moderatie bij '42% van de belgen'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:07
Hallo mods,

Mijn post (bovenaan bij nieuws: '42 procent van de Belgen gebruikt geen machinelearningfuncties op te...) werd nogal positief ontvangen - 143 spotlightreacties.

Waarom wordt dit overruled met een handmatige +1 moderatie?

Edit: ik zie op LinkedIn dat Michel van der Ven sinds November 2018 aan het freelancen is voor tweakers.net. Is dit om hem een onaangename ervaring te besparen?

Ik bedoelde mijn reactie overigens niet per se kritisch naar t.net toe - m.i. is het een intelligente kritiek.

@Philip Ross Ik geloof dat de tweakers community bepaalt (dmv votes) hoe 'goed' een reactie is. Nu lijkt het net alsof de meute op hol geslagen is en de grote leiders even moeten ingrijpen. Zo erg is het allemaal toch niet? Ik begrijp het beleid gewoon niet.

+3
Spotlight
146

+2
Informatief
31

+1
On-topic
81

0
Off-topic / Irrelevant
20

-1
Ongewenst
6

Mediaan

3
Effectief

+1

[ Voor 30% gewijzigd door Znorkus op 12-12-2018 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:40
Omdat een score gebaseerd moet zijn op hoe goed die is en niet op hoe veel mensen het er mee eens zijn.

Een +1 lijkt mij een prima score voor jouw bericht aangezien het wel iets toevoegt maar niet heel veel.

Hij werd dan ook in het mismoderatie topic geplaats: HMC in "Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX"

[ Voor 23% gewijzigd door Philip Ross op 12-12-2018 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik neem aan dat je deze reactie bedoelt: Znorkus in 'nieuws: '42 procent van de Belgen gebruikt geen machinelearningfu...

Ik heb de score daar gefixeerd omdat de netto score totaal niet in lijn is met de richtlijnen die we dienen te volgen bij het modereren en het via de normale weg niet meer op een verdedigbare score terecht zou kunnen komen. Er is behoorlijk wat moderatiemisbruik gedaan bij jouw reactie. Het lijkt er op dat er veel 'mee eens' is gestemd wat niet de bedoeling is. Een reactie hoort zo objectief mogelijk te worden beoordeeld op toegevoegde waarde en kwaliteit. Ik kan er met de beste bedoelingen een +1 van maken, meer is het echt niet. Een +3 is net als een -1 een mismoderatie.

Dit soort vragen kun je trouwens ook stellen in Het kleine-mismoderatietopic deel XXIX
Ik geloof dat de tweakers community bepaalt (dmv votes) hoe 'goed' een reactie is. Nu lijkt het net alsof de meute op hol geslagen is en de grote leiders even moeten ingrijpen. Zo erg is het allemaal toch niet?
Heel plat gezegd is dit inderdaad min of meer het punt. Van grote leiders is natuurlijk geen sprake maar wanneer een score zo scheef komt te staan als in dit geval kan er ingegrepen worden middels een fixatie. Hierbij zijn behoorlijk wat mensen aangeschreven waar bleek dat hun moderatie erg vaak fout zat.

[ Voor 30% gewijzigd door Bor op 12-12-2018 09:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02:07
Okay - goeie repliek ;-) Kan me er wel in vinden, in de mee-eens-analyse. Was zelf ook enigszins verbaasd over de groepsmoderatie.

Toch is het zinvolle informatie voor de redactie dat de lezers kennelijk zo overweldigend laten weten dat dit nieuwsbericht "42% van de belgen blijkt geen deep learning op hun telefoon te gebruiken", ja hoe zal ik het zeggen, een beetje gek overkomt bij wie een klein beetje thuis is in ICT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:15

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Het punt is dat feedback voor de redactie op de frontpage eigenlijk geen plaats heeft. Een van de redenen is dat de redactie niet in staat is alle reacties op de frontpage te volgen. Feedback over bijvoorbeeld de vorm van een nieuwsitem kan worden achtergelaten in Geachte Redactie op het forum. Die plek is daar speciaal voor bedoelt en wordt wel actief bijgehouden door de redactie. Je kunt daar de auteur van een item zelfs taggen om hem op de hoogte te stellen van je reactie.

[ Voor 6% gewijzigd door Bor op 12-12-2018 10:01 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum