Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Swie
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-05 11:31
Hoi,

Ik ben een tijdje op zoek naar een nieuwe tv voor in me appartement.
Na wat rond zoeken en vergelijken ben ik op deze 2 tv's uitgekomen.
Nu ben ik erg aan het twijfelen tussen de LG 49SK8500 Direct LED 100hz Full Array Local Dimming en de Samsung QE49Q6F QLED 50hz edge LED Local Dimming. Qua kosten zitten deze tv's op gelijk niveau, maar is het de moeite om QLED 50hz te pakken i.p.v. een 100hz tv?

Graag jullie mening en feedback.

Alvast bedankt ;)

Niels

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zo dit is letterlijk dezelfde vraag, paar dagen geleden.

QLED vs Full array local dimming: QE55q6f vs. LG 55SK8500

• Swie
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 24-05 11:31
Tnx, ik zal het doorlezen. Groot verschil is dat Samsung QLED 49 inch maar 50hz tv is ipv bij de 55 inch 100hz. Ik vraag me af of dit een dealbreaker is.
Swie schreef op zondag 2 december 2018 @ 22:55:
Tnx, ik zal het doorlezen. Groot verschil is dat Samsung QLED 49 inch maar 50hz tv is ipv bij de 55 inch 100hz. Ik vraag me af of dit een dealbreaker is.
Dat ligt aan jezelf he. Zet je alle 'verbeteraars' uit incl. motion instellingen dan heb je weinig aan een 100Hz model ...
En je mist de voordelen mbt gamen die de 100Hz Samsungs hebben.

apis29 wijzigde deze reactie 03-12-2018 22:54 (8%)

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11:13
Voor de duidelijkheid de samsung Q6 heeft geen full array local dimming. Dat is gewoon een edge lit scherm.
Dus even de vraag wat je belangrijk vindt. Wil je een fald dan moet je naar de LG of naar een duurdere Samsung (Q8DN of Q9FN).
Ik zou zeggen kijk even wat reviews want die zijn er best te vinden.

Arjant2 wijzigde deze reactie 03-12-2018 23:19 (48%)

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, TB > CEA.

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13:08
Je zou de Sony XF9005 ook nog kunnen overwegen.

• mac-rolec
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 17:58
Even klein bumpje. Want ik zit ook sterk te twijfelen tussen de 49" LG en de Samsung. Omdat ik hem ook intensief aan de PC/PS4 ga hangen en voor gaming ga gebruiken valt de Sony af, die is iets minder geschikt door hogere input lag en minder gaming features.

De Samsung lijkt meer geschikt dan de LG door betere prestaties in het donker en de tv is voor mijzelf in een kleine studio waar ik alleen woon, dus kijkhoeken zijn niet heel erg van belang.

Maar als ik beide tv's in de winkel bekijk heeft de LG toch een wat rustiger/fijner beeld dan de Samsung imo. Heeft dat misschien te maken met het 100Hz paneel van de LG? Die de Samsung niet heeft?

Zal misschien nog eens vragen of ze het licht in de winkel donkerder willen maken..

Referral Code

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Autosport

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True