Mogelijke Oplichting..

Pagina: 1
Acties:
  • 1.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvandenBrink
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-09 09:48
Beste Tweakers,

Dit is misschien vragen naar de bekende weg, maar het volgende is er aan de hand:
Vorige week vrijdag met een medetweaker de overeenkomst gesloten dat hij zijn telefoon aan mij zou verkopen. Omdat ik voorzichtig wilde zijn, spraken we af dat ik vooraf de helft zou betalen, en na ontvangst het resterende bedrag.

Nu heb ik afgelopen vrijdag (23/11) het eerste deel betaald, waarna ik na wat aandringen een reactie kreeg met een track&trace code (welke het niet doet). Sindsdien ontbreekt ieder spoor van deze tweaker.

Zou het een misverstand kunnen zijn? Of ben ik daadwerkelijk opgelicht.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PvandenBrink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:05:
Sindsdien ontbreekt ieder spoor van deze tweaker.
Lijkt me dat je bent opgelicht. Bij mij gaan de alarmbellen al rinkelen zodra iemand akkoord gaat met 50% van de betaling.
Waarom? Omdat als ik iets verkoop niet akkoord zou gaan met 50%. Degene die het wilt kopen maakt gewoon het geld over en dan pas stuur ik het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:15

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Tip: koop dit soort shit nooit op afstand. Ook al krijg je een pakketje met een telefoon, dan nog kan deze defect zijn. Gewoon ophalen en pas betalen zodra je ziet dat het apparaat werkt.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

PvandenBrink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:05:
Beste Tweakers,

Dit is misschien vragen naar de bekende weg, maar het volgende is er aan de hand:
Vorige week vrijdag met een medetweaker de overeenkomst gesloten dat hij zijn telefoon aan mij zou verkopen. Omdat ik voorzichtig wilde zijn, spraken we af dat ik vooraf de helft zou betalen, en na ontvangst het resterende bedrag.

Nu heb ik afgelopen vrijdag (23/11) het eerste deel betaald, waarna ik na wat aandringen een reactie kreeg met een track&trace code (welke het niet doet). Sindsdien ontbreekt ieder spoor van deze tweaker.

Zou het een misverstand kunnen zijn? Of ben ik daadwerkelijk opgelicht.

Ik hoor graag jullie ervaringen en tips!
Even afwachten wat de post vandaag of morgen brengt. was het een forumlid met goede feedback ?
Verder zou ikzelf nooit 50% accepteren of bespreken

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

Ik koop dit soort dingen ook prima op afstand, geen probleem, echter alleen via tweakers, en alleen als de andere partij reeds wat goede reviews heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvandenBrink
Verwijderd schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:10:
[...]

Lijkt me dat je bent opgelicht. Bij mij gaan de alarmbellen al rinkelen zodra iemand akkoord gaat met 50% van de betaling.
Waarom? Omdat als ik iets verkoop niet akkoord zou gaan met 50%. Degene die het wilt kopen maakt gewoon het geld over en dan pas stuur ik het op.
Hmm oke... Het is namelijk zo dat ik wel meerdere persoonsgegevens heb ontvangen, en alles lijkt overeen te komen. Eerder wel eens iets gekocht van een Tweaker, die het netjes opstuurde dus dit leek me geen probleem. Hoop dus dat door de Black Friday gekte er iets mis is gegaan bij PostNL, maar dat verklaart nog niet waarom ik niets meer hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je persoonsgegevens hebt kun je altijd even langs gaan als het te lang duurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

PvandenBrink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:15:
[...]

Hmm oke... Het is namelijk zo dat ik wel meerdere persoonsgegevens heb ontvangen, en alles lijkt overeen te komen. Eerder wel eens iets gekocht van een Tweaker, die het netjes opstuurde dus dit leek me geen probleem. Hoop dus dat door de Black Friday gekte er iets mis is gegaan bij PostNL, maar dat verklaart nog niet waarom ik niets meer hoor...
De ene tweaker is de andere niet. Hoe lang bestaat het profiel van deze tweaker? Hoe zijn de beoordelingen van deze tweaker?

Oplichters hebben vaak een profiel wat nog niet zo lang bestaat. De beoordelingen van het profiel bestaan of niet, of zijn vaak kort geleden geplaatst (door nepprofielen).

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvandenBrink
Flimovic schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:24:
[...]

De ene tweaker is de andere niet. Hoe lang bestaat het profiel van deze tweaker? Hoe zijn de beoordelingen van deze tweaker?

Oplichters hebben vaak een profiel wat nog niet zo lang bestaat. De beoordelingen van het profiel bestaan of niet, of zijn vaak kort geleden geplaatst (door nepprofielen).
Als ik het zo lees kan ik voorzichtig mijn conclusies gaan trekken...
Ik had een positieve ervaring met een Tweaker welke nog geen beoordeling had, maar wel eerlijk handelde en open was in de communicatie. Dat was hier ook het geval, tot en met de overboeking van het geld...

Hoe kan ik hier het beste melding van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:14
Ik doe dit alleen als de Tweaker een aantal positieve reviews heeft.
Tot nu toe is het altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-10 11:36

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

PvandenBrink schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:30:
[...]

Als ik het zo lees kan ik voorzichtig mijn conclusies gaan trekken...
Ik had een positieve ervaring met een Tweaker welke nog geen beoordeling had, maar wel eerlijk handelde en open was in de communicatie. Dat was hier ook het geval, tot en met de overboeking van het geld...

Hoe kan ik hier het beste melding van maken?
How to - Help! Ik ben opgelicht!!

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:10

FlipFluitketel

Frontpage Admin
@PvandenBrink Als je een advertentie/gebruiker niet vertrouwt, plaats dan een melding via het V&A-meldpunt, mail naar va@tweakers.net of stuur een van de V&A-admins een DM (Microkid, Ragdoll, Bor, Floppus of ik (vergeet ik nu nog niemand :?)). Oplichters gaan al heel snel in op het aanbod om een gedeelte te betalen, ze hebben liever iets dan niets aangezien er (gelukkig) steeds meer gebruikers erg op hun hoede zijn en niet (de volle mep) vooruit betalen bij een nieuw account.

Zoals @Flimovic al zegt, lees het door hem genoemde topic even door en doe aangifte. Je bent niet de eerste die door dit figuur opgelicht wordt.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PvandenBrink
Allemaal bedankt voor jullie hulp, gister berichtje van Tweakers.net gehad dat het desbetreffende account is gebanned en dat het dus om vermoedelijke oplichting ging.

Weer wat geleerd... nogmaals bedankt voor het meedenken!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-10 16:30
Ook bij de politie aangegeven? Ze doen er meestal niets mee maar als bepaalde gegevens als banknummer of naam vaker voorkomen kan dat wel gebeuren. Ze maken in ieder geval een dossier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Goed, zoals hierboven ook al genoemd: neem altijd onze tips en adviezen tot je voordat je dure producten via internet aanschaft. Belangrijkste regel: haal het op.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.