Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Random PC reboot tijdens gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen

Dit probleem is al even ter sprake gekomen in een andere discussie van mij, maar ik wou er even een nieuwe topic over maken.

Sinds gisteren heb ik het probleem dat mijn pc soms reboot tijdens het gamen (hier Overwatch). Het vreemde is dat het ook niet elk potje gebeurt, maar af en toe (zelden). Ik heb er nooit last van gehad tot gisteren. De pc is ongeveer een maand oud.

Specs:
Case: NZXT H500
PCB: Asus PRIME B450M-A
CPU: AMD Ryzen 5 2600 (met stock cooler)
GPU: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
PSU: Corsair TX550M V2
SSD: WD 22D Green 240GB M.2 3D NAND
HDD: WD Blue 1TB

Ik heb reeds mijn temperaturen gecheckt van mijn CPU en GPU en die blijken allemaal in orde te zijn; rond de 65-70°C tijdens het gamen en 30-35°C idle.

Nu vraag ik me echt af hoe dit zou kunnen komen. Velen hebben hetzelfde probleem en daar zou de CPU, GPU of PSU de boosdoener kunnen zijn, maar ik geen idee hoe dit te weten te komen of dit te verhelpen.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt

OR

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2018 18:02 ]

Alle reacties

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-09 16:54
Typisch, ik had onlangs eenzelfde soort probleem. Wat ik heb gedaan: PC ontstoft met spuitbus en stofzuiger en daarna alle aansluitingen aangedrukt. Nu ben ik al ruim een maand ‘random reboot vrij’

Verwijderd

Topicstarter
Arbitrator schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:31:
Typisch, ik had onlangs eenzelfde soort probleem. Wat ik heb gedaan: PC ontstoft met spuitbus en stofzuiger en daarna alle aansluitingen aangedrukt. Nu ben ik al ruim een maand ‘random reboot vrij’
Zou het echt enkel daaraan kunnen liggen? De pc ziet er nog zeer proper en stofvrij uit en ik heb hem nog maar een dikke maand geleden in elkaar gestoken.

Ik zal het proberen.

Iemand nog oplossingen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zie je nog meldingen in de event viewer waarom die reboot?
Lees anders ook even je SMART uit van je SSD en HDD.

Tweakers Discord

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:43

br00ky

Moderator Harde Waren
Kan prima verder in AMD Ryzen 5 hoge temperaturen problemen. Slotje.

Dit topic is gesloten.