Toon posts:

Desktop mogelijk Lightroom in de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:29
Beste allemaal,

Mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een simpele desktop met de mogelijkheden om in de toekomst mogelijk foto's te bewerken. Ik heb een aantal desktops uitgezocht en hoop jullie advies hierover te mogen ontvangen. Zie onderstaand alle relevante informatie. Alvast bedankt.

Groeten,
Jordy

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vrouw en ik zoeken een desktop en monitor om te internetten, administratie in excel bij te houden etc. Mijn vrouw is sinds kort begonnen met fotograferen (als hobby) en ze wilt mogelijk in de toekomst wat foto's bewerken met een programma zoals Lightroom.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wij hebben niet een maximaal budget, maar voorkeur heeft om niet al te veel geld uit te geven aan een desktop. Wij zullen deze namelijk zeker niet dagelijks gaan gebruiken.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
niet van toepassingl

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb begrepen dat voor internetten, excel etc 4 GB RAM voldoende zou moeten zijn. Echter voor fotobewerking heeft een computer meer nodig, waarbij een voorkeur gaat naar 12/16GB. Daarnaast is voor fotobewerking een grafische kaart erg belangrijk. Hier heb ik echt totaal geen verstand en ik snap ook niet echt wat het een bepaalde type kaart echt betekent. Dus hier zou ik graag jullie advies over ontvangen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Wel heb ik zelf al onderzoek gedaan naar een aantal simpele desktops, zie onderstaande overzicht:

Optie 1: Betreft simpele desktop, waarbij wordt aangegeven op de website van coolblue dat deze ook geschikt is voor fotobewerking.
https://www.coolblue.nl/p...40nd.html#product-bundles

Optie 2: Duurdere desktop
https://www.coolblue.nl/p...pavilion-595-p0957nd.html
Deze is volgens de website ook geschikt voor fotobewerking en gaming.

Daarnaast heb ik voor een monitor gekeken en hiervoor heb ik de volgende optie gekozen:
https://www.coolblue.nl/p...00/benq-zowie-rl2455.html

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop graag jullie advies te mogen ontvangen op basis van de door mij gekozen desktops.

Beste antwoord (via jordy89 op 19-01-2019 20:59)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:43
Nieuw lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 159,50€ 159,50
1ASRock B450M Pro4€ 76,99€ 76,99
1Asus Cerberus-GTX1050TI-O4G€ 175,05€ 175,05
1Fractal Design Meshify C Mini€ 84,-€ 84,-
1Gelid Solutions Phantom Black€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 123,95€ 123,95
1BitFenix Formula Gold 450W€ 65,95€ 65,95
1Crucial MX500 2,5" 500GB€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,39

Je wensen zijn overigens niet heel duidelijk, misschien dat dit alsnog overkill is.

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jordy89 Wat van belang is, wat je budget is. kant-en-klare pc's zijn vaak samengesteld van oude(re) onderdelen. je kun goed een lijstje samenstellen(evt met hulp) en dat laten assembleren bij een shop(oa Azerty) Kijk hier even rond Desktop Aankoopadvies

Voor Lightroom is dit het advies van okt 2018 https://helpx.adobe.com/lightroom/system-requirements.html

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jordy89
Bedankt voor jouw bericht Hackus. Ik heb echter geen kennis, om dit zelf samen te stellen. Om deze reden wil ik graag een kant-en-klare PC. Ook omdat wij deze niet heel veel gaan gebruiken. Bij beide PCs waarvan ik een link hierboven heb geplaatst staat bijgeschreven dat deze geschikt zijn voor het bewerken van foto's. Het zou fijn zijn als iemand hier naar zou kunnen kijk of dit klopt, of dat dit meer een 'verkooppraatje' is.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:49

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Gebruik een configuratie van een andere tweaker en laat die samenstellen bij een winkel. Een Ryzen 2400G (geen GPU nodig) of 2600 met een simpele GPU heb je voor veel minder dan €800.

Kijk b.v. naar deze setup:
Nieuwe game pc rond de 870 euro alleen minus de 1060, die vervang je voor een goedkopere GPU en je bent een heel eind.

