Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:58
Wat wil je doen met router?
Ik woon sinds kort op mezelf en heb gekozen voor KPN. Heb een mobiel sim only van KPN en ben dus compleet.
Echter is het WIFI bereik van de V10a instabiel. Heb de channel al aangepast.
Ik zoek een router waar de WIFI beter is dan die van de KPN Experiabox V10a.

Aangesloten:
TV (Plex)
Smartphone
Laptop 5GHz

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb een paar routers gezien en kwam uit rond de €100,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben wel gek van Linksys

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb al zitten kijken en 3 routers gevonden. Een goedkope en 2 van ongeveer dezelfde prijs. Ik vroeg me af hoe het kan dat de ene in een hogere snelheidsklasse zit, maar een lagere maximale snelheid heeft.

Wat verwacht je van ons?[i]
Iets duidelijkheid geven over de verschillen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Linksys EA6350 Smart Wi-Fi Router AC1200€ 54,90€ 54,90
1Linksys EA7500€ 90,75€ 90,75
1Linksys EA8300 Max-Stream AC2200 Tri-band Wi-Fi-Router€ 99,-€ 99,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 244,65

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Als alleen je WiFi slecht is zou ik een accespoint van Ubiquiti of TP-link pakken.

pricewatch: Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)

pricewatch: TP-Link EAP225 Access Point AC1200 V1/V2

Dan heb je goede WiFi en kan de expediabox gewoon DNS en DHCP etc blijven doen.

[ Voor 80% gewijzigd door HKLM_ op 12-12-2018 21:15 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
Bedankt voor je reactie.

Ik ben nog iets vergeten. Ik heb nog een kabel naar boven lopen, die ik nog moet aansluiten voor de TV.
De Experiabox V10a heeft maar 3 ethernet poorten en ik heb er 4 nodig.

Ook zou ik liever het extra apparaat gewoon in de meterkast willen houden.

En z'n accespoint, maakt die geen gebruik van de WIFI om hem daarna te versterken? Want als ik in de buurt ben valt de verbinding wel eens weg, wordt het traag, of wel verbonden maar geen internetverbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:45
Met kpn kun je beter gratis de wifi versterkers bestellen, zijn prima apparaten!

https://nl.pepper.com/aan...wifi-versterker-kpn-78973

[Ervaringen] KPN Experia Wifi versterker (nieuw model)

[ Voor 20% gewijzigd door laurens0619 op 12-12-2018 23:13 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
simso1 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:46:
Om een goed advies te geven is het misschien verstandig als je iets beter uitlegt wat het probleem precies is.

1. Wat bedoel je met "het WIFI bereik van de V10a [is] instabiel"? Valt het signaal af en toe weg? Is het signaal op sommige plekken in huis beter dan op andere plekken?

2. Hoe woon je precies? Welke oppervlakte en aantal verdiepingen probeer je van WiFi te voorzien met die Experiabox?

3. Een Experiabox V10 heeft zowel 2.4 GHz als 5 GHz, heb je het probleem bij allebei?

• Aequitis
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-05 21:48
inderdaad sluit me volledig aan bij deze.... als voormalig KPN Allround Monteur is uit ervaring gebleken dat veel dingen opgelost konden worden door een wifi versterker te plaatsen (welke veelal gratis te krijgen is bij contact met de KS) en bijkomend voordeel is dat je dan ook gelijk weer 4 extra LAN aansluitingen hebt :)

• NLRev0lution
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-05 08:07
simso1 schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:46:
Wat wil je doen met router?
Ik woon sinds kort op mezelf en heb gekozen voor KPN. Heb een mobiel sim only van KPN en ben dus compleet.
Ik zoek een router waar de WIFI beter is dan die van de KPN Experiabox V10a.

Aangesloten:
TV (Plex)
Smartphone
Laptop 5GHz

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb een paar routers gezien en kwam uit rond de €100,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben wel gek van Linksys

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb al zitten kijken en 3 routers gevonden. Een goedkope en 2 van ongeveer dezelfde prijs. Ik vroeg me af hoe het kan dat de ene in een hogere snelheidsklasse zit, maar een lagere maximale snelheid heeft.

Wat verwacht je van ons?[i]
Iets duidelijkheid geven over de verschillen.

Ik zou even bellen met KPN.. er is onlangs nog een actie geweest om je WIFI te verbeteren..

PSN/XBL/Steam: NLRev0lution

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:27
Tja en een kreet als wifi van de experiabox V10a is slecht is natuurlijk onzin.

Dat ding heeft prima wifi en een andere router zal dat echt helemaal nooit verbeteren als je die op dezelfde plek zet.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-05 10:39

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

KPN Bellen en vragen naar een V10 ipv een V10a. KPN helpdesk heeft mij telefonisch meerdere malen aangegeven dat er diverse bugs in de V10a zitten en tot op heden de V10 adviseren.

Kortom; even bellen naar KPN en een V10 vragen. Lost een hele zooi aan problemen op.

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-05 13:13
Wifi tuner op KPN site even doen, als je wifi dan slecht doormeet zal je gratis Wifi versterkers krijgen, met 2 poorten, dus als je die boven bij die tv ontvanger neerzet kun je hem doorlussen naar de TV.

• Ben(V)
Moet je wel die V10a houden, want bij de oudere modellen wordt dan de wifi van de experiabox uitgeschakeld.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simso1
Cpt.Morgan schreef op woensdag 12 december 2018 @ 23:24:
[...]

Om een goed advies te geven is het misschien verstandig als je iets beter uitlegt wat het probleem precies is.

1. Wat bedoel je met "het WIFI bereik van de V10a [is] instabiel"? Valt het signaal af en toe weg? Is het signaal op sommige plekken in huis beter dan op andere plekken?

2. Hoe woon je precies? Welke oppervlakte en aantal verdiepingen probeer je van WiFi te voorzien met die Experiabox?

3. Een Experiabox V10 heeft zowel 2.4 GHz als 5 GHz, heb je het probleem bij allebei?
Verbinding valt soms compleet weg, soms wel vollop verbinding met router, maar geen internet en snelheid soms maar tientallen kB/S.

Ik woon in een rijtjeshuis, begaande grond en 1e etage. Ik heb in de woonkamer +- 4 meter van de router deze problemen. Huis uit 1962 met plafonds van hout. 80m3.

Mjjn laptop en mobiel ondersteunen 5GHz. Bij beide problemen.

@laurens0619 Bedankt ik ga die test even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Klinkt niet als een experiabox probleem, maar gewoon als een wifi probleem.
Waarschijnlijk veel last van buur storingen.

Wel verbinding maar geen dataverkeer betekent meestal dat je device wel het signaal van je router ontvangt, maar dat het signaal van je device niet in staat is je router te bereiken.

[ Voor 43% gewijzigd door Ben(V) op 15-12-2018 15:58 ]

Pagina: 1