Vraag

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-05 16:57
Hallo,

Sinds ik een televisie heb die 4K HDR ondersteunt, geeft mijn PS4 (niet slim, niet pro) regelmatig het HDR signaal door met een enorme flikkering. Dit gebeurt nu ongeveer 10% van de keren dat ik mijn PS4 opstart, maar dit krijg ik dan niet verholpen.
Video van het probleem: https://sendvid.com/1ppc4zua
En dit is de televisie: pricewatch: Philips 43PUS6503 Zwart

Wat ik al heb geprobeerd als het voorkwam:
  • 3 verschillende HDMI kabels gebruikt, maakt geen verschil. Bij alle drie ongeveer 10% van de keren dit probleem. Hooguit dat het een uur later is opgehouden als beide apparaten hebben uitgestaan. Het zijn wel alle drie "goedkope" vergulde HDMI kabels van een 10tje
  • Andere HDMI poort van de tv gebruikt
  • Verschillende tests gedaan: als ik HDR signaal bekijk via de Youtube app van de tv, flikkert hij nooit. Dus het lijkt mij te liggen aan de signaaloverdracht tussen de PS4 en de tv
  • Alle beeldinstellingen geprobeerd van de tv: game, film preset, enz.
  • UHD RGB signaal op de tv gewijzigd in 4:4:2 of 4:4:4 in de instellingen. In beide gevallen komt het probleem voor.
  • Ik las ook nog iemand op internet die het opgelost kreeg door 'Enable HDMI Device link' uit te schakelen in de PS4. Dit levert hier ook geen resultaat op.
Kortom, het enige dat werkt als het voorkomt, is de tv- en PS4 stekker eruit trekken en hopen dat het de volgende keer niet gebeurt. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit structureel kan oplossen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

1154381

Heb dit ook gehad, bleek mijn kabel niet ok te zijn, heb een nieuwe bij de Action gehaald, die werken hier altijd perfect. Heb je er misschien een switch of loopt hij via iets (soundbar oid?)

[ Voor 22% gewijzigd door 1154381 op 13-12-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
1154381 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 22:25:
Heb dit ook gehad, bleek mijn kabel niet ok te zijn, heb een nieuwe bij de Action gehaald, die werken hier altijd perfect. Heb je er misschien een switch of loopt hij via iets (soundbar oid?)
Ik heb 3 kabels geprobeerd, maar deze zijn allemaal of van de praxis of oud. Ik zal er ook eens van de action proberen. Een van 30€ van de Mediamarkt ofzo kan opzich ook wel, maar dan wil ik ook wel zeker weten dat dat de oorzaak is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 12:31
nino_070 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:18:
[...]

Ik heb 3 kabels geprobeerd, maar deze zijn allemaal of van de praxis of oud. Ik zal er ook eens van de action proberen. Een van 30€ van de Mediamarkt ofzo kan opzich ook wel, maar dan wil ik ook wel zeker weten dat dat de oorzaak is.
Tja allemaal oud zeg je dus mijn tip in dit geval is toch een high speed hdmi 1.4 of 2.0 kabel aanschaffen en hier mee testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1169724

Hoe gaat het nu met het flikkeren van je beeldscherm? Ik heb namelijk hetzelfde, heb je het verholpen? Zo ja zou ik graag willen weten hoe. Ik had het eerst nooit, maar verschoof toen een keer de tafel met de tv erop, sindsdien doet hij dit ook, alleen bij bepaalde nieuwere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
Anoniem: 1169724 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 04:04:
Hoe gaat het nu met het flikkeren van je beeldscherm? Ik heb namelijk hetzelfde, heb je het verholpen? Zo ja zou ik graag willen weten hoe. Ik had het eerst nooit, maar verschoof toen een keer de tafel met de tv erop, sindsdien doet hij dit ook, alleen bij bepaalde nieuwere games.
Nope, heb het nog steeds regelmatig. Mijn “oplossing” is elke keer als het gebeurt de tv uit het stopcontact halen en weer helemaal opnieuw opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chayzen
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 14-02-2024
beezjeh schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 00:51:
[...]

Tja allemaal oud zeg je dus mijn tip in dit geval is toch een high speed hdmi 1.4 of 2.0 kabel aanschaffen en hier mee testen...
Weet niet of het inmiddels al werkt. Ik had hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd. Zelfs een nieuwe tv en mijn PS4 Pro opgestuurd.

Uiteindelijk toch maar als last resort een dure HDMI kabel gekocht met een hogere overdrachtssnelheid. Bleek dat het toch te zijn.

Het is niet alleen HDMI 2.0 maar je moet ook op het aantal Gbit/s letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-05 12:31
Chayzen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:36:
[...]

Weet niet of het inmiddels al werkt. Ik had hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd. Zelfs een nieuwe tv en mijn PS4 Pro opgestuurd.

Uiteindelijk toch maar als last resort een dure HDMI kabel gekocht met een hogere overdrachtssnelheid. Bleek dat het toch te zijn.

Het is niet alleen HDMI 2.0 maar je moet ook op het aantal Gbit/s letten.
Maar in 1e instantie neem ik aan dat mensen de bij de ps4 pro geleverde hdmi kabel standaard gebruiken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
beezjeh schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:17:
[...]

Maar in 1e instantie neem ik aan dat mensen de bij de ps4 pro geleverde hdmi kabel standaard gebruiken......
Dat doe ik ook. Heb wegens tijdgebrek al een tijdje geen HDR game gespeeld, maar het probleem bestaat nog steeds. Mijn PS4 (niet pro) is misschien nog wel uit het tijdperk dat de overdrachtssnelheid van HDMI kabels lager was

@Chayzen mag ik vragen welke kabel je hebt gekocht? :)

[ Voor 11% gewijzigd door nino_070 op 13-02-2019 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:56

Sincery

YEAP !

Als je een goede HDMI kabel zoekt zou je eens op de website van Ruconnected kunnen rondkijken.
Ik heb dan wel geen spelcomputer in huis, maar ik gebruik ze voor mijn UHD blu-ray speler en soundbar.

https://www.ruconnected.nl/dunne-4k-hdmi-kabel/
Pagina: 1