Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
**Last edits: M.2 1TB vervangen door normale SSD, snelheid maakt niet uit, en de normale SSD heeft beter herschrijf waardes, en zo blijft het M.2 slot vrij, mocht dat NVMe geheugen goedkoper worden later - MSI 2080 Ventus vervangen door Trio, is nog mehhh.. 140 euro prijs verschil.. is nog open voor discussie**

Ik ben op zoek naar advies, over onderdelen die beter kunnen. Of wellicht is niet incompatibel? Ik zoek wel alternatieve die goed gereviewd zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 441,05€ 441,05
1Gigabyte Z390 Aorus Pro€ 182,95€ 182,95
1MSI GeForce RTX 2080 Gaming X Trio€ 865,05€ 865,05
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 129,99€ 129,99
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,99€ 72,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 137,90€ 137,90
1Corsair HX850 V2€ 121,-€ 121,-
1Samsung 860 EVO 1TB€ 165,94€ 165,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.116,87

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het als Game pc gebruiken, en er natuurlijk normaal op kunnen werken en wat tabbladen open hebben. Maar ik doe geen video bewerking of fotoshop.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik wil een prijs tussen 1500-2000,liefst aan de lage kant natuurlijk, maar ik kan wel betalen voor kwaliteit. een tientje hoeft niet altijd bespaard te worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal 4TB harddrives in 7200 en 5400 rpm, dus die koop er er niet bij. het liefst zou ik er wel meer in de case kunnen stoppen. Dat is iets om wellicht nog naar te kijken. Verder heb ik zat fans in huis dus die hoef ik niet bij te kopen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik momenteel nog een 1080p 60hrtz maar die wil begin volgend jaar (feb) upgraden naar 1440p en 144/120 hrtz. Ik zou willen dat ik op zo'n scherm fijn vooruit kan met mijn pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben toch altijd meer van Intel, altijd goed geweest voor mij. Ik hoef geen RGB, ik ben er ook niet allergisch voor dus als er ergens een lampje op zit ok. maar het heeft geen meer waarden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil vooral een veilig systeem waar ik niet zo veel aan hoef te doen later. Als het enig zins kan verkies ik een board dat meer verkocht wordt dan een meer niche board, gezien er dan meer mensen zijn die de zelfde problemen hebben ;) dat geld voor alles. maar ik vond het zelf moeilijk te zien bij producten.

Ga je overklokken?
Ik heb wel eens een auto overclock feature gebruikt, dat ga ik later misschien weer doen, maar in het begin ben ik er niet direct van plan veel mee te overclocken

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen horen of de samenstelling compatible is, of jullie misschien persoonlijk problemen hebben gehad met een onderdeel van mijn lijst, misschien hebben jullie andere ideeen die jullie goed kunnen onderbouwen.

---------------------------------------------

Eigen opmerking
de GPU, ik vond dat deze 100-130 euro goedkoper was dan varianten met 3 fans, en ik vraag me af of dat het wel waard is. ik denk het niet daarom deze keuzen, maar imput is welcome. Ik heb nog geen CPU koeler uitgekozen, ik twijfel nog tussen een synth, of closed waterloop. zo'n waterloop is alleen mooi, maar koelt volgens de meeste testen niet beter, dus ik twijfel nog een beetje of ik dat de moeite vind. Het is wel echt een mooier gezicht dan zo'n metale blok, het wel puur geld voor de looks. ik weet dat de PSU wat overkill is, maar er is geen reden waarom ik die niet in mijn volgende build kan doen, en het scheelt niet zo veel in prijs, en de efficentie gaat omhoog, maar eventueel kan 750 ook prima, maar het prijsverschil is gewoon niet zo veel. Hij moet wel modulair zijn, en goed gereviewd.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2018 20:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trixie24
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:25
650W voeding is al voldoende ;)
product: BitFenix Whisper

Wat mooi staat in je kast en een hele goede koeler is:
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4

[ Voor 42% gewijzigd door trixie24 op 14-12-2018 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 10:11
Nette build!

Als je iets lager wilt zitten qua prijs zou je ook voor een 2070 kunnen gaan. Dan kom je ook al een heel eind op 1440p.

En als je wat ruimer wilt zitten qua 3.5" drive bays zou ik de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit overwegen. Dan heb je alleen wel pricewatch: Phanteks Modular HDD Bracket nodig.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DanDGT schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:40:
Nette build!

Als je iets lager wilt zitten qua prijs zou je ook voor een 2070 kunnen gaan. Dan kom je ook al een heel eind op 1440p.

En als je wat ruimer wilt zitten qua 3.5" drive bays zou ik de pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit overwegen. Dan heb je alleen wel pricewatch: Phanteks Modular HDD Bracket nodig.
Ook een vette case! ik ga die zeker even als optie overwegen. Maar als ik de foto's zie vraag ik me af of je met die modulair bracets nog plaats hebt voor fans voor? Heb je de case zelf? heb je er ervaring mee?

Het is jammer dat cases niet meer standaard zoveel bays hebben. Mijn huidige case heeft gewoon aan de voorkant 6 grote bays standaard. wat zou je eventueel denken van "Be Quiet Silent Base 800" ? kost wat meer, maar hoef geen losse bays aan te schaffen dus dat helpt weer?

