Welke voeding game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• johan501
  • Registratie: September 2013
  • Niet online
Goedemiddag,

Graag alles hieronder goed doornemen. Sommige dingen zoals eisen zijn zoals ze zijn en kunnen niet veranderd worden (kan niet of ik wil het niet).

Ik ben op zoek naar een nieuwe voeding, en hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb een behoorlijke hoeveelheid stress op dit moment. Als eerst wil ik uitleggen dat m'n huidige Gigabyte moederbord (ja ik weet het, Gigabyte) defect is. Gaat volgende week terug en heb al een andere besteld via AfterPay. AfterPay is de enige betaal middel voor mij niet, dus ik kan alleen Alternate (helaas) gebruiken nu.

Mijn vraag in het kort, eigenlijk mijn hoofd vraag staat helemaal onderaan. Om mij het beste te helpen is die antwoord (ja of nee met eventuele uitleg) heel erg belangrijk. Anders word het on-logisch en snap ik er niks meer van. Hopelijk begrijpen jullie waarom kk dit aangeef en willen jullie mij op die manier mij helpen want ik kom er zelf niet uit.

Ik heb een Seasonic Focus Plus Gold 550watt. Zover ik weet is er niks mee, maar wil hoe dan ook een andere merk. De reden is dat ik al problemen met deze zelfbouw pc heb sinds ik de onderdelen begin september kocht. Graag wil ik geen Seasonic meer, mijn vertrouwen is daar even weg in, dus met Seasonic ga ik sowieso niet akkoord.

Ik zoek een?
Ik zoek een goede modulaire voeding voor mijn game pc, alleen via Alternate wegens AfterPay. Ik ga het niet uitstellen, daar houd ik mijn keuze bij.

Wat is je budget?
Mijn budget is maximaal €100 a €120, dan is mijn geld ook gelijk op zodra ik het heb.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Seasonic of Gigabyte. Alleen een modulaire of gedeeltelijk modulaire. Minimaal 550watt en niet minder. Alleen via Alternate

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn game-pc heeft de volgende specificaties:
Ryzen 5 2600, als ik ga gamen overgeklokt naar 3,9GHz
GTX 1070
16DDR4 RAM
Msi x470 gamig plus moederbord (ja x470, weet het en deze komt vrijdag pas. )
500GB M.2 Samsung ssd (geen nvme)
2TB harde schijf
Totaal 5 case fans + fan controller

Ik zat te denken aan deze, sommige kunnen een hogere wattage hebben, maar ik keek vooral naar de prijs/beoordeling. Wil zeer waarschijnlijk later nog bijvoorbeeld de videokaart upgraden, dus wil al qua voeding goed zitten voor later. 550w is goed genoeg en daarom meer aangeraden dan 850w, maar het gaat mij nu om de prijs, merk en of ie op Alternate is voor mijn budget. Dat is voor mij belangrijker, heb al veel te veel stress.

Heb o.a. op dit forum gekeken en op dat ene forum met veel commens over voedingen, maar ook diverse webshops en websites + YouTube maar ik kom er niet uit. + Door AfterPay is het keuze aanbod al kleiner.

Alleen Alternate.nl:
-> Corsair CX850M voor €102 (is mijn voorkeur)
Be quiet! Straight Power 10 CM 600w (€114)
Be quiet! Pure Power 11 600w CM (€85)

Mijn vraag samen gevat, zou de Corsair CX850m gewoon moeten kunnen? En dan even niet gezien of 550w aan te raden is of niet. Dat is voor mij op dit moment niet echt van toepassing. Een ja of nee met uitleg zou goed genoeg zijn, anders word het te ingewikkeld voor mij. Het is eigenlijk al iets te ingewikkeld.

[ Voor 6% gewijzigd door johan501 op 06-12-2018 16:23 ]

Beste antwoord (via br00ky op 06-12-2018 19:33)

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:57
Voeding advies en informatie topic - Deel 34

is een hele topic over.

De straightpower is goed en stil, daarbij heb je denk ik 200w speling voor uitbreiding in de toekomst.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• johan501
  • Niet online
Sorry maar ik wil geen 450watt. Alle informatie staat erin. En kan alleen voor mij via Alternate.

