1
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:42 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:42 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:43 ]
Ioniq 5 P45
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
[ Voor 20% gewijzigd door TheBrut3 op 06-12-2018 13:46 ]
Het antwoord is, mits het correct is dat jij volledig was ingevoegd, omdat jouw bijzondere manoeuvre al was voltooid en bestuurder B dus achterop iemand reed (in normale situaties altijd fout).Op het moment dat ik volledig ben ingevoegd en op de linkerrijstrook sta rijdt bestuurder B van achter tegen me aan.
Leica MM + Sony A9
| live and give like no one else |
[ Voor 19% gewijzigd door eXec op 06-12-2018 13:52 ]
De bijzondere verrichting moet je doen zonder het andere verkeer te hinderen. Als je zo krap invoegt dat B veel te weinig afstand heeft dan heb je daar niet aan voldaan.Stoelpoot schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:46:
[...]
Het antwoord is, mits het correct is dat jij volledig was ingevoegd, omdat jouw bijzondere manoeuvre al was voltooid en bestuurder B dus achterop iemand reed (in normale situaties altijd fout).
Anders, ook bestuurder B, omdat deze voldoende ruimte verschafte aan jou om behoorlijk ver in te voegen.
De locatie van de schade is hierin belangrijk. Als mooiweeradvocaat zou ik zeggen dat omdat B tegen jouw achterkant aan reed, jou niet kan verweten dat je met de ruimte die je had invoegde. Als je het op het scherpst van de snede had gespeeld, dan had jij eerder schade aan je zijkant gehad. Zeker als je vanaf stilstand zo ver in kon voegen.
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:43 ]
Deze is wel heel erg van belang. Zoals ook door @TheBrut3 genoemd is een stuk van de voorsorteervakken voorzien van doorgetrokken strepen. Ongeacht het vervolg mocht je daar sowieso niet overheen en kon de andere bestuurder ook niet verwachten dat je er overheen zou gaan. Overigens zou 90% van de bestuurder hierop gewoon anticiperen bij je knipperlicht, maar je zal net die 10% tegenkomen.slow whoop schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:45:
Mocht je nog wel van baan wisselen? Was er geen ondoorbroken streep?
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
[ Voor 99% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:44 ]
Abort, Retry, Quake ???
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als het zo is als TS zegt en bestuurder B stond lang genoeg stil dat TS met de auto volledig op de andere rijbaan kon komen, had bestuurder B op dat moment 0 KM remweg. Als er nog werd gereden stond TS een stuk zwakker, maar uit het verhaal maak ik op dat B stilstond toen TS begon met in te voegen, en pas ging rijden toen TS nagenoeg volledig was ingevoegd (anders was schade aan de zijkant aannemelijker bij TS).emnich schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:52:
[...]
De bijzondere verrichting moet je doen zonder het andere verkeer te hinderen. Als je zo krap invoegt dat B veel te weinig afstand heeft dan heb je daar niet aan voldaan.
Ik vermoed dat er beoordeeld wordt dat jullie beiden 50% schuld hebben.
Wat wil je dan invullen op het schadeformulier als locatie?Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:59:
[...]
Er was geen doorgetrokken streep aanwezig. Het was een weg met twee stroken bij een stoplicht, net voordat je de A10 op kan in Amsterdam ter hoogte van een Shell tankstation. Helaas ben ik niet bekend in Amsterdam, anders had ik de exacte locatie kunnen vermelden.
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:44 ]
Het lijkt mij bevorderlijk voor de discussie als je dat even opzoekt en met ons deeltPedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:04:
[...]
Ik kan via een pinpastransactie achterhalen welk tankstation het was en van daaruit achterhalen hoe de straat/weg heet ter hoogte van dat tankstation.
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
[ Voor 98% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:45 ]
LinkjePedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:10:
Ik heb het even opgezocht. Het is gebeurd op de Ijburglaan, waar het stoplicht staat alvorens je kan invoegen op de ring A10, ter hoogte van het Shell tankstation.
