Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc wordt voor mijn vriendin, zij gaat er voornamelijk mee werken in photoshop en sketchup. Er zal dus vrij veel mee gerenderd moeten worden. (binnenhuisarchitectuur)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is €2000,- incl monitor en alle toebehoren. Zoveel hoeft het natuurlijk niet te kosten.(geluid is niet nodig dus geen boxen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zet een oude GTX 660 er in die ik nog op de plank heb liggen. Gezien renderen niet veel vraagt van een GPU lijkt me dit geen issue. Verbeter me uiteraard als dit wel het geval is!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alle componenten nodig, maar ik denk dat ik alles wel in de build heb zitten wat nodig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De monitor moet sowieso geschikt zijn om te gebruiken voor ontwerpen. Hiermee bedoel ik dat de kleurweergave goed moet zijn. De gekozen monitor lijkt dit wel te hebben met een RGB range van 99-100%. Ook heeft de kleine formfactor de voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is een dubble check of dit systeem gaat werken, of er ergens bottlenecks gaan vormen of dat ik ergens beter onderdelen kan wisselen. Natuurlijk is 32gig ram beter dan 16 maar ik ga er met de gedachten in dat wanneer het nodig is, er de extra 16gig altijd nog bij kan. Zijn er zaken die op dit moment veel performance opleveren voor een niet al te hoge meerprijs hoor ik het graag!
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc wordt voor mijn vriendin, zij gaat er voornamelijk mee werken in photoshop en sketchup. Er zal dus vrij veel mee gerenderd moeten worden. (binnenhuisarchitectuur)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximumprijs is €2000,- incl monitor en alle toebehoren. Zoveel hoeft het natuurlijk niet te kosten.(geluid is niet nodig dus geen boxen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik zet een oude GTX 660 er in die ik nog op de plank heb liggen. Gezien renderen niet veel vraagt van een GPU lijkt me dit geen issue. Verbeter me uiteraard als dit wel het geval is!
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb alle componenten nodig, maar ik denk dat ik alles wel in de build heb zitten wat nodig is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De monitor moet sowieso geschikt zijn om te gebruiken voor ontwerpen. Hiermee bedoel ik dat de kleurweergave goed moet zijn. De gekozen monitor lijkt dit wel te hebben met een RGB range van 99-100%. Ook heeft de kleine formfactor de voorkeur.
Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken
Wat verwacht je van ons?
Wat ik van jullie verwacht is een dubble check of dit systeem gaat werken, of er ergens bottlenecks gaan vormen of dat ik ergens beter onderdelen kan wisselen. Natuurlijk is 32gig ram beter dan 16 maar ik ga er met de gedachten in dat wanneer het nodig is, er de extra 16gig altijd nog bij kan. Zijn er zaken die op dit moment veel performance opleveren voor een niet al te hoge meerprijs hoor ik het graag!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed | € 328,90 | € 328,90 |
| 1 | MSI B450M Mortar | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 660 Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define Mini C | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | AOC U2777PQU Zwart | € 355,30 | € 355,30 |
| 1 | HP USB Business Slim Keyboard (Qwerty US) | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | HP Z3200 Zwart | € 18,50 | € 18,50 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 137,90 | € 137,90 |
| 1 | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 45,90 | € 45,90 |
| 1 | Crucial MX500 m.2 1TB | € 141,51 | € 141,51 |