Kan ik gewoon de Corsair CX850M nemen? Bedoel niet qua wattage maar is het gewoon compatibel met mijn hardware?

Nee geen SLI

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ja, maar overdreven ook met RTX2080Ti. Er zijn betere opties voor €100,-

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 06-12-2018 16:26 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:24:
Ja, maar overdreven ook met RTX2080Ti. Er zijn betere opties voor €100,-
Sorry dat ik het zo zeg, bedoeld het niet boos ofzo hoor :p. Maar dat boeit mij nu even niet.

Ja dat klopt, maar ik kan nu alleen even via Alternate, Geen andere webshops. Weet jij toevallig nog een aantal goeie die modulaire zijn voor rond de €100 met minimaal 550w of hoger?

Sorry, maar ben beetje gestrest door mijn pc die elke keer problemen heeft.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

• Cyriel85
Geen Seasonic of Gigabyte. Alleen een modulaire of gedeeltelijk modulaire. Minimaal 550watt en niet minder. Alleen via Alternate

ik zou voor de straight power gaan. 850w is absurde overkill.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• johan501
  • Niet online
Heb je uberhaupt mijn topic wel gelezen? Ik wil geen Seasonic meer, mijn vertrouwen daarin is weg. Tenzij jij mij kan zeggen dat deze voor 100% betrouwbaar en modern genoeg zijn? Ik heb nu de Seasonic Focus Plus Gold 550W, maar wil graag een andere voeding voor de zekerheid. Ben bang dat mijn nieuwe moederbord ook kapot gaat, daarom wil ik hoe dat ook een 100% betrouwbare voeding. Men gaf wel aan op dit forum dat Seasonics niet heel geweldig zijn? De exacte reden weet ik niet meer.
Cyriel85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:43:
[...]

Ja klopt helemaal. Ja is inderdaad overkill maar ik wil gewoon een 100% betrouwbare voeding, die populair is en niet veel mensen probemen mee hebben.

Ik dacht sowieso aan een Be Quiet of Corsair. Alternate heeft niet veel bekende merken. Althans voor mij bekende. Heb nu al zoveel problemen gehad, Het is echt heel erg vermoeiend, letterijk.

[ Voor 7% gewijzigd door johan501 op 06-12-2018 16:46 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cyriel85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:43:
[...]

Problemen met de Focus gold, geeft niet gelijk problemen met deze. Seasonic kun je niet ineens als merk gaan afbranden door problemen met bepaalde voedingen uit de Focus Gold serie.

Ook aan @johan501

Reden was meet dan 225W trekken door 1 PEG kabel, en er werd er maar 1 meegeleverd.
sowieso met Vega en oudere AMD kaarten kan het problemen geven (dacht ook bepaald serienummer in deze Focus 550 serie)

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 06-12-2018 16:48 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Cyriel85

is een hele topic over.

De straightpower is goed en stil, daarbij heb je denk ik 200w speling voor uitbreiding in de toekomst.

• Cyriel85
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:45:
[...]

Problemen met de Focus gold, geeft niet gelijk problemen met deze. Seasonic kun je niet ineens als merk gaan afbranden door problemen met bepaalde voedingen uit de Focus Gold serie.

Ook aan @johan501

Reden was meet dan 225W trekken door 1 PEG kabel, en er werd er maar 1 meegeleverd.
sowieso met Vega en oudere AMD kaarten kan het problemen geven (dacht ook bepaald serienummer in deze Focus 550 serie)
Helemaal mee eens, maar als de topic starter aangeeft dat hij een bepaald merk niet wil heeft het geen zin. Ook al is het goed, zijn gevoel is slecht bij dat merk, dus gaat hem niet worden.

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:45:
[...]

Ook aan @johan501
Ja daar heb je gelijk in. Was ook niet zo bedoeld, maar wil een keuze maken waar ik me ook goed bij voel. Maar die jij zei is gewoon 100% betrouwbaar? En modern genoeg? Voor de Focus had ik een oude Evo, die defect ging. Wist pas daarna dat ie te oud was.

Zag dat je het bewerkt hebt. Oja dat was de reden, met de videokaart.
Cyriel85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:47:

is een hele topic over.

Ja dat is die topic die ik in mijn topic bedoelde. Heb daar meerdere keren gekeken, maar kwam er niet uit. Het is te ingewikked, bedoel in de zin waar moet ik kijken, welke comments, etc. Zijn er nogal veel.

@Hackus gaf deze aan: pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Platinum denk jij dat ik die ook zou kunnen nemen?

• Cyriel85
https://nl.hardware.info/...focus-plus-gold-conclusie

Ken de voeding niet persoonlijk. In de review staat niets negatiefs behalve prijs en geluid.

Heb zelf wel positieve ervaring met be quiet. Maar heb dus geen idee welke beter is.

Lijkt me in ieder geval dat je aan beide qua stabiliteit geen slechte koop doet.

• johan501
  • Niet online
Cyriel85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:56:

Ken de voeding niet persoonlijk. In de review staat niets negatiefs behalve prijs en geluid.

Heb zelf wel positieve ervaring met be quiet. Maar heb dus geen idee welke beter is.

Lijkt me in ieder geval dat je aan beide qua stabiliteit geen slechte koop doet.
Okay dat kan haha. Ja dat snap, ik zelf niet. Maar het is een lastige keuze voor mij nu:
Of die Be Quiet die jij noemde.
Of the Seasonic die @Hackus noemde.

Maar als ze allebei goed zijn, dan maakt het niet veel uit. Geluid boeit mij niet zo, vind het veel belangrijker dat die stabiel is.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Cyriel85 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:56:

Als je Engels kunt lezen: https://www.pcper.com/rev...-Platinum-550W-PSU-Review. Modulair en 550w of meer en ook nog alleen bij Alternate wordt moeilijk voor +- €100,-
(ik kan trouwens niet eens op hun site komen)

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:00:
[...]

Als je Engels kunt lezen: https://www.pcper.com/rev...-Platinum-550W-PSU-Review. Modulair en 550w of meer en ook nog alleen bij Alternate wordt moeilijk voor +- €100,-
(ik kan trouwens niet eens op hun site komen)
Ja gelukkig kan ik wel Engels lezen haha. Ik begrijp alleen niet wat je bedoeld met die zinnen: alleen bij Alternate (okay die snap ik dan) maar wordt moeilijk voor €100?

Ik denk dat ik voor die Seasonic ga, eerst even denken of ik het echt wil, of dat ik die Be Quiet! neem.
Heb mijn keuze gemaakt en ga nu zo die Seasonic bestellen.

Bedankt @Hackus en @Cyriel85 voor de hulp! Zelf was ik er niet uitgekomen en had ik zeer waarschijnlijk veel meer stress gehad.

[ Voor 12% gewijzigd door johan501 op 06-12-2018 17:10 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:18
De Focus Plus Platinum heeft hetzelfde platform als de Focus Plus Gold en daarmee ook dezelfde problemen. Geen aanrader dus. Koop je bij Alternate dan neem je een https://www.alternate.nl/...Voeding&utm_term=TN5V2E02, https://www.alternate.nl/...l/product/1334585?lk=9304 of https://www.alternate.nl/...l/product/1451355?lk=9304,

• johan501
  • Niet online
Uszka schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:11:
De Focus Plus Platinum heeft hetzelfde platform als de Focus Plus Gold en daarmee ook dezelfde problemen. Geen aanrader dus. Koop je bij Alternate dan neem je een https://www.alternate.nl/...Voeding&utm_term=TN5V2E02, https://www.alternate.nl/...l/product/1334585?lk=9304 of https://www.alternate.nl/...l/product/1451355?lk=9304,
Ja te laat nu he. Wat is het probleem dan? Volgens mij zou die het gewoon met mijn gtx 1070 moeten doen toch?

@Hackus heeft uitgelegd wat het probleem was. Als het een probleem voor mijn zou zijn had ie het toch wel gezegd of niet?

