Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game-pc ~1.000 - 1.250 eu voor competative online gaming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Puddingboy
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 26-03-2019
De pc is voor gamen. Buiten gamen zal ik hem ook gebruiken voor design en programmeer werk(sublime text, Affinity designer, visual studio code). Ik speel met name online competitie spellen zoals Overwatch, Fortnite, en bij geval van uitzondering solo games(denk RDR2 of AC) of mmo's zoals GW2. Gaming op 1080p aanhoudended 60fps en tenminste gemiddelde kwaliteit. Ik zou graag zien dat deze pc 6-8 jaar naar behoren werkt.

1.000 eu is mijn richtprijs. 1.250 eu is mijn maximum die ik alleen zou willen overschrijden wanneer het ook echte meerwaarde heeft. Assemblage doe ik zelf. Ik bestel bij voorkeur bij Nederlandse webwinkels en bij uitzondering via amazon.de. Ik zou het liefst alles via een enkele webwinkel bestellen zoals Azerty of Alternate. Meestal dekken deze winkels de verzendkosten zelf, maar ik zou niet graag extra kosten betalen voor verzekerde verzending, importkosten etc buiten normale bezorgkosten.

Mijn vorige pc is meer dan 8 jaar oud en deze zou ik liever doneren aan familie dan uit elkaar trekken en upgraden.
De SSD haal ik er wellicht uit. Gezien de M2 types op dit moment te krijgen zijn, kan het zijn dat ik dit laat zitten.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4€ 84,95€ 84,95
1MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC€ 234,95€ 234,95
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 69,50€ 69,50
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 48,95€ 48,95
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 117,50€ 117,50
1Corsair RM550x Zwart€ 89,50€ 89,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 810,35

Ik heb geen merkvoorkeuren.

Ik zou graag een "relatief stille" pc willen die met een normaal gesprek makkelijk te overstemmen is. De kast het liefst gewoon op maat, maar als een ruimere kast een betere luchtdoorstroming en koeling levert, zie ik dat als prettiger.

Ik zit er niet aan te denken om over te klokken. Hooguit vanuit een hobbypoging prestaties licht opkrikken, maar geen tweaks waar een waterkoeling of uitzonderlijke cpu nodig is.Mocht het zover komen, zie ik dan wel weer of ik er nieuwe koeling etc bij koop.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen of ik voldoende ga hebben een deze setup en of ik wellicht dingen over het hoofd zie zoals het passen in kast en moederbord en aansluitingen of wellicht warmte afvoer.

Kan iemand mij met een kritische blik vertellen of ik hier wellicht grove fouten maak?

( Update )
bij deze een lijst update. SSD uitgesloten van mijn budget, vermeld zodat er kan worden gekeken of hij past in kast en op moederbord.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 7 2700 Wraith Boxed€ 276,95€ 276,95
1MSI B450-A PRO€ 89,90€ 89,90
1Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 238,99€ 238,99
1Fractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,49€ 84,49
1G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 132,55€ 132,55
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 144,65€ 144,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.057,53

De lijst zoals ik hem nu heb zie ik als tamelijk definitief. Ik zou waarderen als jullie opnieuw zouden kunnen vertellen of jullie beren op de weg zien.

[Voor 24% gewijzigd door Puddingboy op 27-11-2018 10:41. Reden: Update]

Alle reacties

• TechnoNoob
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 12-05 03:05

TechnoNoob

I'm just a noob.

Als je niet wilt overclocken zou ik de koeler vervangen door de pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B, meer heb je dan niet nodig, uberhaubt zou je het al met de stock koeler kunnen doen.

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wissel die MSI Armor uit voor een veel betere RX580. ;)
pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)
Verder zou ik eerder dit bordje pakken.
pricewatch: MSI B450-A PRO

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Puddingboy
verandert het feit dat ik normaal gesproken 2 beeldschermen gebruik iets aan grafische kaart etc?

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Chain DL,SQ,BP,MP, and Flys

Puddingboy schreef op zondag 25 november 2018 @ 18:01:
verandert het feit dat ik normaal gesproken 2 beeldschermen gebruik iets aan grafische kaart etc?
Sapphire is een goed merk in AMD kaarten. ze maken ook alleen AMD kaarten, ben er altijd tevreden over geweest. sinds 2016 build GTX180 bij G-Sync scherm.(vaste game-desk hier in huis)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Puddingboy
Gezien ik een goede 100 euro onder mijn budget zit, is een sterkere processor te overwegen of is dat onverstandig? Als daar een moederbord wijziging bij komt en wellicht andere voeding lig ik daar niet wakker van. Of is de huidige processor al best wel een krachtpatser?

