ERD voor vecht toernooi

Pagina: 1
Acties:
  • 1.024 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom kw
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-09-2023
Mijn vraag
Onze database is gemaakt voor het houden van vechtspel toernooi. Hierbij is er een verzameling van spelers in een toernooi die in meerdere wedstrijden het uitvechten om te winnen. Een wedstrijd bevat meerdere rondes, een van de spelers moet als eerste 3 rondes hebben gewonnen. Nadat de speler een wedstrijd heeft gewonnen wordt dit in de ranking verwerkt en zal hij een positie krijgen in de ranking. Zijn er nog dingen die jullie aan zouden vullen of misschien zien die een probleem zouden zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
MySQL workbench

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://gyazo.com/fca497a1b59c1d53adb5682c374e4201

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:58
Dit lijkt mij op een schoolopdracht. Dat is natuurlijk niet erg, maar als ik het database diagram bekijk dan heb ik het vermoeden dat er tijdens het normaliseren een paar fouten zijn gemaakt. Je kunt het beste even een paar stappen terug gaan, en er nog eens naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het kan aan mij liggen maar de kwaliteit van je afbeelding is dusdanig slecht dat de tranen me in de ogen springen als ik 't probeer te lezen. Ik ken "gyazo" niet en weet niet of zij aan resizing doen maar anders probeer imgur eens...

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 14-12-2018 12:18 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke1994
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:44
MySQL workbench kan ERD's ook als SVG exporteren, dat levert in ieder geval wat meer kwaliteit.

Verder valt me op dat je hoofdletters, CamelCase, gebruikt in je tabel- en kolomnamen, dat kan en mag maar MySQL is case-insensitive dus het gebruik van snake_case is wat logischer.

Verder zie ik ook niet of je WedstrijdSpelers tabel nou een koppel tabel is met allemaal extra kolommen of gewoon geen eigen primary key heeft.
Het lijkt erop dat deze eigenlijk niet nodig is en gewoon samengevoegd kan worden met de Wedstrijd tabel.

Ik mis ook nog een lijntje tussen de Ronde en Speler tabel.

[ Voor 1% gewijzigd door RobIII op 14-12-2018 12:35 . Reden: crashbench -> workbench. We noemen dingen hier gewoon zoals ze heten; we zijn immers volwassen mensen ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bauke1994 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:30:
Verder valt me op dat je hoofdletters, CamelCase, gebruikt in je tabel- en kolomnamen, dat kan en mag maar MySQL is case-insensitive dus het gebruik van snake_case is wat logischer.
Wat heeft case-(in)sensitivity te maken met welke convention je gebruikt :? Zolang je het consequent en consistent toepast maakt 't niet uit wat je doet; pick something and stick with it.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 14-12-2018 12:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom kw
Ik heb helaas niet genoeg karma om kwaliteit foto's te uploaden. Wat informatie die wellicht van belang zou zijn: wij maken alleen gebruik van de eerste die normalisatie fases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Tom kw schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:46:
Ik heb helaas niet genoeg karma om kwaliteit foto's te uploaden
:? Upload je screenshot naar imgur en gebruik de img tag om je afbeelding in een post te zetten:

[img]https://i.imgur.com/JLZ3Mph.png[/]

[ Voor 25% gewijzigd door RobIII op 14-12-2018 12:58 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Serieus, ik doe 't je gewoon letterlijk voor 8)7

[img]https://i.imgur.com/K8LgaIa.png[/]

Dat geeft:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K8LgaIa.png

Maar dat is nog steeds a) veel te moeilijk om fatsoenlijk te kunnen lezen en b) gewoon niet eens de moeite genomen om even "op maat te snijden" (hence de waarschuwing in de rode balk eronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/klQzJWhttTvR3tXXCekHmFCa/medium.png

Zo.

En nu: behalve "wat hebben jullie nog aan te merken en wie kijkt m'n huiswerk even na?", wat heb je aan concrete vragen?

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 14-12-2018 20:42 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom kw
Sorry dat op een link klikken te veel gevraagd is. Ik weet niet zeker of er nog tussen tabellen missen in het erd, omdat het bijhouden van de winnaar nogal vreemd wordt bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom kw
btw https://www.specsavers.nl...Yj0-B9P95p9caArivEALw_wcB ze hebben een deal waar je 2 voor de prijs van 1 kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:00
Eerst hulp met je huiswerk vragen en dan mensen beledigen die je proberen te helpen :+

Ik denk dat je inderdaad eerst even de theorie van het normaliseren kunt bestuderen (https://www.sqltutorial.nl/artikelen/normalisatie/inleiding). Dan zie je dat je bijvoorbeeld de Ranking tabel niet nodig hebt, en zijn de aantalGewonnenSpeler velden in WedstrijdSpelers ook niet nodig, omdat je deze kunt herleiden van de andere tabellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Tom kw schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:54:
Sorry dat op een link klikken te veel gevraagd is. Ik weet niet zeker of er nog tussen tabellen missen in het erd, omdat het bijhouden van de winnaar nogal vreemd wordt bijgehouden.
Dat is inderdaad een beetje vreemd, waarom heb je voor deze oplossing gekozen?

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:D _O-

Dan ga je maar mooi zélf je huiswerk maken :w

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.