MacBook Pro Toetsenbord probleem- Reparatie via Apple Store?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Otomi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 16:22
Helaas heeft mijn MB Pro 2016 - een keyboard probleem (N en B) toets lijken 2x te worden aangeslagen. Contact gehad met Apple en ik kan mijn MacBook voor reparatie brengen.

Vraag: Maakt het volgens jullie uit of ik de reparatie via Apple Store laat uitvoeren of via aMac / Microfix? Ik heb een lichte voorkeur voor Apple Store maar dat kost extra reistijd, maar ik hoor graag jullie argumentatie.

Vraag 2: Weten jullie wat de reparatie inhoudt? Vervanging van toetsenbord controller o.i.d.?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 26-05 07:22
Bij de apple store wordt het direct gerepareerd. Bij een Amac etc. wordt de laptop opgestuurd en ben je hem een aantal weken kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

Otomi schreef op woensdag 12 december 2018 @ 09:31:
Helaas heeft mijn MB Pro 2016 - een keyboard probleem (N en B) toets lijken 2x te worden aangeslagen. Contact gehad met Apple en ik kan mijn MacBook voor reparatie brengen.

Vraag: Maakt het volgens jullie uit of ik de reparatie via Apple Store laat uitvoeren of via aMac / Microfix? Ik heb een lichte voorkeur voor Apple Store maar dat kost extra reistijd, maar ik hoor graag jullie argumentatie.

Vraag 2: Weten jullie wat de reparatie inhoudt? Vervanging van toetsenbord controller o.i.d.?

Alvast bedankt!
Geld terugvragen, er hoort helemaal geen B) toets op je macbook te zitten. [/lauwe humor]

Even goed nakijken of je ergens niet meer centen kwijt bent aan onderzoekskosten of iets dergelijks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-07 15:53
Het maakt niet uit waar je heen gaat. Elke geautoriseerde serviceprovider kan de reparatie uitvoeren. De Apple Store is waarschijnlijk wel iets sneller met de reparatie. Je kan daar uitgaan van 3-5 werkdagen.

Apple zal de hele topcase vervangen. In jouw geval zul je de topcase van een 2017 MacBook Pro krijgen. De topcase bestaat onder andere uit het toetsenbord, trackpad en de batterij. Dit wordt wordt dus allemaal vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 21:10
En de speakers. Die zijn straks ook nieuw :)

[ Voor 6% gewijzigd door Idutchman op 12-12-2018 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otomi
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 16:22
Goede nieuws : topcase is vervangen ;-)

Slechte nieuws, bij de reparatie is een probleem in een geheugenbank geconstateerd... Echter omdat ik de MacBook zakelijk gebruik valt deze buiten de garantie...(gekocht jan 2017). Reparatie van een kapot geheugen onderdeel kost 643 Eur Excl BTW (!!!!) WTF.

Het probleem zou kunnen zijn plotseling uitval van de computer, ik kan me niet herinneren dat ik daar veel last van heb. Dus ik laat de MacBook denk ik niet repareren.

Maar (wederom) een Flinke deuk in het vertrouwen/service en kwaliteit van Apple....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idutchman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 21:10
Ai, werkgeheugen zit vastgesoldeerd en zodanig krijg je de quote voor een geheel nieuw moederbord (inc processor, videokaart, RAM geheugen en SSD als je een Touch Bar model hebt).

Als er uit de Apple Diagnostics test komt dat werkgeheugen faalt, dan is dat wel serieus hoor. Dat gebeurt niet snel, tenzij er echt iets aan de hand is.

Jan 2017 zou evt betekenen nog consumentenrecht wanneer met bon en in NL gekocht (t/m Jan 2019).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Consumentenrecht geld niet op een zakelijke aankoop, denk dat dat ook juist het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Discussies over consumentenrecht passen beter in het andere topic van Otomi: Garantie op Macbook Pro uit januari 2017 als freelancer :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1211816

*snip* crossposten is niet gewenst

[ Voor 106% gewijzigd door Daedalus op 15-05-2019 20:13 ]

Pagina: 1