Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbodegrave
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11-2021
Hoi, de computer die ik in orde maak voor mijn nichtje werkt ineens niet meer.
Ik heb voor haar een intel i7 3770 gekocht dus geen K en niet overgeclocked
met een gigabyte GA-H61M-S1 moederbord
en 2x 8gb geheugen
en een gigabyte geforce 1060
en een 550watt voeding
Alles werkte naar behoren maar was niet echt vlot natuurlijk.

Ik heb alles leeg gemaakt en een intel ssd er bij gezet als opstart schijf.
Windows 10 er op gezet en allerlei programma's
na reboot werkte alles gewoon.
Toen bestanden gekopieerd vanaf usb stick maar dat ging lang duren dus ik ging naar bed.

Hij kan hierna in hybernate of slaap stand zijn gekomen, dit weet ik niet.
De computer was in ieder geval niet actief meer de volgende ochtend.
via de hdmi kabel die ik gebruikte op de 1060 kreeg ik geen beeld, slaap stand gaf die aan.
dvi-d op de 1060 hetzelfde
dvi-i op het moederbord ook.

Alle hardware toen los gemaakt op de cpu, voeding en koeling na, dus ook geen geheugen er in.
Dan blijf ik alleen maar korte piepjes te horen, dus meer dan 10 achter elkaar.
Maar geen beeld. ook niet niet na de batterij er uit gehad te halen voor bios reset.

daarna 1 geheugen module er in gedaan en geen piepjes maar na een paar tellen stoppen
de fans van de 1060 met draaien en dan die van de cpu ook en dan beginnen ze weer met draaien.
de module in het andere slot gedaan,
precies hetzelfde.

met de andere module voorgaande ook gedaan en zelfde resultaten.
telkens krijg ik geen beeld, maar de monitor krijgt wel input op welke manier dan ook
met de hdmi en dvi-d van de 1060, en de dvi-i van het mb

wat kan ik nog meer proberen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Monitor op mobo aansluiten, GPU verwijderen.
Dat die piept zonder memory is vrij logisch.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33Β° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 π—π—ˆπ–Ύπ–Ώπ— 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

550 watt voeding? Welk model?

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basbodegrave
@d22wth de voeding is een corsair vs550 met alles aangesloten deed hij het gisteren nog wel

@True monitor is rechtstreeks aangesloten aangezien ik niks aangesloten heb op het MB alleen de cpu met fan en wel/niet het geheugen, ook is de bios gereset door de batterij er uit te halen zodat die op de standaard instellingen staat en dus zeker op de IGPU het beeld zou moeten geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth

d22wth

basbodegrave schreef op woensdag 28 november 2018 @ 23:24:
@d22wth de voeding is een corsair vs550 met alles aangesloten deed hij het gisteren nog wel

@True monitor is rechtstreeks aangesloten aangezien ik niks aangesloten heb op het MB alleen de cpu met fan en wel/niet het geheugen, ook is de bios gereset door de batterij er uit te halen zodat die op de standaard instellingen staat en dus zeker op de IGPU het beeld zou moeten geven
Slechte voeding, de VS-series. Je kunt eventueel een nieuwe/andere voeding proberen...

Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Low-end voedingen zoals de Corsair VS serie en Cooler Master B v2 series moet je eigenlijk niet voor een nieuwe PC gebruiken. De kwaliteit en prestaties van de deze voedingen zijn zeer zeer matig, waardoor de verwachte levensduur laag ligt. Dit zijn voedingen bedoeld voor reparatie van een oude PC, zodat die nog twee jaar mee kan en daarna volledig vervangen wordt. Prijs/kwaliteit verhouding is bij zulke voedingen ook vaak ver te zoeken. Ze zijn dan wel goedkoop, maar voor enkele euro's meer haal je al iets veel beters, waardoor je voedingen zoals deze beter links kunt laten liggen.

