Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget PC ~800

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Vooral gamen, maar gaat ook gebruikt worden huis tuin en keuken surfen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Het liefst 800 euro, het staat nu rond de 840, (actuele prijzen kloppen volgens mij niet helemaal :? )
Ik zou het ook erg fijn vinden om van jullie te horen wat er minder kan in mijn lijst, waardoor het dichter bij de 800 komt, en natuurlijk ook gewoon feedback over de lijst zelf. Ik koop trouwens bij Azerty, goede dingen over gehoord.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Ik denk dat het wel klopt, maar als er iets is dan zal ik dit verduidelijken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik had eerst een lijstje met de intel I5-8400 maar later werd mij aangeraden om over te stappen naar een Ryzen 5 2600 i.v.m. budget. Ik heb geen voorkeur naar een merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Het liefst gewoon 60fps op 1080p en dan maakt low/medium/high me niet zoveel uit. (FO4, Overwatch etc.)

Ga je overklokken?
Nee, alhoewel, ik weet het niet zo zeker, hulp word gewaardeerd!

Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Standaard instellingen lijken mij prima

Wat verwacht je van ons? Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen? Ik wil gewoon een systeem wat een beetje kan gamen en wat goed en stevig in elkaar zit, natuurlijk zoveel mogelijk bang-for-buck eruit halen maar ook mijn lijst met behulp van jullie iets naar beneden te krijgen, ik ben zelf nu ongeveer al een jaar bezig, (eerst dat gedoe met de prijzen :| ) al heb ik niet zo veel verstand van onderdelen samenstellen, ik zou het erg waarderen als jullie mij daarmee dus kunnen helpen. (Dit is mijn eerste keer op dit forum, excuses voor als er iets mis gaat. |:( 8)7 ) Alvast bedankt! :D ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,25€ 163,25
1Gigabyte Aorus X470 Ultra Gaming€ 136,99€ 136,99
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 269,50€ 269,50
1Corsair Carbide Series 270R Window€ 58,90€ 58,90
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M1A2400C14€ 63,50€ 63,50
1Cooler Master MWE Bronze 450€ 39,90€ 39,90
1Adata Ultimate SU800 512GB€ 78,90€ 78,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,94

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 11:51 . Reden: Bijbehorende informatie ]

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:47
Beter in balans.
Iets snellere videokaart, goedkoper moederbord, sneller ram, veel betere voeding en andere ssd.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 84,95€ 84,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 238,99€ 238,99
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 95,-€ 95,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 64,-€ 64,-
1Crucial MX500 m.2 500GB€ 80,95€ 80,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 786,04

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:44
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1Gigabyte Radeon RX 580 GAMING 8GB€ 231,-€ 231,-
1Cooler Master MasterBox Lite 5€ 44,90€ 44,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 122,-€ 122,-
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,-€ 51,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 80,28€ 80,28
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 767,38

- Iets goedkopere kast, maar dat is persoonlijk. Meer dan 50 euro vind ik zonde met zo'n budget.
- Misschien kwalitatief iets mindere voeding maar zeker geen slechte en beter verkrijgbaar. Vooral dat laatste is een chronish probleem met Bitfenix. Ook zou ik persoonlijk voor de 500W variant gaan mocht je in de toekomst nog upgrades willen doen.
- Iets goedkoper moederbord maar met alle nodige features of mis je iets?
- Videokaart met gratis games en gratis verzenden.
- 16GB dual channel geheugen. Ik zou echt geen 8GB single channel aanraden met zo'n PC.
- Betere SSD. Hoewel Crucial prima SSD's zijn, blijft Samsung de absolute top en het past in je budget. Ook zie ik geen reden voor een m.2 uitvoering in een desktop kast behalve een extra SATA kabeltje maar als dat het ergste is..