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jordy89 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:38:
Bedankt voor jouw bericht Hackus. Ik heb echter geen kennis, om dit zelf samen te stellen. Om deze reden wil ik graag een kant-en-klare PC. Ook omdat wij deze niet heel veel gaan gebruiken. Bij beide PCs waarvan ik een link hierboven heb geplaatst staat bijgeschreven dat deze geschikt zijn voor het bewerken van foto's. Het zou fijn zijn als iemand hier naar zou kunnen kijk of dit klopt, of dat dit meer een 'verkooppraatje' is.
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 165,-€ 165,-
1MSI B450I Gaming Plus AC€ 120,-€ 120,-
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 59,99€ 59,99
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 117,50€ 117,50
1be quiet! Pure Power 11 400W€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX500 m.2 1TB€ 144,65€ 144,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 658,14

SSD en opslag is aan te passen naar wens.

Nvidia kaarten kun je gebruiken met G-sync functie of zonder.(g-sync zit bij de duurdere schermen)
AMD kaarten kun je gebruiken met FreeSync of zonder ( dat is vaak bij de betaalbare schermen)

Van belang is dus welk scherm je gaat gebruiken en aantal.
60Hz 1080p is meer voor normaal internet gebruik om beeld te krijgen, voor internetten e-mailen en tekstverwerken etc.
Dit is een wat beter en betaalbaar scherm pricewatch: Acer GN246HLB Zwart
met deze videokaart ipv 1050Ti pricewatch: Sapphire Pulse Radeon RX 570 4GD5 (11266-04)

* met een lijstje als dit kun je zo naar oa Azerty en daar laten assembleren. mooie compacte kast, van goede kwaliteitsonderdelen.

[Voor 6% gewijzigd door Hackus op 24-11-2018 20:38]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• jordy89
Naar aanleiding van jullie antwoorden heb ik nog nader onderzoek gedaan en mij ook wat verder laten adviseren door een vriend. Ik wil eventueel ook later nog wat games spelen op de pc (niet de zwaarste games). Op basis van zijn advies ben ik gekomen om een gaming desktop samen te stellen via bto.nl, zie onderstaand de specificaties:

BTO gaming desktop (8e gen processor)
ASUS Prime B360M-K (µATX)
Intel Core i5-8500 Processor
NVIDIA GeForce GTX 1050 (2 GB GDDR5)
8GB Corsair Vengeance DDR4 2666MHz (RAM)
250GB Samsung 960 EVO NVMe SSD (+ eventueel nog 1 TB HDD)
Totale prijs € 942

Wat denken jullie van bovenstaande desktop? Is het Asus beeldscherm geadviseerd door Hackus hierboven nog steeds goed voor deze computer?

Alvast bedankt.

[Voor 7% gewijzigd door jordy89 op 13-01-2019 11:52]

• n3othebest
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:28
jordy89 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:47:
Naar aanleiding van jullie antwoorden heb ik nog nader onderzoek gedaan en mij ook wat verder laten adviseren door een vriend. Ik wil eventueel ook later nog wat games spelen op de pc (niet de zwaarste games). Op basis van zijn advies ben ik gekomen om een gaming desktop samen te stellen via bto.nl, zie onderstaand de specificaties:

BTO gaming desktop (8e gen processor)
ASUS Prime B360M-K (µATX)
Intel Core i5-8500 Processor
NVIDIA GeForce GTX 1050 (2 GB GDDR5)
8GB Corsair Vengeance DDR4 2666MHz (RAM)
250GB Samsung 960 EVO NVMe SSD (+ eventueel nog 1 TB HDD)
Totale prijs € 942

Wat denken jullie van bovenstaande desktop? Is het Asus beeldscherm geadviseerd door Hackus hierboven nog steeds goed voor deze computer?

Alvast bedankt.
Te duur voor wat je krijgt. De i5 8500 is niet sneller dan de ryzen 2600 uit bovenstaande lijstje, de gpu is minder goed dan de bovengenoemde rx570 en de SSD is te duur (nvme is wel sneller maar in praktijk merk je daar niets van behalve bij hele speciale handelingen). Daarnaast heb je dan maar 8gb ram in plaats van 16gb.

Op basis van het lijstje hierboven kan je wel wat samenstellen bij een winkel die het ook voor je in elkaar zet.

