facebook maakt adverenties voor mij?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 13:02
Mijn vraag

Ik krijg sinds kort meldingen van facebook dat mijn advertentie is goedgekeurd, echter heb ik nooit 1 aangemaakt.
Facebook maakt meerdere advertenties aan en er wordt geld bij en afgeschreven van mijn facebook account zonder mijn toestemming.

Ook heeft facebook een pagina voor mij gemaakt genaamt; DAUI - dit kan ik ook niet verwijderen...

Hoe de fuck kom ik hier vanaf?

Relevante software en hardware die ik gebruik

nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeert mijn advertentie account te verwijderen, maar ik beslis hier schijnbaar niet over want facebook moet dit goedkeuren, ondertussen worden er weer advertenties geplaatst...

Help?

[ Voor 7% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 11-12-2018 16:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Open deur: als eerste heb je je wachtwoord gewijzigd en 2FA ingesteld?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
Oogje schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:21:
Open deur: als eerste heb je je wachtwoord gewijzigd en 2FA ingesteld?
Ik heb net mijn wachtwoord gewijzigd, Ik wil liever niet dat facebook mijn telefoon nummer krijgt, dus 2FA gaat em niet worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
lol, maak je daar maar niet ongerust over, die hebben ze al lang hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Als je de FB app/Messenger app op je telefoon hebt, dan hoef je je daar niet druk over te maken. Die hebben ze dan al wel ;)

Als de advertenties nu stoppen dan lag je username/pw combi dus op straat. Mocht het niet stoppen dan eens kijken welke apps je allemaal toegang hebt gegeven tot je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-09 15:51
Ik heb al jaren geen facebook meer, maar waarom is er een relatie tussen geld en je facebook account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
sjakie02 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:31:
Ik heb al jaren geen facebook meer, maar waarom is er een relatie tussen geld en je facebook account?
schijnbaar kun je geld op je facebook zetten.
mcDavid schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:28:
lol, maak je daar maar niet ongerust over, die hebben ze al lang hoor.
neuj, nooit messenger gehad op de telefoon, en heb niks ingevult op de site, dus nee die hebben ze niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 11-12-2018 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:32:
[...]

Waarom zou je dat willen :?
neuj, nooit messenger gehad op de telefoon, en heb niks ingevult op de site, dus nee die hebben ze niet.
Ook geen vrienden op FB die je telefoonr in hun gsm hebben staan, want dan hebben ze het ook al :P

[ Voor 19% gewijzigd door heuveltje op 11-12-2018 16:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 12:23

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ben je toevallig toegevoegd aan een advertentieaccount? Check daar even of er campagnes live staan zonder dat jij het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
[...]

[...]

Ik snap er geen snars van. Zijn er dan betaalde diensten van facebook waar je gebruik van maakt? (zijn die er überhaupt voor gewone consumenten op facebook?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:08

Yucon

*broem*

sjakie02 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:42:
[...]

Ik snap er geen snars van. Zijn er dan betaalde diensten van facebook waar je gebruik van maakt? (zijn die er überhaupt voor gewone consumenten op facebook?)
Dacht je dat ze gratis voor je adverteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Whatsapp? Da's ook van Facebook. En anders hoeft er alleen maar een van je vrienden lomp om te gaan met zijn settings.

Los daarvan: 2FA kan ook gewoon met een authenticator app zoals Google Authenticator (of een willekeurige andere). Je hoeft geen telefoonnummer in te vullen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie02
Yucon schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:47:
[...]

Dacht je dat ze gratis voor je adverteren?
Nee zeker niet, maar ik had de indruk (onterecht volgens mij :-) ) dat TS zelf geen advertenties plaatste. My bad.

Edit: die indruk was terecht want dat zegt hij expliciet in zijn eerste post. Dus waarom dan geld op je facebook account??

[ Voor 18% gewijzigd door sjakie02 op 11-12-2018 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 16:26:
[...]

Ik heb net mijn wachtwoord gewijzigd, Ik wil liever niet dat facebook mijn telefoon nummer krijgt, dus 2FA gaat em niet worden.
"Help, er wordt geld van mijn rekening / FB account afgeschreven waar ik geen opdracht voor gegeven heb!"
(Sterk, maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, je weet nooit...)

"Geen idee wat er aan de hand is maar hier heb je een manier om in ieder geval uit te sluiten dat er iemand misbruik maakt van je account"

"Nee, nu ga ik principieel worden, ik ga FB mijn nummer niet geven"
(Los van 't feit dat dat niet hoeft)

8)7

Wijzig je wachtwoord en zet 2FA aan of verwijder je FB account als je dan toch zo principieel bent. Ik zou als ik jou was eerst het bloeden stoppen en dan eens gaan kijken en onderzoeken wat er loos is.

