Beste Tweakers,
Na enkele jaren meegelezen, en veel opgestoken te hebben, is het nu tijd voor mijn eerste duurzame installatie.
Komende jaren gaan we ons nieuwe huis verwezenlijken en een deel van de installatie zal al tijdelijk in onze woonunit geplaatst gaan worden, dit topic gaat dus enkel over deze tijdelijke installatie!
Dit wil ik de komende weken gaan afwerken, maar heb dus nog wat twijfels bij mijn opzet.
Ik heb inmiddels de volgende hardware staan:

Waar ik nu vooral over twijfel is waar welke aansluitingen te maken.
Uiteindelijk heb ik 3 "stromen"'
- Warmwater aanvoer houtkachel
- Warmwater aanvoer WP
- CV aanvoer richting ventilatorconvector.
Het vat kent vele aansluitmogelijkheden, inclusief 1 spiraal.
Graag advies waar wat aan te sluiten.
Voor nu heb ik de WP op de spiraal getekened aangezien de kans aanwezig is dat ik voor nu met glycol (@Dylantje2
) ga werken aangezien de kans dat de stroom op de bouw uitvalt een stukje hoger is dan in een normale woonsituatie.
Zou toch zonde zijn als de pomp al overleden is voordat hij aan het huis hangt waar hij voor aangekocht is...
Graag jullie inzichten! Ook andere verbeterpunten hoor ik graag!
Na enkele jaren meegelezen, en veel opgestoken te hebben, is het nu tijd voor mijn eerste duurzame installatie.
Komende jaren gaan we ons nieuwe huis verwezenlijken en een deel van de installatie zal al tijdelijk in onze woonunit geplaatst gaan worden, dit topic gaat dus enkel over deze tijdelijke installatie!
Dit wil ik de komende weken gaan afwerken, maar heb dus nog wat twijfels bij mijn opzet.
Ik heb inmiddels de volgende hardware staan:
- CV Hout-kachel: Verner 13/10.1, deze doet ~2kW aan stralingswarmte en zo'n 7kW richting het buffervat.
- Panasonic WH-MDC05F3E5, het welbekende 5kW WP'tje
- OEG 400ltr hygienebuffervat met 1 extra spiraal.
- 80ltr E-boiler die via hygienespiraal gehotfilled word (deze zat al in de unit)
- Ventilatorconvector, type tbd, wss Biddle Deco of Innova Airleaf 600.

Waar ik nu vooral over twijfel is waar welke aansluitingen te maken.
Uiteindelijk heb ik 3 "stromen"'
- Warmwater aanvoer houtkachel
- Warmwater aanvoer WP
- CV aanvoer richting ventilatorconvector.
Het vat kent vele aansluitmogelijkheden, inclusief 1 spiraal.
Graag advies waar wat aan te sluiten.
Voor nu heb ik de WP op de spiraal getekened aangezien de kans aanwezig is dat ik voor nu met glycol (@Dylantje2
Zou toch zonde zijn als de pomp al overleden is voordat hij aan het huis hangt waar hij voor aangekocht is...
Graag jullie inzichten! Ook andere verbeterpunten hoor ik graag!
[ Voor 16% gewijzigd door bbbrumbrum op 17-12-2018 16:30 . Reden: Schema vernieuwd ]