In totaal 780 euro incl. GRATIS verzenden + GRATIS games bij Megekko (mijn favoriete shop). Zo heb je nog een paar tientjes speling voor extra investeringen naar keuze.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor jullie feedback, ik ben nu mijn lijstje aan het bewerken, maar ik heb toch nog een paar vraagjes.
1. Ik heb nog geen monitor, en klopt het niet dat je voor deze videokaart iets anders nodig hebt?
2. Mis ik dan nog iets? Dat ik bvb zelf nog kabels moet bijkopen?
Dat moederbord is trouwens prima, ziet er erg goed en stevig uit.
Ik zal zo spoedig mogelijk mijn nieuwe lijst posten.

• chim0
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 08:22:
Erg bedankt voor jullie feedback, ik ben nu mijn lijstje aan het bewerken, maar ik heb toch nog een paar vraagjes.
1. Ik heb nog geen monitor, en klopt het niet dat je voor deze videokaart iets anders nodig hebt?
Je bedoelt Freesync? Kan je filteren in de pricewatch onder "Beeldtechniek" maar of je dat waard vindt..
2. Mis ik dan nog iets? Dat ik bvb zelf nog kabels moet bijkopen?
DVD brander? Alleen past die niet in deze kast. Dan zou je een andere moeten nemen of een externe, maar dat is lelijk. Extra harde schijf of SSD voor opslag? Andere koeler? Er zitten 2 SATA kabels bij het moederbord. Je hebt er 1 nodig voor je SSD. Alleen zie ik nergens dat er een stroomkabel bij zit, zowel bij het moederbord als de kast niet. Ik dacht dat er vroeger altijd eentje bij zat, dus daar moet je even op letten en anders even naar de lokale kringloopwinkel.
Dat moederbord is trouwens prima, ziet er erg goed en stevig uit.
Ja toch? Lijkt me een prima bordje. Je gaat toch niet overklokken. Let er alleen op dat je gelijk de laatste BIOS update erop zet of vraag anders de winkel of ze dat voor je willen doen. Als het gratis is tenminste, hoor. Als ze er 20 euro ofzo voor rekenen, is het niet waard. Of anders een ervaren iemand vragen. Kan gewoon via de UEFI BIOS via internet.
Ik zal zo spoedig mogelijk mijn nieuwe lijst posten.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de roe krijgt.. <+:) :+

Verwijderd

Topicstarter
[quote]chim0 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:41:
[...]

Je bedoelt Freesync? Kan je filteren in de pricewatch onder "Beeldtechniek" maar of je dat waard vindt..

Ik denk het ja, ik zoek nu ook naar een budget monitor tussen de 100-200

DVD brander? Alleen past die niet in deze kast. Dan zou je een andere moeten nemen of een externe, maar dat is lelijk. Extra harde schijf of SSD voor opslag? Andere koeler? Er zitten 2 SATA kabels bij het moederbord. Je hebt er 1 nodig voor je SSD. Alleen zie ik nergens dat er een stroomkabel bij zit, zowel bij het moederbord als de kast niet. Ik dacht dat er vroeger altijd eentje bij zat, dus daar moet je even op letten en anders even naar de lokale kringloopwinkel.

Er staat "voedingskabel" bij, dat is hetzelfde toch? Ook snap ik niet waarom mensen een ssd en en hdd nemen, SSD voor de OS en games, maar als je dan b.v.b. games op je hdd zet gaat het dan weer niet veel langzamer?

Ja toch? Lijkt me een prima bordje. Je gaat toch niet overklokken. Let er alleen op dat je gelijk de laatste BIOS update erop zet of vraag anders de winkel of ze dat voor je willen doen. Als het gratis is tenminste, hoor. Als ze er 20 euro ofzo voor rekenen, is het niet waard. Of anders een ervaren iemand vragen. Kan gewoon via de UEFI BIOS via internet.