[ Voor 16% gewijzigd door AtomicWing op 06-12-2018 14:16 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:45 ]
https://www.google.nl/map...2!3d52.3689699!4d4.970562AtomicWing schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:15:
[...]
Linkje
Vanaf 4 voertuigen voor de stopstreep ligt een dubbele doorgetrokken streep. Vraag is nu dus: zat je tijdens je bijzondere manouvre bij de doorgetrokken streep of nog niet.
Het is mij nog niet duidelijk voor welk verkeerslicht TS nu stond. Die voor het zebrapad, of die parallel aan de spoorbaan.AtomicWing schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:15:
[...]
Linkje
Vanaf 4 voertuigen voor de stopstreep ligt een dubbele doorgetrokken streep. Vraag is nu dus: zat je tijdens je bijzondere manouvre bij de doorgetrokken streep of nog niet?
[ Voor 75% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 14:44 ]
[ Voor 185% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:45 ]
Je reed dus hier op de baan voor rechtdoor, welke, de linker of de rechterbaan voor rechtdoor?
[ Voor 4% gewijzigd door Ora et Labora op 06-12-2018 14:31 ]
Who's general failure, and why is he reading my disk?
[ Voor 99% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:45 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:46 ]
Hier sluit ik mij bij aan en ik denk dat de plek van de schade op beide auto's nog wel eens bepalend zou kunnen zijn.Croga schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:37:
Smartphone is niet belangrijk.
Exacte locatie is niet belangrijk.
Zelfs de doorgetrokken streep is niet belangrijk.....
Het enige wat interessant is, is of de wisseling van baan voltooid was of niet. Was die voltooid dan is B aansprakelijk, was die niet voltooid dan is A aansprakelijk. Al het andere is bijzaak.
Dat is op z'n minst vreemd en het kan iets te maken hebben met dat hij denkt aansprakelijk gesteld te worden. Wanneer is het gebeurd?Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:39:
Wat vinden jullie van het feit dat deze persoon contact vermijdt? Formulieren waren niet ingevuld, dus we wisselden nummers uit en maakten foto's om later af te spreken en af te wikkelen. De persoon laat niets van zich horen?
[ Voor 23% gewijzigd door Wouterkaas op 06-12-2018 14:41 ]
Volgens mij wil jij iets van hem, en hij niet van jou. Het lijkt me logisch dat jij dan contact met hem op neemt. Het zou hem sieren als hij contact met jou op neemt, maar dat hoeft hij natuurlijk niet te doen.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:39:
Wat vinden jullie van het feit dat deze persoon contact vermijdt? Formulieren waren niet ingevuld, dus we wisselden nummers uit en maakten foto's om later af te spreken en af te wikkelen. De persoon laat niets van zich horen?
Ik vind het oliedom dat je niet direct schadeformulier (online of offline op papier) hebt ingevuld.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:39:
[ Voor 99% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:46 ]
Het was niet mogelijk. Ik heb wel foto's en het kenteken. Foto's van de schade.Cheesy schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:44:
[...]
Ik vind het oliedom dat je niet direct schadeformulier (online of offline op papier) hebt ingevuld.
Vooral als je van achter aangereden wordt is de kans groot dat een ander daarna niets meer van zich laat horen.
Wilde het niet posten, maar nu je er om vraagt...
Leg uit? Als je foto's kan maken (met mobiel?) kan je toch ook schade melden?
Het voor de wet voltooit hebben van de invoegmanoeuvre duurt langer dan de meeste mensen denken en is niet direct nadat je met alle 4 de wielen binnen de rijstrook bent en kan best pas een 10tallen zo niet 100den meters daarna zijn. Waarbij je er dus bijna altijd de foute partij bent als er een ongeluk gebeurdCroga schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:37:
Smartphone is niet belangrijk.
Exacte locatie is niet belangrijk.
Zelfs de doorgetrokken streep is niet belangrijk.....
Het enige wat interessant is, is of de wisseling van baan voltooid was of niet. Was die voltooid dan is B aansprakelijk, was die niet voltooid dan is A aansprakelijk. Al het andere is bijzaak.