• jordy89
Bedankt voor het antwoord. Ik wil alles in elkaar laten zetten door Azerty, maar hier hebben ze de aangegeven behuizing niet. Is de volgende behuizing ook goed: https://azerty.nl/product...0/m25-w-midtowermodel-atx

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 03-06 23:50
Welke onderdelen, het lijstje van Hackus?

• jordy89
Sorry beetje onduidelijk mijn antwoord. Ik bedoel inderdaad het lijstje van Hackus.

• Uszka

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mitsumark
Nieuw lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,39

Je wensen zijn overigens niet heel duidelijk, misschien dat dit alsnog overkill is.

• jordy89
Mitsumark, bedankt voor het nieuwe lijstje. Wat is het verschil (voordeel) ten opzichte van het lijstje van Hackus?
Ik zie dat een aantal onderdelen (processor, geheugen, opslag) hetzelfde is en dat CPU, moederbord etc anders is.

Mijn wensen zijn: gewoon computerwerk (excel, word etc), eventueel wat games spelen (hoeft niet op de hoogste instellingen , meeste games zal ik toch op de ps4 spelen) en mijn vrouw wilt lightroom gebruiken om foto's te bewerken.

[Voor 36% gewijzigd door jordy89 op 13-01-2019 16:23]

• mitsumark
Het grootste voordeel is dat het goedkoper is.
De 2600 is gewoon erg goede bang for buck.
Moederbord is goedkoper en van alle gemakken voorzien, hij is net iets groter en mist wifi.
De 1050ti is 9 van de 10x een betere keus voor fotobewerken, voor gamen is hij (iets) langzamer dan de 570 maar ook iets goedkoper.
De behuizing kan ook iets groter met dit moederbord, deze is van erg goede kwaliteit en imo erg mooi (wil je het nog stiller hebben kun je de define serie overwegen).
De extra processorkoeler is om het stiller te maken, zou je eventueel weg kunnen laten.
Het geheugen is iets vergankelijker.
De voeding is iets beter en slechts een tientje duurder.
De SSD is iets kleiner (genoeg?), maar ook van een ander formaat zodat je het snelle slot op het moederbord vrij houdt voor een eventuele upgrade later.

Als gamen geen hoge prio heeft kun je wellicht ook een Ryzen 2400g overwegen, dan kun je de videokaart compleet achterwege laten.

[Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 13-01-2019 16:34]

• jordy89
mitsumark schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:24:
Het grootste voordeel is dat het goedkoper is.
De 2600 is gewoon erg goede bang for buck.
Moederbord is goedkoper en van alle gemakken voorzien, hij is net iets groter en mist wifi.
De 1050ti is 9 van de 10x een betere keus voor fotobewerken, voor gamen is hij (iets) langzamer dan de 570 maar ook iets goedkoper.
De behuizing kan ook iets groter met dit moederbord, deze is van erg goede kwaliteit en imo erg mooi (wil je het nog stiller hebben kun je de define serie overwegen).
De extra processorkoeler is om het stiller te maken, zou je eventueel weg kunnen laten.
Het geheugen is iets vergankelijker.
De voeding is iets beter en slechts een tientje duurder.
De SSD is iets kleiner (genoeg?), maar ook van een ander formaat zodat je het snelle slot op het moederbord vrij houdt voor een eventuele upgrade later.

Als gamen geen hoge prio heeft kun je wellicht ook een Ryzen 2400g overwegen, dan kun je de videokaart compleet achterwege laten.
Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb net nog even naar jouw nieuwe lijst gekeken. Deze ziet er ook goed uit. Naar aanleiding hiervan heb ik nog wel 4 vragen:

1) Hierboven geef je aan dat het moederbord wifi mist. Wat bedoel je hiermee? Kan deze computer niet op wifi?
2) RAM geheugen: In het originele lijstje van Hackus was er 1 van G Skill opgenomen (€ 108) en in het nieuwe lijstje 1 van Corsair (€ 124). Wat is het verschil tussen deze 2?
3) Jij geeft aan dat ik ook eventueel een Ryzen 2400g kan overwegen. Ik zie dat deze twee versies heeft, boxed en nog een andere. Welke is dan van toepassing?
4) indien wij kiezen voor de Ryzen 2400g, kan ik dan helemaal geen games meer spelen of minder scherp? Ik heb deze met elkaar vergeleken en zie dat deze wel aanzienlijk minder is dan de 1050 TI. Verder de details zeggen mij niet zo heel veel. Wat voor games kunnen bijvoorbeeld wel op de 1050 TI en niet op Ryzen?

Alvast heel erg bedankt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jordy89 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 15:46:
Bedankt voor het antwoord. Ik wil alles in elkaar laten zetten door Azerty, maar hier hebben ze de aangegeven behuizing niet. Is de volgende behuizing ook goed: https://azerty.nl/product...0/m25-w-midtowermodel-atx
https://azerty.nl/product...s.net&utm_medium=referral 2-3 dagen levertijd ;)

ondertussen zijn de prijzen al wat verandert, wat deze in aanmerking brengt ipv 4gb pulse pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 8GD (11266-09) of voor €186,- de 4gb nitro pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 4GD5 (11266-14)

[Voor 31% gewijzigd door Hackus op 13-01-2019 20:43]

• mitsumark
jordy89 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 20:32:
[...]

Bedankt voor jouw antwoord. Ik heb net nog even naar jouw nieuwe lijst gekeken. Deze ziet er ook goed uit. Naar aanleiding hiervan heb ik nog wel 4 vragen:

1) Hierboven geef je aan dat het moederbord wifi mist. Wat bedoel je hiermee? Kan deze computer niet op wifi?
2) RAM geheugen: In het originele lijstje van Hackus was er 1 van G Skill opgenomen (€ 108) en in het nieuwe lijstje 1 van Corsair (€ 124). Wat is het verschil tussen deze 2?
3) Jij geeft aan dat ik ook eventueel een Ryzen 2400g kan overwegen. Ik zie dat deze twee versies heeft, boxed en nog een andere. Welke is dan van toepassing?
4) indien wij kiezen voor de Ryzen 2400g, kan ik dan helemaal geen games meer spelen of minder scherp? Ik heb deze met elkaar vergeleken en zie dat deze wel aanzienlijk minder is dan de 1050 TI. Verder de details zeggen mij niet zo heel veel. Wat voor games kunnen bijvoorbeeld wel op de 1050 TI en niet op Ryzen?

Alvast heel erg bedankt.
1. Er zit geen wifi module op, dit betekent dat internet alleen bekabeld kan of dat er een apart kaartje of usb stick gekocht moet worden (20-40 euro).
2. Het maakt niet zo heel veel uit, doorgaans staat het Corsair geheugen op meer QVL lijsten van de moederbord fabrikant, maar het verschilt per type bord.
3. De tray versie is eigenlijk voor OEM fabrikanten (systeem bouwers), daar hoef je niet naar te kijken (tenzij die fors goedkoper is), neem dus gewoon de boxed.
4. De 2400G heeft best een aardige ingebouwde videochip, maar is natuurlijk fors langzamer dan de 1050ti (ongeveer 2x zo langzaam).
Je kunt oudere games prima spelen en nieuwe games ook op lage settings/resolutie.
Zoek anders eens wat benchmarks.
Wat betreft processor mis je ook 50% ten opzichte van de 2600, over het algemeen nog steeds snel genoeg voor jullie wensen imo en nogmaals, je bent 200 euro goedkoper uit en kunt later alsnog processor vervangen en/of een videokaart toevoegen.

• Uszka
mitsumark schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:39:

Wat betreft processor mis je ook 50% ten opzichte van de 2600
33%

• mitsumark
Ik rekende andersom (de 2600 is 50% sneller), maar je hebt gelijk: 6c/12t vs 4c/8t.
https://cpu.userbenchmark...zen-5-2400G/3955vsm433194

[Voor 18% gewijzigd door mitsumark op 14-01-2019 21:53]

• jordy89
Bedankt voor de antwoorden. Het wordt lastig om desktop met een kabel aan te sluiten voor internet. Dit zal pas over aantal jaar kunnen ivm de vloer. Zou onderstaande usb dan een oplossing zijn?
https://azerty.nl/product...51-netwerkadapter-usb-2-0

[Voor 15% gewijzigd door jordy89 op 14-01-2019 22:43]

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:36
Ik heb me laten wijsmaken dat Intel beter is voor fotobewerking..

Zelf heb ik een computer samengesteld welke ze aangepast hebben naar betere componenten.
Misschien heb je er ook iets aan?