• CoeliJoeli
  • Laatst online: 13-06 19:50
De processor die je nu hebt is prima. Je zou naar de 2700 serie van AMD kunnen kijken en voor jezelf na gaan of de snelheid verbetering de meerprijs waard is.
Je zou ook kunnen kijken naar iets sneller geheugen, de G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB bijvoorbeeld (3000 vs 3200)

Twitch.tv/coelijoeli

• Dwarlorf
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 21:33

Dwarlorf

Elitaire muziek connaisseur

Puddingboy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 23:11

Ik zit er niet aan te denken om over te klokken. Hooguit vanuit een hobbypoging prestaties licht opkrikken, maar geen tweaks waar een waterkoeling of uitzonderlijke cpu nodig is.Mocht het zover komen, zie ik dan wel weer of ik er nieuwe koeling etc bij koop.
Waarom zou je het dan niet eerst bij de standaard Wraith koeler houden? Anders geef je nu extra geld uit aan die scythe en als je toch gaat overklokken geef je weer extra geld uit.

Dan zou ik dat extra budget nu inderdaad eerder aan sneller geheugen en/of snellere processor steken.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Puddingboy
@CoeliJoeli In een ander opzetje(niet genoemd) heb ik een intel i5 8400 en een Asus PRIME Z370-P als processor en moederbord plaatsvervanger. Voor jouw genoemde RAM wijziging zou ik waarschijnlijk ook even de eerdergenoemde moederborden moeten vervangen om er profijt uit te trekken. Althans, dat meen ik te kunnen opmaken als ik naar de frequentie kijk(corrigeer mij als ik het mis heb, ik leer graag).

@Dwarlorf Schrik niet, want ik zag de cpu koeling een beetje als een triviale zaak. Toen ik mijn eerste pc heb samengesteld, zag ik de cpu zelden of nooit over 50 graden gaan met een goedkope standaard koeling. Ik heb er gemakshalve even een willekeurige toegevoegd zodat ik geen gezeur zou krijgen over het weglaten van een koeling in de lijst. Deze had ik echter gekozen omdat hij met ~15db aan de stille kant is. Ik heb meerdere ventilatoren over die bij elkaar opgeteld toch best geluid geven. Een stille cpu koeling leek mij een redelijke basis om de db som lager te houden.

Als het wenselijk is, plaats ik even 2 nieuwe lijsten zodat mijn meegenomen aanpassingen op de lijst ook te volgen zijn.

• Wekko306
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 23:17
Als je graag competitieve shooters speelt zou ik eens nadenken over een 100Hz+ scherm. In combinatie met bv een Vega 56 (Freesync) is dat toch wel lekker tov 60Hz.

• Puddingboy
@DaniëlWW2 @Dwarlorf @Hackus @TechnoNoob Ik heb de lijst geüpdatet met de door jullie genoemde wijzigingen. Ik zou het fijn vinden als jullie opnieuw zouden willen kijken naar de lijst onderaan in de topicstart

@Wekko306 Dat is zeker geen verkeerd idee, maar beeldschermen houd ik even buiten deze build. Tot dusver lang gewerkt met 60fps IPS schermen. Destijds voor design aangeschaft. Heeft tot dusver vaker aan mijn gpu en cpu gelegen dat games niet goed worden weergegeven dan de beeldscherm output van 60fps.

Ik hoop dat ik nog even een (hopelijk laatste keer, we blijven niet knoeien) van jullie mag vragen om te kijken of jullie iets zien dat een belemmering zou kunnen zijn. Alvast bedankt voor de hulp tot nu to.

[Voor 20% gewijzigd door Puddingboy op 27-11-2018 10:42]

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik zou je voeding vervangen door de pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart. De Seasonic Focus Gold serie schijnt problemen te hebben met sommige kaarten. Ik zou je aanraden gewoon geen risico te nemen en voor de RM550 te gaan...

i5-8600K / Asus ROG Strix Z370-F GAMING / Nvidia Founders Edition GTX 1070 Ti / Corsair Vengeance 16 GB 3000 Mhz / Samsung 850 PRO 500 GB / WD Black 2 TB / Intel Optane 16 GB / Seagate Focus Gold 550 Watt / Phanteks P400S RED

• Puddingboy
@TechnoNoob Ik vraag mij af of dat uit kan. Ik zie dat de voeding bestemd is voor 550Watt. De lijst waar ik daarnet naar gelinkt heb, bevat onderdelen van bij elkaar opgeteld +- 550 Watt. Zou ik daar niet ongeveer 50 Watt boven moeten willen zitten?