[ Voor 4% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 14:50 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 06-12-2018 14:51 ]
[ Voor 16% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 14:54 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:46 ]
Ook al wordt jij aansprakelijk gesteld, dan heb je nog de gelegenheid om de schade van jezelf + tegenpartij zelf te lappen zonder achteruit te gaan op schadevrije jaren.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:54:
Ik twijfel echt of ik het moet melden. Straks ga ik namelijk 5 jaar achteruit op mijn schadevrije jaren. Dat was ook de reden om de situatie eerst even te toetsen.
Zelf ben ik heilig overtuigd van mijn onschuld, maar ik kan het niet negeren dat er helaas in dit soort gevallen alleen hokjes worden aangekruist door verzekeraars.
Helaas is het zo dat onschuldig zijn volgens de regels en jezelf (mogelijk terecht) onschuldig vinden 2 verschillende dingen zijn. Het vaststellen van dat 1e is (gelukkig) een taak van de verzekeraar, en dat 2e kan je natuurlijk altijd op tweakers of in de kroeg besprekenPedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:54:
Ik twijfel echt of ik het moet melden. Straks ga ik namelijk 5 jaar achteruit op mijn schadevrije jaren. Dat was ook de reden om de situatie eerst even te toetsen.
Zelf ben ik heilig overtuigd van mijn onschuld, maar ik kan het niet negeren dat er helaas in dit soort gevallen alleen hokjes worden aangekruist door verzekeraars.
[ Voor 31% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 15:10 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Pedrosa88 op 06-12-2018 17:47 ]
[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 06-12-2018 15:05 ]
Inderdaad, alleen is het de vraag nu wat weegt zwaarder;Mrjraider schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:07:
Het feit dat die bestuurder niet op zat te letten en op zijn/haar telefoon zat te kijken is geen reden om dan maar te wachten, knipperlichtje aan en hopen dat die dan ooit op kijkt om door te rijden zodat jij iedereen kan voor laten. Ik word altijd zo moe van dat soort types, ga dan lopen
Als jij voor bestuurder B reed dan is hij fout in mijn optiek maar geen idee hoe verzekeraars hier tegen aan kijken (meestal is achterop geknald > te weinig afstand dus de gene met neusschade = schuldig tenzij anders bewezen)
Nee, maar in dit geval was de wissel van rijstrook hoogst waarschijnlijk nog niet afgerond.Met 4 wielen binnen de rijstrook rijden is niet hetzelfde als afronden van de manoeuvre. Of het ongeval moet echt 10tallen secondes of een behoorlijk stuk verder zijn gebeurdPedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:03:
Dus ik kan concluderen dat:
ik als bestuurder die van rijstrook verwisseld is en dit heeft afgerond aansprakelijk is voor schade als een andere bestuurder tegen me aan rijdt van achteren, terwijl ik wel knipperlichten aan had, de andere bestuurder verzaakte om door te rijden door onoplettendheid vanwege het gebruik van een smartphone en er geen sprake was van een doorgetrokken streep.
Dat maakt voor jou niet uit. De ene fout heft de andere niet op. Het is dus niet zo dat als de andere rijder ook fout was het je niet je schadevrije jaren kost. In dat geval kost het jullie beide schadevrije jaren.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:09:
[...]
Inderdaad, alleen is het de vraag nu wat weegt zwaarder;
Achterop knallen - of schade door het gevolg van wisselen rijstrook.
[ Voor 57% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 15:46 ]
Diegene trok op en zag waarschijnlijk te laat dat ik inmiddels had ingevoegd.Bigfoot schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:16:
Waarom reed hij eigenlijk tegen je aan? Omdat hij snel optrok of moest jij opeens remmen?
Waar haal je dit vandaan? Ik heb toch zeker meerdere malen anders gezien en meegemaakt.-36- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:48:
[...]
