Beste,
EDIT: Er terecht op gewezen dat ik een andere post had staan met data over mijn huis, deze informatie staat hier onder:
Foto van huis: https://www.google.nl/map...ej0IlQ!2e0!7i13312!8i6656
Huis is 6 meter breed (en foto is erg oud zie ik..)
Nu heb ik zelf getracht te kijken wat zonnepanelen mij zouden opleveren. Heb een aanname gedaan dat na 2022 er een kale prijs van 8 cent is met 3% indexatie en een subsidie van 14 cent met een negatieve indexatie van 3% per jaar. Als jullie van mening zijn dat er andere getallen horen hoor ik het graag!
Mijn berekening heb ik in Excel gedaan (Kan hem ergens delen als dat nodig is), maar hier het screenshot:

Net mijn eerste offerte gehad die qua werkzaamheden aan mijn verwachting voldoet:
Leveren en plaatsen van 11 stuks JA Solar All Black 300WP totaal 3300Wp.
- (Garantie 12 jaar) en vermogens garantie 25 jaar 80% lineair.
- Het leveren en aansluiten van een Solaredge SE3000H omvormer (garantie 12 jaar)
- Het leveren en monteren 11 stuks P300 power optimizers (garantie 25 jaar)
- Het leveren en monteren van een werkschakelaar + bekabeling
- Het leveren en monteren van ongeveer 40 meter zwarte solarkabel 4mm.
- Het leveren en aansluiten van de male/female connectors.
- Plaatsing op een schuin dak landscape met Klickfit montage (oost/West)
- Het aanleggen van de bekabeling vanaf panelen naar de omvormer inclusief leveren kabeldoorvoer.
- Het aansluiten van de elektra meter en inbedrijf stellen van de PV-panelen.
Ik heb nog navraag gedaan en dit is ook inclusief het correct aansluiten in meterkast:
De aansluiting kunnen we op twee manieren doen, en is afhankelijk van uw situatie.
Wat denken jullie? (Ook mening over panelen, omvormer en optimizer worden gewaardeerd!)
Sorry voor de vele vragen, maar jullie kennis is waarschijnlijk vele malen groter dan die van mij... en het toch een beste investering.
EDIT: Er terecht op gewezen dat ik een andere post had staan met data over mijn huis, deze informatie staat hier onder:
Foto van huis: https://www.google.nl/map...ej0IlQ!2e0!7i13312!8i6656
Huis is 6 meter breed (en foto is erg oud zie ik..)
Nu heb ik zelf getracht te kijken wat zonnepanelen mij zouden opleveren. Heb een aanname gedaan dat na 2022 er een kale prijs van 8 cent is met 3% indexatie en een subsidie van 14 cent met een negatieve indexatie van 3% per jaar. Als jullie van mening zijn dat er andere getallen horen hoor ik het graag!
Mijn berekening heb ik in Excel gedaan (Kan hem ergens delen als dat nodig is), maar hier het screenshot:

Net mijn eerste offerte gehad die qua werkzaamheden aan mijn verwachting voldoet:
Leveren en plaatsen van 11 stuks JA Solar All Black 300WP totaal 3300Wp.
- (Garantie 12 jaar) en vermogens garantie 25 jaar 80% lineair.
- Het leveren en aansluiten van een Solaredge SE3000H omvormer (garantie 12 jaar)
- Het leveren en monteren 11 stuks P300 power optimizers (garantie 25 jaar)
- Het leveren en monteren van een werkschakelaar + bekabeling
- Het leveren en monteren van ongeveer 40 meter zwarte solarkabel 4mm.
- Het leveren en aansluiten van de male/female connectors.
- Plaatsing op een schuin dak landscape met Klickfit montage (oost/West)
- Het aanleggen van de bekabeling vanaf panelen naar de omvormer inclusief leveren kabeldoorvoer.
- Het aansluiten van de elektra meter en inbedrijf stellen van de PV-panelen.
Ik heb nog navraag gedaan en dit is ook inclusief het correct aansluiten in meterkast:
De aansluiting kunnen we op twee manieren doen, en is afhankelijk van uw situatie.
- Het maken van een splitsing op een bestaande groep naar 2 x 16 ampère (bijvoorbeeld van de wasmachine, droger of cv-ketel).
- Het plaatsen van een extra groep in de meterkast, en een Electra kabel vanaf de omvormer naar de meterkast.
Wat denken jullie? (Ook mening over panelen, omvormer en optimizer worden gewaardeerd!)
Sorry voor de vele vragen, maar jullie kennis is waarschijnlijk vele malen groter dan die van mij... en het toch een beste investering.
[ Voor 19% gewijzigd door JustMyOpinion op 15-12-2018 15:32 ]
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)