PC voor dagelijks gebruik/fotobewerking

Edit: voor fotobewerking zoek je beter achter een scherm met een IPS paneel dat 99% van het RGB kan weergeven.

[Voor 18% gewijzigd door Asterion op 15-01-2019 00:09]

• Knippr
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-12-2019
Wellicht te laat, maar ik wil nog even inspringen op het Lightroom verhaal.

Afhankelijk van de resolutie van je foto's is Lightroom een behoorlijk traag programma, zelfs op snelle hardware. Specifiek voor fotobewerking klopt het dus niet wanneer je zegt dat de GPU belangrijk is, voor Lightroom is de CPU veel belangrijker, alsmede ook de snelheid van de disk: SSD dus.

En zoals mijn bovenbuurman al zei: ga voor een IPS paneel wanneer je serieus foto's gaat bewerken, anders klopt er geen hol van de kleuren.

• jordy89
Bedankt voor alle input met betrekking tot de desktop. Ik zal hier komende week/weekend een beslissing over nemen.

Op advies van Asterion en Fledder2000 opzoek gegaan naar een scherm met IPS panel die binnen mijn budget valt. Daarnaast wil ik ook graag kunnen gamen op dit scherm (ps4 + pc), daarom vind ik het belangrijk dat de reactiesnelheid laag is. Op basis hiervan ben ik tot de volgende opties gekomen:
https://www.mediamarkt.nl...AEgKZd_D_BwE&gclsrc=aw.ds

pricewatch: Acer Nitro VG240Y Zwart

Wat vinden jullie hiervan?

[Voor 11% gewijzigd door jordy89 op 15-01-2019 23:07]

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:36
Het eerste paneel is een VA paneel.

Het 2e paneel is een IPS paneel maar geeft minder dan 99% van het sRGB gamma weer.
Dat wil je dus ook weer niet hebben omdat je afwijkende kleuren gaat krijgen.

Je zal ergens de keuze moeten maken tussen gamen (snelle responsetijd van je scherm) of werkelijke kleurweergave (meer dan 99% van het sRGB gamma)

https://www.coolblue.be/n...09981/lenovo-l24q-10.html
Dit is een IPS paneel dat 99% van het sRGB gamma weergeeft maar de responstijd ligt dan wel weer hoger.
Al zal die 4ms weinig verschil geven als je occasioneel gamed?
En het is nog eens een QHD monitor ipv FHD.

• jordy89
Ik ga dan voor bovengenoemde scherm. Komende dagen ga ik nog even onderzoek naar bovengenoemde onderdelen voor mijn desktop, ik hou jullie op de hoogte van mijn uiteindelijke beslissing en zal deze voor bestelling nog even hier posten.

Alvast bedankt voor al jullie hulp.

• jordy89
mitsumark schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:16:
Nieuw lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 785,39

Ik heb besloten voor bovenstaande desktop te gaan. Ik twijfel echter nog over de videokaart. Of deze? pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 570 8GD (11266-09)

De Radeon 570 scheelt € 20, maar lijkt betere specificaties te hebben. Hoe denk jij hierover?

Daarnaast heb ik nog een vraag over de SSD. Ik denk erover om voor de 500 GB te gaan. Is het mogelijk om er later nog een SSD kaart extra in te stoppen? Dus 2 SSDs?

• mitsumark
De 570 is voor gaming veruit de betere, echter voor fotobewerking meestal niet.
Ik zou dan overigens gelijk voor een 580 gaan met deze prijzen.
https://tweakers.net/pric...3;763637;1133395;1149345/

Wat betreft een tweede SSD geen probleem, je hebt vier sata aansluitingen en een m2 aansluiting beschikbaar (die laatste kun je ook gebruiken voor snellere 'schijven' mocht je dat in de toekomst willen).

[Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 20-01-2019 01:44]

• jordy89
mitsumark schreef op zondag 20 januari 2019 @ 01:34:
De 570 is voor gaming veruit de betere, echter voor fotobewerking meestal niet.
Ik zou dan overigens gelijk voor een 580 gaan met deze prijzen.
https://tweakers.net/pric...3;763637;1133395;1149345/

Wat betreft een tweede SSD geen probleem, je hebt vier sata aansluitingen en een m2 aansluiting beschikbaar (die laatste kun je ook gebruiken voor snellere 'schijven' mocht je dat in de toekomst willen).
Ja ik denk dat ik dan toch voor de 570 ga. Ik wil alles in elkaar laten zetten door azerty en daar kost de 580 8 gb €267, dus dat is wel een aanzienlijk verschil.

