Product dag later ergens anders goedkoper

Pagina: 1
Acties:
  • 5.109 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07 15:20
Hoi allemaal,

Korte introductie.
Ik heb donderdag bij webwinkel A een stofzuiger gekocht voor 400 euro. Wat 129 euro goedkoper is dan normaal. Prima deal natuurlijk.

Echter is dezelfde stofzuiger vandaag 350 euro bij webwinkel B.

De stofzuiger is gisteren binnen gekomen en inmiddels gebruikt.

Nu twijfel ik wat ik ga doen.

Bestel ik hem bij webwinkel B en retourneer ik de andere terug naar webwinkel A.

Neem ik mijn verlies en doe dus niets

Of koop ik hem bij webwinkel B en retourneer deze naar webwinkel A. Ik weet alleen niet of dit kan aangezien er een serienummer op staat.

Wat zouden jullie in dit geval doen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:11
Gewoon je verlies nemen, wat als volgende week weer elders een nóg betere prijs komt? Dit soort acties wordt de middenstand niet blij van en blijven alleen de grote jongens over.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Of je neemt contact op met de winkel waar je hem hebt gekocht en je legt de situatie uit?
Soms zijn winkels nog wel schappelijk.

Aangezien je vraagt wat wij zouden doen: ding houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 01:37
Je hebt hem online besteld, dat betekent dat je recht op retour sturen hebt. Je mag het product uitproberen, dat heb je dus gedaan. Je kan hem dus netjes schoonmaken en weer retour sturen, om het vervolgens bij webwinkel B te bestellen.

Of mensen het wel of niet leuk vinden maakt niet uit, je vraagt naar je rechten. Zelf zou ik hem ook retourneren en hem elders bestellen. Wel zou ik bellen en aangeven dat je hem retourneert omdat je hem elders goedkoper had gezien, misschien dat ze de prijs evenaren. Maar dan loop je nog wel de kans dat die morgen ergens anders weer goedkoper is...

Het product omruilen kan wel, maar dat is inderdaad fraude.

Uiteindelijk is het maar 50 euro...

[ Voor 7% gewijzigd door President op 24-11-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
2 toevoegingen. Het gaat hier om 2 van de grootste webwinkels van Nederland en ik heb contact opgenomen, ze doen hier niets mee en terugsturen is de enige optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
thriller schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
2 toevoegingen. Het gaat hier om 2 van de grootste webwinkels van Nederland en ik heb contact opgenomen, ze doen hier niets mee en terugsturen is de enige optie
Dan heb je je antwoord, toch? Als je die €50 niet wilt laten zitten, dan zal je het moeten retourneren naar A en 'm kopen bij B.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 19:25
Als je besluit em terug te sturen moet je ook niet de tijd en materiaal vergeten die het jou kost om het artikel terug te sturen....

Daarom zeg ik.. lekker houden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
Bullshit. Je kunt hem ook gewoon houden en je verlies nemen.
President schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:31:
Je hebt hem online besteld, dat betekent dat je recht op retour sturen hebt. Je mag het product uitproberen, dat heb je dus gedaan.
Dat "uitproberen" is natuurlijk niet bedoeld om hem terug te sturen en hem elders weer te bestellen. "Uitproberen" wil zeggen proberen of het iets voor jou is. Als je hem elders weer opnieuw besteld fraudeer je dus gewoon. Ik vind het in elk geval beneden alle peil.

[ Voor 10% gewijzigd door D-e-n op 24-11-2018 13:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
D-e-n schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:36:
[...]

[...]

Dat "uitproberen" is natuurlijk niet bedoeld om hem terug te sturen en hem elders weer te bestellen. Dan fraudeer je dus gewoon.
Je hebt het recht op retourneren middels de wet Koop op afstand. Waarom je het doet is onbelangrijk en heeft niks, maar dan ook helemaal niks met fraude te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Dat "uitproberen" is natuurlijk niet bedoeld om hem terug te sturen en hem elders weer te bestellen. Dan fraudeer je dus gewoon.
Wat :? Waar heb je het over? Als je bij winkel A product A koopt en product A ook weer retourneert bij winkel A, dan is daar niks aan wat je fraude kunt noemen. Waarom je het doet doet er totaal niet toe bij de WKOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
[...]

Bullshit. Je kunt hem ook gewoon houden en je verlies
Ik bedoel hiermee dat er voor de webwinkel geen andere optie is zoals een tegoedbon of deel van geld terug.

Tuurlijk is mijn verlies nemen een goede optie die verder ook het makkelijkste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:20
President schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:37:
[...]

Je hebt het recht op retourneren middels de wet Koop op afstand. Waarom je het doet is onbelangrijk en heeft niks, maar dan ook helemaal niks met fraude te maken.
Het is niet volgens de geest van de wet lijkt me. Ik vind het in elk geval beneden alle peil in de geest een criminele actie. Maar niet alles wat crimineel is is verboden natuurlijk
thriller schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:39:
[...]

Ik bedoel hiermee dat er voor de webwinkel geen andere optie is zoals een tegoedbon of deel van geld terug.
Ok. Duidelijk. Dat is dan pech hebben. Ze zijn het niet verplicht natuurlijk maar wellicht iets om rekening mee te houden als je weer eens wat koopt.

[ Voor 29% gewijzigd door D-e-n op 24-11-2018 13:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Jouw rechten zijn dus duidelijk? Je mag het terugsturen zonder verdere opgaaf van redenen onder de werking van Wet Koop Op Afstand. Stofzuiger netjes weer inpakken en retour met het ding. Er mag een vergoeding gevraagd worden bij meer gebruik dan alleen uitproberen, maar dat lijkt hier niet het geval.

Blijft alleen het knagende gevoel dat misschien morgen, of volgende week, volgende maand, volgend jaar, dezelfde stofzuiger nog goedkoper wordt aangeboden.
Volgende keer misschien gewoon keus maken en niet omkijken: wordt je een stuk gelukkiger van.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
D-e-n schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:39:
[...]

Het is niet volgens de geest van de wet lijkt me.
De wet geeft zelf aan dat opgave van reden niet nodig is, dus ik zie totaal het probleem niet.
Ik vind het in elk geval beneden alle peil in de geest een criminele actie. Maar niet alles wat crimineel is is verboden natuurlijk
Wow, just wow. Ik snap echt niet waarom je dit zo verschrikkelijk vindt 8)7 Wat is er precies 'crimineel' aan gebruik maken van een dienst?

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 24-11-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als we allemaal de laagste prijs voor iets willen betalen, krijgen we dan over 10 jaar weer topics dat het zo lang duurt voor er een nieuw model / technologie op de markt is?

@thriller tegenvraag; als je die €50 bespaart, gaat die dan in de spaarpot?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:41:
Als we allemaal de laagste prijs voor iets willen betalen, krijgen we dan over 10 jaar weer topics dat het zo lang duurt voor er een nieuw model / technologie op de markt is?

Ten eerste vind ik €50 geen klein bedrag, en ten tweede, wat gaat het jou aan wat 'ie met dat bedrag gaat doen? Dat moet 'ie toch helemaal zelf weten :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:55
In principe heb je al het besluit genomen de stofzuiger te houden en hem al te gebruiken. Je had niet de intentie om het apparaat uit te proberen maar om hem echt te gebruiken.

Je mag hem retour sturen, echter hoop ik dat de kosten voor het retour sturen voor eigen rekening zijn en niet voor rekening van de webshop komen in dit geval.
En wat nu als de stofzuiger vervolgens weer 50 euro goedkoper is bij een andere shop? Ga je dan weer de stofzuiger retour sturen en hem daar weer bestellen.

Dat is hetzelfde als ik een aankoop zou doen in de winkel, en hem koop maar vervolgens onderweg naar huis een winkel tegenkom waar hetzelfde product een stuk goedkoper is. Gelukkig heb je in een stenen winkel minder rechten om te retourneren en ben je verplicht wat meer vooronderzoek te doen voor je aankoop.

Zucht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:50
Bolletje schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:30:
Aangezien je vraagt wat wij zouden doen: ding houden
Precies.

Iets met karma en ethisch besef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
D-e-n schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:39:
[...]

Het is niet volgens de geest van de wet lijkt me. Ik vind het in elk geval beneden alle peil in de geest een criminele actie. Maar niet alles wat crimineel is is verboden natuurlijk
Je kan hier feitelijke informatie komen geven (en daarvoor raad ik je aan om je in te lezen in de wet Koop op afstand) of je kan aangeven wat jij zou doen (zoals TS vraagt).

Maar verdere discussies over normen & waarden of 'ik vind dat jij' heeft verder weinig nut. De een vindt dit van de acties van de ander, de ander vindt weer iets anders. Daar gaan we toch nooit uitkomen :+.

Is de wet hiervoor gemaakt? Nee, absoluut niet.
Kan je de wet hiervoor gebruiken? Absoluut!

Is het dus slim dat je de wet hiervoor gebruikt? Absoluut.
Is het moreel correct? Daar verschillen meningen over...
Is het voor je portemonnee verstandig? Ja
Leidt een bedrijf hier schade door? Ja, maar deze schade zit ook al in de verkoopprijs van producten verwerkt.

Dat is hetzelfde als mensen slecht noemen omdat ze in de winkel een product zien en kiezen, om dit vervolgens online goedkoper te kopen. Ik noem die mensen verstandig, alhoewel iedereen wel kan begrijpen dat dit tot grote problemen gaat leiden als iedereen dit gaat doen. Maar dat is weer een andere discussie waard en daar zijn al diverse topics over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:31
Ik zou hem houden.
Je bent tevreden over de stofzuiger en hebt er een prima prijs voor betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
President schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:44:
[...]

Dat is hetzelfde als mensen slecht noemen omdat ze in de winkel een product zien en kiezen, om dit vervolgens online goedkoper te kopen. Ik noem die mensen verstandig, alhoewel iedereen wel kan begrijpen dat dit tot grote problemen gaat leiden als iedereen dit gaat doen. Maar dat is weer een andere discussie waard en daar zijn al diverse topics over gemaakt.
Ik heb dat soort mensen liever niet in mijn winkels ;)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:46

Reinier

\o/

thriller schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:28:

Of koop ik hem bij webwinkel B en retourneer deze naar webwinkel A.
Als je dat doet ben je moreel gezien erg fout bezig IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:13
[...]

[...]

Dat "uitproberen" is natuurlijk niet bedoeld om hem terug te sturen en hem elders weer te bestellen. "Uitproberen" wil zeggen proberen of het iets voor jou is. Als je hem elders weer opnieuw besteld fraudeer je dus gewoon. Ik vind het in elk geval beneden alle peil.
Fraudeer? Hou eens op.

Dat het wellicht verwerpelijk is; ja, die mening kan je hebben (dat is mijn mening ook).

Maar je hebt gewoon het recht om producten te retourneren zonder opgaaf van reden. Dit is geen fraude. Anders hadden ze de wet wel wat scherper gemaakt :s. Ze kunnen zelfs kosten in rekening brengen indien je aantoonbaar verder bent gegaan dan nodig is om het product te kunnen "testen".

Ik zou het ook zeer zeker niet doen (wellicht een telefoontje aan wagen, maar daar houd het ook echt op). Maar goed, wanneer ik iets koop dan blijf ik ook niet rondkijken of dit artikel ergens goedkoper wordt.
Of koop ik hem bij webwinkel B en retourneer deze naar webwinkel A. Ik weet alleen niet of dit kan aangezien er een serienummer op staat.
Dit is in ieder geval wel een heel slecht idee. Niet doen.

[ Voor 8% gewijzigd door eric.1 op 24-11-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

vhal

ಠ_ಠ

SgtElPotato schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:45:
[...]
Hanteer je een toegangsbeleid voor dat soort mensen? ;)

Overigens vind ik €50,- nog wel een behoorlijk verschil, de vraag is overigens of je de tijd en moeite in een WKA-traject wil steken en de stofzuiger elders opnieuw te bestellen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik sta best versteld van de reacties in dit topic... Het crimineel vinden, vragen wat er met het bedrag gedaan gaat worden, karma...?

Ging het nou om iemand die een product al veelvuldig gebruikt heeft, inclusief gebruikssporen, a la. Maar het gaat om een product wat gisteren binnengekomen is, dus hoogstwaarschijnlijk nog zeer weinig tot geen gebruikssporen heeft. En het gaat niet om een paar euro's of een paar procent, maar om meer dan 10% van een vrij groot bedrag.

Zelf zou ik het niet doen, want er is een risico dat je niet het hele bedrag terug gaat krijgen, plus ik zou de moeite niet willen doen om alles weer in te pakken en het ding weer terug te sturen. Dus dan maar pech gehad. Maar moreel gezien snap ik niet wat er zo verschrikkelijk aan zou zijn. Het is niet het netste wat je kunt doen, maar het is wat mij betreft prima acceptabel, mits alles in een goede staat geretourneerd wordt bij de juiste winkel.
SgtElPotato schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:45:
[...]

Jij koopt altijd alles direct bij de eerste winkel of webshop die je tegenkomt?

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 24-11-2018 13:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• thriller
DeBolle schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:40:
Volgende keer misschien gewoon keus maken en niet omkijken: wordt je een stuk gelukkiger van.
Dit is wat ik normaal ook doe, nadeel is alleen dat je tegenwoordig altijd reclame ziet van iets dat je net hebt gekocht.
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:41:
Nee, deze gaat gewoon op aan waarschijnlijk een gadget
Rukapul schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:43:
[...]

Precies.

Iets met karma en ethisch besef.
Ethisch besef en hele goede ervaringen met de webshop is de reden dat ik dit topic open.

Maar ik heb besloten om hem maar gewoon te houden. Terug sturen omdat hij elders goedkoper is is inderdaad niet waar de WKOA voor bedoeld is en aangezien hij al met tevredenheid is gebruikt laat ik het hier bij.

Bedankt voor jullie reacties en toch interessant om te zien hoeveel meningen kunnen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
vhal schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:49:
[...]

Hanteer je een toegangsbeleid voor dat soort mensen? ;)
Als het kon. Maar genoeg mensen die uitgebreid passen en noteren en verwachten geholpen te worden om vervolgens naar huis te gaan en op internet gaan bestellen.
Hahn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:51:

[...]

Jij koopt altijd alles direct bij de eerste winkel of webshop die je tegenkomt?
Nee, maar ik ga niet naar de winkels om uitgebreid te lopen passen en genoeg leuke dingen gezien te hebben die ook nog passen om vervolgens dezelfde artikelen op internet te gaan kopen.
Ik ben immers top geholpen en geadviseerd in een winkel en dat mag best beloond worden, als ik nou slecht geholpen zou worden zou ik inderdaad weg gaan, maar dan zou ik al eerder weg zijn gegaan.

[ Voor 46% gewijzigd door SgtElPotato op 24-11-2018 13:59 ]

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08

vhal

ಠ_ಠ

SgtElPotato schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:57:
[...]

Als het kon. Maar genoeg mensen die uitgebreid passen en noteren en verwachten geholpen te worden om vervolgens naar huis te gaan en op internet gaan bestellen.
Ik snap je wel, eigenlijk is het wel een beetje hufterig gedrag van zulke personen. Ws, is het in de ene branche een groter probleem dan de andere. Een Mediamarkt zal er niet wakker van liggen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hahn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:42:
[...]

Ten eerste vind ik €50 geen klein bedrag, en ten tweede, wat gaat het jou aan wat 'ie met dat bedrag gaat doen? Dat moet 'ie toch helemaal zelf weten :?
Rare redenatie. Wel verdedig je dat iemand voor 5 tientjes alle (wettelijke) recht heeft om het terug te sturen maar het dan niet interessant vinden of die 5 tientjes "belangrijk" zijn.

