helaas jaren later gesneuveld tijdens een gefrustreerde bui nadat 'ie voor de zoveelste keer geen ontvangst had
In april 2011 kocht ik zelf een eerste smartphone met touchscreen, een HTC Wildfire voor €229,

Heeft het 1,5 jaar uitgehouden, een record voor een smartphone bij mij
Ik ben qua school nooit verder dan het MBO gekomen, dus hier houdt het op