Toon posts:

Ik heb 5000 piek, wat moet ik ermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben nou al een tijd actief en merk dat er nogal wat mensen hier zijn met kennis van zaken (oa JVS, al willen we nog wel eens van mening verschillen) dus ik wil graag kijken of jullie wat met mijn dilemma kunnen.

Ik wil graag een cd-speler,versterker, en speakers (2-kanaals), luister naar muziek als Faithless, Daft Punk, Maxwell, Dido, en nog een beetje klassiek. M.a.w. alles dus behalve metal. Nu heb ik 5 a 6 duizend gulden over voor de appparatuur en vroeg me af of jullie een id hebben waar het aan uit te geven.

Ik heb de hi-fi dealers in ons land nou al genoeg lastig gevallen, dus het wordt tijd om de knoop door te hakken :)

Wat is het trouwens vervelend dat er geen tent is waar ze gewoon ALLES hebben :)

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
Op zondag 22 juli 2001 04:48 schreef AvaMan het volgende:
Wat is het trouwens vervelend dat er geen tent is waar ze gewoon ALLES hebben :)
Bij ALH is dacht ik zo'n tent. ALH behoort ook tot de forum-audiofielen. :+

Verwijderd

Topicstarter
corr. ik ben nou al een tijdJE actief :)

Verwijderd

Heb je zelf geen enkel idee? Nog nergens rondgekeken?

Voor dat bedrag (zeg 5500) zou ik op zoek gaan naar speakers van ongeveer 1500,- p/s.

Zie ook deze thread voor een heleboel speakers (en meningen erover) in die prijsklasse.

Wat zou je, op basis van wat je tot nu toe gezien hebt, zelf kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf aan de Marantz PM-8000, PM6010KI en Monitor Audio Silver 5i/8i. Met de 8i wordt het waarschijnlijk buiten budget knallen, maar als het klinkt met elkaar :)Punt is:
kan ze niet als 1 geheel beluisteren :(

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Als je wat te besteden hebt dan is een echte hifi-zaak niet te beroerd om je een set te lenen voor een week. Doen ze dat niet, dan geen echte hifizaak.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs bij een dergelijk bedrag? Ik moet zeggen dat ik het nog niet eens heb durven vragen :)

Verwijderd

Topicstarter
Overigens ben ik slechts 19, dus zou sowiezo mn pa mee moeten nemen :)

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Een installatie is als een ketting: de zwakste schakel bepaalt de sterkte van de ketting.

Als je een muziekinstallatie aan gaat schaffen dan moet je ongeveer de helft uitgeven aan luidsprekers, en de andere helft aan een versterker. De rest komt dan vanzelf.

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Nog iets: schrik niet als je daft punk over een goede installatie gaat luisteren...

Als je gewend bent aan veel bonken en rammelen, dan zal dat tegenvallen...

Specs? Zie ondertitel...

• DaDaJoker

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Een hele goede versterker is NAD. Dat is echt leuk spul, voor niet al te veel geld.

Moet te regelen zijn om zoiets op zicht mee naar huis te nemen.

Specs? Zie ondertitel...

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 06:04 schreef AvaMan het volgende:
Overigens ben ik slechts 19, dus zou sowiezo mn pa mee moeten nemen :)
altijd handig zo'n opmerking op zijn tijd |:(

Verwijderd

Die 5000,- kun je ook aan mij geven... Ik heb gisteren heel veel leuke spullen gezien waar ik dat geld goed voor kan ge bruiken (zie ook topic 'welke gitaar' van deepfreezer).

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat een nuttige opmerkingen zeg die laatste 2 zeg |:(

Voor 5000.- zou je kunnen kopen:

Rotel 1060 amp:

Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/ra1060.jpg

Een Rotel rc-961 Cd Speler:

Afbeeldingslocatie: http://www.rotel.com/html/prodshots/rcd961.jpg

Een set Tannoy S8 speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.tannoy.nl/Components/S8cropped-200.jpg

Maar het leuke is natuurlijk zelf gaan luisteren en dan zelf een mooie set bij elkaar sprokkelen, moet makkelijk lukken voor 5k :)

Verwijderd

je zou die 5000 piek kunnen storten op mijn girorek. ofzo >:) 7621224

dat zou deze dag weer helemaal :D maken :)

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-08 01:05

Sogree

..::te huur::..

Op zondag 22 juli 2001 22:07 schreef xmvl33 het volgende:
je zou die 5000 piek kunnen storten op mijn girorek. ofzo >:) 7621224

dat zou deze dag weer helemaal :D maken :)
Shit, je was me voor ;)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

m'n pa heef Kenwood receiver en Kenwood cd-speler met Mission 702e serie boxen.

Klinkt PERFECT :9~

My Discogs

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Nu heb ik 5 a 6 duizend gulden over voor de appparatuur en vroeg me af of jullie een id hebben waar het aan uit te geven.

Ik heb de hi-fi dealers in ons land nou al genoeg lastig gevallen, dus het wordt tijd om de knoop door te hakken :)

Ik heb het al eens vaker genoemd, maar maak eens een afspraak bij Stassen in Venlo. Hier richten ze een luisterruimte voor je in, zoveel mogelijk overeenkomend met je eigen situatie (moet je ff een plattegrondje doorsturen), en je hebt de keuze uit circa 2000 luidsprekers en flink veel versterkers. Jouw gewenste combinatie zal ook vast wel mogelijk zijn. Je kunt hier dan een complete dag gaan luisteren.

Tips voor speakers ga ik je niet geven. Iedereen kan wel even zijn eigen favorieten geven maar daar schiet je niet veel mee op. Je moet echt ff zelf gaan luisteren, ik weet niet wat jou smaak is. Wel kan ik je vertellen welke verdeling ik zou maken. Je had het over 5 á 6 duizend:
3000,- speakers (L+R)
2000,- versterker (stereo)
500,- cd speler
500,- interlinks, speakerkabels

Hoeft niet precies natuurlijk, maar ongeveer dit zou ik doen (wellicht iets meer aan cd-speler).

tip: Gooi ook het volume eens omhoog als je gaat luisteren. Af en toe heb je wel eens van die buien en het is zonde om er dan thuis pas achter te komen dat je drivers dit niet echt aankunnen. Voor de aankoop uitproberen dus (frontjes er ff afhalen). Als het personeel gaat zeiken zit je in de verkeerde tent.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

Voor versterker / cd-speler enz is Denon echt super... Met een paar mooie speakers erbij heb je ech perfect geluid :9~

• Eraser127
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

dit zijn een van de betere speakers:

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/images/702eb.gif

de Mission 702e serie

My Discogs

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op zondag 22 juli 2001 22:23 schreef Eraser127 het volgende:
m'n pa heef Kenwood receiver en Kenwood cd-speler met Mission 702e serie boxen.

Klinkt PERFECT :9~
&
Op zondag 22 juli 2001 23:13 schreef Eraser127 het volgende:
dit zijn een van de betere speakers:

[afbeelding]

de Mission 702e serie
Sorry hoor, maar er is veel beter te krijgen dan missions, voor in het budget van 5k zeker...

Zoals al zo vaak gezegd, luisteren is de key, het gaat om jou smaak niet om de smaak van de mensen hiero...

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
van 5000 kan je een boel plezier hebben :P

op de walletjes ofzo

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op zondag 22 juli 2001 23:50 schreef happy3736 het volgende:
van 5000 kan je een boel plezier hebben :P

op de walletjes ofzo
Dan hoef je niet meer op de walletjes te blijven... Je koopt er een ipv huren... ;)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

ik blijf zweren bij een combinatie Marantz Cd-speler en Versterker en B&W-luidsprekers

Verwijderd

Je hebt toch wel een keus kunnen maken tussen een aantal naar jouw mening goede producten?? of moeten wij jou gaan vertellen wat wij zo graag in onze kamer zouden zetten?

Kom eerst even met de specs van de ruimte waarin het komt, en hoe lang je nog in die ruimte denkt te kunnen leven, wat er allemaal in staat. Dan zijn we ergens...

Het zit allemaal in de klank van de ruimte.

(een rotel in je zolderkamer van 2 bij 3 is natuurlijk niet wat je zou motten doen, schandelijk voor zo'n apparaat)

Ik heb zelf een Yamaha RX-V620 gekocht met een DVD-s510 (gewoon een simpele want de DVD-Audio is er nog niet)
Voor deze combi was ik 2500 kwijt, na wat kabels er aan gehangen te hebben 3 ruggen (?)
dus nog 2 over voor spiekers, de M70 van Mission doet ook wonderen tegenwoordig, maar ik ga weer voor een setje Infinity

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Op zondag 22 juli 2001 22:04 schreef hervaz het volgende:

Rotel 1060 amp:

[afbeelding]

[afbeelding]

afbeelding]

Maar het leuke is natuurlijk zelf gaan luisteren en dan zelf een mooie set bij elkaar sprokkelen, moet makkelijk lukken voor 5k :)
Ik zou er alleen andere speakers bij nemen (KEF) maar je moet gewoon zelfs zo'n combinatie van speakers, cd-speler en versterker gaan luisteren. Bij RAF A'dam hebben ze overigens een hele boel topmerken in 1 zaak.

