Hoe word je moderator?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.033 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Topicstarter
Gekke vraag die me al een tijdje bezig houd:
Hoe word je nu eigenlijk moderator op Tweakers? Is dat iets waarvoor je gevraagd word, bied iemand zijn diensten aan, etc?

(Note: Dit is geen verkapte "ik wil mod worden", allesbehalve, ik modereer een zooi FB groepen en ben dat juist aan het afbouwen. Ik ben gewoon nieuwsgierig en kon het nergens vinden, dus vandaar...)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11

Cyphax

Moderator LNX
Dat wisselt een beetje denk ik. Soms wordt er een vacature voor een positie gemaakt, in mijn geval kwam het (voor mij :+) uit het niets; ik heb er nog geen vaste procedure ofzo voor gezien. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In “mijn deel van het forum” kijken de bestaande mods in de regel zelf rond naar voor het betreffende subforum misschien geschikte kandidaten: redelijke interesse en aanwezigheid, inschatting dat ze goed / netjes “stoute users” kunnen begeleiden, etc. Zo nodig met wat ondersteuning van server-dudes die desgevraagd een overzichtje zouden kunnen maken van de top-x recente posters in het betreffende subforum.

En dan polsen of ze interesse hebben. En belangrijkste of ze bereid zijn bier/cola te halen voor de oudgedienden :+ “Open sollicitaties” werken in de regel niet, ook vanwege timing: er moet maar net iemand nodig zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goeie vraag, ik vraag het me ook nog steeds af :+

Nee, wat Cyphax zegt; soms is er een vacature, maar vaker nog menen we binnen de crew een nieuw modje nodig te hebben waarna we gaan kijken wie er binnen de bewuste fora positief opvallen cq. wij geschikt achten voor de functie. Die personen worden dan gevraagd of ze er zin in hebben.

Er is dus inderdaad niet echt een vaste procedure voor. Elke hoofdgroep beslist voornamelijk zelf of ze iemand extra nodig hebben, en hoe ze dat dan willen vormgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
:) Dank voor de antwoorden tot dusver. Interessant en leuk om te lezen. Zoals gezegd, het is geen verkapte sollicitatie, gewoon botte nieuwsgierigheid.

Het lijkt een beetje op wat ik met wat mensen in een conglomeraat van FB groepen heb gedaan dus. Combinatie van gericht vragen en soms een uitgebreide sollicitatie. (We hebben beiden gedaan. In een ander groepenstelsel waar ik bij betrokken was ben ik dan weer mod geworden door een open sollicitatie, maar ik kende daar de crew héél goed en was al mod van een door mij onder die vlag opgerichte special-interest subgroup.)

Daarom dus ook mijn interesse. Ik heb ervaring met FB en IRC, aan alle kanten van de "tafel" en fin, met mijn activiteit hier op Tweakers vind ik het ook interessant te leren hoe dat hier gaat.

@F_J_K Bier en cola is natuurlijk belangrijk, al zal AZ mogelijk beter af zijn met whisk(e)y gezien dit topic: [Whisky / Whiskey] Drink je dat? Wat? Favorieten? - Deel 6

Het andere einde, mod-af, ik snap dat er een aantal natuurlijke redenen zijn. Iemand er mee stopt, al dan niet om (verstrekkende) persoonlijke redenen. Maar komt het ook voor dat iemand met zachte of harde dwang mod-af word gemaakt? (Disclaimer: Ook hier, geen enkele andere reden dan nieuwsgierigheid.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Eigenlijk komt dat niet of nauwelijks voor. De voornaamste reden waarom mensen stoppen met moderator zijn, is omdat ze er niet genoeg tijd meer voor hebben. Dat besef komt meestal als eerste bij de moderator in kwestie, en dan is het vaak zoiets als "hee, ik stop ermee". Eigenlijk heel simpel dus :)

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Mij is altijd verteld dat je een eigen inleg van €25.000 moest hebben én een dag voor koffiedame moest spelen op TweakersHQ

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Technomania schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:11:
Mij is altijd verteld dat je een eigen inleg van €25.000 moest hebben én een dag voor koffiedame moest spelen op TweakersHQ
Hoe hoger 't bedrag we je communiceren, des te minder graag zien we je mod worden. Gezien dit bedrag sta je niet eens in de top 10 :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Crap. Ik had nu net gehoopt dat als je mod zou worden dat ze je €25.000 gingen betalen.
(Dan zou ik er wel over na willen denken hoor. 8) )

Valt dát toch weer tegen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ja maar dat verdien je weer terug omdat je een percentage krijgt van de inleg van de mods die jij weer aan neemt ;) mlm, of multilevel moderation noemen ze dat.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

RobIII schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:16:
[...]

Hoe hoger 't bedrag we je communiceren, des te minder graag zien we je mod worden. Gezien dit bedrag sta je niet eens in de top 10 :+
Kijkende naar dat bedrag zou ik eerder voor het bepalen van de plaats een "SELECT COUNT(*)
FROM Users;" zeggen >:) :+

Select * from fish

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:03
Marzman schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:27:
[...]

Ja maar dat verdien je weer terug omdat je een percentage krijgt van de inleg van de mods die jij weer aan neemt ;) mlm, of multilevel moderation noemen ze dat.
Een moderator pyramid scheme _O-

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

unezra schreef op maandag 3 december 2018 @ 14:27:
[...]

Crap. Ik had nu net gehoopt dat als je mod zou worden dat ze je €25.000 gingen betalen.
(Dan zou ik er wel over na willen denken hoor. 8) )

Valt dát toch weer tegen...
Gha, betaald worden om te modden. Moet niet gekker worden. Staat wel een goed weekend tegenover though :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Gropah schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:49:
[...]
Gha, betaald worden om te modden. Moet niet gekker worden. Staat wel een goed weekend tegenover though :9
Hahahaha, serieus, er zijn vast mensen die dat denken. (Als FB mod van een paar groepen hebben werkelijk een aantal mensen gedacht dat het een betaalde baan was... I'd wish.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Gropah schreef op maandag 3 december 2018 @ 21:49:
[...]

Hoeveel tijd steek je er dagelijks in?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:07

3_s

En met hoevelen zijn jullie?
(3_s is ook altijd een beetje nieuwsgierig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Alain schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:28:
[...]

Zoveel als je wil. Sommigen net een paar uur per week, sommigen een paar uur per dag.
3_s schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:41:
En met hoevelen zijn jullie?
(3_s is ook altijd een beetje nieuwsgierig)
Een kleine honderd man aan vrijwilligers. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zie dat "schop een modje" nog geen moderator heeft! Misschien mag @unezra daar wat aanmodderen? :>

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Dirk

En als ik (bijv.) gewoon open en eerlijk zeg dat ik iets voor Tweakers wil betekenen. Modje of de 1000vragen1antwoord mailtjes wil beantwoorden (bijv), wat zijn dan de mogelijkheden?

* Technomania besteed meer tijd op Tweakers dan aan huishouden sinds hij "thuis zit"

(serieuze vraag)

[ Voor 3% gewijzigd door Technomania op 10-12-2018 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Over het algemeen doen we daar niet heel veel mee tenzij er net toevallig een mod nodig is voor een deel van de site waar je actief bent, en zelfs dan zal er meestal ook gekeken worden naar mensen die niet "solliciteren" naar een functie. Lang verhaal kort: kansloos ben je niet maar de kans dat er een "vacature" is, is vrij klein. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@Technomania maar voor €50.000 wil ik best een kijken of ik iets voor je kan doen. Misschien. :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-06 09:23
NMe schreef op zondag 9 december 2018 @ 23:06:
Over het algemeen doen we daar niet heel veel mee tenzij er net toevallig een mod nodig is voor een deel van de site waar je actief bent, en zelfs dan zal er meestal ook gekeken worden naar mensen die niet "solliciteren" naar een functie. Lang verhaal kort: kansloos ben je niet maar de kans dat er een "vacature" is, is vrij klein. :)
Waarom wordt er gekeken naar mensen die NIET "solliciteren"?

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

We kijken eerder naar wie er positief aanwezig zijn in een forumdeel. Dat houdt in, wie reageert er normaal, kundig, netjes en hoe vaak. Dat vinden we veel interessanter dan diegene die om de rol vragen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Chief schreef op maandag 10 december 2018 @ 06:26:
[...]

Waarom wordt er gekeken naar mensen die NIET "solliciteren"?
"Kinderen die vragen, worden overgeslagen"? :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
maratropa schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:56:
Ik zie dat "schop een modje" nog geen moderator heeft! Misschien mag @unezra daar wat aanmodderen? :>
Nah. :)

Zoals gezegd, het was beslist geen al dan niet verkapte sollicitatie. (Ik heb juist ergens na de zomer het beheer neergelegd van een compleet groepenconglomeraat op Facebook. Beheer nog wel paar groepen maar dat zijn heel rustige groepen en daar ben ik op 1 groep na, enkel mod, geen admin. De enige groep waar ik nog admin ben, is de groep van de stichting waarvan ik de activiteiten heb stil gelegd. Die groep kent letterlijk NUL activiteit, maar laat ik bestaan mochten we ooit opnieuw activiteiten willen ontplooien.)

Ik ben gewoon oprecht nieuwsgierig naar hoe het hier werkt en ben blij dat deze vraag ook echt op een leuke en inhoudelijke manier beantwoord word door de moderators en admins van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
Hero of Time schreef op maandag 10 december 2018 @ 08:39:
[...]

"Kinderen die vragen, worden overgeslagen"? :P
Dit zou ZO'N mooie reactie opleveren als dat ook bij vacatures zouden gelden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Alain schreef op zondag 9 december 2018 @ 22:28:
[...]

Voor spielerij is het bij de grotere releases altijd redelijk druk, er worden veel pists geplaatst maar die zijn lang niet allemaal zoals we het willen zien qua kwaliteit of omgangsnormen. Afhankelijk van hoe en wat kan dat een kwartier tot een paar uur op een dag kosten (voor 1 topic verdeeld over verschillende mods) . Kan mij nog herinneren dat bij de release van de ps4 ik in de kerstvakantie nog wel eens een paar uur bezig ben geweest om een topic op te ruimen. Monitor vertikaal gezet en gaan. Maar dat is oprecht verreweg het meest extreme geval wat ik heb mee gemaakt in 5 jaar als moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:21

JvS

Ik heb hem zelf ook

Chief schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:29:
[...]

Dit zou ZO'N mooie reactie opleveren als dat ook bij vacatures zouden gelden
Dat geldt ook bij sommige vacatures :). Niet bij de meeste uiteraard. Maar bij de mooie baantjes wel.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
JvS schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:54:
[...]

Dat geldt ook bij sommige vacatures :). Niet bij de meeste uiteraard. Maar bij de mooie baantjes wel.
“Neeeee, jij bent het niet geworden. Jij wilde veel en veel te graag. Nee, wij zijn op zoek naar mensen die helemaal niet reageren op onze vacature en die ook helemaal geen interesse hebben in deze baan.”

Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-06 13:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Chief schreef op maandag 10 december 2018 @ 10:56:
[...]

“Neeeee, jij bent het niet geworden. Jij wilde veel en veel te graag. Nee, wij zijn op zoek naar mensen die helemaal niet reageren op onze vacature en die ook helemaal geen interesse hebben in deze baan.”

Zoiets?
Er zijn meestal geen publieke vacatures. Wanneer die er wel zijn worden eigenlijk alleen de mensen die solliciteren bekeken omdat er daarvoor al gekeken is naar de mensen die eventueel geschikt zouden zijn waarbij er niemand echt uit sprong. Tegen de tijd dat we dus echt gaan vragen naar mensen met interesse hebben we dus intern allang dat proces dat hierboven benoemd is doorlopen en daarbij niemand gevonden.

Wanneer iemand een open sollicitatie doet is het een ander verhaal. Dan hebben we meestal ofwel geen vacature, ofwel die is er toevallig net wel maar dan hebben we misschien al een ander persoon in gedachten. Vaak (dus niet altijd) zijn mensen die ongevraagd solliciteren naar een "machtspositie" ook juist niet degenen die je meer rechten wil geven, vaak zijn dat "carrièremakers" en niet mensen die gewoon veel affiniteit hebben met het forum of de community.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-06 23:43
RoD schreef op maandag 3 december 2018 @ 07:59:
Eigenlijk komt dat niet of nauwelijks voor. De voornaamste reden waarom mensen stoppen met moderator zijn, is omdat ze er niet genoeg tijd meer voor hebben. Dat besef komt meestal als eerste bij de moderator in kwestie, en dan is het vaak zoiets als "hee, ik stop ermee". Eigenlijk heel simpel dus :)
Waarbij het soms wel apart is om te zien dat sommige mensen mod-af zijn en binnen een paar maanden ook hun karma-grafiek flatlinen. Die hebben de gehele interesse verloren uiteindelijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:49

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zijn de moderators echte personen dan?!? :o

* Falcon rent..

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Afbeeldingslocatie: https://i.kym-cdn.com/photos/images/original/000/293/447/905.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Euro's? Iedereen weet toch dat de crew zuiver en alleen in Henk coins wordt betaald?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:17
(jarig!)
Kan ik ook betalen in ribben?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:19

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bor schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:17:
[...]

Euro's? Iedereen weet toch dat de crew zuiver en alleen in Henk coins wordt betaald?
Hoe mine je Henk Coins?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:17
(jarig!)
Met je waterkoeler })

Je moet wel minimaal een 240mm rad hebben.

240MM Rad: 2Henkcoins / Uur
360MM Rad: 4.5Henkcoins / uur
480MM Rad: 8 Henkcoins / uur

[ Voor 28% gewijzigd door iCore op 10-12-2018 17:46 ]

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

Topicstarter
Alleen in nieren, armen en benen.
Hahahahaha! Zó accuraat!
(Ik heb ook wel de nodige verwensingen naar mijn hoofd geslingerd gekregen, waaronder bewerkte plaatjes met Hitler en mijn hoofd. Needless to say, dat leverde een permban op. In alle groepen. Tja, als je dan tóch denkt dat ik een nazi ben, dan ben ik in zo'n geval niet te beroerd om dat even te bevestigen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technomania

Technomania

Huiskamer verslaafde.

Plaatje klopt niet.

* Technomania is geen eigenaar van Tweakers >:) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:25

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Okee, de vragen zijn wel beantwoord, en dit is ook wel genoeg onzin. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.