[Voor 14% gewijzigd door Puddingboy op 27-11-2018 11:08]

• Dwarlorf

Dwarlorf

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:21:
@DaniëlWW2 @Dwarlorf @Hackus @TechnoNoob Ik heb de lijst geüpdatet met de door jullie genoemde wijzigingen. Ik zou het fijn vinden als jullie opnieuw zouden willen kijken naar de lijst onderaan in de topicstart
Heb je op de SSD zowel je windows staan en je bestanden? Anders zou ik voor je bestanden nog een extra ssd of hdd overwegen. Voeding durf ik zo niets over te zeggen.

“The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.”

• Puddingboy
@Dwarlorf Mijn vorige pc had ik mijn systeem geparkeerd op een 200GB samsung SSD en downloads etc op een 1TB harde schijf. Ik moet nog overwegen hoe ik het bij deze nieuwe build ga parkeren. Ik sta open voor suggesties.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dwarlorf

Dwarlorf

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:48:
@Dwarlorf Mijn vorige pc had ik mijn systeem geparkeerd op een 200GB samsung SSD en downloads etc op een 1TB harde schijf. Ik moet nog overwegen hoe ik het bij deze nieuwe build ga parkeren. Ik sta open voor suggesties.
Nu loop ik het risico dat ik je definitieve lijst niet definitief maak maar dit is mijn insteek:

Persoonlijk zou ik een NAS overwegen voor je bestanden maar dat kost nog een duit extra dus dat lijkt me nu geen optie.

Normaliter zou ik dan zeggen Windows op een 250 of 500 GB SSD in het m.2 slot (al dan niet nvme) en data op een SSD of HDD.

Maar je hebt al die 1 TB m.2. wat mij weer wat overkill lijkt voor alleen een windowsschijf. Tenzij je echt heel veel apps gaat installeren maar dat weet je zelf het beste. Dus ik ga er van uit dat je data dan op de m2. SSD komt. In dat geval zou ik dan je windows op een 'gewone' SSD zetten (er van uitgaande dat dit kan).

Andere optie is om een moederbord uit te zoeken met 2 M.2 slots. Er zijn een aantal borden rond dezelfde prijs als je nu hebt maar ik weet niet of die goed zijn en anders komen er een aantal tientjes bij voor duurdere varianten (er van uitgaande dat daar wel betere bij zitten).

[Voor 8% gewijzigd door Dwarlorf op 27-11-2018 12:38]

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:05:
@TechnoNoob Ik vraag mij af of dat uit kan. Ik zie dat de voeding bestemd is voor 550Watt. De lijst waar ik daarnet naar gelinkt heb, bevat onderdelen van bij elkaar opgeteld +- 550 Watt. Zou ik daar niet ongeveer 50 Watt boven moeten willen zitten?
Je processor heeft een TDP van 65 Watt, ik gok dat hij onder load zo'n 150 Watt gebruikt (dat is aan de hoge kant gegokt). Je videokaart kan maximaal 225 Watt trekken. De rest van je systeem trekt nog 50 Watt.
Je hele systeem zal dus maximaal 425 Watt gebruiken, en dit is heeeel ruim gegokt.(Een dergelijk systeem trekt ongeveer 300 Watt). Dus met een 550 Watt pus moet je makkelijk uit kunnen.
Je zou als je dat liever hebt ~€15 meer uit kunnen geven aan de 650 Watt variant pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart.
Maar 550 Watt is ruim voldoende.

• Puddingboy
@TechnoNoob jij heb hopelijk wel naar mijn 2de lijst gekeken die onder de eerste lijst staat? Ik heb de eerste laten staan om slechts naar te kunnen verwijzen. Ik dacht dat ik wellicht 600watt nodig zou hebben om de Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ -. In de specs die op de webshop vermeld staan was een vereiste van 500watt voor slechts deze GPU geplaatst. Als de CPU 65 Watt is dan ben ik al voorbij 565Watt. Kan het zijn dat ik dingen verkeerd uitlees, ik de som verkeerd maak of we het wellicht niet over dezelfde dingen hebben? Ik hoop toch niet dat het over komt alsof ik jouw competentie in twijfel trek.

@Dwarlorf Ik kreeg een amazon.de link doorgestuurd gisteren door een kennis van mij. In een cyber monday deal was die 1TB kaart voor ~130 euro beschikbaar. Gezien hoe games door de jaren heen in opslagruimte zijn gegroeid, leek mij dit een acceptabele investering. Is het huidige moederbord niet goed te koppelen met die M2 SSD? Een NAS is geen verkeerd idee, maar gezien ik woon in een gezinssituatie zijn op de router alle ethernet poorten bezet. dat is 5 telefoons, 4 laptops en 4 poorten bezet op de router.

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 12:39:
@TechnoNoob jij heb hopelijk wel naar mijn 2de lijst gekeken die onder de eerste lijst staat? Ik heb de eerste laten staan om slechts naar te kunnen verwijzen. Ik dacht dat ik wellicht 600watt nodig zou hebben om de Sapphire Radeon RX 580 8GB NITRO+ -. In de specs die op de webshop vermeld staan was een vereiste van 500watt voor slechts deze GPU geplaatst. Als de CPU 65 Watt is dan ben ik al voorbij 565Watt. Kan het zijn dat ik dingen verkeerd uitlees, ik de som verkeerd maak of we het wellicht niet over dezelfde dingen hebben? Ik hoop toch niet dat het over komt alsof ik jouw competentie in twijfel trek.
Ik heb inderdaad naar jouw onderste lijst gekeken. Waarschijnlijk is die aanbeveling van de webshop voor de volledige computer? De RX 580 trekt namelijk echt maar ongeveer 225 Watt: https://www.tomshardware....rx-580-review,5020-6.html, https://www.techpowerup.c...RX_580_Nitro_Plus/28.html.
Dus je kunt met een gerust hart een 550 Watt power supply nemen. :)
En nee hoor, het is goed om kritisch te blijven en je eigen onderzoek te doen ;) Dat moedigen we hier op tweakers zeker aan!

• Dwarlorf

Dwarlorf

@Dwarlorf Ik kreeg een amazon.de link doorgestuurd gisteren door een kennis van mij. In een cyber monday deal was die 1TB kaart voor ~130 euro beschikbaar. Gezien hoe games door de jaren heen in opslagruimte zijn gegroeid, leek mij dit een acceptabele investering. Is het huidige moederbord niet goed te koppelen met die M2 SSD? Een NAS is geen verkeerd idee, maar gezien ik woon in een gezinssituatie zijn op de router alle ethernet poorten bezet. dat is 5 telefoons, 4 laptops en 4 poorten bezet op de router.
Als het goed is kan dat gewoon. Het M.2 slot kan sata600 en nvme ssd's aan (S600/Pcie3.0x4)

Als een windowsschijf van 1 TB bij jouw user case past dan is dat uiteraard prima. Het is zeker niet fout ofzo. ;)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

De kaart kan pieken op 240w en met de rest van je systeem zit je safe op 550w. (wat continu vermogen is).
dus wanneer nodig kan ie dat leveren. zal dan meer uit je wandcontactdoos trekken. dus alleen in extreme situatie. en dat zal niet continu zijn. advies is globaal van websites, men weet nooit welk systeem jij gaat gebruiken. (i9-9900k of 2600X, zit al verschil in)

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 27-11-2018 13:57]

• Puddingboy
@Hackus en @TechnoNoob bedankt voor de toelichting. Is Seasonic een merk dat bekend staat om dergelijke defecten of is dit een seriespecifiek issue? Tomshardware benoemd deze namelijk 3 keer in een overzicht als goede voedingen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 14:22:
@Hackus en @TechnoNoob bedankt voor de toelichting. Is Seasonic een merk dat bekend staat om dergelijke defecten of is dit een seriespecifiek issue? Tomshardware benoemd deze namelijk 3 keer in een overzicht als goede voedingen.
oa hier vind je het verhaal, Voeding advies en informatie topic - Deel 34
Ik ga niet in elk topic het Focus verhaal toelichten. verder blijft het je eigen keuze, en geven wij alleen advies, geen koopverplichting

• Puddingboy
@Hackus Ik verwacht ook helemaal niet dat je een essay schrijft. Ik was alleen ondanks mijn gegoogle naar goede voedingen niet gestoten op dergelijke meldingen. Een simpel "Yup, kan je vinden" was genoeg geweest. Bedank voor jouw toelichting.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:05:
@Hackus Ik verwacht ook helemaal niet dat je een essay schrijft. Ik was alleen ondanks mijn gegoogle naar goede voedingen niet gestoten op dergelijke meldingen. Een simpel "Yup, kan je vinden" was genoeg geweest. Bedank voor jouw toelichting.
Jammer is dat veel (gesponsorde) sites er niks of weinig over melden. Voor mij geldt, is er een risico bekend adviseer ik liever iets anders.(zelfde nu voor RTX kaarten)

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Puddingboy schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 15:05:
Het schijnt volgens mij een product specifiek probleem te zijn.
Ik heb zelf de "problematische" powersupply, maar heb er geen last van. (Ik had hem gekocht voordat dit uit kwam) Alsnog zou ik je aanraden om gewoon een ander merk te kopen en het risico niet te lopen. Maar het blijft allemaal eigen keus natuurlijk ;)

• Puddingboy
Allemaal bedankt. Ik heb de bestelling inmiddels geplaatst. 2-4 dagen zal het wel binnenkomen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True