En dan de vragen die er echt toe doen:
* Waarom geld op je FB account hebben? (ik wist niet eens dat dat kon, maar goed...)
* Als je het gekoppeld hebt met PayPal of CreditCard of whatever: waarom 'ontkoppel' je dat dan niet?
* Heb je al contact opgenomen met Facebook?

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 11-12-2018 17:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
RobIII schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:02:
[...]

"Help, er wordt geld van mijn rekening / FB account afgeschreven waar ik geen opdracht voor gegeven heb!"
(Sterk, maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit, je weet nooit...)

"Geen idee wat er aan de hand is maar hier heb je een manier om in ieder geval uit te sluiten dat er iemand misbruik maakt van je account"

"Nee, nu ga ik principieel worden, ik ga FB mijn nummer niet geven"
(Los van 't feit dat dat niet hoeft)

8)7

Wijzig je wachtwoord en zet 2FA aan of verwijder je FB account als je dan toch zo principieel bent. Ik zou als ik jou was eerst het bloeden stoppen en dan eens gaan kijken en onderzoeken wat er loos is.

En dan de vragen die er echt toe doen:
* Waarom geld op je FB account hebben? (ik wist niet eens dat dat kon, maar goed...)
* Als je het gekoppeld hebt met PayPal of CreditCard of whatever: waarom 'ontkoppel' je dat dan niet?
* Heb je al contact opgenomen met Facebook?
Ik denk dat je iets verkeerd begrepen hebt, ik heb zelf nooit geld op mijn facebook gezet (wist niet eens dat dit kon) en zo ineens out of nowhere zegt facebook dat mijn advertentie is goedgekeurt terwijl ik er niks mee te maken had.

Als ik dan vervolgens naar die advertentie heen wil, gaat facebook flippen en kan ik nergens heen.
Ik geef de opdracht die advertentie account te verwijderen, maar facebook moet eerst kijken of ik geen schuld heb bij hun (again, ik weet van niks, alles op mijn facebook account is fake en heb nooit persoonlijke data erop gezet, ik gebruik het alleen om te chatten met vrienden, via pc, nooit met mobiel)

Afijn, op het moment nog niks raars gezien sinds ik het wachtwoord veranderd heb, dus hopelijk is hiermee de kous af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

@Joeri.Bijlsma doe ns een screenshot van zo'n advertentie, je FB saldo en foutmelding bij poging tot verwijderen?

Dit zal helpen het probleem beter te begrijpen.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
MrJayMan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:02:
@Joeri.Bijlsma doe ns een screenshot van zo'n advertentie, je FB saldo en foutmelding bij poging tot verwijderen?

Dit zal helpen het probleem beter te begrijpen.
Dat is het probleem, als ik naar de advertentie wil gaat facebook flippen.

zie het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pAQgceA.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Joeri.Bijlsma schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 22:57:
[...]

Ik denk dat je iets verkeerd begrepen hebt, ik heb zelf nooit geld op mijn facebook gezet (wist niet eens dat dit kon) en zo ineens out of nowhere zegt facebook dat mijn advertentie is goedgekeurt terwijl ik er niks mee te maken had.

Als ik dan vervolgens naar die advertentie heen wil, gaat facebook flippen en kan ik nergens heen.
Ik geef de opdracht die advertentie account te verwijderen, maar facebook moet eerst kijken of ik geen schuld heb bij hun (again, ik weet van niks, alles op mijn facebook account is fake en heb nooit persoonlijke data erop gezet, ik gebruik het alleen om te chatten met vrienden, via pc, nooit met mobiel)

Afijn, op het moment nog niks raars gezien sinds ik het wachtwoord veranderd heb, dus hopelijk is hiermee de kous af.
En als je de inlognaam wachtwoord combi nog ergens anders gebruikt: ook aanpassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontopic alsjeblieft.

[ Voor 93% gewijzigd door Remy op 30-12-2018 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:06
Sorry, maar ik denk echt dat je moet kijken of je login/wachtwoord niet gecompromitteerd is van ING, facebook en google.

Google wil machtiging afschrijven zonder mijn toesteming

Je hebt een nagenoeg exact hetzelfde topic, alleen dan is er bij google een advertentie campagne gestart.Dit kan alleen maar zijn als ze jouw account gegevens hebben of een vorm van ID fraude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-09 16:04
Joeri.Bijlsma schreef op woensdag 12 december 2018 @ 00:02:
[...]

Dat is het probleem, als ik naar de advertentie wil gaat facebook flippen.

zie het volgende:

[Afbeelding]
andere browser proberen?
Pagina: 1