Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal gebruikt worden voor dagdagelijkse taken en daarnaast foto-bewerking met Lightroom en Photoshop waarbij alle foto's op een aparte schijf komen.
Gamen zal op het systeem niet gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer een richtprijs te hanteren van €1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, alles wordt nieuw aangekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel tussen een M.2 en een SSD om het OS op te installeren. Ik neig eerder naar een SSD omdat deze toch net iets goedkoper zijn.
Voor de foto's heb ik een harde schijf gekozen. Daar maakt de snelheid minder uit?
Voor het scherm heb ik bewust voor een IPS scherm gekozen, dit zou de betere paneel zijn voor kleurweergave. Ook heeft het design de keuze bepaald. De dunne bezels vind ik zeker wat hebben. Een 24" scherm gaat, denk ik, te klein zijn. Daarom kies ik voor een 27", ook door de hogere resolutie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een voorkeur is er niet echt. Het moet wel zijn naam op de kaart gezet hebben qua betrouwbaarheid.
In dit topic staat er dat Intel betere prestaties geeft voor lightroom, daarom is er voor Intel gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt tijdelijk in de woonkamer te staan dus ergens is een stil(ler) systeem zeer welkom.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor de middellijn tussen bang-for-buck en prestaties. Het is de bedoeling dat het enkele jaren presteert en dat het in de toekomst makkelijk up te graden is.
Het nieuwe systeem zal gebruikt worden voor dagdagelijkse taken en daarnaast foto-bewerking met Lightroom en Photoshop waarbij alle foto's op een aparte schijf komen.
Gamen zal op het systeem niet gedaan worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik probeer een richtprijs te hanteren van €1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, alles wordt nieuw aangekocht.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik twijfel tussen een M.2 en een SSD om het OS op te installeren. Ik neig eerder naar een SSD omdat deze toch net iets goedkoper zijn.
Voor de foto's heb ik een harde schijf gekozen. Daar maakt de snelheid minder uit?
Voor het scherm heb ik bewust voor een IPS scherm gekozen, dit zou de betere paneel zijn voor kleurweergave. Ook heeft het design de keuze bepaald. De dunne bezels vind ik zeker wat hebben. Een 24" scherm gaat, denk ik, te klein zijn. Daarom kies ik voor een 27", ook door de hogere resolutie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Een voorkeur is er niet echt. Het moet wel zijn naam op de kaart gezet hebben qua betrouwbaarheid.
In dit topic staat er dat Intel betere prestaties geeft voor lightroom, daarom is er voor Intel gekozen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem komt tijdelijk in de woonkamer te staan dus ergens is een stil(ler) systeem zeer welkom.
Ga je overklokken?
Overklokken zal niet gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor de middellijn tussen bang-for-buck en prestaties. Het is de bedoeling dat het enkele jaren presteert en dat het in de toekomst makkelijk up te graden is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8400 Tray | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte B360M HD3 | € 74,50 | € 74,50 |
| 1 | Asus GT710-SL-2GD5 | € 42,99 | € 42,99 |
| 1 | Toshiba P300 (Bulk), 3TB | € 73,19 | € 73,19 |
| 1 | Sharkoon VS7 | € 39,90 | € 39,90 |
| 1 | TP-Link Archer T2U | € 15,99 | € 15,99 |
| 1 | Lenovo L27q-10 Zilver | € 318,- | € 318,- |
| 1 | Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 | € 18,75 | € 18,75 |
| 1 | G.Skill F4-2400C17S-8GNT | € 51,90 | € 51,90 |
| 1 | Cooler Master MasterWatt Lite 400W | € 32,90 | € 32,90 |
| 1 | Kingston A400 240GB | € 30,01 | € 30,01 |