Verwijderd

gewoon een goeie computer koop'n

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 05:55 schreef DaDaJoker het volgende:
Als je wat te besteden hebt dan is een echte hifi-zaak niet te beroerd om je een set te lenen voor een week. Doen ze dat niet, dan geen echte hifizaak.
Is zeer gebruikelijk om te doen bij topzaken en topmachines

Verwijderd

Ik zou een kijken bij een zaak als RAF bijvoorbeeld, daar hebben ze vaak flinke aanbiedingen, zo kocht ik mijn marantz voorversterker daar voor nog geen 500 piek (nieuwwaarde, F1750,-) Ook mijn YAMAHA versterker van F2200 naar F850,-.

Als je 5000 hebt dan zou je al kunnen denken een speakers die normaal bijvoorbeeld 2500,- /stuk kosten voor F1300,- ofzo.

Nog een tip: Ga overal luisteren en neem je eigen cd's mee(daar hebben ze vaak alleen klassiek).

Verwijderd

Rotel 1060 amp:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

mijn idee :P

of ga voor een Quad versterker en B&W speakers ;)

Verwijderd

ga luisteren en kies dan een paar speaker die je bevallen en kies daar een goede versterker en cd speler bij. Laat dit voor een weekend bij je thuis spelen met div interlinks. Je zult zien dat je je geluid met div kabels kunt tunen naar je eigen smaak. als je in de buurt van groningen woont wil ik wel eens met je mee gaan ben zelf een audiofiel die bijna al zijn geld in deze verslaving stopt.

• Smurff
  • Niet online
hmm ja zou kijken voor een setje speakers van Lynn en dan de toekans ofzo + een dikke REL subwoofer..

en een NAD versterker is best te doen hoor of harman kardon ofzo

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op maandag 23 juli 2001 09:15 schreef Smurff het volgende:
hmm ja zou kijken voor een setje speakers van Lynn en dan de toekans ofzo + een dikke REL subwoofer..

en een NAD versterker is best te doen hoor of harman kardon ofzo
Wat moet je met een sub bij muziek??

Verwijderd

Op zondag 22 juli 2001 06:38 schreef DaDaJoker het volgende:
Een hele goede versterker is NAD. Dat is echt leuk spul, voor niet al te veel geld.

Moet te regelen zijn om zoiets op zicht mee naar huis te nemen.
Vooral de NAD C370 is :9~ Zeer goeie versterker voor een redelijke prijs. En die Tannoy S8 zou ik wel in champagne kleur nemen die is mooier dan zwart naar mijn inziens :)

• cimbom
  • Laatst online: 26-04-2024

cimbom

Just Kidding

Op zondag 22 juli 2001 22:10 schreef Sogree het volgende:
Anders geef het maar aan mij...

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

voor je het in zo'n dure winkel koopt. Kijk eens bij een mediamarkt. Daar staat veel goeie shit voor 80% van het geld. Als je precies weet wat je wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal. Ik weet nu voldoende om op stap te gaan. Zal jullie wel laten weten hoe het afloopt.
1. Nee ik woon niet in Groningen, helaas
2. RAF ben ik niet zo erg dol op, als ik eerlijk ben, vind het een beetje veredelde dozenschuivers. Bovendien kun je wel heel makkelijk horen hoe de klank van iets is, plaatsing beluisteren is toch een stuk lastiger. Maar bedankt *D

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:10

FFF

Rotel 1060 amp:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit is nou een echt nuttige reactie :D
Zelf zou ik ook zoiets adviseren, over de speakers valt nog te twisten dat hangt nog meer van je smaak af, kijk bijvoorbeeld eens naar de Quadral shogun, of B&W speakers van rond het bedarg wat je overhoud, al klinkt tannoy ook heerlijk. Verder zou je voor versterker en cd speler kunnen kijken bij rotel, nad, en denon dat zijn zeer goede merken, en in je prijsklasse. mzzl ermee.

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 17:48

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik heb 5000 piek, wat moet ik ermee?
Op mijn bankrekening storten!! Plz??? >:)

Ff alle gekheid op een stokje:

Raf heeft uitverkoop (Zie hier). Je kunt een hele leuke Dolby Digital A/V set samenstellen, met bijvoorbeeld:

Amp: MARANTZ SR 5000 OSE dolby digital (zeer goede referenties) - 1299

CD: HARMAN KARDON FL 8550 (5 (HD)CD wisselaar (aanrader, heb ik zelf ook) - 399 (Ik weet echt niet waar Raf ze vandaan heeft gehaald voor dat geld, maar het zijn absolute topdingen van normaal ruim over de 1200,- !!!)

Subwoofer: Rel Q100 (aanrader zowel voor audio als video, heb ik zelf ook :P ) - 1299

Als je het zo doet houdt je dus fl.2000,- over om hele leuke speakers voor te kopen :)
Of je koopt iets minder leuke speakers en een leuke DVD speler voor het geld ;)

Speakers: Tannoy of B&W (hoeven niet vloerstaand! De sub zorgt voor ruim voldoende laag >:) )

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een DTS setupje staan, maar bedankt voor de tip. :)
Pagina: 1