De GPU, jaaa dat is altijd een optie, maar 730euro is best cheap voor een 2080, en aangezien het vooral voor gamen is denk ik dat ik daar toch wel plezier uit haal boven de 2070. ik ben niet zo van het upgraden, en investeer liever zo veel mogelijk nu. Dan maar ff 2 maanden wachten op een scherm!
trixie24 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:55:
650W voeding is al voldoende ;)
product: BitFenix Whisper

Wat mooi staat in je kast en een hele goede koeler is:
pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 4
Kijk dat is wel een mooi prijs verschil natuurlijk! maar ik ben niet zo bekend met dat merk. Als ik wat testen lees schijnen ze nogal wat geluid te produceren. maar 50 euro is niet niks dus daar ga ik nog eens naar kijken.
De koeler vind ik wel gelijk sexy! En staat boven aan mijn lijstje met aircoolers nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2018 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 07-09 10:11
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:09:

Ook een vette case! ik ga die zeker even als optie overwegen. Maar als ik de foto's zie vraag ik me af of je met die modulair bracets nog plaats hebt voor fans voor? Heb je de case zelf? heb je er ervaring mee?

Het is jammer dat cases niet meer standaard zoveel bays hebben. Mijn huidige case heeft gewoon aan de voorkant 6 grote bays standaard. wat zou je eventueel denken van "Be Quiet Silent Base 800" ? kost wat meer, maar hoef geen losse bays aan te schaffen dus dat helpt weer?
Goed punt. Ik dacht eigenlijk dat daar wel rekening mee was gehouden maar als ik zo de foto's bekijk lijkt het toch wel erg krap te worden met de fans inderdaad. Heb zelf geen ervaring met de case dus zou het niet kunnen zeggen.

Ja ik denk dat die drive bays er vaak uit worden gelaten vanwege de volledig glazen wand waar veel cases tegenwoordig mee komen. Maar als dat je niet uitmaakt is iets als de silent base 800 ook zeker een goede optie. Of misschien de pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black, dan heb je een mooie glazen zijkant maar wel met een zee aan schijfruimte.

Bouwt computers @ Danmetic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DanDGT schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 13:57:
[...]

Goed punt. Ik dacht eigenlijk dat daar wel rekening mee was gehouden maar als ik zo de foto's bekijk lijkt het toch wel erg krap te worden met de fans inderdaad. Heb zelf geen ervaring met de case dus zou het niet kunnen zeggen.

Ja ik denk dat die drive bays er vaak uit worden gelaten vanwege de volledig glazen wand waar veel cases tegenwoordig mee komen. Maar als dat je niet uitmaakt is iets als de silent base 800 ook zeker een goede optie. Of misschien de pricewatch: Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black, dan heb je een mooie glazen zijkant maar wel met een zee aan schijfruimte.
Kijk dat is nog eens ruimte, en mooi ook. Wel weer gelijk paar tientjes erbij natuurlijk. Jammer is dat op HWinfo hij wat minder uit de test komt dan z'n voorganger. Aan de andere kant of je case nou 30 of 32 graden is... geloof niet dat ik daar wakker van hoef te liggen. ik heb de lijst even geupdate met wat dingen, was ook windows nog vergeten.

Het prijskaartje is nu wel echt meer 2000 dan 1500-2000, maar zo gaat het altijd. Mijn vorige build wou ik op 1000 zitten en eindigde ik met 1350. aan gezien mijn oude pc niet meer goed functioneert overweeg ik me UPS daar uit te halen, er zit een 4 jaar oude crosair AX860 in. Scheelt toch weer 120 euro en kan altijd later nog iets regelen voor deze rammelbak als ik wil.

Bedankt voor de tips alvast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Verwijderd Windows 10 kan een stuk goedkoper:
https://www.digitallicense.nl/windows-10-professional-retail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wow... ik ben nog op mijn werk dus kan ff niet researchen.. maar heb je zelf ervaring met die site?? Dat is zo goedkoop dat mijn eerste instinct zegt oplichting =P haha

Maar als dat legit is is dat een makkelijke 100 euro besparen! Ik er zeker naar kijken! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik lees nu ook wat meer over de M.2 sticks, en die crucial is sata, dus niet echt sneller dan een normale SSD.. maar er is ook een 970 evo 500GB voor 115 die werkt via PCI express 3.0... dit zou sneller moeten zijn. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Verschil tussen sata en pci-e merk je alleen met een paar heel specifieke taken. Rarren, parren en in- en exporteren van zeer grote bestanden. Voor de rest scheelt het niets. Dan heeft een sata met grotere capaciteit de voorkeur boven een kleinere pci-e voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 22:10:
Verschil tussen sata en pci-e merk je alleen met een paar heel specifieke taken. Rarren, parren en in- en exporteren van zeer grote bestanden. Voor de rest scheelt het niets. Dan heeft een sata met grotere capaciteit de voorkeur boven een kleinere pci-e voor dezelfde prijs.
Het prijsverschil is wel pittig. Maarr.. wel 7x zo snel is ook niet niks.. Het moederboard heeft maar 1 M.2 aansluiting dus het is ook kiezen geblazen.1TB in NVME kan ik gezien het budget niet maken. Maar als de Crucial M.2 via sata600 werkt kan ik dan niet net zo goed een normale SSD kopen en via SATA aansluiten? kost ongeveer het zelfde voor een TB. Of bv wel voor een NVMe van 500gb gaan, en dan later als het nodig is nog een 1TB hdd aanschaffen. Het is gewoon mogelijk om op te starten van zo'n schijf toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:13:
[...]

