Ik werk aan een nieuwe computer voor hobby foto-bewerking. (zie Zelfbouw - stillepc voor occasioneel foto en video bewerking voor de nieuwsgierigen onder ons)
Laatst had ik heel wat werk gehad om een foto naar mijn zin te krijgen en eens afgedrukt in een fotoboek was ik teleurgesteld van de print.
Ik weet dat dit niet 100% aan de niet gecalibreerde monitor ligt, maar toch...
calibratie hardware
Momenteel heb ik een LG Flatron WT2253TQvan reeds enkele jaren oud.
Kan ik hiermee verder als ik een calibratie hardware koop ? en wat dan ? Ik vind op internet wel info over Spyder hardware maar heb eigenlijk geen idee hoe het praktisch in zijn werk gaat ?
Is er software die dan voor jou de instellingen aanpast ? Moet je dat zelf in je scherm-menu settings doen ?
Ik zou het op prijs stellen als iemand zijn praktische kennis me me zou willen delen.
Het kan goed zijn dat ik toe ben aan een nieuw scherm ...
Laat maar horen wat jullie denken.
Alvast bedankt
Laatst had ik heel wat werk gehad om een foto naar mijn zin te krijgen en eens afgedrukt in een fotoboek was ik teleurgesteld van de print.
Ik weet dat dit niet 100% aan de niet gecalibreerde monitor ligt, maar toch...
calibratie hardware
Momenteel heb ik een LG Flatron WT2253TQvan reeds enkele jaren oud.
Kan ik hiermee verder als ik een calibratie hardware koop ? en wat dan ? Ik vind op internet wel info over Spyder hardware maar heb eigenlijk geen idee hoe het praktisch in zijn werk gaat ?
Is er software die dan voor jou de instellingen aanpast ? Moet je dat zelf in je scherm-menu settings doen ?
Ik zou het op prijs stellen als iemand zijn praktische kennis me me zou willen delen.
Het kan goed zijn dat ik toe ben aan een nieuw scherm ...
Laat maar horen wat jullie denken.
Alvast bedankt