Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvalken
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Mijn vraag
Beste Tweakers!
Ik heb een probleem, ik heb dus de Ziggo Wifi booster (TP-Link Archer C7v2) en wilde hier https://dd-wrt.com/ op instelleren, dit heb ik vaker gedaan dus weet hoe dit moest.

Echter nu het probleem, het apparaat gaat zich na uploaden instellen, Terwijl dit gebeurt wil ik weglopen en blijf achter de stroom kabel hangen (Je raad het al) stroom kabel er uit en een brick.
ben hier al een tijdje mee bezig maar krijg het niet voor elkaar.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ziggo Wifi booster (TP-Link Archer C7v2)
Laptop met zowel Wifi als Lan met windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb meerdere keren gegoogled en kom elke keer op hetzelfde terug inclusief de uitleg van een van onze mede tweakers genaamd "nickyb2" op topic https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1674027/1
Terugzetten Ziggo firmware?
Download een TFTP server (bijvoorbeeld deze)
Download de Ziggo firmware hier
Verbind je laptop/computer met de router middels de LAN 1 poort.

Geef je laptop/computer een statisch ip nummer als volgt:
IP: 192.168.0.66
Netmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.0.1

Hernoem het ziggo firmware bestand naar: ArcherC7v2_tp_recovery.bin
Zet je TFTP server gereed om te luisteren op je 192.168.0.66 interface en zet de directory goed zodat het ArcherC7v2_tp_recovery.bin bestand in de root staat.

Schakel de router uit.
Houdt de WPS knop in.
Schakel de router in.

Wacht totdat de WPS lamp aan gaat en even blijft branden, laat dan de WPS knop los. Als het goed is zie je in je TFTP server dat er een bestand wordt gedownload. Nu is het even wachten totdat de modem gaat herstarten en zou je de ziggo-ap-xxxx Wifi netwerk weer moeten kunnen vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dvalken
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-01-2024
Op wonderbaarlijke wijze is het me alsnog gelukt volgens de aangegeven uitleg (3x geprobeerd en ineens pakt hij hem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:30
Heb je geluk gehad dat hij nog niet begonnen was, al gereed om in ieder geval een deel nog werkte.
Als hij echt gebricked was kun je zo'n ding alleen nog redden door er een seriele kabel voor te maken en hem via de bootconsole je fixen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.