Toon posts:

Nieuwe receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben toe aan aan een nieuwe receiver.

Ik twijfel tussen deze 3.

Denon AVR-X2400H

denon AVR -X1500h

Sony STRDN1080

Wat betreft mijn speakers,
Ik heb de Dali Zensor 1 met een impedantie van 6.

Wat betreft die impedantie waar moet ik op letten als ik een receiver aanschaf?

Bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:20
Ik zie maar 1 vraag. Het antwoord is dat het niet uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies. Het topic is die kant op gegaan.

Verder wat @LA-384 zegt; wat betreft de ohm of watt waarden hoef je niet op te letten. Check [FAQ] Audio eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:12
gaan allemaal prima werken op die speakers.
kijk dus naar je budget en naar de functionaliteiten.
Kies met name op basis van de functionaliteiten, waarbij ik denk dat je zelfs met de X1500H al helemaal prima zit en tevens kunt profiteren van het Heos verhaal voor bijv. op de slaapkamer/buiten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben toe aan een nieuwe receiver.
Mijn huidige Onkyo heeft het begeven, en wil me graag storten op een ander merk.

Ik twijfel tussen deze twee.

Denon avr-x2400h

Sony str-dn1080

Mijn budget schommelt tussen 500 en 600 EUR. (ongeveer)

Welke receiver kunnen jullie mij aanraden?
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees dit topic eens, staan een heel antal suggesties in en advies hoe je het best kunt kiezen:
AV-receiver gezocht: Begin van thuissysteem, help!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In hoeverre is het belangrijk dat mijn nieuwe receiver kan upscalen?

De DENON AVR-X1500H kan bijvoorbeeld niet upscalen, de DENON AVR-X2500H kan dat wel.

Mijn huidige tv is gewoon een HD, geen 4k, HDR, enz...

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niet. Upscalen wil je door een apparaat laten doen dat er voor gemaakt is. Een TV bijvoorbeeld ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@Verwijderd Dat was al het derde topic dat je aanmaakt wat betreft de aankoop van een nieuwe receiver. Dit is niet de bedoeling; houdt het centraal. Het is niet nodig om voor elk binnenvliegend idee een nieuw topic aan te maken. Ik heb alles samengevoegd tot dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door S1NN3D op 12-12-2018 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses D vd V

The Eagle, sorry maar kan je je antwoord eens wat beter toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Can do :)

Jouw TV kan upscalen, een receiver kan upscalen. Bij een receiver ben je afhankelijk van wat een hifi producent aan upscaling biedt. Bij een TV fabrikant weet je van te voren dat het een apparaat voor video is, en dat upscaling voor specifiek die TV een van de functionaliteiten is die goed zou moeten zitten. Daarnaast zijn er uiteraard andere beeldbewerkingen die je TV doet. Kost allemaal een fractie van tijd. Laat je je TV upscalen dan zal die r zelf rekening me houden dat beeld en geluid in sync blijven lopen. Laat je je receiver upscalen, loopt het beeld eerst door de vertragende receiver, dan naar TV en dan weer terug voor het geluid naar de receiver en heb je dus meer kans op out of sync van je geluid.
Tot slot: je TV kan alles upscalen wat je hem voert via een bepaalde bron en dan doorsturen naar de receiver. Een receiver kan lang niet alles upscalen van iedere aangesloten bron.

T.a.v. je vraag wat je het beste kunt kopen: in deze prijsklase kijk je voornamelijk naar welke receiver de meeste (op jouw situatie en/ of toekomstige situatie van toepassing zijnde) opties heeft en welke jij qua uiterlijk het mooiste vindt. Kwalitatief doen ze niet voor elkaar onder (tenzij je van die alles in 1 setjes van Samsung of Harman kardon pakt, daar betaal je voornamelijk voor een shiny uiterlijk en marketing shizzle en niet voor geluid).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Eagle schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:27:
Laat je je receiver upscalen, loopt het beeld eerst door de vertragende receiver, dan naar TV en dan weer terug voor het geluid naar de receiver en heb je dus meer kans op out of sync van je geluid.
Dit is klinklare onzin. Out of sync heb je last van als je een bron op een receiver aansluit, die stuurt het beeld door naar de TV en als de TV dan nog veel met het beeld moet doen (upscalen is 'iets doen'), kan dat wat vertragen. Zo'n beetje alle receivers hebben daar overigens een prima lip sync functie voor.

Bij deze setup komt geluid uit de mediaspeler, naar de receiver en gaat niet nog eens naar de TV en dan terug om te werken ofzo.

Ook kan ik "je moet upscalen door een beeldfabrikant laten doen" niet als iets anders als een dogma zien. Klinkt leuk, klinkt logisch, maar is absoluut niet als absolute waarheid te gebruiken.

Los daarvan. Heb je upscaling nodig in een receiver? Nee, zeker niet als je geen 4K tv hebt. Dan valt er nergens naartoe te upscalen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
Deïnterlacen bijvoorbeeld doet m'n receiver hier zichtbaar beter dan de tv. Algemene waarheden zijn er dan ook niet denk ik :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als ik binnenkort een 4k tv wil kopen?
Is het dan wel nuttig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
Meestal niet nee. De tv's doen het over het algemeen prima zelf.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2018 @ 15:35:
En als ik binnenkort een 4k tv wil kopen?
Is het dan wel nuttig?
De receivers die je aanhaalt kunnen upscalen naar 4k toch?
Ik zou me daar niet zo druk om maken. 4K tv's kunnen zelf prima upscalen, maar ik vind het niet zo'n nuttige toevoeging.

Je moet je druk maken over welke functies je zoekt in een receiver en upscalen zou ik echt de minst belangrijke vinden. Hoeveel speakeraansluitingen (denk ook toekomstgericht), welke streamingmogelijkheden, HDR10(+), DolbyVision, HEOS, Airplay, hoeveel hdmi poorten etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-12-2018 16:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt 👍👍
Pagina: 1