πš’π™Ώπš‘πš˜πš—πšŽ 16 π™Ώπš›πš˜ - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖑-3800 - 2𝖳𝖑 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖀𝗅𝗂𝗍𝖾

• basbodegrave
@d22wth het is dus waarschijnlijk niet het MB/CPU/geheugen?
dan morgen maar mijn eigen voeding proberen

• d22wth

d22wth

basbodegrave schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:02:
@d22wth het is dus waarschijnlijk niet het MB/CPU/geheugen?
dan morgen maar mijn eigen voeding proberen
Kan natuurlijk nog het mobo zijn, geheugen niet uitgesloten. CPU's gaan nou niet echt heel snel kapot.
Ja, inderdaad even een andere voedingen proberen (welke is dit?)

• basbodegrave
@d22wth ik heb zelf een seasonic focus plus gold 650 dus dat moet geen probleem zijn

• d22wth

d22wth

basbodegrave schreef op donderdag 29 november 2018 @ 00:15:
@d22wth ik heb zelf een seasonic focus plus gold 650 dus dat moet geen probleem zijn
Nee, zou geen probleem moeten zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:34

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Met opstart problemen is het altijd de onderdelen 1 voor 1 uitsluiten totdat je het gevonden hebt. Voor de zekerheid alle kabels nog eens nalopen helpt soms ook. Heb je de RAM modules al stuk voor stuk geprobeerd? Ik zou zoals @d22wth al zei inderdaad nu eerst je voeding proberen, daarna je CPU wellicht in een andere PC proberen of een andere CPU in je huidige moederbord proberen.

Als dat niet werkt blijft alleen je moederbord over, die je ook evt. zou kunnen uitwisselen om te testen. Trouwens, als anekdote, wanneer ik soortgelijke problemen heb is het meestal het interne geheugen dat zonder duidelijke reden kapot is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basbodegrave
@drumstickNL zoals gemeld heb ik momenteel niks aangesloten behalve de cpu met fan en toetsenbord ps/2 en muis usb
er kunnen 2 geheugen modules op en beide heb ik los van elkaar in beide slots geprobeerd.

de geheugen modules kan ik proberen in een ander systeem
of van dat systeem in deze
maar de cpu en moederbord niet, dus zal eerst mijn eigen voeding proberen in het systeem

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

basbodegrave schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:52:
intel i7 3770
gigabyte GA-H61M-S1 moederbord
en 2x 8gb geheugen
en een gigabyte geforce 1060
Alles werkte naar behoren maar was niet echt vlot natuurlijk.

Ik heb alles leeg gemaakt en een intel ssd er bij gezet als opstart schijf.
Windows 10 er op gezet en allerlei programma's
na reboot werkte alles gewoon.
Toen bestanden gekopieerd vanaf usb stick maar dat ging lang duren dus ik ging naar bed.
Ik maak me ernstig zorgen om het moederbord als ik dit lees. Een i7 3770 met 16Gb dual channel geheugen en een SSD 'niet echt vlot'? Daar was al iets kapot toen je begon. :/

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• basbodegrave
@Cio ik ben een 960 evo m2 met een i5 8600k gewend dus kan aan mij liggen ;)

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Normaal desktopwerk of USB filetransfers worden niet opeens 2x sneller. Wat je beschrijft is geen normale ervaring bij zo'n setup, los van hoe recent je eigen systeem is.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

Had ze hiervoor een CPU uit de 2000 serie? Zo ja, die er weer in en BIOS updaten. Bordjes met de 6-serie chipset kunnen niet overweg met 3000 serie processoren zonder BIOS update.

Woeps, heeft wel gewerkt dus.

Ik gok idd voeding of bord in dat geval. Overigens is een i7 op een low end H61 bordje zonder vrm koeling geen best idee.

[ Voor 31% gewijzigd door nelizmastr op 29-11-2018 08:09 ]

I reject your reality and substitute my own

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29
Moederbord heeft alleen VGA. Hoe kan je dan met DVI aangesloten hebben? Met een adapter? Actief of passief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basbodegrave
Net mijn eigen voeding er op aangesloten.
Ook hierbij geen beeld, maar nu ook zonder een geheugenkaartje er in geen piepjes meer.
Dus het moederbord zal wel overleden zijn helaas
Pagina: 1