Verder heb ik in die ene topic gevonden dat er met de voeding zelf niks mis mee in, zag ik net pas. Alleen de kabeltjes met elke AMD videokaarten? Waarom raad je het niet aan dan? En ik heb het al besteld zoals ik hierboven aangegeven in een reactie.

En bedankt dat je weer voor stress zorgt, want dat krijg ik nu wel. Verder bedoel ik er niks mee hoor.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door johan501 op 06-12-2018 18:31 ]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

johan501 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:30:
[...]

Ja te laat nu he. Wat is het probleem dan? Volgens mij zou die het gewoon met mijn gtx 1070 moeten doen toch?

@Hackus heeft uitgelegd wat het probleem was. Als het een probleem voor mijn zou zijn had ie het toch wel gezegd of niet?

Verder heb ik in die ene topic gevonden dat er met de voeding zelf niks mis mee in, zag ik net pas. Alleen de kabeltjes met elke AMD videokaarten? Waarom raad je het niet aan dan? En ik heb het al besteld zoals ik hierboven aangegeven in een reactie.

En bedankt dat je weer voor stress zorgt, want dat krijg ik nu wel. Verder bedoel ik er niks mee hoor.. ;)
Maak je niet gek, genoeg gebruikers die een Focus 550 gold gebruiken zonder enige problemen. Seasonic geeft 10j fabrieksgarantie en garandeert in het voeding topic, dat het met uitgave van 2e PEG kabel geen problemen oplevert bij oudere AMD kaarten en Vega. lees nu net dat je zelf al de gold focus hebt. heb je problemen met die voeding of loop je in het 100, en weet je totaal niet meer wat je moet doen ?

wat heb je gedaan met dit hele topic ?
Zelfbouw Game-pc defect??

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:47:
[...]

Maak je niet gek, genoeg gebruikers die een Focus 550 gold gebruiken zonder enige problemen. Seasonic geeft 10j fabrieksgarantie en garandeert in het voeding topic, dat het met uitgave van 2e PEG kabel geen problemen oplevert bij oudere AMD kaarten en Vega. lees nu net dat je zelf al de gold focus hebt. heb je problemen met die voeding of loop je in het 100, en weet je totaal niet meer wat je moet doen ?

wat heb je gedaan met dit hele topic ?
Zelfbouw Game-pc defect??
Ja das waar, het is alleen erg verwarrend. Okay ik begrijp het, dan zal het allemaal wel goed zitten :).

Ja klopt, maar het moederbord is defect sinds gisteren. Had tijdelijk een andere gekocht via bol.com, volgens mij een goede maar geen modulair. Was echt puur om te testen of het de voeding of moederbord was. Met die Corsair zelfde problemen. Die ga ik ook terug sturen. Maar weet niet of die voeding nog 100% goed is, maar wil toch graag m'n pc gebruiken. De huidige voeding gaat een keer naar Alternate om te testen of die nog goed genoeg is, en dan of geld terug ik verkoop die weer. Uiteindelijk is de pc gisteren in een bootloop gekomen. Letterlijk alles losgekoppeld behalve ram, voeding en cpu fan en nog problemen. Toen in elkaar gezet en toen bootloop. Ook kreeg ik gisteren problemen met een geluidspoort voor 5.1 speakersset. Dat was echt ineens uit het niets.

Die stuur ik op, voor hopelijk geld terug en heb een andere besteld, die komt nu samen met de nieuwe voeding morgen binnen. Hopelijk is mijn stress dan eindelijk weg.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zet alles eens rustig en duidelijk op een rijtje in het topic. alles komt op mij heel verwarrend over

• johan501
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 19:00:
Zet alles eens rustig en duidelijk op een rijtje in het topic. alles komt op mij heel verwarrend over
Je bedoeld die andere van mij over de pc?
Zoja, liever niet. Wil graag rust nu, ben ik erg aan toe en zover ik weet ben er achter het probleem dus voor mij niet meer nodig. Begrijp me niet verkeerd hoor, tis niet omdat ik gewoon geen zin heb en/of te lui ben. Maar ik wil dat graag even aan de kant laten. Mijn hoofd heeft even een tijdje weer rust nodig.
Pagina: 1