Het voor de wet voltooit hebben van de invoegmanoeuvre duurt langer dan de meeste mensen denken en is niet direct nadat je met alle 4 de wielen binnen de rijstrook bent en kan best pas een 10tallen zo niet 100den meters daarna zijn. Waarbij je er dus bijna altijd de foute partij bent als er een ongeluk gebeurd
Lees voor de lol nog wel is uitspraken van verkeersongevallen die voorkomen. Zal zo wel even zoeken.MuddyMagical schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:20:
[...]
Waar haal je dit vandaan? Ik heb toch zeker meerdere malen anders gezien en meegemaakt.
Is het aannemelijk dat jij daardoor iets deed wat hij niet had verwacht?Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:18:
[...]
Ik reed en had geleidelijk geremd om de rijweg die de A10 op gaat te verlaten zodat ik - wat eigenlijk niet mag - kon over te steken naar het tankstation Shell om te tanken.
Ik kan aannemen dat er verwacht kon worden dat ik iets zou doen. Ik had het knipperlicht ruim van tevoren aangezet en gaf dus aan dat ik graag van strook wilde wisselen. Diegene gaf die ruimte niet en nadat diegene niet oplette - smartphonegebruik - kreeg ik de mogelijkheid om in te voegen nadat de lichten op groen sprongen.Wouterkaas schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:25:
[...]
Is het aannemelijk dat jij daardoor iets deed wat hij niet had verwacht?
`Bigfoot schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:37:
Dat hele smartphone gebruik toen hij stilstond heeft er verder weinig mee te maken. Jij voegt in en hij knalt bij je achterop.
De enige vraag is of de invoegprocedure al was afgerond of niet. Het lijkt erop van niet.
Had hij wel gemerkt dat je ingevoegd had? Als je het niet gemeldt had was het wellicht voordeliger voor jou.
Als je auto een 'kwartslag gedraaid' is op het moment van de aanrijding, dan was de rijstrookwissel-verrichting nog niet compleet lijkt me. Als je bedoeld dat je auto een kwartslag gedraaid is na de aanrijding, dan betekent dat ook dat je niet recht voor je achterligger zat. Een pure kop-staart geeft geen rotatie aan jouw auto.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:16:
[...]
Ik dacht dat ik hier op had gereageerd; er is geen sprake van een doorgetrokken streep en de schade zit bij mij aan de achterkant, links van de bumper. Bij de tegenpartij zit de schade aan de voorkant, net naast de voorgrill.
De schade links aan de achterkant van mijn bumper zit daar vanwege het feit dat ik was ingevoegd op de linkerrijstrook. Aangezien ik naar links wilde gaan om naar het tankstation van Shell te rijden, was de auto een kwartslag naar links toe gedraaid.
Nee, ik wilde alleen van de rijbaan af. Anders moest ik de A10 op.BasvanS schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:49:
Wacht even @Pedrosa88 Je stond op de rijstrook om in te voegen opde A10, en je moest dus nog 3-4 stroken naar links om naar de shell te kunnen?
In andere woorden, je had dus niet eens de intentie in te voegen, je wou alleen de strook kruisen om nog meer stroken op te schuiven naar de strook die linksaf naar de shell gaat?
Auto was kwartslag gedraaid vanwege het feit ik van de rijbaan af wilde nadat ik van rijstrook had gewisseld.ZieglerNichols schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:52:
[...]
Als je auto een 'kwartslag gedraaid' is op het moment van de aanrijding, dan was de rijstrookwissel-verrichting nog niet compleet lijkt me. Als je bedoeld dat je auto een kwartslag gedraaid is na de aanrijding, dan betekent dat ook dat je niet recht voor je achterligger zat. Een pure kop-staart geeft geen rotatie aan jouw auto.
Misschien snap ik de situatie niet helemaal, maar je kan toch alleen de linker rijbaan af op de kruising zelf? Daarvoor heb je alleen de berm. Heeft de aanrijding plaatsgevonden op de kruising of nog voor de stoplichten?Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:54:
[...]
Auto was kwartslag gedraaid vanwege het feit ik van de rijbaan af wilde nadat ik van rijstrook had gewisseld.
Hij stond op de meest rechter van de 5 banen, de 2 rechter zijn om de A10 op de te gaan, de 2 links daarvan voor rechtdoor en de meest linker om linksaf richting de shell te gaan.ZieglerNichols schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:56:
[...]
Misschien snap ik de situatie niet helemaal, maar je kan toch alleen de linker rijbaan af op de kruising zelf? Daarvoor heb je alleen de berm. Heeft de aanrijding plaatsgevonden op de kruising of nog voor de stoplichten?
Dan wilde je dus de rijstrook waar je bent aangereden kruisen.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:53:
[...]
Nee, ik wilde alleen van de rijbaan af. Anders moest ik de A10 op.
[ Voor 21% gewijzigd door ninjazx9r98 op 06-12-2018 16:05 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen ;-)BasvanS schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:01:
Probleem is duidelijk: @Pedrosa88 heeft veel te laat bedacht dat hij toch nog moest tanken/een pakje peuken moest halen/honger had en begon aan een onmogelijke opgave om ipv rechts de a10 op toch nog links af naar de shell te gaan. hij moest hiervoor 3 stroken opschuiven en stond nog een kwart slag gedraaid toen hij werd aangereden. Het invoegen en daarmee de bijzondere verrichting was niet voltooid. hij is daarmee ook schuldig.
Je had vanaf plek A op die Streetviewfoto juridisch gezien de A10 op gemoeten. Dat zou ook nog wel eens een rol kunnen spelen. Zie artikel 78, eerste lid, RVV 1990:Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:53:
[...]
Nee, ik wilde alleen van de rijbaan af. Anders moest ik de A10 op.
Bestuurders die de rijbaan volgen zijn verplicht op een kruispunt de richting te volgen die de voorsorteerstrook waarop zij zich bevinden aangeeft. Een in een voorsorteerstrook gelegen fietsstrook maakt deel uit van deze voorsorteerstrook.
Be yourself, no matter what they say ...
Je spreekt hier jezelf tegen.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:29:
[...]
Ik kan aannemen dat er verwacht kon worden dat ik iets zou doen. Ik had het knipperlicht ruim van tevoren aangezet en gaf dus aan dat ik graag van strook wilde wisselen. Diegene gaf die ruimte niet en nadat diegene niet oplette - smartphonegebruik - kreeg ik de mogelijkheid om in te voegen nadat de lichten op groen sprongen.
Je was nog van plan iets te doen wat niet mag ook! Jij wilt een bijzondere verrichting doen (oversteken naar shell) - die niet mag - terwijl je net een bijzondere verrichting hebt gedaan (invoegen) op een manier die riskant was omdat je wist dat jou geen ruimte gegund was.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:18:
[...]
Diegene trok op en zag waarschijnlijk te laat dat ik inmiddels had ingevoegd.
Ik reed en had geleidelijk geremd om de rijweg die de A10 op gaat te verlaten zodat ik - wat eigenlijk niet mag - kon over te steken naar het tankstation Shell om te tanken.
een rijstrook kruizen doe je alleen als je een andere weg oversteekt of afslaat (op een kruispunt bv).ninjazx9r98 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:59:
[...]
Dan wilde je dus de rijstrook waar je bent aangereden kruisen.
[ Voor 24% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 16:38 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Twee. Ik snap even niet dat mensen reageren op wat wel of niet mag betreffende het kruizen van de rijbaan of het verlaten van die rijbaan.-36- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:31:
[...]
een rijbaan kruizen doe je alleen als je een andere weg oversteekt of afslaat (op een kruispunt bv).
Wat ik me verder afvraag bij TS is of je stilstond omdat de rijbaan waar je naartoe wou vaststond of dat de auto's voor je op dezelfde rijbaan ook stilstonden. In het 2e geval heb je mogelijk nog een punt.
En een knipperlicht aan hebben staan geeft je verder niet extra voorrang
Kijk, hier heb ik wat aan..Bastie-88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:35:
Been there done that gevalletje hier.
