nieuw gaming systeem of upgrades uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCArt
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-04-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
werken (geen bijzondere programma's), gamen op 1440p 144 hz dell 2417dg g-sync monitor. Het hoeft niet perse allemaal op ultra en super als ik bij het oude systeem blijf. Als ik naar een nieuw systeem ga, dan wel

Wat mag het systeem gaan kosten?
afhankelijk van of ik ga upgraden of een nieuw systeem wil kopen. voor upgraden moet het niet te gek worden denk ik gezien op een gegeven moment zelfs de case en koelers en voeding oud worden. voor een nieuw systeem 1500 eur als dat genoeg is, flexibel

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
huidige systeem: CPU+CPU Cooler: Intel Core i7 2600 - 3.40GHz Quad Core, stock cooler.
Motherboard: Intel BearUp Lake Motherboard. not sure welke exact of waar ik dat kan vinden
Ram: 8GB DDR3 1333MHz RAM. 8 ram 1600 mhz corsair toegevoegd 2 jaar terug.
SSD/HDD: OCZ Vortex 128 gig, Seagate 1TB 3.5" HDD 7200RPM SATA3 6GB
GPU: Geforce GTX 970 MSI Gaming 4GB
PSU:Gigabyte SUPERB 620W Power Supply
Chassis:Midi Tower Case, niks bijzonders
screen: dual, dell 2417dg 144 hz g sync als hoofdscherm, die blijft sowieso

Als ik ga upgraden, dan zou het mooi zijn als ik de videokaart ook kan houden, nog niet zo oud. mocht dit echter een probleem zijn dan sta ik overal voor open. Echter: als de videokaart ook vervangen moet worden, dan kan ik net zo goed aan een nieuw systeem beginnen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
whatever ik mijn nieuwe scherm optimaal mee kan benutten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia gezien ik e en G-Sync monitor heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
dat ik er voor een flink aantal jaren mee vooruit kan als het een nieuw systeem is, en het up te graden valt. als ik kies voor upgraden nu, dan is het om nog een jaar of 2 te overbruggen alvorens ik een nieuw systeem aanschaf.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?
Het systeem als hierboven vertoont kuren sinds afgelopen week. geen enkele game loopt nog soepel, frames droppen / game lagged en mini freezed. Ik probeer dit op te lossen maar lijk het niet voor elkaar te krijgen. Heb bijna met alle instellingen al zitten spelen alsmede drivers opnieuw geinstalleerd. Gezien het systeem toch achterloopt t.o.v. mn scherm, overweeg ik of te upgraden, of een nieuw systeem aan te schaffen. Tussen deze kan ik geen keuze maken. De originele pc (toen met een andere videokaart en minder geheugen, geen ssd en ander scherm) is al zo'n 6 jaar oud.

Ik wil graag advies of dit systeem met enkele upgrades, en zo ja welke, nog even meekan, of dat ik echt naar een nieuwe moet. geld speelt geen hoofdrol maar bang for buck is altijd fijn.

ik dacht zelf wellicht het moederboard en de processor, maar ik heb geen idee of dit het probleem veroorzaakt.

Als ik naar een nieuw systeem moet, kan ik mn videokaart dan nog meenemen of is die ondermaats?
voor een nieuw systeem dacht ik bijvoorbeeld de best buy guide voor high end game systeem met resolutie te volgen, eventueel met aanpassingen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waseland
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-09 21:30

waseland

War... war never changes

Ik zou voor een nieuwe build gaan als ik jou was, heb ik 2 maanden geleden ook gedaan en heb er zeker geen spijt van.

Dit is wat ik gebouwd heb, voor +- 1500,- heb je hetzelfde systeem, Draait als een tierelier. Je kan eventueel wat besparen op de waterkoeler en ram als je niet van de lichtjes bent.

M.b.t. je oude videokaart. Ik heb zelf ook de 970 gehad. Was een uitstekende kaart maar trekt tegenwoordige games niet zo lekker meer. Helemaal als je op 1440p 144Hz speelt. Ik raad aan om deze ook te vervangen.

Je zou eventueel nog wat kunnen vangen voor je oude systeem als je hem op V&A zet.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1MSI X470 Gaming Pro€ 127,95€ 127,95
1MSI GeForce RTX 2070 Armor 8G€ 525,05€ 525,05
1NZXT H500 Zwart€ 73,96€ 73,96
1NZXT Kraken X62 (met AM4 support)€ 146,20€ 146,20
1Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3000C15€ 139,-€ 139,-
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Samsung 970 Evo 250GB€ 76,90€ 76,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.505,86

[ Voor 3% gewijzigd door waseland op 24-01-2019 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-01 23:08

TechnoNoob

I'm just a noob.

Welke games zullen er vooral met dit systeem gespeeld worden? Want de high framerate versie van de BBG is volgens mij gefocust op 1080P/144fps: reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2019.

De RTX 2070 zal 1440P/144fps niet halen in de laatste AAA titles, maar wel in competitive games als Overwatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCArt
De vraag is dus of ik een nieuw systeem moet nemen of dat ik met wat upgrades nog wel even vooruit kan en zoja; wat ik dan moet vervangen. als ik alleen upgrade heb ik er vrede mee dat ik nog niet alle AAA titles op hoge settings kan spelen

De meeste games zijn niet heel zwaar, ik speel veel overwatch, cs go, maar ook pubg, tomb raider, en in de toekomst vast wel andere AAA titles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

AFCArt schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 14:03:
De vraag is dus of ik een nieuw systeem moet nemen of dat ik met wat upgrades nog wel even vooruit kan en zoja; wat ik dan moet vervangen. als ik alleen upgrade heb ik er vrede mee dat ik nog niet alle AAA titles op hoge settings kan spelen

De meeste games zijn niet heel zwaar, ik speel veel overwatch, cs go, maar ook pubg, tomb raider, en in de toekomst vast wel andere AAA titles.
Je zou kunnen overwegen om alleen een RTX 2070 te kopen en een nieuwe voeding. De Gigabyte E620 is nu eenmaal een entrylevel voeding die ik niet zo aanraden om daar een dure videokaart aan te hangen.

Je zou kunnen denken aan een: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 650W of een pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart

Tuurlijk een heel nieuw systeem zal er voor zorgen dat je al snel de laatste FPS uit je systeem kan halen, maar uiteindelijk is een nieuwe AMD systeem als snel weer EUR 1,500 incl. nieuwe videokaart...

Bijvoorbeeld:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed€ 328,90€ 328,90
1MSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GeForce RTX 2070 Windforce€ 531,-€ 531,-
1Fractal Design Define R6 USB-C Matzwart€ 125,01€ 125,01
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 122,-€ 122,-
1Corsair RM550x (2018) Zwart€ 87,90€ 87,90
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 132,-€ 132,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.461,31

Uiteraard kan je kiezen voor een andere kast of een Ryzen 5 2600 (ipv een Ryzen 7 2700), etc. :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFCArt
Ik geloof dat ik mn probleem heb gevonden.

mn CPU runt op 95-98 graden terwijl ik idle zit in windows volgens speedfan.
de thermal past heb ik afgelopen jaar nog vervangen

als ik mn CPU wil vervangen, heb ik ook een nieuw moederboard nodig zeker? en mn RAM?
en dan kan een nieuwe hd ook geen kwaad. is het dan nog de moeite waard van upgraden of kan ik beter opnieuw beginnen

[ Voor 18% gewijzigd door AFCArt op 24-01-2019 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:23

Vidra

Vragen?

Als jeje CPU gaat vervangen voor iets nieuws, dan heb je inderdaad een nieuwe moederbord, geheugen en voeding nodig.

Uiteraard is een nieuwe grote SSD aan te raden.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik denk dat je als je je CPU wilt upgraden je beter een volledig nieuw systeem kunt nemen, de GTX 970 is nu eenmaal heel erg underpowered voor 1440P/144fps...
In Overwatch zul je de 144fps waarschijnlijk kunnen halen als je naar medium gaat, en in csgo moet het sowieso lukken, alleen in bijvoorbeeld Shadow of the Tomb Raider zal zelfs 60 fps al een verzoeking worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:44

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

AFCArt schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:50:

als ik mn CPU wil vervangen, heb ik ook een nieuw moederboard nodig zeker? en mn RAM?
en dan kan een nieuwe hd ook geen kwaad. is het dan nog de moeite waard van upgraden of kan ik beter opnieuw beginnen
als je cpu in idle die temperaturen heeft dan klokt de processor zich ook behoorlijk terug als je gaat gamen... Je zou de koeler even kunnen schoonmaken en de pasta toch nog even vervangen, dan zouden deze temperaturen een heel stuk moeten dalen en de performance al een heel stuk beter zijn.

Echter zou ik wel zoals gezegd wordt een nieuw systeem halen, alles is wel bijna aan vervanging toe als je hogere instellingen wilt.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

AFCArt schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:50:

Hierover, controleer (voorzichtig!) eens een keer of de processorkoeler zelf warm is terwijl speedfan aangeeft dat de processor zo heet is? Doe dit wel nadat je hem een tijdje (5 min ofzo) idle hebt laten draaien. Als de koeler dan relatief koud aanvoelt zal er waarschijnlijk iets mis zijn met de thermal paste. In dat geval zou ik de thermal paste nog een keer vervangen en daarna de koeler goed aan schroeven.
Pagina: 1