Ik woon in een gerenoveerde woning.
De bedoeling is om tegen 2020 te kunnen verhuizen naar een nieuwbouw.
Het idee is om de huidige woning te verkopen, of te verhuren.
Een ander idee is om tegen dan een eigen bedrijf op te starten.
Een mogelijkheid is dus om de huidige woning, te verkopen/verhuren aan het eigen bedrijf (bv/bvba/sprl*).
Bij verkoop kan ik de personnlijke lening aflossen, en zal het bedrijf een lening openen.
Geen idee hoe een eigen bedrijf gaan lopen, heb er wel zin in. Maar wat als de boeken toe gaan?
De bank zal het pand dan verkopen. Stel dat ik te duur verkocht heb aan mijn bedrijf, en de lening dan niet kan worden vereffend?
Persoonlijk maakt het niet uit, ik heb het geld uit de verkoop.
Veel mensen zouden dit dan toch zo doen? Is dit een scenaria van een wallstreet-wolf?
De bedoeling is om tegen 2020 te kunnen verhuizen naar een nieuwbouw.
Het idee is om de huidige woning te verkopen, of te verhuren.
Een ander idee is om tegen dan een eigen bedrijf op te starten.
Een mogelijkheid is dus om de huidige woning, te verkopen/verhuren aan het eigen bedrijf (bv/bvba/sprl*).
Bij verkoop kan ik de personnlijke lening aflossen, en zal het bedrijf een lening openen.
Geen idee hoe een eigen bedrijf gaan lopen, heb er wel zin in. Maar wat als de boeken toe gaan?
De bank zal het pand dan verkopen. Stel dat ik te duur verkocht heb aan mijn bedrijf, en de lening dan niet kan worden vereffend?
Persoonlijk maakt het niet uit, ik heb het geld uit de verkoop.
Veel mensen zouden dit dan toch zo doen? Is dit een scenaria van een wallstreet-wolf?
* De besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid of in het kort besloten vennootschap (in Nederland afgekort tot bv, in België bvba of sprl (société privée à responsabilité limitée),[1] vroeger pvba[2]) is een rechtspersoon waarvan het aandelenkapitaal verdeeld is in aandelen die niet vrij overdraagbaar zijn; de aandelen staan op naam.