Wow... ik ben nog op mijn werk dus kan ff niet researchen.. maar heb je zelf ervaring met die site?? Dat is zo goedkoop dat mijn eerste instinct zegt oplichting =P haha

Maar als dat legit is is dat een makkelijke 100 euro besparen! Ik er zeker naar kijken! Thanks
ja simpelweg "windows 10 key" googlen levert allerlei sites op die m voor 10 euro aanbieden. allkeyshop is een vergelijkingssite waar ik m laatst voor 5 euro zag :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:55
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 01:51:
Het prijsverschil is wel pittig. Maarr.. wel 7x zo snel is ook niet niks.
In dagelijks gebruik is NVME niet 7x zo snel. Hieronder de laadtijden van 2 toepassingen (opstarten van Windows en het laden van een game) die voor jou relevant zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AData/SX8200_Pro_1_TB/images/startup.png
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/AData/SX8200_Pro_1_TB/images/watchdogs2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Voor bij je Aorus MB en 4j garantie pricewatch: Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 8G

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Uszka schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:31:
[...]

In dagelijks gebruik is NVME niet 7x zo snel. Hieronder de laadtijden van 2 toepassingen (opstarten van Windows en het laden van een game) die voor jou relevant zijn.
Hmm.. oke dan is 1 TB op SATA600 misschien toch niet zo'n slecht idee. die 1ne seconde bij laden lig ik niet wakker van. Waar is het dan wel precies voor dat snelle M.2 NVMe geheugen? ik had verwacht dat het bij spellen en windows wel merkbbaar zou zijn.
Hmm.. opzich een mooie combo met het mobo, maar wel meer dan 100 euro prijsverschil, voor een OC op de zelfde kaart. is dat het echt waard?
Timba- schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 11:14:
[...]

ja simpelweg "windows 10 key" googlen levert allerlei sites op die m voor 10 euro aanbieden. allkeyshop is een vergelijkingssite waar ik m laatst voor 5 euro zag :)
Ja oke, maar je kunt allerlei gestolen keys online vinden, en er wordt wel eens een partij uitgeschakeld door de eigenaar als ze er achter komen. Dat is ook gebeurd met sniperelite volgens mij. 5-10 euro is zo goedkoop dat kan eigenlijk niet een normale key zijn. Maar ik kijk er wel naar, maar ben een beetje huiverig..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timba-
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-09 13:50
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:44:
[...]

Hmm.. oke dan is 1 TB op SATA600 misschien toch niet zo'n slecht idee. die 1ne seconde bij laden lig ik niet wakker van. Waar is het dan wel precies voor dat snelle M.2 NVMe geheugen? ik had verwacht dat het bij spellen en windows wel merkbbaar zou zijn.

[...]

Hmm.. opzich een mooie combo met het mobo, maar wel meer dan 100 euro prijsverschil, voor een OC op de zelfde kaart. is dat het echt waard?

[...]

Ja oke, maar je kunt allerlei gestolen keys online vinden, en er wordt wel eens een partij uitgeschakeld door de eigenaar als ze er achter komen. Dat is ook gebeurd met sniperelite volgens mij. 5-10 euro is zo goedkoop dat kan eigenlijk niet een normale key zijn. Maar ik kijk er wel naar, maar ben een beetje huiverig..
naja ik heb er laatst eentje op softkeys gekocht voor 10 euro en geen enkel probleem mee ondervonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Timba- schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:49:
[...]

naja ik heb er laatst eentje op softkeys gekocht voor 10 euro en geen enkel probleem mee ondervonden :)
Ja ik ben wat forums aan het lezen en youtube videos (YouTube: Windows 10 for $20? ook in de comments is iedereen tevreden).
het schijnt inderdaad best normaal te zijn om zo je key te kopen. het is gewoon zo raar dat het 10-20 euro is, of gelijk 100.. je zou denken dat dat gelijkelijker zou zijn, meestal is dat een teken dat er iets mis is.

But if it works, it works. Ik heb hem van de lijst afgehaald. Ik ga er nog ff wat over lezen maar dat is opzich makkelijk bespaard. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik was nog even rond aan het zoeken, en toen dacht ik misschien moet ik eens kijken tussen MSI 2080 ventus en de windforce 2080.. MAARrrr toen kwam ik opeens de MSI 2080 ventusOC tegen. die boost de boostclock wat meer naar de andere RTX OC kaarten, maar vond ik wel nog voor de zelfde prijs!

https://maxict.nl/msi-gef...c&utm_source=hardwareinfo

er zijn weinig reviews, 1 iemand heeft geklaagd over het geluid, maar dat is zo relatief. verder eigenlijk niks te vinden. maar dat is wel extra performance voor free.

Wat denken jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:12
Heb ook gezocht naar reviews over de ventus, weinig gevonden. Ben zelf voor de 2080 duke oc gegaan.
Maar, slechts 1 review, dus iig ook geen slechte verhalen over de kaart, anders had je wel veel meer reviews gevonden. Dus wat dat betreft ook positief!
Kijk alleen wel ff naar de reviews over maxict, niet altijd even positief. Zelf ook niet zon beste ervaringen mee helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Mocht je nog voor die Fractal R6 gaan: Pak de USB-C versie. Dan heb je een mooie USB-C aansluiting, en ben je iets meer toekomst bestendigd. Heb de kast ook net een 2 weken voor mijn server, fijn en vooral stille kast :)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ExiZTeNcE schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:30:
Heb ook gezocht naar reviews over de ventus, weinig gevonden. Ben zelf voor de 2080 duke oc gegaan.
Maar, slechts 1 review, dus iig ook geen slechte verhalen over de kaart, anders had je wel veel meer reviews gevonden. Dus wat dat betreft ook positief!
Kijk alleen wel ff naar de reviews over maxict, niet altijd even positief. Zelf ook niet zon beste ervaringen mee helaas
ja. dat lees ik ook. dat is niet zo chill. levertijd schijnt een constant probleem te zijn. Het is super kut als het te laat is en ik 2 weken moet wachten op de GPU... maar goed de eerste voigende OC variant is 70 euro duurder.. dan zit je weer dicht bij de trio. en zoveel meer is de OC ook weer niet waard denk ik.. maar misschien is de gok het waard. dat hij op tijd komt? moeilijk moeilijk.. als het prijsverschil nou niet zo absurd was...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
Ff zitten kijken, de ventus oc is bij maxict 15 euro goedkoper als de normale ventus... 90 euro goedkoper als bij megekko/azerty.. tbh, ik zou het er niet op gokken bij maxict al is de prijs schijnbaar aantrekkelijk, zeker niet als je niet weken wil wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ExiZTeNcE schreef op zondag 16 december 2018 @ 01:13:
Ff zitten kijken, de ventus oc is bij maxict 15 euro goedkoper als de normale ventus... 90 euro goedkoper als bij megekko/azerty.. tbh, ik zou het er niet op gokken bij maxict al is de prijs schijnbaar aantrekkelijk, zeker niet als je niet weken wil wachten.
Ja.. en het is er om niet op tijd voor de kerst, en dan ben ik 2 werken niet thuis. Maar dan is het nog 3 werken wachten. Ik ga hem hoe dan ook niet dat halen, maar hopelijk gaat de rest ook in prijs omlaag. Of en andere variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zondag 16 december 2018 @ 00:47:
Mocht je nog voor die Fractal R6 gaan: Pak de USB-C versie. Dan heb je een mooie USB-C aansluiting, en ben je iets meer toekomst bestendigd. Heb de kast ook net een 2 weken voor mijn server, fijn en vooral stille kast :)
Ik heb dat ook gezien. Het probleem is dat het prijsverschil gelijk is aan de kosten voor een losse nieuwe top met USB-c voor 24 euro. Teminste als ik hem bij azerty wil bestellen en anders is het verschil 15 euro maar moet ik 2x verzendkosten betalen en zit je nog op de zelfde kosten. Ik vind het jammer dat ze de case niet standaard zo doen, maar als het toch evenveel kost om het los er bij te kopen houd ik die optie denk ik open. Zeker gezien we al behoorlijk aan het budget zitten en alleen mijn telefoon USB-c heeft op dit moment.

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit toch nog een beetje met die M.2 drive, als die toch Sata600 is kan ik niet net zo goed een normale SSD kopen en de M.2 port vrij houden mocht ik later willen upgraden?

[ Voor 189% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2018 04:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem is bijna af en ik wil eigenlijk gaan bestellen. Ik ben behoorlijk tevreden maar er met name nog discussie over de GPU. Orgineel dacht ik aan de MSI 2080 Ventus OC, maar de enige winkel waar die te koop is voor 730 euro heeft ontzettend veel slechte reviews, de volgende winkel kost hij 805euro.. dat is weer erg dichtbij andere RTX 2080 OC kaarten met wat betere koeling.

Ik twijfel vooral tussen variatiesL
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce RTX 2080 Duke 8G OC€ 815,05€ 815,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.419,10

Maar het hoeft niet persee MSI te zijn hoor, maar komt toevallig zo uit.

Ik had eerst een M.2 Crucial 1TB, maar die is vervangen door normale SSD, snelheid maakt niet uit allebei SATA600, en de normale SSD heeft beter herschrijf waardes, en zo blijft het M.2 slot vrij, mocht dat NVMe geheugen goedkoper worden later.

Verder ben ik eigenlijk tevreden, dus tenzij je echt een belangrijke opmerking hebt gaat het vooral om de GPU

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-9700K Boxed€ 441,05€ 441,05
1Gigabyte Z390 Aorus Pro€ 182,95€ 182,95
1Fractal Design Define R6 Tempered Glass Black€ 129,99€ 129,99
1be quiet! Dark Rock Pro 4€ 72,99€ 72,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 137,90€ 137,90
1Corsair HX850 V2€ 121,-€ 121,-
1Samsung 860 EVO 1TB€ 165,94€ 165,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.116,87

Eerder besproken: Ik weet dat ik iets kan besparen door een andere voeding, maar het is niet veel en ik vind de overhead wel prettig. Ryzen build is 150 euro goedkoper, maar ook iets minder goed, ik hou het op intel.

Alvast bedankt voor de laaste reacties!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_Frank_-
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10-2024
De MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8gb is bij cd-rom land voor 739, als ik naar de reviews kijk is dit toch geen slechte winkel? Ik zou hem gewoon lekker daar kopen denk ik en nu al nvme aanschaffen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
@-_Frank_- dat is de non OC variant.

Ik zou lekker voor de Duke OC gaan. Geweldige kaart, heb hem zelf ook. Qua prestaties vind ik de Gaming trio de meerprijs tov de duke niet waard. NVMe is de meerprijs ook niet waard, zoals je zelf al zegt.

Verder, mooie build! Bestellen maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -_Frank_-
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 09-10-2024
ExiZTeNcE schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:44:

Ik zou lekker voor de Duke OC gaan. Geweldige kaart, heb hem zelf ook. Qua prestaties vind ik de Gaming trio de meerprijs tov de duke niet waard. NVMe is de meerprijs ook niet waard, zoals je zelf al zegt.

Ja daar ben ik het wel mee eens, heb zelf geen 2080 dus heb ook geen ervaringen ermee. Voor de rest is alles inderdaad zeker top en zou ik het gewoon bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-_Frank_- schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:38:
De MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8gb is bij cd-rom land voor 739, als ik naar de reviews kijk is dit toch geen slechte winkel? Ik zou hem gewoon lekker daar kopen denk ik en nu al nvme aanschaffen.
Wat Quote ExiZTeNcE ook al zei, dat is de non OC.
De prijs is inmiddels 7 euro omhoog maar hij was eerst 730 daar. Maar die winkel heeft zo veel slechte reviews, dat ik dat een beetje risicovol vind.

de Ventus niet OC heeft een "slechtere" chip.. dat is er op gegraveerd (op de chip zelf, kun je alleen zien als je hem open maakt) en die is niet overclockbaar. Dat is met een aantal "basis" kaarten het geval. Ze performen wel zoals op de doos staat maar zijn afgeblokt van meer.. omdat ze dus ook al gemeten zijn als niet zo goed.. als je niet overclockt miss je alleen de extra overclock ten opzichte van OC kaarten, maar je kunt OC kaarten ook makkelijker verder omhoog doen zonder risico.

De OC verzie voor het zelfde geld was al overclocked en verder overclockbaar. Voor het zelfde geld was dat een top deal geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ExiZTeNcE schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:44:

Ja M.2 leek super cool, maar NVMe is nog 2x zo duur en niet zo veel beter dan gewoone sata, maar dan waarom de M.2 poort gebruiken.. nog even wachten.

Bedankt. Ja de Duke OC ziet er ook lekker uit, die extra RGB bij tio (en ook duke) geef ik niet zo veel om. het is wel zo dat hij bij azerty niet leverbaar is (langer dan 2 weken) dus de goedkoopste optie is 830. Ik vind het jammer dat Azerty die trio en Duke niet heeft want daar kan ik alle andere onderdelen goedkoop bestellen en het is altijd fijn alles bij de zelfde leverancier te bestellen.

Maar jij bent erg tevreden met de Duke? Heb je hem zelf nog overclocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
duke heeft minimaal RGB, trio heeft veel meer. Inderdaad wel zonde, maargoed, zou het zelf niet zon drama vinden om mijn GPU ergens anders te bestellen, doe dat meestal we voor CPU, mobo en geheugen.

En ja ben erg tevreden met de Duke, doet het goed, stille kaart en goeie bouwkwaliteit. Heb zelf nog geen extra oc gedaan, nog geen reden voor gehad (of tijd :-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:44
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:31:
[...]

Wat Quote ExiZTeNcE ook al zei, dat is de non OC.
De prijs is inmiddels 7 euro omhoog maar hij was eerst 730 daar. Maar die winkel heeft zo veel slechte reviews, dat ik dat een beetje risicovol vind.
Helemaal goed. Bestel alsjeblieft nóóit wat bij dat bedrijf. Wanneer iets op voorraad is (en het dat ook echt is ipv. de fake weergave op hun website) en het gaat niet stuk, dan maakt het niet zo veel uit. Bizar dat deze gasten nog steeds een plekje in de Pricewatch hebben. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in Game pc 1500-2000 euro.. Merge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aha inmiddels gemergd, is verder ook prima zo.
Maar ik had geprobeerd die eerste te sluiten maar volgens mij kan dat niet? En is het mogelijk om titels te veranderen op het forum?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
ik zie niet in waarvoor de titel veranderd moet worden. het topic word nog steeds gecheckt en er zijn reacties genoeg.

enige wat ik persoonlijk zou aanraadden is toch voor ryzen en een goedkopere voeding gaan. 550watt geeft je al genoeg headroom voor bijna elk modern systeem.

Ryzen scheelt je ook 150 euro die het zeker waard is. dat kan je stoppen bij een betere gpu of iets dergelijks. Het performance verlies in games is klein, de performance winst in andere productie taken is relatief groot.

maar zoals je al aangeeft sta je hier niet voor open alhoewel dat voor mij het enige nuttige advies zou zijn,

[ Voor 10% gewijzigd door Ergo op 18-12-2018 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ergo schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 01:51:
ik zie niet in waarvoor de titel veranderd moet worden. het topic word nog steeds gecheckt en er zijn reacties genoeg.

enige wat ik persoonlijk zou aanraadden is toch voor ryzen en een goedkopere voeding gaan. 550watt geeft je al genoeg headroom voor bijna elk modern systeem.

Ryzen scheelt je ook 150 euro die het zeker waard is. dat kan je stoppen bij een betere gpu of iets dergelijks. Het performance verlies in games is klein, de performance winst in andere productie taken is relatief groot.

maar zoals je al aangeeft sta je hier niet voor open alhoewel dat voor mij het enige nuttige advies zou zijn,
Nou ik zou van de titel liever 2100 euro maken. Klopt ook meer toch? Het is verder niet heel erg hoor.

