Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag af en toe wat foto's bewerken maar op een amateursniveau - liefst met free software :-) zoals RAWTherapee, GIMP etc. Wel op een windows 10 PC. Zou wel een jaar of 8 moeten meegaan.
Zelf wil hem nu reeds op de "groei" voorzien in de mate van mogelijke en zou graag een firewire pci kaartje er in duwen om een oude videocamera aan te sluiten.
Is het stil ?
Wat mag het systeem gaan kosten?
NIet overdrijven... maar mag wel rond de 1000 euro draaien, give or take 300 euro of zo
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echter, heb wel een oud firewire pci kaartje in een oude HP zitten, maar denk niet dat zoiets nog veel kost ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- snelle opstart via systeem SSD + voor opslag een iets grotere SATA disk ? Ooit misschien wel 2 scherm aan koppelen.
Hier mag ook steeds advies voor komen. Had graag een scherm dat gekalibreerd kan worden, maar dit is niet noodzakelijk een aankoop voor nu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Heb geen benul van overklokking, dus ga dat ook niet onmiddellijk doen,
Wat verwacht je van ons?[i]
Ga mijn samengesteld systeem werken ? Geen componenten bijeengezocht die niet samen gaan ? Wat kan beter (lees: zeker even goed of beter voor minder euro's :-) )
NB. je zal ook 2 behuizingen in de config terugvinden, waarom zou ik voor de éne of de andere moeten gaan ? kan ik bijv. in de ene de kabels beter verstoppen. (moet niet echt een vensterke hebben)
Is het stil ?
Heb ik nog andere dingen nodig ?
Hoe houden jullie je kabels bij elkaar ? Is een gewone kabelbinder voldoende ?
Voeding sterk genoeg ?
Alvast een dikke merci voor jullie opmerkingen !
oops mijne config vergeten:
Ik wil graag af en toe wat foto's bewerken maar op een amateursniveau - liefst met free software :-) zoals RAWTherapee, GIMP etc. Wel op een windows 10 PC. Zou wel een jaar of 8 moeten meegaan.
Zelf wil hem nu reeds op de "groei" voorzien in de mate van mogelijke en zou graag een firewire pci kaartje er in duwen om een oude videocamera aan te sluiten.
Is het stil ?
Wat mag het systeem gaan kosten?
NIet overdrijven... maar mag wel rond de 1000 euro draaien, give or take 300 euro of zo
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niet echter, heb wel een oud firewire pci kaartje in een oude HP zitten, maar denk niet dat zoiets nog veel kost ?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- snelle opstart via systeem SSD + voor opslag een iets grotere SATA disk ? Ooit misschien wel 2 scherm aan koppelen.
Hier mag ook steeds advies voor komen. Had graag een scherm dat gekalibreerd kan worden, maar dit is niet noodzakelijk een aankoop voor nu.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
[Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ga je overklokken?
Heb geen benul van overklokking, dus ga dat ook niet onmiddellijk doen,
Wat verwacht je van ons?[i]
Ga mijn samengesteld systeem werken ? Geen componenten bijeengezocht die niet samen gaan ? Wat kan beter (lees: zeker even goed of beter voor minder euro's :-) )
NB. je zal ook 2 behuizingen in de config terugvinden, waarom zou ik voor de éne of de andere moeten gaan ? kan ik bijv. in de ene de kabels beter verstoppen. (moet niet echt een vensterke hebben)
Is het stil ?
Heb ik nog andere dingen nodig ?
Hoe houden jullie je kabels bij elkaar ? Is een gewone kabelbinder voldoende ?
Voeding sterk genoeg ?
Alvast een dikke merci voor jullie opmerkingen !
oops mijne config vergeten:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 165,- | € 165,- |
1 | MSI X470 Gaming Plus | € 125,- | € 125,- |
1 | MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC | € 219,90 | € 219,90 |
1 | WD Blue WD30EZRZ, 3TB | € 84,- | € 84,- |
1 | Fractal Design Define C TG | € 84,91 | € 84,91 |
1 | Fractal Design Define S | € 69,90 | € 69,90 |
1 | G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB | € 117,50 | € 117,50 |
1 | be quiet! Dark Power Pro 11 550W | € 132,84 | € 132,84 |
1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 80,28 | € 80,28 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.079,33 |