Zal ik wel even naar kijken zo

Mijn lijstje is klaar, het komt nu uit op 806 euro, (pricewatch staat de op 790 maar da's zonder verzendkosten, bij megekko betaal je die ook)

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 74,95€ 74,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 238,99€ 238,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 122,-€ 122,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 789,37

Ik heb de behuizing zo gelaten, ik vind het die 20 euro meer zeker waard, ziet er erg mooi en schoon uit.
Ik heb ook voor de sapphire RX gekozen, ziet er mooier en strak uit, even duur en even goed volgensmij.
Ik heb ook gewoon de 400w voeding gekozen die jij aangeraden hebt, ziet er goed uit, als ik er weer aan ga sleutelen (Over een lange tijd pas) denk ik dat ik ook gewoon een nieuwe voeding koop. Bedankt voor al je hulp tot nu toe! _/-\o_ :)

[Heb een geen idee hoe je goed quote 8)7 ]

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:47
chim0 schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:41:
Let er alleen op dat je gelijk de laatste BIOS update erop zet of vraag anders de winkel of ze dat voor je willen doen. Als het gratis is tenminste, hoor. Als ze er 20 euro ofzo voor rekenen, is het niet waard. Of anders een ervaren iemand vragen. Kan gewoon via de UEFI BIOS via internet.
Waarom dat dan? Het moederbord ondersteunt uit de doos de cpu. Bios updaten kan @Verwijderd eenvoudig zelf doen.

Een mATX bordje in een ATX kast met raam vind ik geen goed idee.

Wat het geheugen betreft zie ik vaker pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 niet dan wel ondersteunt worden. LPX 3000 C15 wordt breder geaccepteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Wat word daar mee bedoeld? Ander moederbord zoeken? Dit is een beetje verwarrend nu, werkt het geheuegen nou of niet?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd FreeSync is een optie van AMD waar je strakker beeld mee kunt krijgen (vaak bij betaalbare schermen)
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 235,99€ 235,99
1Fractal Design Define S - Window€ 61,-€ 61,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 121,50€ 121,50
1Crucial BX500 480GB€ 68,95€ 68,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 791,59

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Bedankt voor een nieuw lijstje maar misschien kan je ook even kijken naar wat ik nu heb? Het is erg moeilijk om het elke keer aan te passen, en waarom verander je sommige onderdelen? Het is fijn om te weten wat ik namelijk beter kan doen, :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:55:
Hoi! Bedankt voor een nieuw lijstje maar misschien kan je ook even kijken naar wat ik nu heb? Het is erg moeilijk om het elke keer aan te passen, en waarom verander je sommige onderdelen? Het is fijn om te weten wat ik namelijk beter kan doen, :)
Dit is mijn gedacht op je lijstje. Goede ATX kast en passende ATX moederbord. alles prima met elkaar geschikt. maar er zijn zoveel opties en gedachtes. Dit is mijn build voor +- €800,- setje.
(zie nu net dat de Crucial MX500 bijna even duur is als de BX pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB. BX is de goedkopere serie)

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 01-12-2018 14:08 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Topicstarter
Haha, je hebt me overgehaald om de fractical design kast te nemen, zeer net, strak en een goede prijs. Wat vind je van de SSD die ik nu heb? En of het moederbord goed is. (zag dat je zei dat het past maar eerder zei iemand dat je geen micros plaatst :?)

EDIT: Zit er trouwens een HDMI kabel (en anderen) bij m'n moederbord?

Ik wacht geduldig. :w

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2018 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bump?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:44:
Haha, je hebt me overgehaald om de fractical design kast te nemen, zeer net, strak en een goede prijs. Wat vind je van de SSD die ik nu heb? En of het moederbord goed is. (zag dat je zei dat het past maar eerder zei iemand dat je geen micros plaatst :?)

EDIT: Zit er trouwens een HDMI kabel (en anderen) bij m'n moederbord?

Ik wacht geduldig. :w
Nee. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Haha eigenlijk dus wel (Alle kabels die ik nodig hebben zitten er bij hoor! Geen idee waarom de andere niet meer reageren, toch maar geen sinterklaas ;w <+:) :S)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2018 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
En aan nee heb ik niet zoveel eigenlijk

• chim0
Uszka schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:39:
[...]

Waarom dat dan? Het moederbord ondersteunt uit de doos de cpu. Bios updaten kan @Verwijderd eenvoudig zelf doen.
Lees vaak dat het niet werkt met Ryzen 2, maar dat is waarschijnlijk dan een andere chipset. B450 zou inderdaad uit de doos moeten werken. Maar sowieso ben ik van alles updaten dus vandaar ook.