Als die 5 tientjes niet belangrijk zijn om te besparen, waarom is er dan dat constante "geneuzel" in de marge. Je koopt een produkt voor bedrag X omdat je op dat moment dat bedrag voldoende vindt t.o.v. de functies van het produkt.

Gelukkig reageer je weer selectief en ga je makkelijk voorbij aan het feit dat anders dus produkten langer duurder blijven of dus minder snel vernieuwen als we allemaal op de laagste prijs blijven wachten.

@thriller oke, een gagdet. Dus bot gezegd; het is je dus om het even of de stofzuiger 400 of 350 is; je hebt "toch" de draagkracht om 400 af te tikken voor spullen.

Ach, als men weet dat dat Black Friday tot Cyber Monday er is, waarom dan op donderdag iets bestellen? ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
MAX3400 schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:00:
[...]

Rare redenatie. Wel verdedig je dat iemand voor 5 tientjes alle (wettelijke) recht heeft om het terug te sturen maar het dan niet interessant vinden of die 5 tientjes "belangrijk" zijn.
Het gaat niet erom of die 5 tientjes belangrijk zijn, het gaat jou gewoon helemaal niks aan wat hij ermee gaat doen. Al gebruikt 'ie die €50 om drop te kopen, dat moet 'ie helemaal zelf weten.

Dat jij het beter zou accepteren als 'ie het zou gebruiken om te sparen (waarvoor eigenlijk?), dat vind ik dan weer een rare redenatie.
SgtElPotato schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:57:
[...]

Nee, maar ik ga niet naar de winkels om uitgebreid te lopen passen en genoeg leuke dingen gezien te hebben die ook nog passen om vervolgens dezelfde artikelen op internet te gaan kopen.
Ik ben immers top geholpen en geadviseerd in een winkel en dat mag best beloond worden, als ik nou slecht geholpen zou worden zou ik inderdaad weg gaan, maar dan zou ik al eerder weg zijn gegaan.
Goh, het valt niet op dat je dit bekijkt vanaf de punt van een verkoper die in zo'n soort winkel werkt ;)

Ik snap je punt dat als je advies hebt gekregen en iemand moeite heeft gedaan voor je, dat het dan niet heel netjes is om voor een paar euro op een groot bedrag online te gaan bestellen. Maar als het om een groot bedrag gaat en/of je hebt niemand z'n tijd verdaan, dan lijkt me niks mis mee om in een winkel een product te bekijken en het elders te bestellen/kopen.

[ Voor 43% gewijzigd door Hahn op 24-11-2018 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:36

SeatRider

Hips don't lie

Reinier schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:47:
[...]

Als je dat doet ben je moreel gezien erg fout bezig IMHO.
Dat vind ik eigenlijk nog 1 van de nettere oplossingen. In elk geval krijgt winkel A dan een apparaat nieuw-in-doos terug, wat een stuk makkelijk te verkopen is dan het apparaat dat de TS al een paar dagen in gebruik heeft gehad.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thriller
Waar ik het aan uit zou geven is inderdaad niet van belang (drop zou zo maar kunnen).

Ik ga ervan uit dat men geen stofzuiger voor 400 euro koopt als men dat niet kan betalen.

@MAX3400, waarom niet een dag wachten is eigenlijk heel simpel. 400 was voor mij een acceptabel bedrag en al heel wat goedkoper dan ik de laatste tijd heb gezien voor deze stofzuiger.
SeatRider schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:08:
[...]

Dat vind ik eigenlijk nog 1 van de nettere oplossingen. In elk geval krijgt winkel A dan een apparaat nieuw-in-doos terug, wat een stuk makkelijk te verkopen is dan het apparaat dat de TS al een paar dagen in gebruik heeft gehad.
Dit was inderdaad mijn gedachte gang hierachter. Leek mij beter dan een opengemaakt en licht gebruikt product terug te sturen (echter zit je misschien wel met een serienummer dat mogelijk geregistreerd staat ivm garantie)

[ Voor 44% gewijzigd door thriller op 24-11-2018 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:20
Als je puur en alleen naar je eigen portemonnee kijkt dan is die 50 euro in een half uurtje snel verdiend.

Echter, als je ook even meedenkt met alle betrokken partijen dan zou ik het weer niet doen. Voor 1 stofzuiger moet er dus drie keer gereden worden door een bezorger en webwinkel A moet de stofzuiger weer uitpakken, reinigen, opnieuw inpakken en naar de winkel transporteren.

Allemaal niet onoverkomelijk, maar mijn persoonlijke afweging is dat dat niet bevorderlijk is als iedereen zo gaat winkelen. Zeker niet als het product zelf gewoon goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

thriller schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:28:
Hoi allemaal,

Korte introductie.
Ik heb donderdag bij webwinkel A een stofzuiger gekocht voor 400 euro. Wat 129 euro goedkoper is dan normaal. Prima deal natuurlijk. Echter is dezelfde stofzuiger vandaag 350 euro bij webwinkel B.
De stofzuiger is gisteren binnen gekomen en inmiddels gebruikt.Nu twijfel ik wat ik ga doen.
Bestel ik hem bij webwinkel B en retourneer ik de andere terug naar webwinkel A Neem ik mijn verlies en doe dus niets

Wat zouden jullie in dit geval doen?
De stofzuiger houden!
Als je het wilt terugsturen. gewoon onder herroepingsrecht (Koa) niets melden met de huidige shop
je hoeft geen reden van op te geven. Het is dus aan jezelf. als je gaat overleggen is de kans groot dat de shop je tegen gaat werken.zie oa Computer 3 dagen later in aanbieding - ComputerBestel

btw: er zijn ook goede stofzuigers voor onder de €100,-

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Hahn schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:06:
[...]
Goh, het valt niet op dat je dit bekijkt vanaf de punt van een verkoper die in zo'n soort winkel werkt ;)

Ik snap je punt dat als je advies hebt gekregen en iemand moeite heeft gedaan voor je, dat het dan niet heel netjes is om voor een paar euro op een groot bedrag online te gaan bestellen. Maar als het om een groot bedrag gaat en/of je hebt niemand z'n tijd verdaan, dan lijkt me niks mis mee om in een winkel een product te bekijken en het elders te bestellen/kopen.
Niet als verkoper, maar als eigenaar. Maar ik merk het zelf ook dat ik daardoor op een andere manier winkel..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:34:
[...]

De stofzuiger houden!
Als je het wilt terugsturen. gewoon onder herroepingsrecht (Koa) niets melden met de huidige shop
je hoeft geen reden van op te geven. Het is dus aan jezelf. als je gaat overleggen is de kans groot dat de shop je tegen gaat werken.zie oa Computer 3 dagen later in aanbieding - ComputerBestel

btw: er zijn ook goede stofzuigers voor onder de €100,-
pssst hij heeft allang besloten em te houden, iets met topic lezen voordat je post? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:40

Bezulba

Formerly known as Eendje

Je bent kansloos als je de wet koop of afstand gebruikt om een goed, werkend product, wat voldoet aan je verwachtingen ergens anders goedkoper in te kopen.

Je bent nog kanslozer als je hierbij hulp vraagt van anderen om te kijken hoe je dit nu het beste kan aanpakken.

Dus ja, stuur terug, krijg je geld terug, koop hem ergens anders en geniet van het feit dat je de originele verkoper nu met een product opzadelt die ze niet voor dezelfde prijs kunnen verkopen. Ik hoop dat je er veel plezier van beleeft.

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 08:23

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Moreel heb ik niet zoveel moeite dat de TS mogelijk het apparaat terugstuurt, maar voor die paar tientjes zou ik mezelf de moeite besparen, zeker als deze al 129 euro goedkoper is dan normaal en hij voldoet prima.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit topic hoort natuurlijk niet in Algemene Zaken, maar in Shopping Forum, maar aangezien het onderwerp de laatste tijd vrij vaak langs komt en er eigenlijk weinig tot geen constructieve discussie meer overblijft, sluit ik dit topic ipv te verplaatsen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.