Ik kan je uit eigen ervaring verklappen dat het een lastige zaak wordt.
Het feit dat je auto onder een hoek op de rijbaan stond (en de schade links achter op zit) duid aan dat je bijzondere manoeuvre nog niet volledig afgerond was.
Ik mijn situatie verwisselde ik op een zelfde manier van rijstrook als jou maar reed een vrachtwagenchauffeur (nadat hij notabene seinde dat ik mocht komen.) express achterop.
Ik had i.t.t. jou verhaal wel een onafhankelijke getuigen in de auto voor me.
Echter omdat ik niet volledig recht in de rijrichting stond was de manouvre nog niet afgerond en heeft de vrachtwagenchaffeur zijn gelijk gekregen.
[ Voor 41% gewijzigd door -36- op 06-12-2018 16:58 ]
Ik ben het met je quote eens. Alleen wordt er gesproken in de tegenwoordige tijd.-36- schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:44:
lees anders de OVS (Overeenkomst vereenvoudigde schaderegeling) is door:
https://www.verzekeraars....udigde_schaderegeling.pdf
Quote:
Botsing tijdens of na een bijzondere verrichting. Bij een botsing tussen een motorrijtuig
dat een bijzondere verrichting uitvoert en een ander motorrijtuig dat geen bijzondere verrichting uitvoert, betaalt de verzekeraar van het eerstgenoemde motorrijtuig de schade van het andere motorrijtuig.
Ben je bekend met het feit dat "voorrang verlenen" meer is dan ervoor komen? Voorrang verlenen betekent ook duidelijk aangeven dat je voorrang gaat verlenen, en ervoor zorgen dat de ander niet voor je hoeft af te remmen.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:53:
Wat als de manoeuvre al was afgerond en er een botsing ontstaat?
Auto A rijdt 50 en B 80. A gooit gaat van baan wisselen naar B. A heeft zijn stuur al recht maar B kan niet meer op tijd remmen. A is fout, ondanks dat het stuur recht staat is de actie nog niet voltooid.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:53:
[...]
Ik ben het met je quote eens. Alleen wordt er gesproken in de tegenwoordige tijd.
Als de manoevre was afgerond als de botsing ontstaat... dan had jij nu geen schade linksachter maar in het midden van je bumper.Pedrosa88 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:53:
[...]
Ik ben het met je quote eens. Alleen wordt er gesproken in de tegenwoordige tijd.
I have stability. The ability to stab.
Als je het topic goed gelezen zou hebben zou je geweten hebben dat de schade linksachter is ontstaan doordat TS direct nog een keer linksaf ging richting benzinepomp en niet door de baanwisselSmurfLink schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:22:
[...]
Als de manoevre was afgerond als de botsing ontstaat... dan had jij nu geen schade linksachter maar in het midden van je bumper.
Je was dus nog niet klaar met je manoevre, was bezig met een actie die niet mocht, je wist dat degene je niet voor ging laten en hebt daar moedwillig voor gekozen. Dat diegene op z'n telefoon bezig was is totaal niet relevant. Jij bent een speciale manoeuvre aan het verrichten, die was nog niet klaar getuige de plek van de schade. Dit ga je dus niet op de ander kunnen verhalen. De fout ligt bij jou, de aansprakelijkheid ook.
Helaas is vrijwel alle info weg ge-edit.aljooge schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:56:
[...]
Als je het topic goed gelezen zou hebben
Abort, Retry, Quake ???
I rest my case. Dan was ze dus al helemaal nog niet klaar met d'r speciale verrichting...aljooge schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:56:
[...]
Als je het topic goed gelezen zou hebben zou je geweten hebben dat de schade linksachter is ontstaan doordat TS direct nog een keer linksaf ging richting benzinepomp en niet door de baanwissel
I have stability. The ability to stab.
Zou hij met zijn schadeformulier ook cruciale informatie weglaten?aZuL2001 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 18:58:
[...]
Helaas is vrijwel alle info weg ge-edit.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq