Wpfapp for loop list box added items?

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe kan ik bij een precentberekening de waarde bij de variabele bijhouden zodanig dat de bewerking vervolgt wordt op de vorige bewerking?
Iedere keer ik op de button klik zie ik in debug mode dat de waarde terug op nul gezet wordt van de variabelen zodanig dat ik in list box steeds dezelfde waarde afgedrukt krijg?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...wpf bestand c# wpf

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilltris
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-06-2023
Kun je het stukje for loop eens posten? Waarschijnlijk wordt je variabele daar voor het eerst aangemaakt? Dan is het logisch dat het bij elke loop wordt gereset

Dus bijvoorbeeld (ik noem maar wat gezien je geen voorbeeld geeft)
NIET:
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
int procent = 0;
procent++;
}
Resultaat: procent = 0, procent = 1, procent = 0 (en dat vijf keer)

WEL:
int procent = 0;
for (int i = 0; i < 5; i++)
{
procent++;
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je eens begint met onze Quickstart en dan in je topic relevante(!) code m.b.v. code tags te posten en
Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:42:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
...dat staat er natuurlijk niet voor niets. We zitten hier niet om handjes te houden ;) Verder geldt wat ik schreef in RobIII in "Console app, do while loop, product van tussenliggend getal" m.b.t. debuggen natuurlijk ook nog steeds; Debuggen: Hoe doe ik dat?. En als je zegt dat je in de debugger iets ziet gebeuren, probeer dan na te gaan waarom dat zo is.

Verder lijkt 't er op, afgaand op je topicstart, dat je denkt dat we over je schouder op je scherm kunnen meekijken of weten wat je aan 't doen bent (o.a. "de bewerking vervolgt wordt op de vorige bewerking?" is nogal... ambigu en "de button" en "de listbox" zegt ons natuurlijk helemaal niets als je geen screenshot plaatst of beschrijft wat er gaande is; voor zover dat überhaupt relevant is natuurlijk, want, zeg nou zelf: is het relevant of de waarde in een listbox of label of elders staat of gaat het je om de waarde zélf?).
Nilltris schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:56:
Dan is het logisch dat het bij elke loop wordt gereset
Hij heeft 't niet over elke loop (je bedoelt wrsch. elke iteratie) maar over elke keer dat 'ie op een button klikt. Dus het antwoord zal eerder in de richting van een instance member van de class liggen i.t.t. een lokale variabele (ofwel: scope) ;) Ook voor jou geldt overigens de code tags tip ;)

[ Voor 73% gewijzigd door RobIII op 10-12-2018 17:23 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.