En hoe eenvoudig @Verwijderd dat zelf kan doen, weet ik niet. Dat kan alleen hij ons vertellen.
Een mATX bordje in een ATX kast met raam vind ik geen goed idee.
Is persoonlijk en mij om het even. Ik geef weinig om uiterlijk dus ook hier is het aan TS of ie het belangrijk vindt of niet. Het gaat om de werking van de PC en daar heeft dit niks mee te maken en anders pak je voor een tientje meer de pricewatch: ASRock B450 Pro4 als je perse ATX wilt.
Wat het geheugen betreft zie ik vaker pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 niet dan wel ondersteunt worden. LPX 3000 C15 wordt breder geaccepteerd.
Zal wel meevallen. Bij deze tweaker Gilotto draait het prima met een 2600 op een B450 bord. Zal per bord ook wel verschillend zijn. Ryzen en geheugen is een bekend verhaal en QVL lijsten zeggen ook niet alles.

Maar wat jij wilt, dan pak je die andere. Is mij om het even.
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 12:57:
Wat word daar mee bedoeld? Ander moederbord zoeken? Dit is een beetje verwarrend nu, werkt het geheuegen nou of niet?
Niks, is puur voor het uiterlijk. Een mATX bord is korter dan een ATX bord en als je een kast hebt met zijraam, zie je misschien een stukje van de kast. Maar nogmaals, dat is persoonlijk en heeft verder niks met de werking van de PC te maken. En dat er op een ATX bord misschien extra sloten zitten, maar de vraag is aan jou of je die gaat gebruiken.
Verwijderd schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 14:44:

Wat vind je van de SSD die ik nu heb?
Die BX500 is een budget SSD en zou ik niet aanraden voor jouw PC. Is echt een SSD voor opa en oma's PC en simpele PC'tjes. Je moet gewoon een goede SSD hebben. Zoals gezegd is de MX500 een prima SSD, maar zou ik al zei, zou ik persoonlijk voor de 860 EVO gaan. Dan heb je de echt de absolute topper in huis.
En of het moederbord goed is. (zag dat je zei dat het past maar eerder zei iemand dat je geen micros plaatst :?)
Zie mijn eerdere reactie over mATX vs. ATX moederbord.
Verwijderd schreef op zondag 2 december 2018 @ 13:22:

Haha eigenlijk dus wel (Alle kabels die ik nodig hebben zitten er bij hoor!
Welke dan? Stroomkabel en HDMI kabel? En waar zat de stroomkabel bij en waar zat de HDMI kabel bij?
Geen idee waarom de andere niet meer reageren, toch maar geen sinterklaas ;w <+:) :S)
offtopic:
Druk en vervelend weekend gehad. Heel erg vervelend.

PS: Je kan je laatste reactie aanpassen door op de "Wijzig" knop te klikken. Je hoeft dus niet telkens een nieuwe reactie te plaatsen. ;)

En quoten kan door [quote.]Tekst hier[/quote.] te gebruiken (maar dan zonder puntjes) of het quote knopje. Dat is de één na laatste van rechts met die twee blauwe pijltjes, die naar binnen wijzen.

[ Voor 50% gewijzigd door chim0 op 03-12-2018 05:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
chim0 schreef op maandag 3 december 2018 @ 04:51:
[...]

Lees vaak dat het niet werkt met Ryzen 2, maar dat is waarschijnlijk dan een andere chipset. B450 zou inderdaad uit de doos moeten werken. Maar sowieso ben ik van alles updaten dus vandaar ook.

En hoe eenvoudig @Verwijderd dat zelf kan doen, weet ik niet. Dat kan alleen hij ons vertellen.
Ik heb nog geen idee hoe dat werkt, maar ik denk dat het wel zal lukken!
[...]

Is persoonlijk en mij om het even. Ik geef weinig om uiterlijk dus ook hier is het aan TS of ie het belangrijk vindt of niet. Het gaat om de werking van de PC en daar heeft dit niks mee te maken en anders pak je voor een tientje meer de pricewatch: ASRock B450 Pro4 als je perse ATX wilt.
Ik zal wel even kijken, ik kijk toch nooit in mijn kast en ik bedoel, dit is wel een budget dus ja, besparen op looks ook.
[...]

Zal wel meevallen. Bij deze tweaker Gilotto draait het prima met een 2600 op een B450 bord. Zal per bord ook wel verschillend zijn. Ryzen en geheugen is een bekend verhaal en QVL lijsten zeggen ook niet alles.

Maar wat jij wilt, dan pak je die andere. Is mij om het even.
Ja, ik heb niks ergs gezien, en dit is het goedkoopst

[...]

Niks, is puur voor het uiterlijk. Een mATX bord is korter dan een ATX bord en als je een kast hebt met zijraam, zie je misschien een stukje van de kast. Maar nogmaals, dat is persoonlijk en heeft verder niks met de werking van de PC te maken. En dat er op een ATX bord misschien extra sloten zitten, maar de vraag is aan jou of je die gaat gebruiken.
Nee, gewoon 2 sticks ram is genoeg, ik ga ook niet overklokken of iets dergelijks

[...]

Die BX500 is een budget SSD en zou ik niet aanraden voor jouw PC. Is echt een SSD voor opa en oma's PC en simpele PC'tjes. Je moet gewoon een goede SSD hebben. Zoals gezegd is de MX500 een prima SSD, maar zou ik al zei, zou ik persoonlijk voor de 860 EVO gaan. Dan heb je de echt de absolute topper in huis.

[...]

Zie mijn eerdere reactie over mATX vs. ATX moederbord.
:*)

[...]

Welke dan? Stroomkabel en HDMI kabel? En waar zat de stroomkabel bij en waar zat de HDMI kabel bij?
HDMI bij beeldscherm, voedingskabel bij voeding, rest zit ook bij de voeding

[...]

offtopic:
Druk en vervelend weekend gehad. Heel erg vervelend.

PS: Je kan je laatste reactie aanpassen door op de "Wijzig" knop te klikken. Je hoeft dus niet telkens een nieuwe reactie te plaatsen. ;)
Ik heb ook een paar vervelende dagen gehad, sorry voor mijn late reactie! :X
En quoten kan door [quote.]Tekst hier[/quote.] te gebruiken (maar dan zonder puntjes) of het quote knopje. Dat is de één na laatste van rechts met die twee blauwe pijltjes, die naar binnen wijzen.
hopelijk gaat het nu maar ja

Ik heb mijn best gedaan, en dit is nog steeds het resultaat! Misschien nog een keertje checken of alles klopt, waarschijnlijk ga ik ooit wel een ssd erin doen maar dat is nu overbodig, bedankt voor al jullie hulp! :D _/-\o_ :) EDIT: Ah, nu staan mijn reacties in het grijze vak 8)7 :?

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 65,-€ 65,-
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 235,99€ 235,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 119,-€ 119,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 775,52

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@chim0 Als een BX500 480GB nodig is om binnen bepaald budget te vallen, is er niets mis mee. er is altijd beter. momenteel zit er maar een tientje verschil in aanschaf, dus is de Samsung prima, maar is deze Beter pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB

• chim0
Verwijderd schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:21:
[...]

hopelijk gaat het nu maar ja

Ik heb mijn best gedaan, en dit is nog steeds het resultaat! Misschien nog een keertje checken of alles klopt, waarschijnlijk ga ik ooit wel een ssd erin doen maar dat is nu overbodig, bedankt voor al jullie hulp! :D _/-\o_ :) EDIT: Ah, nu staan mijn reacties in het grijze vak 8)7 :?
Nu is ie goed inderdaad. :)
Prima lijstje, al zullen sommigen weerstand bieden tegen het "mATX moederbord/ATX kast combinatie" verhaal. Dan moet je voor de pricewatch: ASRock B450 Pro4 gaan.
Hackus schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:28:
@chim0 Als een BX500 480GB nodig is om binnen bepaald budget te vallen, is er niets mis mee. er is altijd beter. momenteel zit er maar een tientje verschil in aanschaf, dus is de Samsung prima, maar is deze Beter pricewatch: Crucial MX500 2,5" 500GB
Nee, de BX500 is echt een super duper mega ultra budget instap SSD, die bedoeld is voor opa en oma's PC die af en toe gebruikt wordt en zou ik absoluut niet aanraden voor een game PC zoals deze, die intensief gebruikt wordt en waarop veel gegamed en veel naar toe gelezen en geschreven wordt voor een lange termijn. Lees je maar eens in over de BX500. Daar ontbreekt bijvoorbeeld DRAM cache om de kosten te drukken wat ten kosten gaat van de prestaties en levensduur.

En de MX500 beter dan 860 EVO? Nee, zoals gezegd is de MX500 een prima SSD maar de 860 EVO staat daar toch net boven en past makkelijk in het budget dus zou ik altijd daarvoor gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zodadelijk besteld! Dank je wel voor al jullie informatie! Het wordt erg gewaardeerd. _/-\o_ ;)

• chim0
En wat is "het" precies? Lijstje graag! :P

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het lijstje geworden, het meeste is het zelfde, alleen het moederbord waar jij naar toe wees kreeg ik alleen als AB450 pro 4 en niet B450 pro4, maar het klopt waarschijnlijk wel. (Zelfs bij de wenslijst kreeg ik geen optie met AB450 pro4 of Megekko zit verkeerd?)
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock B450M Pro4€ 73,95€ 73,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 243,-€ 243,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16€ 116,99€ 116,99
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,94

Ik heb je advies opgevolgd en bij Megekko besteld, het zou morgen moeten aankomen, ik houd jullie op de hoogte!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd B450M Pro4 is Micro-ATX. zonder de M is het ATX
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc bovenste twee. A hoort er niet bij, dat is een fout van hun https://www.asrock.com/mb/AMD/B450%20Pro4/index.asp

[ Voor 69% gewijzigd door Hackus op 15-12-2018 15:47 ]

• chim0
Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 09:54:

Ik heb je advies opgevolgd en bij Megekko besteld, het zou morgen moeten aankomen, ik houd jullie op de hoogte!
Haha, nou je hoefde niet alleen mijn advies op te volgen, hoor. Mag ook wel van anderen. ;)

Maar gefeliciteerd met je nieuwe PC! Mooie bak. Bijna dezelfde als die ik zou willen, alleen andere kast en videokaart.

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450M Pro4€ 73,95€ 73,95
1Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G€ 155,-€ 155,-
1Cooler Master CMP 500 (zonder voeding)€ 39,49€ 39,49
1Samsung 860 EVO 500GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 678,43

En zoals @Hackus inderdaad zei, moet het B450 zijn en niet AB450 dus foutje van Megekko.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Best wel een beest van een gamebak!

Verwijderd

Topicstarter
Ik schrijf nu vanaf mijn nieuwe pc! In elkaarzetten, installeren en alles duurde meer dan 6 uur.. haha.. maar het is eindelijk gelukt, ertg snel en wat een verschil. Alleen is mijn ssd maar 465 GB en niet 500, kan door Windows installatie komen? Geen idee waarom, ben wel benieuwd. 8)7 |:(

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
@Verwijderd
Top! Prima pc!
Dat verschil tussen 465GB en 500GB klopt, is normaal, en niet jouw fout.
zie bijvoorbeeld:
Wat is de werkelijke grootte van de schijf

• Willem Wever
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
@Verwijderd Goed bezig! Ik heb bijna dezelfde set gekocht:
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock B450 Pro4€ 82,95€ 82,95
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 251,-€ 251,-
1BitFenix Formula Gold 450W€ 61,-€ 61,-
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 73,90€ 73,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 748,84

Ben nu aan het bouwen. Vraagje: welke geheugen sloten heb je gebruikt? A2 & B2? En draait het op 3000 MHz?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:41:
Geen idee waarom, ben wel benieuwd. 8)7 |:(
Ze weten bij Microsoft nog steeds niet het verschil in Gibibyte en Gigabyte. De SSD is 500 Gigabyte en 465 Gibibyte, maar bij Microsoft halen ze Gigabyte en Gibibyte door elkaar en zeggen ze 465 Gigabyte, wat dus niet juist is.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1