Toon posts:

R9 280X vervangen door Sapphire Nitro+ RX580?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Buyskruit
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-05 12:43
Hallo Tweakers,

Ik zoek een FreeSync ondersteunende videokaart die mijn R9 280X kan vervangen. Ik heb met deze kaart al vaker wat artifact problemen gehad (underclocken verhielp dat gelukkig), maar nu ik een nieuwe freesync ondersteunende monitor (LG 24MP59G) heb gekocht, wil ik toch graag een videokaart hebben die dat ook daadwerkelijk kan bewerkstelligen.

Ik wil hier max €300,- aan uitgeven. In principe wil ik gewoon een redelijke upgrade van de R9 280X, want mijn meest zware spel is denk ik Path of Exile, maar het is natuurlijk leuk als ik mijn pc games op goede kwaliteit kan runnen. Ook ben ik van plan een tweede monitor van hetzelfde type aan te schaffen voor een dual monitor setup. Ik heb de voorkeur om niet mijn voeding te hoeven vervangen, maar suggesties zijn natuurlijk welkom.

Ik heb een beetje rondgekeken en zag dat deze aangeraden werd, en hij lijkt inderdaad op alle punten beter, maar ik ben zelf niet erg thuis in de wereld van videokaarten, dus ik hoor graag jullie advies hierover.
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 238,99€ 238,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,99

Mijn PC ziet er als volgt uit (Tabel uit 2014, toen ik hem bouwde):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4670 Boxed€ 289,-€ 289,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 0,-€ 0,-
1Asus R9280X-DC2T-3GD5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,50€ 47,50
1Corsair Carbide 300R€ 74,90€ 74,90
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,51€ 64,51
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 50,99€ 50,99
1Crucial M500 2,5" 120GB€ 28,95€ 28,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 555,85

Alle reacties

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 10:10
Geen persoonlijke ervaring met de kaart, maar ik heb er nog geen slechte dingen over gelezen.
Buiten dat is een 580 gewoon een prima kaart, met leuke prestaties voor het geld.
Voor de rest is het allemaal prima. Je huidige pc is nog snel genoeg, en je voeding moet het ook zonder problemen aankunnen.

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:42

Praetextatus

the dutch_paki

Weinig aan @WEBGAMING toe te voegen :)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 00:11
Goeie kaart, heb m zelf ook inclusief een 144hz Freesync monitor. Had daarvoor een 75hz Freesync monitor. Voeding is matig maar zou het nog wel aan kunnen...

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:00
Ik ben zelf van de zomer ook overgegaan van een R9 280x op een RX 580, speel ook vooral Path of Exile en ten tijde van de update ook nog PUBG, en ben zeker tevreden met de upgrade. Ik gebruik 'm overigens wel met een 1440p monitor.

[Voor 12% gewijzigd door Flamesz op 27-11-2018 17:48]

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 02-06 15:18
De RX580 is een goede optie, maar op Full HD is de RX570 ook nog voldoende. De 570 is zo'n 6 procent langzamer, maar je bespaart dan wel 88 euro met dit exemplaar: pricewatch: Gigabyte Radeon RX 570 Gaming 4G.
Eventueel kan je hem nog overklokken naar dezelfde snelheid als de RX580.

• WEBGAMING
daanwth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:36:
Goeie kaart, heb m zelf ook inclusief een 144hz Freesync monitor. Had daarvoor een 75hz Freesync monitor. Voeding is matig maar zou het nog wel aan kunnen...
Voeding is matig? Leg uit? Beetje verouderd ondertussen, maar gewoon een prima voeding hoor.

• daanwth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 00:11
WEBGAMING schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:47:
[...]

Voeding is matig? Leg uit? Beetje verouderd ondertussen, maar gewoon een prima voeding hoor.
Vrij verouderd design, gewoon matig. Niks slechts niks heel goed.

Voeding advies en informatie topic - Deel 34
De Seasonic M12II EVO serie is ook niet heel interessant meer. De 520W en 620W versie hebben bijvoorbeeld geen ondersteuning voor Haswell C6 en C7 powerstates en worden vanaf 50% belasting erg luidruchtig en de 750W en 850W versies zijn gewoon erg duur. De enige reden dat je de 520W en 620W versies nog kan overwegen is dat geluid je niet veel uitmaakt, maar je wel graag zwarte modulaire kabels wil hebben voor een lage prijs. Het design van de 520W en 620W exemplaren is dan ondertussen ook al zo'n 7 jaar oud en niet meer echt geschikt dus voor een moderne PC.

iPhone 14 Pro Deep Purple // R5 3600 - X63 - MSI RTX2070S - 16GB-3200 - 2TB SSD - H510 Elite

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@daanwth In dit geval nog wel te gebruiken, maar niet meer aan te bevelen in nieuw systeem. hier gaat het om GPU upgrade. aanbevelen binnenkort te vervangen is wel een goede tip. zoals jezelf ook zegt
daanwth schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 17:36:
@WEBGAMING

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• WEBGAMING
Ik zou een verouderd ontwerp niet gelijk een matige voeding noemen.
Bij een matige voeding denk ik aan een voeding van middelmatige kwaliteit, dat is het niet.
Kan er waarschijnlijk nog jaren tegenaan, het is alleen een beetje minder zuinig.

Niet interessant meer om te kopen, nee, natuurlijk niet. Maar de voeding omwisselen schiet je ook niet gek veel mee op. De aanschaf van een nieuwe voeding haal je er in rendement nooit uit.

[Voor 27% gewijzigd door WEBGAMING op 27-11-2018 21:33]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee