Android one in pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amasik
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07-2024
In de pricewatch voor smarthphones kan ik kiezen op "serie besturingsysteem" en "mobiel besturingssysteem"
(typefoutje :) )
Kan er een extra selectie toegevoegd worden zodat ik kan filteren op toestellen die aan Android one voldoen?

Zakelijk gezien zou ik dat namelijk als voorwaarde willen stellen voor onze toestellen maar ik kan er op tweakers niet makkelijk op filteren.

Beste antwoord (via Amasik op 17-05-2019 10:18)

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:00

Mooijekind

Manager Product Content
Het aantal toestellen wat het tot nu toe heeft valt te overzien en nij nieuwe toestellen kunnen we dit inderdaad wel achterhalen.
Vanaf nu kun je dus ook filteren op Android One binnen de pricewatch. Het filter is te vinden onder het kopje 'Besturingssysteem' .

Alle reacties

• BartvanOranje
  • Registratie: Februari 2012
  • Niet online
Het is al vaker gevraagd: Android programma's bij Smartphone Pricewatch
Heb intern nog even overlegd. Voor alle apparaten (telefoon, tablet, pc,etc.) vermelden wij alleen de versie van het besturingssysteem en updaten dat als er een nieuwe versie is. De diverse programma's zoals One, Enterprise, Project Treble (misschien nog meer) gaan wij op dit moment niet weergeven.
De reden dat wij dit soort programma's niet vermelden is dat onze content-leveranciers deze informatie nooit doorgeven en ook fabrikanten geven weinig informatie. Als wij daardoor incorrecte informatie tonen, die ook weer snel verouderd, veranderd of niet te vinden is, dan wordt het erg lastig.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amasik
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-07-2024
Is dat misschien een kip/ei probleem. Als er eenmaal een groot platform is als de pricewatch van Tweakers en de eerste winkel geeft actief deze informatie door dan zal de rest dat vast ook gaan doen.

Er wordt vanuit allerlei hoeken gemopperd over de versnippering van het Android platform doordat fabrikanten hun producten niet van een update voorzien. Via deze weg zou Tweakers juist kunnen bijdragen aan steun voor de mensen om actief op zoek te gaan naar goed ondersteunde producten.

Nemen jullie deze vraag dan wel op zijn minst mee in de gesprekken die jullie ongetwijfeld voeren met de content leveranciers? Coolblue en Belsimpel noemen het zelfs specifiek als pluspunt van een telefoon als deze Android one heeft, en de mediamarkt noemt het besturingssysteem in zijn totaliteit zelfs "
Android One Oreo 8.1" alsof het een specifieke Android versie is.

Zelfs mijn schoonmoeder adviseert haar zussen dat ze een Android one toestel moeten nemen ipv enkel Android dus het wordt echt wel vaker gezien als de bepalende factor voor de keuze van een telefoon. Bijna net zo belangrijk als de keuze tussen iOS en Android. Sinds Google gestopt is met de Nexus lijn en de Pixels zo ontzettend duur zijn is het voor mij iig een minimale eis voor een volgend toestel.

Ik begrijp de argumentatie om dit nu niet te doen, maar hoop wel dat jullie mee kunnen helpen in de brede adoptie van dit programma op wat voor manier dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
We zijn nu weer een half jaartje verder, is hier al iets meer duidelijkheid over? Geven fabrikanten al duidelijker door dat ze bvb Android one leveren?

Ik zoek namelijk ook zo'n telefoon, en ben ik aan gewezen op lange zoektochten of vraag topic's ofzo. Terwijl het voor veel mensen erg belangrijk is om een tijdje updates te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Ik ga er deze week weer even tijd voor vrij maken om te kijken hoe het er nu mee staat. Ik kom er dus op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Lijkt mij ook nog steeds een hele goede toevoeging.
Mooijekind schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:19:
Ik ga er deze week weer even tijd voor vrij maken om te kijken hoe het er nu mee staat. I
Carharttguy schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:03:
Geven fabrikanten al duidelijker door dat ze bvb Android one leveren?
De fabrikanten die Android One gebruiken geven dat wel altijd aan, maar of hiermee ook automatisch een filter gevuld kan worden weet ik niet. Maar handmatig moet in principe ook nog goed te doen zijn. Voor zover ik weet zijn de onderstaande toestellen momenteel de Android One toestellen:
- Xiaomi Mi Ax-Serie (A1, A2, A2 Lite)
- Nokia toestellen (uitgekomen na de Nokia 8, met uitzondering van de Android Go modellen)
- Motorola One
- HTC U11 life
- Een aantal / alle toestellen van General Mobile

[ Voor 20% gewijzigd door rens-br op 06-05-2019 09:46 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• Mooijekind

Mooijekind

Manager Product Content
Het aantal toestellen wat het tot nu toe heeft valt te overzien en nij nieuwe toestellen kunnen we dit inderdaad wel achterhalen.
Vanaf nu kun je dus ook filteren op Android One binnen de pricewatch. Het filter is te vinden onder het kopje 'Besturingssysteem' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Mooijekind schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:08:
Waarom staat Android One apart vermeld en niet onder "mobiel besturingssysteem"? :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:11
Raven schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:51:
[...]

Waarom staat Android One apart vermeld en niet onder "mobiel besturingssysteem"? :?
Omdat Android One ondersteuning niets zegt over welke versie van Android een toestel draait?
Nu kun je filteren op toestellen met Android One en Android 8 of 9 bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
(jarig!)
Mooijekind schreef op vrijdag 10 mei 2019 @ 14:08:
Toevallig ben ik mij nu aan het oriënteren voor een nieuwe Android Toestel, en eerlijk gezegd lijkt mij het best prettig om Android One op een toestel te hebben omdat deze heerlijk kaal is.

Maar nou zit ik ea te filteren in de geweldige filter opties die we @ tweakers pricewatch hebben maar onder besturingssysteem kom ik helaas geen Android One tegen tussen de besturingssystemen.

Zie https://imgur.com/mgxvQwj voor screenshot.

Wellicht zie ik iets over het hoofd, of is de Android One filter optie voor een reden weggehaald? Maar is het wel mogelijk om deze filter optie weer terug te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DrDeathhand schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:37:
[...]

Toevallig ben ik mij nu aan het oriënteren voor een nieuwe Android Toestel, en eerlijk gezegd lijkt mij het best prettig om Android One op een toestel te hebben omdat deze heerlijk kaal is.

Maar nou zit ik ea te filteren in de geweldige filter opties die we @ tweakers pricewatch hebben maar onder besturingssysteem kom ik helaas geen Android One tegen tussen de besturingssystemen.

Wellicht zie ik iets over het hoofd, of is de Android One filter optie voor een reden weggehaald? Maar is het wel mogelijk om deze filter optie weer terug te plaatsen?
->Besturingssysteem (2) -> Android One -> Klik 'Ja'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Ik wel

categorie: Smartphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
[...]

Je kijkt onder "Serie besturingssysteem" maar je moet iets verder naar beneden scrollen daar staat "Besturingssysteem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-09 17:14
(jarig!)
Audiowaste schreef op maandag 2 maart 2020 @ 13:41:
[...]

Je kijkt onder "Serie besturingssysteem" maar je moet iets verder naar beneden scrollen daar staat "Besturingssysteem".
Ahhh, thanks Audiowaste!

Zoals ik al aangaf dat ik er waarsch overheen aan t kijken was, haha dat klopt dus ook.

Again thanks!
Pagina: 1