De minimum aangeraden voeding voor de RTX2080 is 650watt. De kaart zelf gebruik 250watt. 550watt is wel krap hoor, voedingen gaan ook sneller achteruit als je ze constant op de max gebruikt. Ik zou misschien wel naar 750 kunnen met headroom. maar dan kijk je bv naar de Corsair RM750x voor 104, bij azerty 108. Dat scheelt 15 euro goedkoper met de HX850, maar die is (80 Plus Platinum) en 100 watt groter. Dan kan die wat langer mee. HX850 komt heel goed uit de test bij hardwareinfo, scheelt te weinig om te veranderen denk ik.

Ik heb een alternatief systeem gemaakt met ryzen x2700, inderdaad 150 euro minder. Tja, de 9700k is beter voor single core performance (games), en beter overclockbaar. Het is eigenlijk DE gaming CPU van het moment, in games ook beter dan de 9900k. Het is echt een beest Octa core, goed overclockbaar tot 50ghz op termijn. En ik heb al jaren intel en nooit een probleem gehad, als ik altijd een goed product krijg ben ik geneigd te blijven hangen tot het mis gaat. Ik vind de prijs van deze CPU niet zo gek tegen over de rest. Maar nogmaals, ik ben blij dat jij voor AMD kiest. Alleen maar goed voor iedereen dat er te kiezen valt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 02:52:
[...]

De minimum aangeraden voeding voor de RTX2080 is 650watt. De kaart zelf gebruik 250watt. 550watt is wel krap hoor, voedingen gaan ook sneller achteruit als je ze constant op de max gebruikt. Ik zou misschien wel naar 750 kunnen met headroom. maar dan kijk je bv naar de Corsair RM750x voor 104, bij azerty 108. Dat scheelt 15 euro goedkoper met de HX850, maar die is (80 Plus Platinum) en 100 watt groter. Dan kan die wat langer mee. HX850 komt heel goed uit de test bij hardwareinfo, scheelt te weinig om te veranderen denk ik.

Ik heb een alternatief systeem gemaakt met ryzen x2700, inderdaad 150 euro minder. Tja, de 9700k is beter voor single core performance (games), en beter overclockbaar. Het is eigenlijk DE gaming CPU van het moment, in games ook beter dan de 9900k. Octa core lijkt me voorlopig ook genoeg Cores, al is niks future proof.. Ik ben heel blij dat AMD bij komt, concurentie is goed, maar voor gaming voor mij nog even niet. Maar ik ben heel blij dat er veel mensen voor AMD kiezen dat is alleen maar goed voor de markt!
dat is dan mijn fout, was er me niet van bewust dat de rx 2080 zon enorme powervreter is.

qua cpu heb ik zelf een ryzen r5 2600 (na mijn i7-6700k) eerder en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. wel telt mee dat de extra cores me wel een flink stuk helpen in de source based linux distro crux die ik gebruik als enige OS op mijn systeem. Performance in games is ook fantastisch op linux met deze cpu, kan niks zeggen over windows maar dat za lwel ongeveer het zelfde zijn. Concurrentie is natuurlijk altijd goed voor de consument, kan best dat zonder ryzen , intel ons nog steeds allemaal quad cores aan het verkopen was _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ergo schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 02:57:
[...]

dat is dan mijn fout, was er me niet van bewust dat de rx 2080 zon enorme powervreter is.

qua cpu heb ik zelf een ryzen r5 2600 (na mijn i7-6700k) eerder en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. wel telt mee dat de extra cores me wel een flink stuk helpen in de source based linux distro crux die ik gebruik als enige OS op mijn systeem. Performance in games is ook fantastisch op linux met deze cpu, kan niks zeggen over windows maar dat za lwel ongeveer het zelfde zijn. Concurrentie is natuurlijk altijd goed voor de consument, kan best dat zonder ryzen , intel ons nog steeds allemaal quad cores aan het verkopen was _/-\o_
Absoluut, ik ben erg blij dat er wat te kiezen valt. Want intel zou zonder concurrentie kruipend vooruit gaan met opgeblazen prijzen. Ik denk dat deze release ook deels reactie is op Ryzen, natuurlijk waren ze er al lang aan bezig maar de prijs is het zelfde als de 8700k. Bij GPU's heeft Nvidea dat niet gedaan omdat ze er mee wegkomen, en intel is geen haar beter.

Ik heb nu een quad core inderdaad haha, dat was de shit toen ik hem kocht. Daarvoor core2dual, dus lekkere verdubbeling iedere build. Als het geen octa core was geweest maar met 6 dan was ik wel eerder voor ryzen gegaan.

Maar ik doe verder niks aan video bewerken, of iets met linux. Dus aan al die extra cores heb ik niet zo veel tot games er wat meer gebruik van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2018 03:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:41

br00ky

Moderator Harde Waren
@Verwijderd Titels aanpassen kan je inderdaad niet meer na het posten. Ik heb het voor je gefixt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smv
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:40

smv

@Verwijderd

Wat wordt nu je lijstje als ik vragen mag (mits je er nu uit ben)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smv schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:27:
@Verwijderd

Wat wordt nu je lijstje als ik vragen mag (mits je er nu uit ben)?
Zoals hij boven aan de pagina staat. Ik ben met kerst 2 weken weg dus ik heb besloten hem pas na de kerst te bestellen. Dan kijk ik nog even naar de prijzen van de GPU's maar ik denk dat ik het bij de trio hou.

