Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Android programma's bij Smartphone Pricewatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4Henk 'm!

• CheckItOut
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:58
Misschien is het een idee om een filter toe te voegen bij de sectie voor smartphone's voor de Android programma's als:
Android Enterprise Recommended (https://www.android.com/enterprise/recommended/)
Android One (https://www.android.com/one/)

Dit heeft namelijk invloed op duur van software-support en kan helpen keuze's te maken qua android smartphone.

Een veld voor End of Life / Support / Updates is misschien nog te vroeg omdat fabrikanten nog te vaag zijn met hoe lang ze een device supporten of wanneer deze periode ingaat. Dit zou echter wel helpen bij een goed geinformeerde keuze maken.
In een ideale wereld zou je 2 datums zien: 1 datum tot wanneer ze meegaan in de major android releases en 1 tot wanneer ze security updates blijven verschaffen. Sinds Treble zou dit voor fabrikanten een stuk makkelijker moeten zijn.

ERROR # 26633: NO SIGNATURE INSPIRATION

Acties:
  • +1Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-01 15:17

teacup

Think First, Write Later

Met je suggestie kan ik het wel eens zijn. Er is trouwens al wel een hele discussie over het vastleggen van update beleid van fabrikanten in het algemeen (Feat. request: updatebeleid fabrikant vermelden bij apparaat) ook getriggered door de smartphones categorie.

Je suggestie zou wel een pragmatische eerste stap kunnen zijn van een dergelijke registratie. Zou tweakers alleen al bij de toestellen vastleggen of de fabrikant zich voor het toestel conformeert aan een of ander update programma (met een kop en een staart) dan is er al heel wat gewonnen. Dat dit veldje bij veel fabrikanten vooralsnog leeg blijft, ach, dat is eigenlijk ook informatie.

Wat mij betreft begint tweakers gewoon met de vermelding van de transparantie update programma's, dan kunnen mensen die er belang in stellen er in ieder geval op sorteren. Nu betrap ik mij er op dat ik deze informatie vaak van externe bronnen haal, en zoiets zou voor tweakers toch moeten werken als een rode lap.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Er is bij smartphones al een mogelijkheid om Android One te selecteren: :)
categorie: Smartphones

Het volgende had ik al eens eerder geschreven
Het zou mooi zijn om updates weer te geven, helaas gaat de uitwerking niet werken. Deze informatie is zo snel verouderd of wordt zo snel aangepast dat het voor ons onmogelijk is om dit correct weer te geven. Fabrikanten geven deze informatie niet en ook onze content-leveranciers zijn niet bekend met deze informatie. Als wij daardoor telkens incorrecte informatie tonen (die snel verouderd/veranderd en niet te vinden is) dan wordt het lastig om überhaupt deze info weer te geven.

“Do. Or do not. There is no try.”

Acties:
  • +2Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-01 15:17

teacup

Think First, Write Later

Als jij de Android Go versie bedoeld die ik onder mobiele besturingssystemen gelijst zie staan dan wil ik twee dingen opmerken, al kan ik mijzelf zeker geen Andriod buff noemen, ik kan er dus ook naast zitten ;), het is best verwarrend aan het worden:
  1. Zoals ik het begrijp (wccftech) is Android Go een vereenvoudigde versie van Android 8 Oreo, voor eenvoudige smartphones met lichte specs. Voor zover ik het zo snel kan nagaan heeft Android go niet het updatebeleid als oogpunt. Android One is een publiek beschikbare distributie(!?) van Android 8 Oreo die is getuned en geoptimaliseerd voor het kunnen updaten. In die zin zou ik ook Go eerder een eigen OS versie noemen, maar One niet per se.
  2. Wat ik mij voorstel is dat voor update beleid een apart filter komt. Randvoorwaarde is dat de softwareproducent een eenduidig updatepolicy heeft ontwikkeld. Op dit moment is AndroidOne ook de enige policy die hieraan voldoet. Ik stel mij ook niet voor om dat filter te gaan vullen met opties als "drie jaar veiligheids updates"of "twee jaar veiligheidsupdates en een versieupdate" want dan kunnen we inderdaad aan de gang blijven. Maar een filter met "AndroidOne" en "zie fabrikant" zou een begin zijn. Veel verder zou ik op dit moment ook nog niet gaan. Het kan de industrie ook motiveren om zich eens in wat eenduidiger termen over haar update regiem uit te spreken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 23:48

rens-br

Moderator Mobile & IN
@BartvanOranje Je haalt inderdaad Android Go en Android One door elkaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartvanOranje
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Ja inderdaad, ik was in de war met Android 8 Oreo. O-) Je hebt natuurlijk gelijk dat de industrie dit toch eens makkelijker moet kunnen aangeven, als consument wil je weten hoe lang je toestel ondersteunt wordt.

Heb intern nog even overlegd. Voor alle apparaten (telefoon, tablet, pc,etc.) vermelden wij alleen de versie van het besturingssysteem en updaten dat als er een nieuwe versie is. De diverse programma's zoals One, Enterprise, Project Treble (misschien nog meer) gaan wij op dit moment niet weergeven.

“Do. Or do not. There is no try.”

• blackadder91
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 23-01 16:19
BartvanOranje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:24:
De diverse programma's zoals One, Enterprise, Project Treble (misschien nog meer) gaan wij op dit moment niet weergeven.
Jammer! De laatste tijd zou ik het vaak nodig hebben gehad, en ook een mening van mij hierover op de frontpage was zelfs zo populair dat het (foutief) een +3 had gekregen. Kimovil heeft het nu kennelijk wel.

• Br_nar
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-01 19:18
BartvanOranje schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 10:24:
De diverse programma's zoals One, Enterprise, Project Treble (misschien nog meer) gaan wij op dit moment niet weergeven.
Een ander (niet onbelangrijk) voordeel van het Android One en Enterprise recommended programma, is dat deze een stock android experience (zonder bloatware) verzekeren.

Ik begrijp dat het voor tweakers niet eenvoudig is om de update-policies en/of niveau van bloatware te inventariseren, aangezien dit soms nogal subjectief is, soms vage beloftes zijn, en sommige fabrikanten de nodige informatie niet aanleveren.
Daarom juist denk ik dat een extra pricewatch-filter op Android One programma en/of Enterprise Recommended programma een meerwaarde kan betekenen, omdat er geen discussie is of een toestel al dan niet zo'n label heeft.

Zoals @teacup aangeeft is het nogal omslachtig om eerst op de android website op te zoeken welke devices dit label hebben, en dit dan te matchen met de pricewatch resultaten.
Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True