Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn opa heeft een nieuwe PC nodig. Hij gebruikt al 8 jaar dezelfde, oude PC, en zijn beeldscherm heeft ook al 5 jaar een grote groene streep
Hij gaat zijn systeem gebruiken voor basis dingen, maar hij is nu heel veel oude video's en foto's aan het digitaliseren, en hij doet dus ook aan videobewerking. Hij heeft en onderhoud ook een website die is gebouwd met HTML, dus dat moet het systeem ook aan kunnen. Voor de rest gaat hij dus gewoon veel webbrowsen en tekstverwerken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft niet echt een maximale prijs, maar ik zat te denken tussen 500 en 600 euro inclusief monitor. Dit mag ook ietsje meer (of minder uiteraard
)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij neemt zijn toetsenbord en muis mee, dat zijn hele standaard dingen van Dell.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag een SSD van ~250GB en ook een grote Hard Drive.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet een enorme tower, het liefst een mid-tower of Small Form Factor. Ook hoeft hij geen raampje en LED's in zijn PC.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het is dus belangrijk dat hij de dingen aankan die hij gaat doen. Het hoeft echt geen monster PC te zijn, zolang hij makkelijk aankan wat hij allemaal doet. Ik heb zelf dit samengesteld:
Ik heb een Ryzen APU gekozen vanwege de betere graphics tov Intel. Of is het een beter idee om iets van een Pentium/Ryzen 3 met een lichte GPU en 8GB RAM te doen? Alvast bedankt!
Mijn opa heeft een nieuwe PC nodig. Hij gebruikt al 8 jaar dezelfde, oude PC, en zijn beeldscherm heeft ook al 5 jaar een grote groene streep
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft niet echt een maximale prijs, maar ik zat te denken tussen 500 en 600 euro inclusief monitor. Dit mag ook ietsje meer (of minder uiteraard
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Hij neemt zijn toetsenbord en muis mee, dat zijn hele standaard dingen van Dell.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Graag een SSD van ~250GB en ook een grote Hard Drive.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet een enorme tower, het liefst een mid-tower of Small Form Factor. Ook hoeft hij geen raampje en LED's in zijn PC.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Het is dus belangrijk dat hij de dingen aankan die hij gaat doen. Het hoeft echt geen monster PC te zijn, zolang hij makkelijk aankan wat hij allemaal doet. Ik heb zelf dit samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 100,50 | € 100,50 |
| 1 | Gigabyte GA-A320M-S2H (rev 1.0) | € 49,60 | € 49,60 |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Sharkoon S1000 | € 39,95 | € 39,95 |
| 1 | Acer SA220Q Zwart | € 90,- | € 90,- |
| 1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 115,49 | € 115,49 |
| 1 | be quiet! System Power B9 300W | € 33,- | € 33,- |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 45,90 | € 45,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 532,44 | |
Ik heb een Ryzen APU gekozen vanwege de betere graphics tov Intel. Of is het een beter idee om iets van een Pentium/Ryzen 3 met een lichte GPU en 8GB RAM te doen? Alvast bedankt!
:)