De standaard ventus heeft een niet overclockbare chip omdat Nvidea hem als minder goed heeft bestempeld, dat vind ik toch wel een beetje jammer. Dan is het prijsverschil zo klein dat ik dan maar voor de trio ga. Die komt vaak als beste uit de test. Maar het zit dicht bij eklaar dus wat extra prijsverschil en ik ga voor de Duke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd Ventus is een slanke compacte RTX2080 en goedkoop. Het is niet voor niets goedkoop, als je een beter Chip had en meer mogelijkheden was ie duurder. Daarom zijn er verschillende series en afmetingen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 19 december 2018 @ 09:08:
@Verwijderd Ventus is een slanke compacte RTX2080 en goedkoop. Het is niet voor niets goedkoop, als je een beter Chip had en meer mogelijkheden was ie duurder. Daarom zijn er verschillende series en afmetingen.
Half waar. De Ventus OC, Duke en Trio hebben ook een prijsverschil, maar daar zit precies de zelfde chip in. Het verschil in prijs zit hem in de cooler, de fans, de layout ect. Het feit dat in de standaard ventus een ander type chip zit had naar mijn menig wel duidelijker mogen zijn. wat er gebeurd is is dat Nvidea zelf de slechtste chips uitgezocht heeft, onmogelijk heeft gemaakt die te overclocken (dit is dus niet mogelijk, je kunt het niet eens proberen). Dat is echt anders dan wat er met alle andere verschilldende 2080s is, ongeacht prijsverschillen. en er zijn ook non OC versies van andere fabrikanten die wel de normale chip hebben. Het is niet de schuld van MSI, Nvidea heeft ze zo uitgebracht. Maar het is wel een ander verschil dan een wat minder fancy cooler, en een wat lagere overclock wat je bij de rest van de kaarten ziet. Dus ik vind je opmerking dat het normaal is niet helaal passen zelf.

Goed hij is ook goedkoper, maar je krijgt dus ook een minder waardig product. Vergelijk het met een scherm kopen waar bij je van te voren weet dat je 3-5 dode pixels hebt (valt officeel binnen de acceptabele norm, en dus niet stuk).. Sure, voor sommige is dat misschien een discount waard, voor mij niet. Het mag ook wel duidelijker aangegeven zijn. Zeker als je naar de totale kosten kijkt. Maar iedereen mag die keuze natuurlijk zelf maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dat vergelijk slaat natuurlijk nergens op. het is de budget kaart in RTX, compact en slank. Dan kun je geen wonderen verwachten, dan kan elk merk net zo goed 1 kaart uitbrengen. Dat het voor jouw wensen niet voldoet kan. verder afkraken of wat ook lijkt me vrij zinloos. je kunt beter zeggen; het is een vw golf tdi, maar met 90 pk ipv 115 of 130 :D

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op woensdag 19 december 2018 @ 19:52:
Dat vergelijk slaat natuurlijk nergens op. het is de budget kaart in RTX, compact en slank. Dan kun je geen wonderen verwachten, dan kan elk merk net zo goed 1 kaart uitbrengen. Dat het voor jouw wensen niet voldoet kan. verder afkraken of wat ook lijkt me vrij zinloos. je kunt beter zeggen; het is een vw golf tdi, maar met 90 pk ipv 115 of 130 :D
Volgens mij heb ik duidelijk uitgelegd wat het verschil was.. en dat het niet hetzelfde is als met andere kaarten.

Dat het gewoon een budget 2080 is ben ik dus niet met je eens. Voor mij is een budget RTX kaart een kaart waar ze niet zoveel hebben uitgegeven aan de koeler of bv RGB.. niet een kaart waar een kwalitatief mindere chip in zit die hardwarematig overclocken tegen houd. ja, daardoor is de normale ventus goedkoper. Maar dat is anders dan het verschil tussen de ventus OC, duke en de trio. waar de kosten hem zitten in de cooler, de RGB ect. maar ze hebben dezelfde chip waar je het zelfde mee kunt. Je kunt met software dus niet het zelfde doen met een normale ventus vs de ventus OC.. omdat je met software niks meer kunt veranderen aan de normale ventus. er zijn bijna geen kaarten die dat hebben, alle andere kaarten zijn daarin wel gelijk. Dat is niet eens duidelijk aangegeven als je de kaart koopt. De clocksnelheid staat netjes op de doos, dat kun je afwegen. Maar dit niet. Daar hou ik niet van, dat vind ik sneaky.

Jij moet zelf verder doen wat je wil. Dat hij budget is vond ik geen probleem, anders had hij niet eerst heel lang op mijn lijst gestaan. Maar dit wil IK niet. Wat jij doet moet je zelf weten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 06:26 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 06:21:
[...]

Volgens mij heb ik duidelijk uitgelegd wat het verschil was.. en dat het niet hetzelfde is als met andere kaarten.

Dat het gewoon een budget 2080 is ben ik dus niet met je eens. Voor mij is een budget RTX kaart een kaart waar ze niet zoveel hebben uitgegeven aan de koeler of bv RGB.. niet een kaart waar een kwalitatief mindere chip in zit die hardwarematig overclocken tegen houd. ja, daardoor is de normale ventus goedkoper. Maar dat is anders dan het verschil tussen de ventus OC, duke en de trio. waar de kosten hem zitten in de cooler, de RGB ect. maar ze hebben dezelfde chip waar je het zelfde mee kunt. Je kunt met software dus niet het zelfde doen met een normale ventus vs de ventus OC.. omdat je met software niks meer kunt veranderen aan de normale ventus. er zijn bijna geen kaarten die dat hebben, alle andere kaarten zijn daarin wel gelijk. Dat is niet eens duidelijk aangegeven als je de kaart koopt. De clocksnelheid staat netjes op de doos, dat kun je afwegen. Maar dit niet. Daar hou ik niet van, dat vind ik sneaky.

Jij moet zelf verder doen wat je wil. Dat hij budget is vond ik geen probleem, anders had hij niet eerst heel lang op mijn lijst gestaan. Maar dit wil IK niet. Wat jij doet moet je zelf weten.
Hier staat de Trio in de lijst voor volgend systeem, het gaat niet om mij hier. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 20 december 2018 @ 09:21:
[...]

Hier staat de Trio in de lijst voor volgend systeem, het gaat niet om mij hier. ;)
Toch gaat het wel een beetje om jou, aangezien je hier dezelfde discussie bent begonnen:
productreview: MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus review door Nees
Dus het is duidelijk dat jij graag je eigen mening over de kaart kwijt wil..

Maar goed laten we er over ophouden. Je wil de kaart zelf niet eens.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2018 22:22 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2018 @ 22:20:
[...]

Toch gaat het wel een beetje om jou, aangezien je hier dezelfde discussie bent begonnen:
productreview: MSI GeForce RTX 2080 Ti Ventus review door Nees
Dus het is duidelijk dat jij graag je eigen mening over de kaart kwijt wil..

Maar goed laten we er over ophouden. Je wil de kaart zelf niet eens.
dat heeft niets met jou te maken in dit topic. je wijzigt je bericht en praat ineens over OC ventus, die nergens €730,- kost. pricewatch: MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G OC

dat is de prijs van de standaard Ventus, wat dus een budget 2080 is, en je niet van kan verwachten dat je die kunt overclocken. nogmaals, het is een compacte slanke budget 2080 zonder oc optie. dat is ook aan de prijs af te zien

Verwijderd

Topicstarter
hij werd te koop aangeboden op maxict.. een site die de standaard ventus nu aanbied voor 570 euro:
https://maxict.nl/msi-gef...8-gb-gddr6-p10003473.html
staat ook niet op tweakers, daar is die minstens 730 (160 euro prijs verschil).

De OC voor 730 euro is inmiddels niet meer te vinden. Maar die was daar ook. Die winkel word niet meegenomen via tweakers en staat dus niet op de pricewatch. De OC voor 730 was niet zo'n idioot verschil dat het best een aanbieding had kunnen zijn. Maar na het lezen van slechte recenties heb ik er maar van af gezien.

Dat staat trouwens gewoon 1 pagina terug op dit forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inmiddels gebouwd, draait als een trein. Maar ik heb duidelijk een beter scherm nodig want de GPU en CPU draaien allebei onder 70% voor games.

Mooie kast. Dingen die mij opvielen, er zitten licht strips onder de ram modules op het moederboard. Had dat eerder niet gezien. Ben verder niet zo van die lichtjes maar staan wel mooi. De Xtrio lichten vallen veel meer op.

Verder paste alles. Ik ga wel nog wat extra fans overzetten van mijn oude pc. Momenteel alleen de standaard fans, en je voeld aan de achterkant gewoon warme lucht uitstromen. Dus wat extra ciculatie is denk ik wel goed. GPU is momenteel max 65 graden, cpu max 55. maar zit ook nog niet onder full load.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2019 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCArt
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-04-2022
ziet er goed uit. Is het nu zoals in je OP helemaal hem geworden?
Ik kijk mogelijk naar een nieuw systeem voor mezelf (zie nieuw gaming systeem of upgrades uitvoeren)

en dan steel ik deze setup misschien maar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AFCArt schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 11:21:
ziet er goed uit. Is het nu zoals in je OP helemaal hem geworden?
Ik kijk mogelijk naar een nieuw systeem voor mezelf (zie nieuw gaming systeem of upgrades uitvoeren)

en dan steel ik deze setup misschien maar ;)
Hey sorry voor de late reactie. Nu mijn build klaar is ben ik niet zo vaak meer op tweakers ;) wou toevallig even kijken hoeveel de prijs gezakt is laaste maand. gelukkig maar 30 euro totaal. Dus blij dat ik niet gewacht heb.

Ja ik heb hem gebouwd zoals in mijn Original Post. Teminste, ik heb die steeds bijgewerkt als er veranderingen waren zodat die altijd klopte.

Draait als een trein! Maar in maart heb ik wel dat 1440p scherm met 165hz en Gsync nodig (die ik ook al wou), want voor veel spellen doet mijn GPU niks op 1080p 60hz. teminste 20-30% usage, fans gaan dan niet eens aan. Overigens als ik Vsync aan zet of anders limit tot 60 heb ik nog steeds fps drops tijdens gamen. Dit is verholpen door FPS limit op 100 te zetten. Super smooth. Maar dan heb je weer tearing soms. Dus een goed scherm is wel nodig bij zo'n pc, maar je hebt al Gsync las ik in je topic dus dat zal wel goed zitten.

jou posts daar zijn van 24-25 jan. Heb je inmiddels al gekozen tussen upgrade en nieuwe pc ? Succes alvast !
Pagina: 1