Vraag

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Hallo,

Sinds ik een televisie heb die 4K HDR ondersteunt, geeft mijn PS4 (niet slim, niet pro) regelmatig het HDR signaal door met een enorme flikkering. Dit gebeurt nu ongeveer 10% van de keren dat ik mijn PS4 opstart, maar dit krijg ik dan niet verholpen.
Video van het probleem: https://sendvid.com/1ppc4zua
En dit is de televisie: pricewatch: Philips 43PUS6503 Zwart

Wat ik al heb geprobeerd als het voorkwam:
  • 3 verschillende HDMI kabels gebruikt, maakt geen verschil. Bij alle drie ongeveer 10% van de keren dit probleem. Hooguit dat het een uur later is opgehouden als beide apparaten hebben uitgestaan. Het zijn wel alle drie "goedkope" vergulde HDMI kabels van een 10tje
  • Andere HDMI poort van de tv gebruikt
  • Verschillende tests gedaan: als ik HDR signaal bekijk via de Youtube app van de tv, flikkert hij nooit. Dus het lijkt mij te liggen aan de signaaloverdracht tussen de PS4 en de tv
  • Alle beeldinstellingen geprobeerd van de tv: game, film preset, enz.
  • UHD RGB signaal op de tv gewijzigd in 4:4:2 of 4:4:4 in de instellingen. In beide gevallen komt het probleem voor.
  • Ik las ook nog iemand op internet die het opgelost kreeg door 'Enable HDMI Device link' uit te schakelen in de PS4. Dit levert hier ook geen resultaat op.
Kortom, het enige dat werkt als het voorkomt, is de tv- en PS4 stekker eruit trekken en hopen dat het de volgende keer niet gebeurt. Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en hoe ik dit structureel kan oplossen?

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee