Simpele patchpanel voor in de meterkast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Eindelijk ingetrokken in mijn nieuwe huis waar ik de afgelopen tijd o.a. 8 internet kabels door het hele huis heb getrokken. Voor het mooie wil ik die verbinden via een patchpanel en switch aan mijn router toe. Ik heb wel wat ervaring binnen Netwerken, maar patchpanels zijn nieuw voor mij (LSA montage e.d. niet). Daarom wilde ik weten of iemand mij op weg kan helpen welke patchpanel ik zou moeten nemen.

Requirements
- 8 kabels plus minimaal 1 naar de router toe
Dus een 12-poort, lijkt mij?
- CAT6

Verder is er niet heel veel waarop ik kan selecteren.. of wel?

Bonus kudo's voor wie een leuke Black Friday actie kan vinden.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Worden ze ook alle 8 aangesloten op een switch? Verder afhankelijk van wat je wilt je zou ook voor afmontage op 8 losse keystones kunnen kiezen iets simpeler en minder strak maar ook goedkoper en makkelijker.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:47
Bonus kudo's voor mensen die je niet aan het handje nemen, maar je op weg helpen naar waar je voldoende informatie kan vinden:
Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 21:53
Oeps, goeie! Ja, tussen het patchpanel en de router komt een switch (zal direct OP aanpassen). Wel het mooiste en het makkelijkste.

Daarnaast liever een patch panel dan losse keystones, want dat is gewoon strakker. Ik wil deze ophangen (of horizontaal monteren, maakt niet uit) zodat alles een beetje strak is weggewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06:47
Sjeefr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 10:26:
Oeps, goeie! Ja, tussen het patchpanel en de router komt een switch (zal direct OP aanpassen). Wel het mooiste en het makkelijkste.

Daarnaast liever een patch panel dan losse keystones, want dat is gewoon strakker. Ik wil deze ophangen (of horizontaal monteren, maakt niet uit) zodat alles een beetje strak is weggewerkt.
Je hebt nu genoeg leesvoer om zelf met een voorzet te komen van geschikte patchpanels. Die kan je hier plaatsen of direct in dat topic.

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer