Ik heb sinds kort een raspberrypi 3B met raspbian waar ik pi-hole op heb geïnstalleerd. Ik heb met mijn matige coding skills pi-hole naar tevredenheid werkend gekregen.
Ik heb ook een LCD touch screen aan de pi gekoppeld waar de pi-hole statistics op worden getoond m.b.v. PADD. Ook dat heb ik werken gekregen.
Het enige wat niet lukt (tot grote frustratie) is het roteren van het LCD scherm zodat ik de pi rechtop kan zetten, nu zit namelijk de USB kabel in de weg.
Ik heb uitgebreid gezocht op forums hoe dat moet en heb verschillende opties geprobeerd via \boot\config.txt.
LCD_rotate=2, display_rotate=2 en alle variaties daarvan.
Volgens alle handleidingen zou het moeten werken maar bij mij doet hij het dus niet.
Ik maak gebruik van de LCDshow drivers.
Het LCD scherm komt uit dit pakket
...
ik hoop dat iemand de oplossing heeft!
Ik heb ook een LCD touch screen aan de pi gekoppeld waar de pi-hole statistics op worden getoond m.b.v. PADD. Ook dat heb ik werken gekregen.
Het enige wat niet lukt (tot grote frustratie) is het roteren van het LCD scherm zodat ik de pi rechtop kan zetten, nu zit namelijk de USB kabel in de weg.
Ik heb uitgebreid gezocht op forums hoe dat moet en heb verschillende opties geprobeerd via \boot\config.txt.
LCD_rotate=2, display_rotate=2 en alle variaties daarvan.
Volgens alle handleidingen zou het moeten werken maar bij mij doet hij het dus niet.
Ik maak gebruik van de LCDshow drivers.
Het LCD scherm komt uit dit pakket
...
ik hoop dat iemand de oplossing heeft!
aAarGhh