Lightroom/photoshop wordt vooral voor simpele bewerking gebruikt (filters, zwart/wit, kleuren aanpassen) is het dan significant merkbaar als we voor een RX 570 gaan tov 1050 ti? De ervaring met photoshop is nog minimaal.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-06 12:18
570 is meer dan genoeg voor foto bewerking. Je hebt sowieso geen deftige pc nodig om foto's te bewerken in lightroom. Alleen als je een professional bent en dus veel tijd in lightroom bezig bent is het de moeite waard om de portemonnee te trekken, omdat je dan over een jaar heen veel tijd en dus geld bespaard. Maar als je zo nu en dan een aantal foto's bewerkt kan je zelfs een pc nemen zonder dedicated videokaart.

• jordy89
Immanent Ike schreef op zondag 20 januari 2019 @ 23:47:
570 is meer dan genoeg voor foto bewerking. Je hebt sowieso geen deftige pc nodig om foto's te bewerken in lightroom. Alleen als je een professional bent en dus veel tijd in lightroom bezig bent is het de moeite waard om de portemonnee te trekken, omdat je dan over een jaar heen veel tijd en dus geld bespaard. Maar als je zo nu en dan een aantal foto's bewerkt kan je zelfs een pc nemen zonder dedicated videokaart.
Goed om te horen. Ik heb de 570 besteld. Bedankt allemaal voor de hulp.

• jordy89
Vandaag de computer ontvangen van Azerty. Helaas krijg ik hem met geen mogelijkheid aan. Zowel met switch aan en uit geprobeerd, stekker van oude desktop gebruikt. Het lijkt erop dat er helemaal geen stroom naar toe gaat. Andere apparaten op het stopcontact werken wel gewoon. Iemand tips wat ik nog kan proberen?

Ik ga morgen een mail sturen naar Azerty. Klantenservice is helaas dicht morgen.

• mitsumark
Knop van de kast niet (juist) verbonden met het moederbord?

[Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 27-01-2019 01:08]

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-06 12:18
Raar, je zou verwachten dat ze de pc even aanzetten nadat ze hem in elkaar hebben gezet.

De switch van de voeding staat wel gewoon aan? 🙃

• jordy89
Ja ik heb beide gecheckt. Kan niks vinden. Er zit een checklist bij waar ook op staat dat ze het hebben gecheckt.

• Uszka
Zou je een foto van de binnenkant van het systeem willen posten?

• jordy89
Ik zal vanavond even een foto uploaden. Hoe kan ik dat doen?

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:50

Wish

ingwell

jordy89 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:18:
Ik zal vanavond even een foto uploaden. Hoe kan ik dat doen?
Ik zou de kast gewoon niet openmaken (kans dat de verkoper gaat klagen over garantie) - bel Azerty en laat hen het oplossen. Niet zelf lopen prutsen. Desnoods moet hij maar even terug. Zij zijn er verantwoordelijk voor dat het ding werkend geleverd wordt.

No drama

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 10:58
ik zou gewoon een nieuwe PC laten versturen en dan de oude laten ophalen. mss is het alleen kabeltje (slordigheid) of is er meer aan de hand, maar de kwaliteitscontrole is niet zo goed.

This is the Way.

• jordy89
Update:

Ik heb de computer terug ontvangen, daaruit bleek dat de processor en het moederbord geen contact meer met elkaar hadden. Waarschijnlijk door het transport

Computer opnieuw ontvangen afgelopen weekend, deed het weer niet. Vandaag weer teruggestuurd voor onderzoek. Tot nu toe niet echt een gelukkige combinatie.

Ik geef het nog één kans, anders retour ik de boel en bestel ik het ergens anders.

• jordy89
1,5 week geleden de computer opnieuw mogen ontvangen en nu doet hij het eindelijk. Alles werkt goed en voor het eerst aan het werk met een SSD. Wat een verschil is dat ten opzichte van een HDD. Thanks allemaal voor jullie hulp.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee