Dit is de oude situatie, mijn nieuwe situatie (nieuwe woning) begint hier:
Mystikal in "Oriënteren zonnepanelen voor op een platdak"
Ik ben me aan het oriënteren mbt zonnepanelen. Nu heeft mijn buurman (zelfde huis, plat dak) de volgende configuratie (info is nog beperkt).
Luxor glas/glas mono 300wp mono black. Daarnaast lees ik in de offerte 'solar Edge omvormer en optimizers. 16 stuks, prijs inclusief montage is 6560 (is excl BTW).
Nu begreep ik dat er 30 jaar garantie op de panelen zit en dat ze door het dubbele glaspaneel ook langer mee zouden gaan. Ik zelf verwacht ongeveer 20 panelen te kunnen leggen (mijn dak is wat groter ivm hoekhuis). Daarnaast begreep ik dat de panelen op 10gr gelegd moesten worden ivm wind, ipv 15 graden.

Verbruik is ongeveer 6700kwh.
Overigens is mijn huis het laatste van dit blok, net niet te zien op de foto.
Mystikal in "Oriënteren zonnepanelen voor op een platdak"
Ik ben me aan het oriënteren mbt zonnepanelen. Nu heeft mijn buurman (zelfde huis, plat dak) de volgende configuratie (info is nog beperkt).
Luxor glas/glas mono 300wp mono black. Daarnaast lees ik in de offerte 'solar Edge omvormer en optimizers. 16 stuks, prijs inclusief montage is 6560 (is excl BTW).
Nu begreep ik dat er 30 jaar garantie op de panelen zit en dat ze door het dubbele glaspaneel ook langer mee zouden gaan. Ik zelf verwacht ongeveer 20 panelen te kunnen leggen (mijn dak is wat groter ivm hoekhuis). Daarnaast begreep ik dat de panelen op 10gr gelegd moesten worden ivm wind, ipv 15 graden.

Verbruik is ongeveer 6700kwh.
Overigens is mijn huis het laatste van dit blok, net niet te zien op de foto.
[ Voor 12% gewijzigd door Mystikal op 16-04-2020 12:22 ]
Basement Bios ---- Exo-S

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2tdjObHjBCOk8zOqiEuZF38C.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cq7ByUusKYDKk4HCeNDNd57b.jpg?f=user_large)