Ik vroeg mij af of iemand van jullie ervaring heeft met thermische gordijnen. Mijn vriendin wil namelijk gordijnen voor de (enkelglas) ramen <vervanging naar dubbelglas laat nog op zich wachten ivm VvE besluit> en na wat google werk kwam ik de volgende cijfers tegen bij deze thermische gordijnen.
Effectiviteit in de winter
Meten van de besparing aan stookkosten in een ruimte met een raam zonder gordijn, een raam met gordijn en een raam met gordijn met een thermische BI-COOL-voering:
- Raam zonder gordijn: 0%
- Gordijn alleen: 35%
- Gordijn met voering BI-COOL: 47,8%
Effectiviteit in de zomer
Meten van de temperatuur van een aan de zon blootgestelde ruimte met een raam zonder gordijn, een raam met gordijn en een raam met gordijn met een thermische BI-COOL-voering:
- Raam zonder gordijn: 33,7 °
- Gordijn alleen: 30,7 °
- Gordijnvoering BI-COOL: 29,3 °
Klinkt als to good to be true. Maar mijn expertise ligt niet bij energie en warmte. Dus hopelijk kan iemand mij hier iets meer over vertellen.
Effectiviteit in de winter
Meten van de besparing aan stookkosten in een ruimte met een raam zonder gordijn, een raam met gordijn en een raam met gordijn met een thermische BI-COOL-voering:
- Raam zonder gordijn: 0%
- Gordijn alleen: 35%
- Gordijn met voering BI-COOL: 47,8%
Effectiviteit in de zomer
Meten van de temperatuur van een aan de zon blootgestelde ruimte met een raam zonder gordijn, een raam met gordijn en een raam met gordijn met een thermische BI-COOL-voering:
- Raam zonder gordijn: 33,7 °
- Gordijn alleen: 30,7 °
- Gordijnvoering BI-COOL: 29,3 °
Klinkt als to good to be true. Maar mijn expertise ligt niet bij energie en warmte. Dus hopelijk kan iemand mij hier iets meer over vertellen.